20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 210390 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #450 på: 21. April 2006, 17:01 »
Mente lovliggjøres, skrev feil.

Men jeg mener at siden hasj er mindre farlig en både alkohol og vanlig røyk, kunne det vært lovlig. Da hadde man fått bedre kontroll over "kvaliteten" på hasjen.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

dagfather

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.heddal.com
« Svar #451 på: 21. April 2006, 17:19 »
Hasj er ikke ufarlig... det har sine grunner til at det er ulovlig... Og bare kom med det at det er ingen som har skadet seg i hasj rus, eller gjort noe dumt i hasj rus... Mulig det.. men hver person reagerer forskjellig på det, og det kan ha en ekstremt psykotisk effekt på deg selv.. Flere registrerte tilfeller av mennesker som har gått inn i psykose og blitt psykisk skadet etter å ha røyket hasj.. Dette er alt i fra et par ganger til de som har klart seg lenger men så fått det..

Det om at hasj ikke er farlig er det største bullshit jeg vet...

En annen måte og diskutere det på (selv om jeg ikke har lest tidligere i denne tråden...) er det at Hasj er et steg over grensa... greit nok.. det har blitt så jævla "vanlig", og alle gjør det.. Men det er ikke alle som takler dette, og jeg tror ingen har så stål kontroll at de kan påstå at de har full kontroll på hvor mye de bruker..

Plutselig sitter du der og har lyst på en runde, og så har du ikke mer.. Har dealern din noe mer.. Nei... men han har noe annet som er jævla ålreit... amfetamin.. kjempe rus, helt ufarlig, du tar faktisk av deg et par kilo også... og så har du tatt et steg videre til...

Veit dette høres helt sikkert jævla "lærer/eks narkoman" bullshit preik, men jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har diskutert dette med mennesker..
Med litt logisk sans forstår man det jeg har skrevet, og det burde faen meg ikke være så jævla vanskelig...

Legalisere hasj er jeg sterkt imot!

Så det så...  :roll:
Hvorfor elske kun en kvinne - når man kan forgude 11 menn!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #452 på: 21. April 2006, 17:26 »
Særdeles bra skrevet dagfather, og slik du beskriver det er faktisk starten for mange narkomane. Og det med psykoser og lignende er også et faktum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #453 på: 21. April 2006, 17:37 »
Jeg ser og forstår alt du skriver, men er nok ikke helt enig med deg.

Hasj er ikke ufarlig. Men det er MINDRE farlig enn både røyk og alkohol. Jeg vet veldig godt at man opplever rusen veldig individuelt, men rusen man får er jo innenfor visse grenser.

Mange har nok røykt bom og gjort dumme ting, det tror jeg. Men mange har drukket og gjort verre ting. Mange har bedre kontroll i hasj-rus enn i alkoholisert tilstand.

Du sier at det å røyke hasj er som å krysse en grense. Hvilken grense? Jo, det er ulovlig. Men om dette hadde blitt legalisert, ville den grensen forsvunnet, og det hadde ikke lengre vært noe problem å kryssen den grensen du snakker om

Det du sier om at folk har gått i psykose av hasj tror jeg er litt overdrevet. Kanskje noen har gjort dette, det skal ikke jeg si noe på. Men det har vel skjedd med mange ang. alkohol også? Uansett så tror jeg kanskje du blander litt med "kjemisk" narkotika, stoffer som e, rohypnol osv.

Og så til dette med at du vil ha hasj, men dealeren sier han ikke har. Jeg setter dette argumentet ditt litt på spissen, og sier: Hva om du sitter på vorespiel og vil ha drikke, men polet er stengt? Da får du enten holde deg på matta, eller komme på med en annen god idé.

Helt til slutt vil jeg si at det er bevist at mange kloke menn har røykt hasj i sine glansdager. Nevner navn som Bob Marley og (ja faktisk) Bill Clinton.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

dagfather

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #454 på: 21. April 2006, 18:11 »
Bob Marley og Bill Clinton... Er nok smartere mennesker enn de som har gjort det... Men det betyr ikke at det er ok eller lurt å gjøre det for det...

Er polet stengt.. ja .. dra hjem og kos deg under dyna eller med en film.. Mye annet å ta seg te enn å drikke seg snydens.. (huff nå høres jeg helt grusomt trist ut.. hehehe...)

