20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209991 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #270 på: 29. Mars 2006, 10:49 »
Det nest siste innlegget ditt vitner heller ikke veldig mange studiepoeng i matematikk, Åsmund. Dessverre. Jeg kunne jo gitt deg FRPs egentlige regnestykke. Ville du kunne klart å svare på det?

Det siste innlegget ditt er skrevet i skikkelig sosialdemokratisk tankegang. Det er jo også godt skrevet. Men jeg tror han tar feil. Derfor er ikke jeg sosialdemokrat. Hvorfor skal vi spy ut millioner av kroner på opera når vi ikke kan pleie de eldre og syke her i landet? Hva er det for slags prioritering da? Kan det være mange reagerer på, og derfor stemmer FRP. Tror dere virkelig at alt vil tas av oljefondet? Det er en vrangforestilling sosialdemokrater prøver å få legalisert gjennom slik propaganda. FRP har vist gjennom lang tid nå at det er en rød tråd gjennom hele partiets program. Dette ser velgerne.

Når også Arbeiderpartiet driter seg så loddrett ut som de gjorde i "retorikkskandalen" viser de dette til fulle. At det ikke blir slått opp større i media er en gåte. Det ville skjedd om sosialdemokratene og sosialistene styrte media slik de gjør. Det er åpenbart for folk flest at AP driver denne type retorikk. Det vil bare ikke fungere, og dere bør tenke mer på egen politikk enn å slenge usannheter, vrangforestillinger og løgner om andre partier. Det er et godt råd.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #271 på: 29. Mars 2006, 16:14 »
Du må vise meg hvor jeg regner feil Mack. To barn koster 11000 og den over 3 år vil koste 6000. Nettopp 28 000. Eller hvordan vil du regne  det?

Innlegget ditt er skrevet i typisk FRP stil! Alt er ikke så gale og ikke så mye. Nei dette er enkelt og det går veldig bra! Antiskeptisime på høyt plan!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 29. Mars 2006, 19:47 »
Du snakker om 28 000 i måneden. Realiteten vil være en helt annen. I dag fikk jeg avslag på barnehagesøknad for begge barna mine. Skal jeg slutte og jobbe? Er det urettferdig at jeg ikke får ta del i de tilskudda som blir gitt barnehagene? Det er så forbanna trist at jeg bor i en arbeiderpartistyrt kommune. Her, i Nannestad, styrer bønda i Senterpartiet sammen med SV, AP, V, KRF og H. Eneste måten de kunne holde FRP utenfor kommunestyret på...

Jeg fikk også spørsmålet om jeg ville stille i kommunestyret for FRP fra høsten av. Noe jeg takket nei til. Jeg har fått samme henvendelse fra SP og KRF tidligere. Og de har jeg også takket høflig nei til. Om fire år vil jeg antakelig stille som kandidat for FRP. Det blir spennende. Kanskje vi får en FRP-styrt kommune om noen år. Da blir vi like bra som nabokommunen, Ullensaker. Der er alle fornøyde.

Det er merkelig det at i alle kommuner FRP har styrt, har det gått svært godt. Innbyggerne i disse kommunene stemmer mer og mer på FRP. Jeg er nesten fristet til å tro at de er fornøyde.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #273 på: 29. Mars 2006, 20:01 »
Ja det er ditt eget parti som legger frem disse tallene i aftenposten. Og selvfølgelig vil realiteten være en helt annen. Det er jo det som er FRP sin politikk, FRP skal løse alle problemene i samfunnet og alle problemene er sosialistene sin feil. Er ikke det logisk da? Eller?

Men FRP var jo med og inførte kontantstøtten som svekker barnehagene og arbeidsstyrken vår, så FRP er vel ikke så perfekte som dere vil ha det til?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 29. Mars 2006, 22:57 »
Jeg ser ikke på dette forslaget som noe galt i det hele tatt. FRP vil fjerne de ulikheter og forskjeller som er per i dag. Men jeg tror det kan være dumt å gi alle helt slavisk alle som får barn 184 000,- Men det er klart det at for ei jente som ikke har tjent seg opp rettigheter til barselpermisjon blir det gitt for lite. Hun får rundt 30 000 kroner, mens andre som har god lønn, jobbet en stund vil få over 300 000 kroner for det som egentlig er den akkurat samme oppgaven. Dette kan for eksempel bidra til at unge jenter ikke tar abort fordi de rett og slett ikke har råd til å få barn. Hvis man deler helt likt på alle, med utgangspunkt i årets statsbudsjett vil det være nok til 184 000 kroner til alle. Og jeg er enig med FRP at vi må få tilpasset dette bedre. Kanskje er det faktisk rettferdig å gi alle det samme.

