20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 208456 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #1155 på: 15. Mai 2007, 13:41 »
Selvsagt finnes det viktigere ting i livet enn billig bensin og alkohol.
Og det er nettopp derfor det er viktig at man stemmer Arbeiderpartiet.
Å få tak i fellesskapets idé er avgjørende for å kunne skape et godt samfunn. Et samfunn der de sosiale godene er til for absolutt alle, uansett alder, anseelse eller tykkelse på lommebok. Et godt og rettferdig samfunn skapes best ved at vi deler på godene, og passer på hverandre. Og for at alle skal få det best mulig, blir det mest rettferdig om en nøytral part styrer det hele. Altså staten.

Private organisasjoner kan ha profitt-mål og ønske om mer penger, fremfor bedre helse- og omsorgstjenester. Det offentlige har ingen slike mål, deres mål er et best mulig tilbud til alle som trenger det.

Fred, frihet og solidaritet. Det er hva verden trenger!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1156 på: 16. Mai 2007, 23:25 »
Kom over denne på nettavisen:

http://riksen.nettblogg.no/1179262474_lsningen_p_frpkoden.html

Fy faen, hva er det med denne fuckings "FrP-koden". Her hevdes det at velgerne av FrP rett og slet er stein dumme, og mener at FrP-velgere ikke er smarte nok til å se sammenhenger, og at de er så dumme at de lar seg lure.

Jeg er faen meg lei av konspirasjonsteorier som dette, og det er helt utrolig kvalmende nedlatende, og viser hvor høye tanker disse menneskene har om seg selv. FrP-koden er den dummeste boken som noensinne er gitt ut.

Selv tror jeg at alle som er lei av høy innvandring stemmer FrP, og det er det mange som er. Og Frp legger i det minste frem politikken sin tydelig i debatter, og det er også derfor mange stemmer på dem. Og derfor blir stemmerne kalt dumme av sosialister, fordi de selv ikke snakker om egen politikk på debatter.

Ap snakker ikke om selve politikken, men de går med personlig hets mot FrP, og det er også en del av det som står i Frp-koden, der det blant annet hevdes at det er planlagt av Frp å fremstå som et "offer". Latterlig bok, av en med mindreverdighetskomplekser.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 16. Mai 2007, 23:30 »
Selv kjenner jeg at jeg blir trekt mot høyresiden når det gjelder politikk. Det at staten skal bestemme mindre og markedet skal bestemme mer mener jeg er best. Dessuten vil jeg ha EU-medlemsskap.
Nå er jo også arbeiderpartiet for EU-medlemsskap men de er jo også for planøkonomi i større grad enn markedsøkonomi.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 16. Mai 2007, 23:33 »
Selv er jeg i mot EU, for Norges egen del. Og det blir enklere for mennesker med falske pass å bevege seg fritt rundt innenfor Europa. Leste at en eller annen ekspert skrev det for ett år siden eller noe.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #1159 på: 16. Mai 2007, 23:56 »
I likhet med alle de andre partienes landsmøte, handlet også FrPs landsmøte om Fremskrittspartiet.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 16. Mai 2007, 23:59 »
I likhet med alle de andre partienes landsmøte, handlet også FrPs landsmøte om Fremskrittspartiet.

Hehe. Nå er det først den rød-grønne regjeringen som anser Frp som en trussel og gjør alt de kan for å få velgerne bort fra partiet.

Andre partier snakker som oftest om Frp for å diskutere om de burde rotte seg sammen med dem eller ikke.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1161 på: 18. Mai 2007, 20:04 »
"Det er ikke noe å forklare. Det er ikke mulig å forklare særlig nærmere. De fleste som stemmer rødt og følger med litt på den politiske arena skjønner sånn noenlunde hva jeg vil frem til. De som er blå av overbevisning har ikke mental kapasitet til å forstå.

I mine øyne er FRPs innvandringspolitikk og innvandrer-politikk mye det samme. Enkelt og greit."

Haha, for et stereotypisk sosialist-svar.
Du mener kanskje at alle som mener noe annet enn de røde partiene er onde/dumme?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 18. Mai 2007, 20:42 »
Selv kjenner jeg at jeg blir trekt mot høyresiden når det gjelder politikk. Det at staten skal bestemme mindre og markedet skal bestemme mer mener jeg er best. Dessuten vil jeg ha EU-medlemsskap.

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke har brukt veldig mye tid på å sette meg inn i alt innenfor norsk politikk, men jeg tror jeg har en grei generell oversikt. Og jeg er helt enig med deg.