Men det jeg mener med en grense er at Slik som vi er vokst opp i dag er Hasj og marihuana stemplet som et narkotisk stoff som er ulovlig.. Hadde vi ikke hatt dette så hadde det heller ikke vært noen grenser, eller steg som jeg referrerer til..
Men siden det er det, så har du tatt et steg over i "feil verden" og da blir det neste steget jævla mye kortere...

Det med at mennesker har havnet i psykose er sant. Og det kan du helt sikkert finne masser av info om hvis du søker på det..

Har selv vært leder for ungdom mot narkotika i flere år og kjenner til så vannvittig mange som har tatt steget videre, etter å ha røyket hasj på fest et par ganger... Det handler om at man ser opp til mennesker når man er små, og da kan man få det av de større, mere kule som er der med deg.. Men en gang har de kanske ikke hasj på nachspielet eller hvoren du er.. men de har f.eks. amf. eller ecstasy... Neida det er ikke farligere enn hasj det... og du har prøvd det også... kjempe fint.. du følte deg ikke dårlig en gang dagen derpå.. for mange slike stoffer har særdeles lite bivirkninger, men det er ikke snakk om dagen derpå.. det er snakk om årene etter...

jeg mener ikke at alle som røyker hasj går inn i psykose, men det er meget lett å gjøre det. I hvilken grad av psykose er også forskjellig.. har bla en jeg kjenner som måtte tvangsinnlegges KUN pga hasj.. Han er utskrevet nå og er helt clean..

Det eneste positive jeg kunne sett med å legalisere hasj i Norge er kvaliteten vill sannsynligvis gåttt opp. I dag pensles den med alt mulig slags dritt for å gi større effekt, og det er ofte det som er farlig..

Når du nevner Bob Marley. Må ikke tro at han satt og røykte gress kjøpt på plata i Oslo eller noe lignende.. de sitter med helt reing naturlig marihuana.. Som er ikek så skadelig som det som blir solgt her og i større deler av verden er.. Men det har sine bivirkninger det også..

Hadde alkohol kommet i dag hadde det blitt ulovlig, det hadde sukker også.. avhengighets dannende og usunt for kroppen.

Men dette er et tema som er meget vanskelig å diskutere, jeg er bare sjeleglad jeg ikke er politiker og skal stå til rette og svare for dette. Men at Hasj blir legalisert i Norge, nekter jeg å tro...

Men Lasse, jeg forstår skepsisen din, og om jeg var på din side hadde jeg helt sikkert sittet å ledd av de som kommer og forteller meg om "steget videre" og psykoser og alt det der... Det må oppleves, og det er bare det som er så forbanna synd.. Fordi når det skjer, med deg eller noen du kjenner, så er det bare mildt sagt så forbanna jævli!

I min situasjon.. En jeg kjenner godt og har vanket med mye. Plutselig er han borte i flere måneder, utenom at familien sier noe om hva som har skjedd... Så er han tilbake... Må innrømme det var ikke kult når han var der, og heller ikke når han kom tilbake.. Har du først opplevd noe slikt som person tror jeg det er fryktelig vanskelig å legge det bak seg..

Ja ja.... blir godt med helg så man kan drikke seg dritings, spy i de nedpissa dassene på utestedene, krabbe hjem og våkne med ei hodepine så ille at du tror du ble voldtatt av hele Sunderland gårsdagen... og så var det mandag...
Det skal hvertfall jeg!

Men takke meg til alkohol...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #455 på: 22. April 2006, 02:20 »
Jeg er i grunnen ganske enig med deg dagfather...

Det kan nok stemme at hasj er mindre farlig enn alkohol og tobakk, men jeg mener det må være en grunn til at det er ulovlig... Jeg vet det er legalisert i Nederland, men har ikke peiling på hvilke erfaringer de har med det...

Jeg vet det er mange som røyker litt hasj en gang i blant og koser seg med det, og det tror jeg ikke er så veldig farlig. Det er jo mange som skader seg, dør eller blir veldig dårlige av alkohol også... Men som godfather sier så er hasj "inngangsporten" for mange til å begynne med andre stoffer. Selv om de aller fleste sier de har kontroll og at det kun skal bli med litt hasjrøyking innimellom er jo faktisk fakta at det ikke er slik det ender med alle... For nesten alle narkomane har deres narkotikaerfaringer startet med hasj. Det er nesten ingen som har startet på de litt mer "harde" stoffene...