Når det gjelder punkt to er det jo ikke snakk om annet enn rettferdighet der heller. Barnehagene får jo enorm statsstøtte. Hvorfor skal ikke de som selv passer barna sine få litt de også. Og spesielt for oss som blir tvunget til å være hjemme da det ikke er mulig å oppdrive noen til å passe barna våre. Dette er jo et forslag som garantert kommer til å frigjøre mange barnehageplasser. Det vil derfor bli en reell valgfrihet for alle. Og det vil være likt. Er det riktig at staten skal velge at barnehage er det rette for alle? Er det riktig at staten kan bruke masse skattepenger på dette, uten å tilby det til alle? Nei, det er blodig urettferdig. Og man har ingen valgfrihet. Jeg tror foreldrene selv er best egnet til å bestemme over egne barn.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #275 på: 29. Mars 2006, 23:29 »
Staten arbeider da for barnehageplasser til alle. Det verste som kunne skjedd for Norge hadde vært at FRP hadde kommet inn i en 4 års periode og snudd alt på hodet. Det Norge trenger for å kunne rydde opp i de probleme vi har er en stabil styring av landet, der man rydder opp ikke snur tingene totalt på hodet. Selv om det for mange kan se lurt ut akkuratt i dag.

Men pengekåte frp må tenke på at flere mødre hjemme betyr mindre penger til staten og hvis man gir enda mer støtte til unge jenter og oppfordrer dem til å bli hjemme og føde barn i stedet for å få seg en utdannelse og få seg arbeid. Sier bare velkommen til 50 -tallet. Verdiskapning? Neppe!

Men ellers så tipper jeg frp snart går ut i media og kritiserer integreringspolitikken i landet vårt i forhold til dagens drap og sier at frps politikk vil rydde opp i dette.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 29. Mars 2006, 23:39 »
Staten har jobbet hardt med å få full barnehagedekning siden midten av 70- tallet. Men de fikser det ikke. FRP kommer med rettferdige forslag, som kan fikse dette. Nå er folk lei. Politikerne leverer aldri, og vi får politikerforakt. Folk ser at FRP kan levere, og vil prøve dette. Når dere så påstår at det ikke er noen helhetlig tanke bak FRPs forslag, faller det på sin egen urimelighet. Dere snakker om kaos og rot med FRP. Det har dere ikke noe grunnlag for å si. I alle de kommunene FRP styrer går det svært godt, og folk er godt fornøyd.

Så bruker du adjektiver som "pengekåte" om FRP. Når skal dere skjønne at folk gjennomskuer sånt? Det er ingen som oppfordrer unge jenter til å føde mange barn og gå hjemme. Men det burde vi kanskje ha gjort! Er det en fordel å vente til man er 30 med å få barn? Skal vi noengang tenke på hva som er det beste for barna? Eller er jobben det viktigste? Staten kan jo ta seg av barna. Det lover jo politikerne. Men får vi barnehageplass - NEI!

Ja, FRP ville i mye større grad ha ryddet opp i integreringspolitikken. Og du vil neppe ta den diskusjonen. Du vet vel at de aller fleste er enig med FRP også her?
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #277 på: 29. Mars 2006, 23:54 »
De fleste vil ha eple som ser best ut, men det spørs om eple til frp smaker så godt!

Eller slik som det nok kan virke med hagen i spissen. (er ikke jeg som har laget logoene)

Men flere hjemme mødre og mindre innvandrere betyr enda mindre arbeidstokk i Norge. Oljefondet i Norge er småterier i forhold til verdien av arbeidskraften vår, frp vil raide begge. Hvordan skal det kombineres med alt det kostbare frp lover. Oljefondet er faktisk ikke så enormt stort som alle tror.

En annen kommentar er veibygging. All arbeidskraft i Norge er opptatt og bygging av mer vei, slik som mange skriker om, vil føre til økte lønninger og økte renter og inflasjon. Men det er jo bare spekulajoner og økonomene til frp bryr seg jo ikke om slike ting.
Nei la oss vente med store prosjekter til de store oljeutbyggingene i landet er over, da er det ganske mange folk som blir arbeidsledige da! Disse kan bygge vei!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 30. Mars 2006, 14:03 »
Hvordan vet du at det er mødre som skal gå hjemme? Er ikke det en diskriminerende tankegang? Skal vi skille på mødre og fedre. Mindre innvandrere. Det vil si raskere saksbehandling og riktigere fordeling vil ikke føre til noen mangel på arbeidskraft. Det var et problem man hadde i 70-årene. Det er ikke reelt lenger. Kanskje det blir mindre kriminalitet og flere ledige plasser i fengslene, men ikke mangel på arbeidskraft. Dessuten er den innvandringen FRP snakker om noe helt annet enn arbeidsinnvandring. Du mangler masse kunnskap om FRP, og finner et sitat her og der.

