20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 210190 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #375 på: 11. April 2006, 23:30 »
Kvifor er folk som er ueinige med Joakim hjernevaska, medan dei som er einige med han ikkje er hjernevaska?

Skal ein diskutere politikk på ein slik måte, så må ein møte opp i ein barnehage. Og det er ein slik retorikk sjarmtrollet Martin Kolberg fører mot FrP for tida, og hjelper oss oppover. AP og resten av det politisk "korrekte" Noreg lever av å slenge dritt til FrP, for så å ta forslaga 10 år etter, og innføre dei, utan særlege modifikasjonar.

Ein smart mann har uttalt at forskjellen mellom utopi og praksis i Noreg er på 15 år.

Folk som liker verken Høyre eller FrP må begynne å tenke. Eg seier ikkje at de har tatt feil, men de må tenke på den arrogante retorikken de fører. Arrogant i den forstand at alle som er ueinige i dykk må ha blitt operert på ein bortgjømd klinikk i Indre Surnadal. Folk er forskjellige, folk har meiningar, og mnage folk støtter FrP sitt budskap. Eit budskap som går på lågare skattar og avgifter, ein spissare velferdsstat, mindre offentleg overstyring og så vidare.

Eg vil berre ha det sagt; viss nokon seier til meg at eg er hjernevaska sidan mine meiningar samanfaller med eit politisk program på høgresida i norsk politikk, ja då veit eg mykje om kva eg syns om den personen. Tenke! Respektere! Ikkje generalisere eller formynde! Ikkje sjå ned på, ikkje rakke ned på! Dei forbanna solidariske folka er ekspertar til akkurat det; slenge dritt, kue og sei at folk er dummare enn dei er.

Heldigvis. Helvigvis ser me endringar. Martin Kolberg har gjort det til sin livsmisjon å knekke FrP-koden. Han, som meiner han er smartare enn alle andre og difor må bestemme alt, har ikkje tatt koden, sjølv om fleire hundre tusen av dei "bygdetullingane", "Svenskehandlarane" og anna "FrP-pakk" har skjønt det.

---

Joakim. Leit opp i ordboka, under bokstaven R. Sjå om du finn eit ord som går mot det å hamre laus på motstandarar ved å kalle dei dumme og intetanande. Prøv.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #376 på: 11. April 2006, 23:32 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Når Hagen mer eller mindre sier rett ut at Partiet hans ikke prioriterer studentene forholder jeg meg til det! Og det er tåpelig!

Hagen seier det rett ut, Kristin Halvorsen og Jens Stoltenberg seier det ikkje. Men dei prioriterer studentane like lite.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #377 på: 11. April 2006, 23:41 »
Hvorfor snakker aldri Arbeiderpartiet om sin egen politikk, men rakker ned på politikken til Fremskrittspartiet? HVORFOR? De tjener jo ikke noe på det.

De som stemmer Arbeiderpartiet vet som oftest ikke hvilken politikk de fører engang. På Grunerløkka i Oslo er det visst blitt "trendy" å stemme SV. Det kaller jeg førsteklasses idioter det!

Vel, god natt.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #378 på: 12. April 2006, 00:53 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Hvorfor snakker aldri Arbeiderpartiet om sin egen politikk, men rakker ned på politikken til Fremskrittspartiet?

AP snakker da bare ikke dritt om frp. Da er det vel mer frp som snakker dritt om regjeringen!

Agurksaft

• Gjest
« Svar #379 på: 12. April 2006, 00:55 »
Fabelaktig innlegg Morten!
Det finst ikkje rundt 50% idiotar, nazistar og egoistar her i landet sjølv om dei stemmer Frp\høgre. Det er ikkje berre dei som stemmer AP og SV som har sett seg inn i politiske saker og "veit" kva dei snakkar om.