Jeg har selv aldri prøvd hasj, og kan derfor ikke si noe om rusen du får ved å røyke, men jeg tviler sterkt på at det er så sinnsykt mye bedre enn rusen du får ved å drikke. De aller fleste røyker jo hasj etter de har drukket alkohol også. Jeg fordømmer ingen som røyker hasj, og jeg har flere kamerater som har prøvd det, men for min del ser jeg ingen som helst grunn til å prøve det...

Det er sikkert mye som er gøy her i livet, men man trenger ikke prøve alt av den grunn...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 22. April 2006, 17:05 »
Det blir en helt annen rus enn alkohol. Hvor god rusen er, skal ikke jeg gå innpå nå.

Hasj er ingangsporten til tyngre stoffer sier dere. Jeg vil heller si at alkohol er inngangsporten. De aller fleste debuterer med narkotika når de har drukket alkohol, tror jeg. Jeg har ikke noe fakta på dette, men er ganske sikker på det. Og det er her poenget mitt ligger. Jeg mener at om alkohol skal være lovlig, så bør hasj også være det.

Jeg har også venner som har havnet utpå, dagfather. Og jeg vet at det er drit. Men jeg tror faktisk at ting kunne vært ungått om det hadde vært lovlig. Bedre kontroller hadde oppstått, og folk hadde blitt mer bevisste.

Når det gjelder Nederland har jeg hørt at overdosestatistikken er lavere enn i Norge. Har ikke noe sikre kilder, men jeg er ikke overrasket over at dette stemmer.

Nå er jeg sliten av å skrive, for jeg er fyllasjuk. Hadde hasj vært lovlig, kunne dette innlegget vært bedre og lengre :lol:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #457 på: 22. April 2006, 20:40 »
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/04/22/464171.html

Nå mener Carl I. Hagen at spanjoler må lære seg norsk. Kanskje nordmenn kan lære seg spansk i stedet?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #458 på: 23. April 2006, 02:44 »
Det er jo selvfølgelig den oppfatningen man får når man leser ting med "Dagbladetterminologi". Hvis spanjoler vil jobbe på norske sykehus og jobbe utelukkende med nordmenn, bør de kunne norsk er det Hagen har sagt.

Hagen kommer også med en forklaring til hva han har gjort i Spania. Han har besøkt FRPs avdelinger i Spania. Han har jobbet hver dag, og avviser påstanden om at det er ferie. Så følger Dagbladet opp med følgende sitat rett etter:

Sitat fra: "Dagbladet"
Hagen har vært på tre ukers påskeferie i Torrevieja.

Nå sier til og med innbitte sosialister at de merker en FRP-hets i media om dagen. Og det har selvfølgelig å gjøre med FRPs enorme oppslutning. Men om dette er den beste hetsen din kan komme med, tror jeg ikke det skader så mye. Men det er et velkjent fenomen at om man ikke klarer å argumentere mot sak, skal man angripe debattanten. Og det kan vi vel alle slå fast at blir forsøkt gjort mot FRP om dagen. Og spesielt VG har vært en foregangsfigur i så måte. Unyansert og upålitelig journalistikk. Tabloidpressen på sitt verste! Og de av oss som kanskje kan ha fått nok av Alan Oliver i The Chronicle bør også ta avstand fra denne type journalistikk.

Har virkelig sosialisme og sosialdemokrati blitt så vanskelig å argumentere for som ideologi eller mangler man dyktige nok debattanter for disse ideologiene?
Toon, Toon,
Black and white army

folesvert

• Gjest
« Svar #459 på: 23. April 2006, 12:29 »
... 'pasienter' som vil behandle sin hasj-avhengighet har mangedoblet seg de siste årene. Jeg trodde ikke man ble avhengig på samme måte, men leste en fagartikkel der det sto at innleggelser i ulike behandlingstilbud hadde steget fra noen og 30-40 til godt over 1000.

... vet ikke om dette var i Norge forresten. Men hasj er vel like 'farlig' alle steder?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #460 på: 23. April 2006, 12:39 »
Selv om ikke lasse liker dette så kan man gjerne kalle hasj for ett "kjemisk" produkt. Man bruker kjemiske metoder for å sepparere hasjen. Men det er ikke snakk om en syntese.  Alt er jo strengt tatt kjemisk foredlet på en eller annen måte.

