20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 208674 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #1020 på: 30. Nov. 2006, 23:57 »
Og sorry, Tore. Men du, Olav og Åsmund biter blindt på. Da kan det ikke være mye egenproduserte tanker som svirrer rundt i topplokket. Ergo må det være ganske tomt. Eller så er dere totalt ødelagt av indoktrinering. Velg selv! Legg merke til at marxisten Joakim ikke går i den fella.
Toon, Toon,
Black and white army

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #1021 på: 30. Nov. 2006, 23:59 »
Hvis det er meg du svarer nå, tror jeg du tar litt feil. Jeg har såvidt jeg ser ikke skrevet noe om at skandaler kommer på noe løpende bånd. Jeg viste bare til artikkelen som du sikkert så. Hva noen av de andre har skrevet om gjentatte skandaler får de svare for selv.

Og jeg vil gjerne at du svarer litt mer utfyllende på det jeg faktisk skrev om ditt utspill, i stedet for å trekke inn VG. Jeg var jo som sagt enig med deg i at VG skriver mye rart, og at ikke alt de skriver er like sant. Jeg syntes bare det var et morsomt oppslag, som ikke nødvendigvis betyr at jeg mener at Sandberg gjør seg fortjent til lovens strengeste straff. Du skriver mye usaklig i ditt nest siste innlegg, og jeg vil gjerne at du svarer på det.

Og når jeg nå leser ditt aller siste innlegg, blir jeg temmelig forvirret, så du kan gjerne svare litt nærmere på det også.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1022 på: 30. Nov. 2006, 23:59 »
Men det er kanskje ikke så utrolig merkelig at dere har snåle meninger når dere stemmer på partier som mener at fotball ikke er kultur.
Toon, Toon,
Black and white army

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1023 på: 01. Des. 2006, 11:15 »
Fy faen så arrogant du er. Så du og frp-vennene dine er i motsetning til resten av Norges befolkning oppegående? Kvalmende ass.

Når det er sagt er jeg enig i at det at han fyren kjører for fort ikke er relevant. Det var derimot blant annet de rasistiske uttalelsene fra en annen frp-representant for ikke lenge siden. Og det bør kunne kalles en skandale.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1024 på: 01. Des. 2006, 13:03 »
Sitat fra: "geordie-olav"
FRP-politikere havner alltid i bråk. Jeg begynner å bli lei av å lese disse overskriftene. Selv om mange journalister er ute etter "å ta" FRP, så er ikke det en god nok unnskyldning lenger, for slikt skjer jo stadig og støtt med politikerne deres.

Skandale på skandale der i gården.

For første gang siterer jeg meg selv, og dette står jeg selvfølgelig fast ved.

Slik jeg ser det er FrP det mest forhatte partiet blant pressefolket, spesielt i Dagbladet, dagsavisen og VG - ja, alt det der. Og de angriper FRP på alt det går an å angripe dem på. Men vi ser jo at FrP-politikere virkelig får seg selv i trøbbel, og de burde forstå at de har et visst ansvar når de er norges andre største parti. Og det er selvfølgelig naturlig å miste tilliten ovenfor FrP når de gjentatte ganger roter seg opp i bråk.

Mack, du mener at skandalene IKKE kommer på løpende bånd. Jeg vil faktisk si at de gjør det, mer eller mindre. Og om du ikke er enig, kan jeg finne flere eksempler, så kan du gjerne for meg forsvare dem en etter en.

Og jeg hadde virkelig ikke trodd at du av alle ville si ting som at det må være veldig tomt oppe i topplokkene til folk. Uopplyste er da et minst like godt ord. Eller godtroende, det hadde passet bra.

Og selvfølgelig tenker vi som andre. Alle i verden tenker som andre. Hadde jeg vokst opp i midtøsten hadde jeg sannsynligvis blitt lært opp til å bli muslim. Hadde jeg vært sønnen til Osama Bin Laden hadde jeg lært at vesten var ondskapsfull, og selvfølgelig ville jeg trodd på det. Man blir lært opp til å tro det man tror. Er man vokst opp i Norge, ser man det fra norges synspunkt.

Det blir jo som å si at du ikke har egenproduserte tanker, og at det er FrP som tenker for deg, og det blir feil, blir det ikke?

Nå håper jeg ikke dette blir en av disse evigvarende diskusjonene, men en diskusjon blir det nå ganske sikkert.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1025 på: 01. Des. 2006, 14:31 »
Poenget er jo at dette ikke er skandaler, men at det blir framstilt slik i media. Les fakta, og gjør dere opp en egen mening. Så skal jeg slutte å kalle dere tomskaller. Og dere er ikke uopplyste. Dere er jo opplyste. Poenget er at dere ikke lar det gå gjennom kverna en eneste gang før dere gjør opp en mening. VG og Dagbladet er langt fra noen fasit. Så blir det kanskje feil å si at dere er tomskaller. Noe er det jo der inne. Men det har bare ikke kvernet nok rundt enda.

Sett i gang å ramse opp. En ting har blitt nevnt, og det er han dusten fra Hedmark. Å si at han representerer FrP på noen måte er idioti. Hvem som helst kan melde seg inn i et parti. Det gjør deg allikevel ikke til talsperson for partiet. FrP har (som eneste parti) tatt avstand fra denne idiotens utspill.

Det at media ikke har evne til refleksjon betyr ikke at dere ikke skal ha det. De har faktisk en litt annen oppgave enn dere. De skal forsøke å selge aviser.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1026 på: 01. Des. 2006, 15:51 »
Er vel ikke lenge før Sandberg står frem i avisene og vil vinne stemmer på å sette opp fartsgrensene. :lol:  :lol:

Ellers har jeg aldri sagt at det var en skandale. Men det ser ut som vi har vekket den arge politikkeren i deg Mack. Godt å se at de ikke bare er Siv og Carl som klager over urettferdig behandling!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1027 på: 01. Des. 2006, 18:10 »
Sitat fra: "Mack"
Og sorry, Tore. Men du, Olav og Åsmund biter blindt på. Da kan det ikke være mye egenproduserte tanker som svirrer rundt i topplokket. Ergo må det være ganske tomt. Eller så er dere totalt ødelagt av indoktrinering. Velg selv! Legg merke til at marxisten Joakim ikke går i den fella.

Jeg vil fortsatt gjerne at du svarer på hvorfor du drar meg inn i denne situasjonen. Jeg har ikke sagt noe som helst om hvorvidt jeg stoler blindt på verken VG eller andre, bortsett fra å kalle Sandberg-saken "en artig liten sak". I tillegg kan jeg jo føye til at alt jeg sier er egenprodusert, med mindre jeg deklamerer en sang eller et dikt, eller på noen måte ellers siterer andres verk.
Tore Eikeland,

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1028 på: 02. Des. 2006, 02:28 »
Sitat fra: "Åsmund"
Er vel ikke lenge før Sandberg står frem i avisene og vil vinne stemmer på å sette opp fartsgrensene. :lol:  :lol:

Ville det vært så merkelig? Tviler på at han ønsker å sette opp grensene generelt. Men ja! Han kan nok ta til orde for å sette opp fartsgrensene langs våre beste veier. Han vil nok også ta til orde for å senke straffenivået i trafikken. eller i hvert fall øke det generelle straffenivået. Det har han jo sagt tidligere også. Og han er FrPs talsperson i slike saker. Og dette er jo FrPs politikk. Ja, da ville det vært veldig merkelig. Helt utrolig, faktisk! Da blir vel dette populistisk politikk som bare er påvirket av at Sandberg selv har kjørt for fort.

Tore: Du kjenner selvfølgelig til en god del språklige virkemidler, og derfor er det helt klart hva du mente med og ønsket å formidle med "Artig, liten sak..." Men du ønsker at jeg setter deg i samme bås som marxisten. Dvs der hvor man ikke går i den fella å stole blindt på VG og Dagbladet slik en del andre her gjør. Det er notert, og du er flyttet over i den båsen. Det er en stygg, rød bås om noen skulle lure.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1029 på: 02. Des. 2006, 02:30 »
Sitat fra: "Journalisten"
Enig med Håvard. Det er fullstendig undødvendig å dra gamle tråder oppover på emneoversikten med mindre du har noe mer givende å tilføye.

Som f eks å henvise til idiotartikler i VG?!  :lol:
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1030 på: 02. Des. 2006, 15:03 »
Ja spesielt når den handler om en person fra et parti som hele Norge burde ignorert.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1031 på: 02. Des. 2006, 15:41 »
Poenget er jo at dette ikke er skandaler, men at det blir framstilt slik i media. Les fakta, og gjør dere opp en egen mening. Så skal jeg slutte å kalle dere tomskaller. Og dere er ikke uopplyste. Dere er jo opplyste. Poenget er at dere ikke lar det gå gjennom kverna en eneste gang før dere gjør opp en mening. VG og Dagbladet er langt fra noen fasit. Så blir det kanskje feil å si at dere er tomskaller. Noe er det jo der inne. Men det har bare ikke kvernet nok rundt enda.

Sett i gang å ramse opp. En ting har blitt nevnt, og det er han dusten fra Hedmark. Å si at han representerer FrP på noen måte er idioti. Hvem som helst kan melde seg inn i et parti. Det gjør deg allikevel ikke til talsperson for partiet. FrP har (som eneste parti) tatt avstand fra denne idiotens utspill.

Det at media ikke har evne til refleksjon betyr ikke at dere ikke skal ha det. De har faktisk en litt annen oppgave enn dere. De skal forsøke å selge aviser.

Hvem som helst kan melde seg inn i et parti? Så vidt jeg husker er rasisten nestformann for FRP i en eller annen kommune. Selvfølgelig skjønner jeg at alle partier tiltrekker seg ekstremister innenfor ideologiene de står for, men at FRP slipper slike folk såpass godt inn i organisasjonen sin er skremmende.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1032 på: 02. Des. 2006, 15:45 »
Sitat fra: "Journalisten"
Enig med Håvard. Det er fullstendig undødvendig å dra gamle tråder oppover på emneoversikten med mindre du har noe mer givende å tilføye.

Som f eks å henvise til idiotartikler i VG?!  :lol:

Nei, nå får du gi deg. Tråden du henviser til ble dratt opp med kommentaren "TEIT". Jeg henviste til en artikkel om noe som hadde skjedd med en politiker. Og den kommentaren har jo helt tydelig bidratt til diskusjon her?  :wink:
Tore Eikeland,

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1033 på: 02. Des. 2006, 16:43 »
Så vidt jeg vet var han dusten fra Hedmark bare medlem i FrP. Vi styrer så godt vi kan unna slike på listene det kan stemmes over.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1034 på: 02. Des. 2006, 19:15 »
Hva med han Schanke, da? Og jeg tror dere skjønner hva jeg sikter til når jeg nevner navnet hans.