20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209987 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #255 på: 20. Mars 2006, 22:11 »
Du skal ikke se bort i fra det...

Og jeg er i arbeid, og har vært det før. Jeg er uenig i skattemodellen.

Hvorvidt UTLENDINGENE klager eller ikke er vel mer eller mindre irrelsevant. Her snakker vi alle arbeidere, ikke innvandrere.

Og en stor andel av dem skatter nok ikke av arbeidet sitt :wink:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #256 på: 20. Mars 2006, 22:13 »
Tror nok at de utlendingene som arbeider i oljebransjen skatter for arbeidet sitt ja!
Men det er nok noen ellers som arbeider svart, men det er det mange nordmenn som og gjør!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 20. Mars 2006, 22:20 »
For all del, uten tvil...

Men jeg var nettopp i Oslo, og det var liksom ikke noe problem å skaffe diverse saker. Førstemann vi gikk bort til hadde x-antall forskjellige meget ulovlige saker på seg....

Var helt sykt, ble veldig sjokket!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #258 på: 21. Mars 2006, 17:08 »
Velkommen til Oslo, sier nå jeg.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #259 på: 21. Mars 2006, 20:41 »
"Det finnes ikke grenser for hva du kan få nordmenn til å betale i skatter og avgifter, bare de blir vant til det!"

Direkte sitat fra tidligere finansminister for AP, Eirik Brofoss.

Skatt er ikke bare det man betaler til staten fra sin egen lønn, men også alle de avgiftene vi betaler.

Vi kommer til å betale mer enn 50 milliarder kroner i bilavgifter neste år. En svært liten andel av disse avgiftene vil bli brukt til investeringer i veg og vegvedlikehold. Til tross for dette vil det garantert bli bygget enda flere bompengestasjoner. Dersom de andre partiene får bestemme, vil du også neste år betale like mye for en bruktbil her i Norge, som du betaler for en splitter ny bil i Sverige.

Holder oljeprisen seg på dagens høye nivå, vil staten bli enda rikere og du må betale enda mer for bensinen. For at også du skal få glede av landets oljerikdom har FrP foreslått å sette ned bensinavgiften når oljeprisen
går opp. Det vil sikre en stabil bensinpris til forbruker. Dessverre har alle de andre partiene stemt i mot dette i Stortinget.

"Det er brutalt når våre kunder kjøper en Toyota Avensis til 300.000 ? da betaler de hele 148.500 kroner avgifter!"

Thomas Thorrud, bilselger

Ikke nok med det. I tillegg må bilistene betale årsavgift, bomavgifter og bensinavgifter for ti-tusener av kroner i året. Det hadde vært forståelig hvis disse pengene gikk tilbake til bilistene i form av bedre og sikrere veier. Sannheten er nok en helt annen. Bilistene får bare en brøkdel av avgiftene tilbake som bevilgninger til samferdselstiltak.

Sosialistene spiller alltid på misunnelse når de innfører nye skatter og avgifter! De påstår "nye skatteregler lages for å ramme de som har
mest fra før". I virkeligheten er det de med vanlig inntekt som må betale. Alltid. De rikeste betaler skatteeksperter for å finne smutthullene i reglene ? og ender opp med å betale like lite eller mindre skatt enn tidligere. Folk flest, har ikke mulighet til å utnytte reglene ? og ender alltid opp med regningen for sosialistenes "rikmannsjakt".

Høyt bunnfradrag og flatere skatt, gir større råderett over egne penger! Dette er et FrP- standpunkt sosialistene ikke liker. Det vil gi deg mulighet til å bestemme over en større del av lønna selv. Samtidig blir det vanskeligere for finansakrobater og andre "eksperter" å finne smutthull for å unngå å betale skatt. Med et enklere skattesystem og færre kompliserte paragrafer vil det ikke lenger være behov for så mange skattebyråkrater. I tillegg er dette en modell som flere økonomer ? selvsagt utenfor Finansdepartementet ? sier vil bli en langt enklere og mer rettferdig skattemodell for folk flest.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #260 på: 21. Mars 2006, 21:22 »
Skatt er skatt og avgifter er avgifter.

Bensinprisen har heller ikke hatt samme stigningen som oljeprisen. Avgiftene ble det gjort noe med allerede i 2001 om jeg ikke husker helt feil. Da var prisen på dagens nivå, men oljeprisen var langt under. Så så gale er det ikke.

Genrelt så har vi det vel ganske bra i Norge? Selv om det er en del ting som burde vært forandret!

Folk klager over det meste, og at vi hadde så god råd på 70- tallet? Hadde vi det? De fleste norske hjem var sulteforet, selv om det offentlige kunne bygge ut skoler og veier i flust.

