20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 210512 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #570 på: 17. Mai 2006, 20:59 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"

Tror flere velgere vil oppleve å ikke få det de tror ved valget ved å stemme frp enn ved å stemme ap!

Hvorfor i alle dager tror du dette om jeg tør spørere, noe jeg faktisk talt gjør?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #571 på: 17. Mai 2006, 21:02 »
Sitat fra: "journalisten"

Enten vrir du om på det jeg sier, eller så har du ikke lest grundig nok hva jeg har sagt. Dette må du forklare for meg. GRUNDIG!

Vrir jeg om på alt det du sier? Du mente at jeg hadde sagt at alle AP-velgere var DUMME, bare fordi jeg sa at de AP-velgerne jeg hadde vært i kontakt med ikke visste hva partiet deres stod for. Så begynte du å plapre i vei om at jeg generaliserte APs velgere. Det kaller jeg å vri om på ting det!

Og det betyr altså nok en gang at du har en veldig tydelig dobbeltmoral.

Og for å forklare alt for deg:
Du sier at FrPs velgere ikke ser ting i perspektiv, og deretter sier jeg at mange AP-velgere ikke vet noe om partiets politikk.

Fremskrittspartiets velgere pleier jo selvfølgelig å få et slikt inntrykk av sitt parti gjennom debatter, på samme måte som APs velgere. Og du mener at Frp-velgere burde sette tingene mer i perspektiv, og deretter antyder jeg det samme om AP-velgerne. Så mener du at AP-velgerne må få lov til å ha et inntrykk av partiet etter å ha sett på debatter, men det skal altså ikke FRP-velgere!

Ble veldig innviklet dette her, men du forstår det helt sikkert.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #572 på: 17. Mai 2006, 21:06 »
Jeg forstod det meget godt, og sier bare amen.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #573 på: 17. Mai 2006, 21:51 »
Hvem er disse "ap-velgerne" du snakker om?
De fleste som stemmer i norge har ikke peiling på politikk de bare stemmer mer eller mindre. Kanskje de har en hjertesak eller to, men sjelden så mye mer.

Hva får alle de som stemte frp i fjor igjen for stemmen sin? Ikke en dritt, bare mye mas. Greit jeg fikk ikke så mye for stemmen min jeg heller enn det dere fikk, takket være "o store hagen", som virkelig splittet høyre siden!

Ser at krf og venstre ikke vil samarbeide med frp til neste stortingsvalg. Det er vel en grunn for dette? Høyre prøver å redde seg selv med å åpne for et samarbeid med frp, men om frp forblir så store som de er kan vi risikere at høyre blir en nikkedukke for frp. Da vil nok min stemme gå til ap. Men det er mange år igjen og mye kan forandres!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #574 på: 17. Mai 2006, 23:17 »
Nå må jeg visst bare beklage. Jeg må ha tenkt fullstendig feil med hensyn til Sandbergs verv.

Til Mack: Du forklarte utfyllende uriktigheten i mitt innlegg der jeg nevnte Sandberg (noe jeg har beklaget og slått meg selv i skulderen for), men har enda ikke forklart urimeligheten. Den venter jeg på.

Og når det kommer til Irland; jeg er kanskje kravstor, men kan du fortelle litt mer detaljert om hva som har skjedd i Irland, og hvilke resultater det har gitt? Det hørtes nemlig veldig interessant ut, så en detaljert oversikt hadde vært kjempefin.

:wink:

Beklagelsen er godtatt. Urimeligheten ligger i at du forsøker å fremstille Sandberg som en motstander av kulturelt mangfold. Han er kanskje ikke den største forkjemperen. Men han er ingen motstander heller.

Irland satt ned skattene. Folk jobbet mer, og tjente derfor mer. Da skattet de også mer. Lavere skatter ga høyere skatteinntekter. Mer detaljert enn det får du ikke i kveld. I alle fall ikke av meg.  :wink:  Men du kan sikkert ta en telefon til Per Sandberg. Han kan sikkert forklare deg mer.

Sitat fra: "Joakim"
Jeg skal ikke si for mye om Sandbergs politske synspunkter i enhver sak, men at han er en fornuftig trønder er å ta litt hardt i.
Joda, han virker som en langt mer jovial og fin type enn Børge Brende (som jeg håper ALDRI når toppen i Høyre), og Sandberg har mye karisma. Men jeg vet ikke om jeg vil kalle ham en fornuftig trønder.

Jeg mener han er fornuftig trønder. Og de finnes det ikke mange av.  :wink:  

Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Greit jeg fikk ikke så mye for stemmen min jeg heller enn det dere fikk, takket være "o store hagen", som virkelig splittet høyre siden!