Eg kunne ikkje sagt det betre sjølv!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #380 på: 12. April 2006, 10:00 »
Nå har FRP for stor oppslutning, og skittkastingen har startet. VG skriver i dag at Siv Jensen får firmabil. Det er krise! Skattebetalerne må betale. Tror de virkelig ikke folk gjennomskuer slike utspill?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113005
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #381 på: 12. April 2006, 11:55 »
Folk ser nok snart at frp ikke er så gode som de vil ha det til. Patetisk at Jensen er så "viktig" at vi må betale for bilen hennes. Jeg trenger ny bil du liksom. Latterlig!
Kan ikke bare frp bruke litt statstøtte på henne i stedet for?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 12. April 2006, 11:58 »
Det er så vanvittig smålig å henge seg opp i om hun har bil eller ikke. Selvfølgelig bør hun ha bil. Antakelig vil det gjøre at hun gjør en bedre jobb, og kanskje billigere også. Vi betaler jo allerede alle reisene hun gjør i jobben. Er det billigere med taxi enn bil? Selvfølgelig er det ikke noe galt i at hun har bil.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #383 på: 12. April 2006, 12:04 »
Helt sikkert en bedre jobb for frp ja. Men det er jo litt merkelig at "folkepartiet" er det første partiet som får bil til en parlamentarisk leder. Om frp virkelig var det folkepartiet som det så gjerne vil være burde da heller Siv avstått fra bilen som alle de andre brukte til å melke staten for penger! Man kan kjøre mye taxi for 350 000 pluss driftsutgifter!!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #384 på: 12. April 2006, 15:52 »
Det er helt sikkert snakk om å lease en bil. Tror staten har råd til 4-5000 i måneden. Det er jo latterlig at de ikke har skaffa seg bil før. De skal lede landet, men får ikke lov til å ha bil.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #385 på: 12. April 2006, 15:54 »
Regner ikke akkuratt med at hun kommer til å kjøre bilen selv heller!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #386 på: 12. April 2006, 15:54 »
Selvfølgelig kommer hun til å kjøre bilen sjøl.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #387 på: 12. April 2006, 15:56 »
Er det noen selvfølge da?

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #388 på: 12. April 2006, 19:17 »
Selvmotsigende innlegg er ikke lurt i en politisk diskusjon...

Sitat
Tenke! Respektere! Ikkje generalisere eller formynde! Ikkje sjå ned på, ikkje rakke ned på! Dei forbanna solidariske folka er ekspertar til akkurat det; slenge dritt, kue og sei at folk er dummare enn dei er.

Hvis du har fulgt med på diskusjoner på dette forumet, vil du se at høyreorienterte folk (noen av dem, ikke alle) er eksperter til å generalisere. Og oss som menger oss med "forbanna solidariske folk" slenger ikke dritt grunnløst. Er det ikke generalisering du selv bedriver her da? Tenk litt på det.

Sitat
Folk som liker verken Høyre eller FrP må begynne å tenke. Eg seier ikkje at de har tatt feil, men de må tenke på den arrogante retorikken de fører.

Er dette et respektfullt utsagn da, Morten? Du påstår jo her at alle som ikke liker Høyre eller FrP fører arrogant retorikk. Du virker svært så selvmotsigende når du definerer generalisering som en negativ handlingsmåte, og selv bruker det!  :wink:

Sitat
Eit budskap som går på lågare skattar og avgifter, ein spissare velferdsstat, mindre offentleg overstyring og så vidare.

Hvis en innfører så mye lavere skatter og avgifter som FrP sier, hvor vil de da ta pengene fra til å bedre eldreomsorg, skoler og samferdsel her i landet? Og ikke snakk om oljefondet, for det tar man allerede nok av.

Jeg tror du må tenke deg om litt mer før du skriver slike innlegg, Morten. En ting er å ytre sine meninger, noe du må gjøre så mye du bare vil, en annen ting er å skrive selvmotsigende ting som ikke helt rimer og samtidig drive uberettigede personangrep. Overføringen av tanker til tastaturet bør foregå på en gjennomtenkt måte når man skriver på et seriøst forum.

:wink:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #389 på: 12. April 2006, 19:20 »
Sitat
Patetisk at Jensen er så "viktig" at vi må betale for bilen hennes.

50 000 mennesker har firmabil i Noreg. Er det 50 000 mennesker som er "viktigare" enn den parlamentariske leiaren i norges nest største parti, ut frå siste valg?