Hasj blir som med hjemmebrent det er veldig inviduelt hvor sterk hasjen er, bare det er vanskeligere å ha noen som helst mening om hvor sterk hasjen er før man har røykt den.

Hasjmisbrukere og folk som er "avhengige" av hasj blir som med alkholisme. Man blir psykisk avhengig. Det er vel trossalt den mest vanlige form for avhengighet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #461 på: 23. April 2006, 18:42 »
Jojo, men det er forskjell på kjemiske framstilte stoffer, og "naturprodukter" slik hasj faktisk er.

Og dette er nettopp ett av argumentene mine. Blir hasj legalisert, må man få bedre kontroll og regler på hvor "ren" hasjen må være.

dagfather

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #462 på: 23. April 2006, 23:42 »
Sitat fra: "Supersylthe"
....dårlige av alkohol også... Men som godfather sier.....

Takk skal du ha....  ;)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 25. April 2006, 13:04 »
Sitat fra: "Lasse"
Jojo, men det er forskjell på kjemiske framstilte stoffer, og "naturprodukter" slik hasj faktisk er.

Og dette er nettopp ett av argumentene mine. Blir hasj legalisert, må man få bedre kontroll og regler på hvor "ren" hasjen må være.

Jeg er til en viss grad enig i det du sier. Hasjen blir "bedre" enn det man får i dag. Men jeg er fortsatt sterkt i mot å legalisere hasj. Jeg tror antallet som faktisk prøver/begynner å bruke hasj når man legaliserer det vil mange dobble seg. I dag er tabu å røke hasj (hvertfall der jeg er i fra), selvom mange gjør det. Selvom hasjen er ren så tror jeg nok det beste er å holde det så langt unna som mulig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #464 på: 26. April 2006, 17:05 »
Over til et helt annet tema. Fremskrittspartiet markerer seg nok en gang som et parti som overhodet ikke har tenkt at Norge skal fortsette å se på seg selv som en mulig mellommann/meklingsmann i internasjonale konflikter, som i midtøsten.

Siv Jensen bør da skjønne at en lovlig og demokratisk valgt regjering må behandles som nettopp det, selv om de står for en politisk linje, som egentlig, når du tenker på det, er helt i tråd med den utenrikspolitiske linjen FRP selv, George W. Bush (som er en demokratisk valgt president) og samtlige israelske statsministere (inkludert Peres og Rabin) står/har stått for.

Hamas ønsker ikke å anerkjenne staten Israel. Svært få israelske statsministere har noen gang ønsket å anerkjenne palestinernes rett til en egen stat, og deres rett til eksistens.
Greit nok at Hamas står bak de fleste terroraksjoner som utføres mot Israel. Men jaggu står ikke Israels øverste myndighet bak alle overgrepene på uskyldige palestinere. Jaggu står ikke Israels statsminister bak alle bombeangrep, alle militære operasjoner mot palestinske flyktningeleirer. Går ikke det litt på det samme?

Selvsagt har man rett til gjengjeldelsesaksjoner når man har blitt angrepet, men problemet er jo at Israel ikke svarer med samme mynt, de svarer jo på en måte som er flere hundre ganger større og verre enn det de har blitt utsatt for. For hver israelske statsborger som mister sitt liv i en terroraksjon fra Hamas, mister flere titalls palestinere livet i gjengjeldelsesaksjonene, som foregår med bombefly. Er det veien å gå til fred? Neppe. For den veien har man prøvd i 60 år uten det minste hell. Fred går gjennom dialog og uten bruk av våpen.

Og det er så enkelt som at hvis Israel legger ned sine våpen, kommer, etterhvert, Hamas til å gjøre det samme.
Og når Hamas først har blitt valgt av det palestinske folket, til å lede dem i kampen for fred (for det er faktisk det palestinere flest ønsker. Hvem tror du ærlig talt ønsker å bo i en flyktningeleir i 100 år? For ingen er så dumme at de ikke ser at det er umulig for dem å utradere Israel), så må det internasjonale samfunnet ta hensyn til det, og holde en åpen dialog med dem, på samme måte som de hadde samtaler med Arafat og Fatah.

Det handler ikke om at man støtter terrorister og terroristvirksomhet. Man behandler dem som det de faktisk er. Demokratisk valgte ledere for en stat uten land.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon