20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 210495 ganger)

0 medlemmer og 22 gjester leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #540 på: 16. Mai 2006, 22:10 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Sitat fra: "journalisten"
Jeg sier ikke at FrP manipulerer folk, men den populistiske politikken gjør at det virker som om folk ikke alltid setter tingene helt i perspektiv når de sier de liker FrP best.

Dette er en morsom påstand, Journalisten, men ikke noe særlig mer. Du har dessverre for dårlige argumenter å komme med.

Arbeiderpartiets velgere vet svært lite om hva deres parti står for. De som er i arbeiderklassen stemmer AP fordi de er i arbeiderklassen. Så enkelt er det. Har truffet mange AP-velgere, og alle de er innenfor denne kategorien. Absolutt alle.

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Du sier regelrett her at de som stemmer Arbeiderpartiet er uintelligente personer som ikke klarer å gjøre opp sin egen mening? Med den innstillingen viser du ikke mye resoekt.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #541 på: 16. Mai 2006, 22:12 »
Sniff, sniff... Hva er det jeg lukter? Dobbelmoral?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #542 på: 16. Mai 2006, 22:56 »
Syns det har luktet frp dritt her ganske lenge nå jeg!
Ellers helt enig med journalisten!
Men ikke dra meg for langt til venstre :lol:

Syns og det er litt komisk at du Olav nevner den ikke eksisterende arbeiderklassen!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #543 på: 16. Mai 2006, 23:26 »
Jeg synes Olav her argumenterer på en skikkelig måte. Man kan sikkert diskutere opp og ned om arbeiderklassen finnes i dag, og hvor stor denne klassen er. Men jeg tror ikke det var poenget til Olav. Hans innlegg provoserte littegrann, og han fikk illustrert på en meget fin måte denne dobbeltmoralen. En dobbeltmoral som er helt vanlig i argumentasjonen til de fleste sosialdemokrater i dag, spesielt hos Martin Kolberg. Olav skrev forresten ingenting om at de i arbeiderklassen skulle være mindre intelligente enn andre.
Toon, Toon,
Black and white army

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #544 på: 16. Mai 2006, 23:57 »
Sitat fra: "Mack"
Olav skrev forresten ingenting om at de i arbeiderklassen skulle være mindre intelligente enn andre.

Sitat fra: "geordie-olav"
Arbeiderpartiets velgere vet svært lite om hva deres parti står for. De som er i arbeiderklassen stemmer AP fordi de er i arbeiderklassen.

Det virker ikke akkurat som om Olav opphøyer folk i arbeiderklassen til universitetslærde på intelligensnivået heller, da. Men nok om det, egentlig. For hans uttalelse om folk i arbeiderklassen generelt virker på meg ganske talentløs. Og dobbeltmoralen han snakker om er basert på misoppfatting fra FrP på sosialdemokraters uttalelser om folks grunnlag for å stemme FrP. Så den saken er klar.  :wink:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #545 på: 17. Mai 2006, 00:02 »
Sitat fra: "journalisten"
Og dobbeltmoralen han snakker om er basert på misoppfatting fra FrP på sosialdemokraters uttalelser om folks grunnlag for å stemme FrP. Så den saken er klar.  :wink:

Haha! Denne misoppfatningen er langt mer generell enn om den bare skulle være basert på folks grunnlag til å stemme FRP. Er det da en misoppfatning eller planlagt retorikk?
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #546 på: 17. Mai 2006, 10:58 »
Innrøm det bare, Journalisten. Først sier du at Fremskrittspartiets velgere ikke klarer å sette ting helt i perspektiv, og deretter bjeffer du på meg fordi jeg sier at Arbeiderpartiets velgere ikke er helt klar over hva partiet deres står for.

Sitat fra: "Journalisten"
Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Du sier regelrett her at de som stemmer Arbeiderpartiet er uintelligente personer som ikke klarer å gjøre opp sin egen mening? Med den innstillingen viser du ikke mye resoekt.

Viser du mye "resoekt" mot FrP`erne kanskje?