Det vil bli stimulert til mer arbeid om vi setter ned avgiftene på å jobbe. Men fortsett med harselasen. Det vil føre til at FRP får 30% av stemmene ved valget til høsten. Vi får sikkert massevis av ordførere som kan vise at FRP funker.

Og jeg fatter ikke at du kan være så lite taktisk at du faktisk bringer på bane veibygging. Det finnes ingen gode argumenter for å vente med å bygge vei. Dessuten er det ikke mulighet for økt inflasjon om man setter opp noen veier. Og hvis du er så redd for økt inflasjon, kan du jo bare la utenlandske entreprenører gjøre jobben. Om pengene er investert i veinettet vårt eller Coca Cola spiller vel ikke så stor rolle. Vi taper liv, skader mennesker for livet og får enorme utgifter til helsevesenet med de veiene vi har per i dag. VI KAN IKKE VENTE! Og tenk på alle lidelsene! Og ikke glem miljøet! Hva i all verden er dere redd for?

Nei, stikk fingeren i jorda og våkne opp! Stem FRP!
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #279 på: 30. Mars 2006, 16:25 »
Syns alle inleggene dine er like jeg. Du nekter for alt som kan tale frp i mot og kjører videre med den samme taktikken hele tiden. Minner om guttene i WGI spør du meg. Opp mot 30 % av norges befolkning hadde nok kunnet blitt lurt med der og.

Kommer aldri til å stemme frp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 30. Mars 2006, 21:17 »
Alt som er negatvit med FRP eksisterer ikke for Mack. Sånn er det bare. Selv om det er et ubestridelig faktum så blånekter Mack for det. Sånn vil det alltid være.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 30. Mars 2006, 21:41 »
Jepp! Og jeg vil ikke gi meg! Nå har jeg fått marxisten og sosialdemokraten til å holde kjeft. Det gjør godt! Dere må fare med deres egen politikk. Ikke forsøk å rakke ned på et bedre parti. Stå på barrikadene for deres egen ideologi. Det har dere rett til selv om den er aldri så teit.
Toon, Toon,
Black and white army

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #282 på: 30. Mars 2006, 22:33 »
Sitat fra: "Mack"
Jepp! Og jeg vil ikke gi meg! Nå har jeg fått marxisten og sosialdemokraten til å holde kjeft. Det gjør godt! Dere må fare med deres egen politikk. Ikke forsøk å rakke ned på et bedre parti. Stå på barrikadene for deres egen ideologi. Det har dere rett til selv om den er aldri så teit.

Sier du?
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #283 på: 30. Mars 2006, 22:57 »
Stort sett alle parti rakker jo ned på FRP. Skulle tro det var konkuransse om å rakke MEST ned på dem.

Når de ikke har noe fornuftig å si, ja da sier de hvor dum de mener FRP er. Latterlig...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #284 på: 30. Mars 2006, 23:10 »
Alle med litt innsikt og vett i skallen ser at frp faller på sin egen urimelighet. Er vel en grunn til at de fleste utenfor frp "paradigmet" er negative og veldig skeptiske til denne "populær" politikken som de fører.

Generelt har Norges befolkning ikke peiling på politikk. De stemmer det som ser best ut. Når man har flere tusen frp fanatikere som kjører på med propagandaen sin og forteller om sitt kommende "gylne" samfunn så er det jo endel folk som tror på de. Når de nekter så sterkt på alle tegn som peker mot de så blir de så oppsatt av dette og til slutt så tror de på det selv. Da kan de begynne å få andre til å tro å begynne å tvile på de etablerte fagfolkene i landet vårt. Folk genrelt tar det meste for god fisk, nordmenn er jo kjent for å være veldig godtroende!

Er jo en grunn til at frp skolerer sine "disipler". Andre parti skulle kanskje blitt litt flinkere på dette.

Det som viser seg gang på gang i norsk politikk; den som lover mest, svikter mest! frp er jo helt klart det partiet som lover mest i dag!