Men uansett blir det aldri aktuelt å stemme på et parti som ikke tror på klimaproblemet eller vil avvikle u-hjelp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 19. Mai 2007, 02:31 »
De er ikke onde, men alle som ikke har fått tak i felleskapets idé er stokk dumme, det er det ikke tvil om i mine øyne.

Det er på ingen måte bra å la markedet bestemme. Da blir alt så altfor ustabilt. Markedet er ustabilt, og vil alltid være ustabilt. skal vi la oss styre etter markedet, kan vi fort gå på noen alvorlige smeller. Det vil jeg helst se at vi unngår.
Jeg mener det er alfa og omega å unngå markedsstyrt politikk så langt som overhodet mulig.

Jeg synes det blir feil å avvikle u-hjelp. Skal vi altså ikke hjelpe de som er dårligere stilt? Er det befolkningens egen feil at befolkningen i flere afrikanske land er lutfattige og ikke eier nåla i veggen?

Forøvrig er Martin Kolberg smart når han utpeker FRP som hovedfiende. Og det er kjempepositivt at alle andre borgerlige partier også erklærer å være fiender av FRP. For det betyr at sosialdemokratiet i Norge vil bestå i lange, lange tider. Og det vil være til det beste for både Norge og verden. Bare vent å se.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 19. Mai 2007, 21:19 »
Av og til vil jeg spy av hvor forvendte og egoistiske jeg og mine landsmenn er.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 20. Mai 2007, 03:37 »
Av og til vil jeg spy av hvor forvendte og egoistiske jeg og mine landsmenn er.

---> Utdyp.

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 20. Mai 2007, 14:59 »
Sitat fra Journalisten: "Jeg gruer meg til et eventuelt høyre / frp -samarbeid i 2009. Skremmende politikk som på lang sikt kan ta knekken på det velferdssamfunnet Gerhardsen m/flere brukte ÅR på å bygge opp. Dessuten, høyre er for FN, frp imot... Det kan ALDRI gå med to så ulike meninger i en regjering. Håper inderlig det norske folk skjønner det samme før det er for sent... :roll:"

Regjeringssamardeidet mellom Arbeiderpartiet og SV har heller ikke vært helt problemfritt..   :)
Jeg nevner bare Norges NATO-medlemsskap som et eksempel, samt hvilke komplikasjoner uenighetene innad i regjeringen førte til i forbindelse med bidrag i Afghanistan. Det er en kjent sak at det er tverrpolitisk enighet i "NATO-spørsmålet". Derfor ingen diskusjon. Man leker ikke medlem av NATO. Godt at ikke SV fikk siste ord i en så viktig sak.

For øvrig er jeg av den oppfatning at FRPs økende velgermasse lar seg fenge i alt for stor grad av hva som sies. Jeg håper Høyre øker sin oppslutning og at flere FRP-velgere tar til fornuften og stemmer Høyre eller i beste fall Venstre. Stem Venstre folkens!  ;D

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 20. Mai 2007, 19:02 »
Jeg var mildt sagt sjokkert da jeg sjekket nettavisene i dag. Samtlige av dem har skrevet dumme nyheter som kritiserer FrP sønder og sammen for alt mulig rart.

Etter å ha irritert meg over dette på nettavisen, vg og dagbladet, der journalister kom med små stikk mot Frp (f.eks: selv FRP av alle partier har forstått at noe må gjøres med klimaet). Så gikk jeg innom Aftenposten, landets mest seriøse avis for å lese litt mer seriøse saker. Og hva fant jeg? Jo denne artikkelen etter å ha bladd igjennom i noen sekunder:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1794990.ece

Sosialistiske journalister prøver å ødelegge alt de kan for Frp med sin politiske propaganda.

Vi finner eksempler på dette i all media i landet. Det er så mange sosialister i landet, i så mange gode stillinger, og mange av dem syntes jeg misbruker stillingene sine til å trykke ned Frp med sin sosialistiske propaganda. Det er skremmende hvordan sosialistene har overtatt landet og samler seg mot FRP.

Greit nok at det er ytringsfriheter, men saklige artikler sett fra nøytrale syn, og som skal opplyse oss, burde ikke bli misbrukt til propaganda.

Sosialisten gjør ALT de kan for å dytte trusselen FRP unna.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 20. Mai 2007, 19:05 »
NRK er jo helt overtatt av sosialister blant annet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #1169 på: 20. Mai 2007, 19:07 »
Dette blir jo bare vås og tull, Olav. For det første er Aftenposten LANGT fra Norges mest seriøse avis, og for det andre må du se i øynene at det kanskje ikke er så veldig rart at FrP blir harselert med på enkelte punkter når de jo, som de også selv har innrømmet, har en relativt ekstrem/radikal politikk på enkelte punkter, og enkelte ganger også uttaler seg revnende merkverdig.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!