20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 210497 ganger)

0 medlemmer og 22 gjester leser dette emnet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #585 på: 18. Mai 2006, 15:52 »
Sitat
Ja, veldig bra, Dag Riise! Det var jo akkurat dette jeg ville fram til! Når Journalisten klaget over hvor lite perspektiv frp-velgerne hadde, slo jeg til med å si omtrent det samme om AP-velgerne, for å bevise at Arbeiderpartiets stemmesedler ikke var noe mer gjennomtenkte enn det FRP sine var.

Da er vi jo ganske enige da

Enig? Vi er langt fra enig. Han begrunner hvorfor FRP velgerene gjør en feil men har aldri sagt att de ikke kjenner politikken. Du sier AP velgerene ikke kjenner sin egen politikk uten noen form for bevis eller begrunnelse.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #586 på: 18. Mai 2006, 16:00 »
Jeg har jo gitt bevis, og jeg har gitt begrunnelser. Hva vil du jeg skal gjøre da!? Gi deg en link med videobevis der jeg liksom intervjuer AP-velgere?

Skjerpings, i så måte har jo heller ikke Journalisten noen bevis.

Frp-velgere gjør en feil? Det er jo ikke det han har sagt!

Han har sagt at FRP-velgerne ikke klarer å sette ting i perspektiv! Det er det han har sagt! Og da tolker jeg det slik at Frp-velgere ikke helt vet hvorfor de stemmer FrP, og at de går på FRPs "populistiske" politikk. Populistisk og populistisk... det er jo diskutabelt.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #587 på: 18. Mai 2006, 16:02 »
Legg merke til at dette ikke gjelder alle FrP-velgere. Og du tolker det halvveis rett. Det er noe med formuleringen din jeg synes høres litt rar ut. Men jeg mener at 70 % av FrPs velgere er påvirket av populistisk politikk.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #588 på: 18. Mai 2006, 16:02 »
Sitat fra: "Dag Riise"

Sitat
Dobbeltmoralen din er jo en viktig del av debatten, Journalisten. Men jeg skjønner at du ikke ville ha noe mer av den å gjøre når du innså at du faktisk hadde dobbeltmoral! Og kan du kanskje quote "tåkepratet" mitt?

Du sa du ville ha det quotet.  :)

Skoledebatten får vi ta opp igjen en annen gang. Den har vi diskutert så mange ganger at den lar vi ligge.

Og jeg kan ikke se noe tåkeprat i det avsnittet der. Jeg sier min saklige mening. Vet du egentlig hva tåkeprat er, Dag Riise?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #589 på: 18. Mai 2006, 16:06 »
Sitat fra: "journalisten"
Legg merke til at dette ikke gjelder alle FrP-velgere. Og du tolker det halvveis rett. Det er noe med formuleringen din jeg synes høres litt rar ut. Men jeg mener at 70 % av FrPs velgere er påvirket av populistisk politikk.

Da er i tilfellet også 70% av AP sine velgere påvirket av populistisk politikk. Arbeiderpartiet går jo etter arbeiderne, som utgjør en veldig stor gruppe, så da kan man jo si at også AP er et populistisk parti?

Du definerte jo populistisk politikk med å bruke politikk som (du tror) at flest folk har sansen for. Arbeiderpartiet prøver bevisst å ta makten i Norge ved å føre en politikk som arbeiderne liker.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #590 på: 18. Mai 2006, 16:06 »
Du beskylder Journalisten for å ha dobbeltmoral og det er tåkeprat. Ihvertfall sånn som du begunner hvorfor.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 18. Mai 2006, 16:08 »
Du beskylder Journalisten for å ha dobbeltmoral og det er tåkeprat. Ihvertfall sånn som du begunner hvorfor.

Hvorfor er det tåkeprat? Det er jo helt åpenbart at Journalisten hadde dobbeltmoral, så hvorfor ikke nevne det? Hva er så "tåkepratete" med det da?

Om du anklager Carl I. Hagen for dobbeltmoral (fordi han vil stille så høye krav til innvandrere i Norge, men ikke gidder å ta hensyn til Spanias krav, når han er boende der), er det da tåkeprat? Nei, det er det jo ikke.

For om du mener at det jeg holder på med tåkeprat da jeg anklager Journalisten for dobbeltmoral, og at det ikke er tåkeprat når du sier det samme om Carl I. Hagen, da har DU dobbeltmoral da :P

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #592 på: 18. Mai 2006, 16:11 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Jeg har jo gitt bevis, og jeg har gitt begrunnelser. Hva vil du jeg skal gjøre da!? Gi deg en link med videobevis der jeg liksom intervjuer AP-velgere?

Skjerpings, i så måte har jo heller ikke Journalisten noen bevis.

Frp-velgere gjør en feil? Det er jo ikke det han har sagt!

Han har sagt at FRP-velgerne ikke klarer å sette ting i perspektiv! Det er det han har sagt! Og da tolker jeg det slik at Frp-velgere ikke helt vet hvorfor de stemmer FrP, og at de går på FRPs "populistiske" politikk. Populistisk og populistisk... det er jo diskutabelt.

Du kommer med meget tynne begrunnelser og ditt bevis er att du har snakket med ett par velgere? Meget tynt. Journalisten snakker generelt og kommer med saklige begrunnelser.

FRP lover folket det de vil ha, det flertallet vil ha men glemmer konsekvensene. Lavere alkoholavgifter, bensinpriser og skatt. Tror du FRP kan gjøre dette uten att det kommer til å få konsekvenser?
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #593 på: 18. Mai 2006, 16:14 »
Kan du vennligst gi meg eksempler angående dobbeltmoralen til Journalisten?
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #594 på: 18. Mai 2006, 16:15 »

Du kommer med meget tynne begrunnelser og ditt bevis er att du har snakket med ett par velgere? Meget tynt. Journalisten snakker generelt og kommer med saklige begrunnelser.

FRP lover folket det de vil ha, det flertallet vil ha men glemmer konsekvensene. Lavere alkoholavgifter, bensinpriser og skatt. Tror du FRP kan gjøre dette uten att det kommer til å få konsekvenser?

Nei, nei og atter nei!

Jeg syntes at Journalisten generaliserer FRP-velgerne for mye. Og det han sier er jo ting han TROR, men ikke vet. Det jeg sier, VET jeg, fordi jeg har snakket med AP-velgere. Jeg vil si at det er en mer saklig begrunnelse enn de Journalisten kommer med. For han kommer jo bare med gjetninger og ønsketenkning.

Jeg tror ikke FRP vil klare å holde alt de lover om de kommer i regjering. Men man må jo gi de en sjanse først!

Og som sagt: AP er like populistiske som FRP. Kanskje enda mer, for de går jo etter den store gruppen. Arbeiderne.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #595 på: 18. Mai 2006, 16:16 »
Kan du vennligst gi meg eksempler angående dobbeltmoralen til Journalisten?

Det har jeg gitt nå tusen ganger. Dere ber meg jo om å komme med de samme begrunnelsene hele tiden! LES BAKOVER I TRÅDEN, OG DU VIL FINNE. Er lei av å si det samme om og om igjen. Dere går bare i sirkler, og får ikke noe godt ut av innleggene deres om det fortsetter slik.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #596 på: 18. Mai 2006, 16:22 »
Ja, det finnes ett par AP velgere som stemmer det uten å kjenne politikken til partiet, ikke umulig. Men du snakker i en meget liten og nesten ubetydelig skala. Jeg ber deg om å komme med bevis på Journalisten sin dobbeltmoral for jeg klarer ikke se den.

Og Arbeiderpartiet er ikke ett populisisk parti, å kalle dem dety er jo helt på tryne.

Du kjenner knapt nok til Arbeiderpartiets politikk men kaller dem ett populistisk parti?
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #597 på: 18. Mai 2006, 16:51 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Enten vrir du om på det jeg sier, eller så har du ikke lest grundig nok hva jeg har sagt. Dette må du forklare for meg. GRUNDIG!

Vrir jeg om på alt det du sier? Du mente at jeg hadde sagt at alle AP-velgere var DUMME, bare fordi jeg sa at de AP-velgerne jeg hadde vært i kontakt med ikke visste hva partiet deres stod for. Så begynte du å plapre i vei om at jeg generaliserte APs velgere. Det kaller jeg å vri om på ting det!

Og det betyr altså nok en gang at du har en veldig tydelig dobbeltmoral.

Og for å forklare alt for deg:
Du sier at FrPs velgere ikke ser ting i perspektiv, og deretter sier jeg at mange AP-velgere ikke vet noe om partiets politikk.

Fremskrittspartiets velgere pleier jo selvfølgelig å få et slikt inntrykk av sitt parti gjennom debatter, på samme måte som APs velgere. Og du mener at Frp-velgere burde sette tingene mer i perspektiv, og deretter antyder jeg det samme om AP-velgerne. Så mener du at AP-velgerne må få lov til å ha et inntrykk av partiet etter å ha sett på debatter, men det skal altså ikke FRP-velgere!

Ble veldig innviklet dette her, men du forstår det helt sikkert.

Her har du "bevisene" mine, eller i hvert fall begrunnelsene mine. Herregud, du kommenterte jo innlegget mitt til og med jo!

Og når du sier at det å kalle Arbeiderpartiet for ett populistisk parti, er helt på tryne, så klarer jeg ikke ta det så veldig seriøst. Hvor er begrunnelsene dine da, mann!?

For Arbeiderpartiet er et populistisk parti! Begrunnelse kommer i neste innlegg.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #598 på: 18. Mai 2006, 16:52 »
Sitat fra: "Mack"
Ja, og jeg mener det delvis er et resultat av en populistisk politikk!

Men i all verden da? Hva er det som er populistisk politikk? Kan du definere begrepet populistisk?

Populisme kan i følge bokmåls- og nynorskordboken oppfattest som: synspunkter om politikk og samfunnsforhold som (en tror) er populære blant folk .

Fremskrittspartiet vil ha lavere alkoholavgifter. Store deler av folket: - JA!
Fremskrittspartiet vil ha sterk redusering av bensinavgifter. Store deler av folket: JA!
Fremskrittspartiet vil redusere bil- og veiavgiften kraftig: Store deler av folket: JA!

Arbeiderne utgjør største delen av befolkningen.

Arbeiderpartiet vil arbeiderne det beste i alle saker - arbeiderne: JA!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #599 på: 18. Mai 2006, 17:38 »
Det blir slitsomt å følge en debatt om hvem som har sagt hva, og hva man legger i det.

Det fine med FRP er at de får stemmer fra alle lag i folket. Alle kan stemme FRP! FRP har mange stemmer blant bedriftsledere, arbeidere, fattigfolk, rike folk, etnisk norske og innvandrere.
Toon, Toon,
Black and white army