Ikke prøv å snike deg unna med tåkeprat, det funker bare ikke. Dine meninger er ren dobbelmoral, ikke noe annet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #547 på: 17. Mai 2006, 11:21 »
Syns det er litt merkelig at disse ordene kommer fra en kar som faktisk ikke har stemmerett.
Syns journalisten utrykker mye mindre dobbelmoral enn det frp gjør!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #548 på: 17. Mai 2006, 11:59 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Syns det er litt merkelig at disse ordene kommer fra en kar som faktisk ikke har stemmerett.
Syns journalisten utrykker mye mindre dobbelmoral enn det frp gjør!

Hva har det med saken å gjøre om jeg har stemmerett eller ikke? Det forstod jeg ikke helt.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #549 på: 17. Mai 2006, 13:09 »
Det er alltid lettere å mene ting så lenge meningene ikke betyr noe!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 17. Mai 2006, 13:18 »
Hæ? Meningene mine betyr da like mye som Journalisten sine, for til neste valg har jeg jo tross alt stemmerett. Tenk på det du, Åsmund. Og hvorfor skulle jeg ha andre meninger om jeg faktisk hadde stemmerett?

Jeg skjønner ikke filosofien din i det hele tatt.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #551 på: 17. Mai 2006, 14:00 »
Nei du gjør nok ikke det. Det handler om ansvarlighet, noe som frp er helt blottet for. Satser på du får tenkt deg litt om til du får det ansvaret at du blir "tildelt" stemmeretten.

Det jeg kanskje syns er mest interessant er å høre hvorfor dere stemmer frp?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #552 på: 17. Mai 2006, 14:43 »
Da må du først fortelle meg hva du mener med at FrP er helt blottet for ansvarlighet.

Men ok:
Fremskrittspartiet er et parti som er veldig tydelige på hva de selv mener og står for. De andre partiene holder bare på med drittslenging av andre partier, noe som jeg syntes er barnslig og dumt.

FrP er også det eneste partiet som tør å sette forventninger til innvandrere, og Fremskrittspartiet vil også senke eller fjerne avgifter og skatter, samt bomstasjoner. FrP fører også en fornuftig eldrepolitikk, og vil få de arbeidsledige her i landet i arbeid i stedet for å hente inn ny arbeidskraft fra utlandet.

FrP er fornuftige på de fleste steder, men jeg syntes det er dumt at de vil selge fossene våre til Russland.

Dere venstreorienterte sier at jeg kaller Arbeiderpartiets velgere dumme når jeg ikke gjør det, og samtidig kaller dere Frp-velgere for lettlurte og lite orienterte velgere. Det er dobbeltmoral det.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #553 på: 17. Mai 2006, 15:14 »
Ser du liker det populistiske frp med senking eventuelt fjerning av skatter. Fjerning av bomstasjoner som sådan.
Virker lokkende, men det spørs hvilke konsekvenser man har. Er det ansvarlig?

Frp er veldig flinke med drittslengingen de og. Kanskje de flinkeste.

Eldre politikken til frp syns jeg personlig virker veldig uklar. På den ene siden lover de fryd og gammen, mens på den andre siden mener de pensjonistene må spare selv.

Arbeidsledighetene i Norge bør ikke bli så mye lavere enn den er nå. Det største problemet i landet er alle uføretrygdede og de "syke".

Personlig er jeg ikke venstre orientert, men har sansen for ansvarlighet og at landet blir styrt på en fornuftig måte!

Syns regjeringen har gjort noen merkelige ting, for saken om eksempel friskolene, men ikke noe uansvarlig politikk. Skulle helst sett en regjering bestående av Ap og høyre.
Sist regjering syns jeg var veldig flink og styrte landet i rett retning. Spørs hvor vi er om 4 år.

Frp er jo på grensen til å være revolusjonære, å har vi det virkelig så "fælt" i dette landet?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #554 på: 17. Mai 2006, 15:58 »
Fremskrittspartiet slenger da nesten aldri dritt om andre partier, men andre partier slenger dritt på FrP. I debatter pleier Frp-politikere fortelle om sin politikk, og de andre politikerne prøver stadig å overbevise seerne om hvor dårlig denne politikken er. Hvor ofte er det jeg hører om AP sin politikk? Veldig sjeldent, og jeg har veldig lite peiling på hva de står for.

Kan hende at jeg blir lurt av FrP sin "populistiske politikk", men det kan også hende at du blir lurt av de andre partiene sin "anti-frp-propaganda".