Det var ikke Hagen som splittet høyresiden. Høyre kan ikke vente at de får FRPs stemmer og støtte uten å gi noe igjen. Dette har vel folket sagt hva de mener om også?
Toon, Toon,
Black and white army

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #575 på: 17. Mai 2006, 23:33 »
Olav sa:
Sitat
Du sier at FrPs velgere ikke ser ting i perspektiv, og deretter sier jeg at mange AP-velgere ikke vet noe om partiets politikk.

Merk deg att Journalisten kommer med begrunnelser for hvorfor FRP velgerene ikke ser ting i perspektiv og forklarer hva konsekvensene kan bli. Generalisering blir feil å kalle det i denne samenhengen siden det han sier også er sant...

Du derimot kommer ikke med en forklaring for hvorfor AP-velgerene ikke kjenner til sin egen politikk. Dessuten hva vet du om det? Du kjenner jo ikke en gang til Arbeiderpartiet sin politikk men klarer å kritisere dem og deres velgere. Merkbart Olav.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #576 på: 18. Mai 2006, 14:05 »
Fullstendig enig med deg, Dag. Skal bli svært spennende å lese Olavs svar på det. Over til en annen uttalelse:

Sitat fra: "FrP-Olav"
Så mener du at AP-velgerne må få lov til å ha et inntrykk av partiet etter å ha sett på debatter, men det skal altså ikke FRP-velgere!

Det har jeg da aldri sagt noe om! Det du sier der er jo ren og skjær løgn, hvis du hentyder at jeg mener dette!

Sitat fra: "Mack"
Urimeligheten ligger i at du forsøker å fremstille Sandberg som en motstander av kulturelt mangfold. Han er kanskje ikke den største forkjemperen. Men han er ingen motstander heller.

Prøver ikke å fremstille han som en motstander av et flerkulturelt samfunn. Men det jeg sa var en form for en metafor, så får folk tolke det jeg sa som de vil.

Og til deg, Olav: Dette dobbeltmoralsnakket ditt gidder jeg rett og slett ikke å diskutere mer. Det blir helt håpløst. Hvis du absolutt skal fortsette denne diskusjonen får du sende meg en PM. Det er unødvendig å diskutere noe så meningsløst her. Det blir bare reinspikket kverulering, og grunnløst tåkeprat.

Og vi venter enda på hva Olav mener er så galt med SV.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #577 på: 18. Mai 2006, 15:27 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Olav sa:
Sitat

Du derimot kommer ikke med en forklaring for hvorfor AP-velgerene ikke kjenner til sin egen politikk. Dessuten hva vet du om det? Du kjenner jo ikke en gang til Arbeiderpartiet sin politikk men klarer å kritisere dem og deres velgere. Merkbart Olav.

Jeg kjenner kanskje ikke til Arbeiderpartiet, nei. Men jeg har allerede begrunnet min påstand om Ap-velgere. FOR JEG VET OM VELDIG MANGE SOM STEMMER AP, OG INGEN AV DEM HAR NOEN SOM HELST GRUNN TIL Å STEMME PÅ PARTIET! Jeg spør alltid folk om hvem de stemmer på, og hvorfor. Det gjorde jeg veldig mye før valget i hvert fall. Og konsekvensene av det er jo at AP nå sitter i regjeringen.

Jeg syntes at Dag Riise burde lese tidligere innlegg før han kommer med slike kommentarer.

Og jeg kjenner jo til noe av AP sin politikk, det jeg sa tidligere i tråden var jo en overdrivelse, og jeg må si at jeg ikke liker politikken deres. AP tar jo alle valg for alle. Ja, stem Arbeiderpartiet, og la Jens Stoltenberg gjøre alle valgene for dere! For han er jo en bedreviter, i hvert fall ifølge seg selv.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #578 på: 18. Mai 2006, 15:38 »
Hvem er disse folkene du har snakket med? Tviler på att de er så mangen att de utgjør en forskjell. Jeg leser innleggene dine Olav og kan dermed trygt si att du ikke har mye fornuftig å si om Arbeiderpartiets velgere. Att du har snakket med ett par folk som stemmer AP uten å kunne politikken trenger ikke bety noe, tror du ikke FRP har sånne velgere også? Jeg vet om ett par som ikke kan en dritt om politikk men stemmer FRP så da står vi vel likt da?
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #579 på: 18. Mai 2006, 15:42 »
Så mener du at AP-velgerne må få lov til å ha et inntrykk av partiet etter å ha sett på debatter, men det skal altså ikke FRP-velgere!

Det har jeg da aldri sagt noe om! Det du sier der er jo ren og skjær løgn, hvis du hentyder at jeg mener dette!

Ikke direkte nei! Men når du mener at FrP-velgere burde se ting litt mer i perspektiv

Sitat fra: "Journalisten"
Og til deg, Olav: Dette dobbeltmoralsnakket ditt gidder jeg rett og slett ikke å diskutere mer. Det blir helt håpløst. Hvis du absolutt skal fortsette denne diskusjonen får du sende meg en PM. Det er unødvendig å diskutere noe så meningsløst her. Det blir bare reinspikket kverulering, og grunnløst tåkeprat.

Dobbeltmoralen din er jo en viktig del av debatten, Journalisten. Men jeg skjønner at du ikke ville ha noe mer av den å gjøre når du innså at du faktisk hadde dobbeltmoral! Og kan du kanskje quote "tåkepratet" mitt?

Men om du ser på dette som provoserende kan vi gjerne sette en strek for akkurat det.

Sitat fra: "Journalisten"
Og vi venter enda på hva Olav mener er så galt med SV.

Jeg hadde et lengre innlegg om dette før du kom til forumet, men greit. Jeg får vel ta opp dette om SV igjen.

1. Halvorsen preiket ivei om barnehagestøtten hele valget, og det var hennes største hjertesak. Men enda har hun ikke fått gjort noe med saken. Holder egentlig SV det de lover?

2. Hadde SV fått bestemme selv ville det knapt ha vært flere private skoler igjen!

3. SV skulle være et parti som skulle gjøre noe med fattigdom, men de klarer ikke å gjøre noe med det engang! I stedet har de gitt skattelettelser til de litt rikere.

4. SV er for snillistiske i sin innvandringspolitikk, og kriminalpolitikk.

5. SV ville gi den norske skolen gratis skolemat. I stedet ble det frossen melk og råtten frukt til enda høyere priser enn tidligere.

6. SV holder nesten aldri det de lover.

Det var MASSE annet også, men husker ikke dette i farten.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #580 på: 18. Mai 2006, 15:45 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Hvem er disse folkene du har snakket med? Tviler på att de er så mangen att de utgjør en forskjell. Jeg leser innleggene dine Olav og kan dermed trygt si att du ikke har mye fornuftig å si om Arbeiderpartiets velgere. Att du har snakket med ett par folk som stemmer AP uten å kunne politikken trenger ikke bety noe, tror du ikke FRP har sånne velgere også? Jeg vet om ett par som ikke kan en dritt om politikk men stemmer FRP så da står vi vel likt da?

Ja, veldig bra, Dag Riise! Det var jo akkurat dette jeg ville fram til! Når Journalisten klaget over hvor lite perspektiv frp-velgerne hadde, slo jeg til med å si omtrent det samme om AP-velgerne, for å bevise at Arbeiderpartiets stemmesedler ikke var noe mer gjennomtenkte enn det FRP sine var.

Da er vi jo ganske enige da.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #581 på: 18. Mai 2006, 15:48 »
Sitat fra: "Frp-Olav"
Ikke direkte nei! Men når du mener at FrP-velgere burde se ting litt mer i perspektiv

Skulle det liksom være et argument?

Sitat
Dobbeltmoralen din er jo en viktig del av debatten, Journalisten. Men jeg skjønner at du ikke ville ha noe mer av den å gjøre når du innså at du faktisk hadde dobbeltmoral! Og kan du kanskje quote "tåkepratet" mitt?

Innså at jeg hadde dobbeltmoral? Det har jeg aldri gjort. Du har tydeligvis fått en helt feil oppfatning av hva jeg mener om FrP-velgere.
Tore Eikeland,

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #582 på: 18. Mai 2006, 15:49 »
Kan du da fortelle meg hva du mente med at Frp-velgerne ikke ser ting helt i perspektiv? Det vil jeg gjerne vite.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #583 på: 18. Mai 2006, 15:50 »
Sitat
2. Hadde SV fått bestemme selv ville det knapt ha vært flere private skoler igjen!

Noe som ville økt satsingen på offentlige skoler og gjort Norge til ett land for folk flest og ikke for de med de rette ressursene.

Og kan du venligst forklare det med dobbeltmoralen, jeg, Journalisten og Åsmund har ikke helt forstått hva det er du babbler om. Og det du sier om dobbeltmoral er tåkeprat så da har du ett eksempel.

Sitat

Du sa du ville ha det quotet.  :)
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #584 på: 18. Mai 2006, 15:51 »
Kan du da fortelle meg hva du mente med at Frp-velgerne ikke ser ting helt i perspektiv? Det vil jeg gjerne vite.

Du gjentar ikke nøyaktig det jeg sa og mente, men jeg tror jeg forstår hva du sikter til. Og svaret er: det er et resultat av vellykket populisme!
Tore Eikeland,