I dag er den situasjonen snudd på hodet. Hjemmene har aldri hatt så god råd og kommunene aldri så dårlig. Og på toppen av kaka står FRP og lover en bedre velferdsstat med den ene hånden og lavere skatter og avgifter i den andre? Hvor kommer logikken fra? Det ligger penger i brønnen!?

De fleste som har litt peiling på oljebransjen vet at oljeproduksjonen på norsksokkel mildt sagt er dalende. Vi produserer mer vann enn olje i Nordsjøen. Oljefondet vokser og vokser forløpig. Heldigvis enn så lenge. Dette er penger som vil bli veldig viktige for Norge en dag. Trenger vi de i dag? Nei tviler på det! La de stå i banken en stund til.

Men men det finnes ganske mange folk i dette landet som tror verden er så enkel. Alt kan løses alt kan bli enklere. Det er vel en grunn til at alt er så avansert og innviklet.

Hva er det vanskeligst å snoke seg unna; en enkel regel eller en avansert?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #261 på: 22. Mars 2006, 10:15 »
Jeg synes det er lov til å klage på at veien ikke blir bedre. Vi taper menneskeliv. Jeg synes det er lov å klage på bilprisene. Vi kjører våre barn rundt i usikre biler. Jeg synes vi har lov til å klage på luksusskatt på bensin og bil. Det er ikke luksus med bil. Man må ha det i de fleste steder av landet. Dette er noen ting vi har lov til å klage på.

Men vi skal ikke klage for mye på sykelønnsordninger, trygder osv. Der har vi det veldig godt.

Men man skal alltid ha lov til å bestrebe seg etter det som er bedre. Det er på den måten vi får det bedre i landet vårt. Hvis FRP er det eneste partiet som fortsetter å kjempe for folket, mens resten lener seg tilbake og sier at vi har det godt nok vet jeg hvem som vinner valget i 2009.
Toon, Toon,
Black and white army

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 23. Mars 2006, 19:13 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Velkommen til Oslo, sier nå jeg.

Jo takk! Men steike så mye drit det er der borte i forhold til her i Bergen..!

plebbster

• Gjest
« Svar #263 på: 23. Mars 2006, 19:33 »
Sånn kommer det jo alltid til å være. Bergen er den beste byen her til lands. Fotballhovedstad nr. 1.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 23. Mars 2006, 21:06 »
Tenkte mer på narkotika og sånne ting jeg da men...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #265 på: 23. Mars 2006, 21:06 »
I bergen er det bergenserne som er problemmet. Får de aldri nok av seg selv? Er de så upopulære at de må skryte av seg selv, fordi ingen andre gjør det? Hvem vet...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 23. Mars 2006, 21:23 »
Var vel akkurat det motsatte jeg gjorde nå da! Skrøt ikke av oss, jeg fortalte Plebbster hva denne diskusjonen angikk, og at det ikke hadde noe om hvor gode fotball lagene er i Bergen.

Jeg sa bare at det feks. er mye lettere og få tak i narkotika og shit i Oslo enn i Bergen.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #267 på: 28. Mars 2006, 21:22 »
Familiepolitikken til FRP omtales i dag som et kinderegg fra helvete!

"FRPs angrep på familiepolitikken er mye mer alvorlig enn partiets stadige forsøk på å raide oljefondet", skriver Kjetil B. Alstadheim.

Barnehageplasser til 11 000 kroner for barn under 3 år.
Vil kutte i fødselspengene, noe som vil føre til mindre barn i Norge og over litt lengre tid mindre arbeidskraft. Når dette kombineres med mindre flyktninger er det lite som lover for mange yrkesaktive. Spesielt når man nok ikke vil ha råd til å ha barn i barnehagen. Om du har 3 barn på henholdsvis 2,3 og 5 år, vil barnehage kostnadene være 28 000. Du trenger ikke ha mange studiepoengene i matte for å se at di fleste damene i landet vil være hjemme med barnene sine i FRP sin verden. Helhetlig eller hva?

"FRPs politikk er urettferdig. Den innebærer at småbarnsforeldre som bidrar til samfunnet ved å arbeide og betale skatt, må sponse småbarnsforeldre som heller vil stulle og stelle hjemme", fortsetter han.

Fritt sitert etter Kjetil B. Alstadheim, DN Tirsdag 28.3.2006.

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #268 på: 28. Mars 2006, 22:24 »
Sitat fra: "geordie-olav"
I bergen er det bergenserne som er problemmet. Får de aldri nok av seg selv? Er de så upopulære at de må skryte av seg selv, fordi ingen andre gjør det? Hvem vet...

Tror du virkelig at alle bergensere er sånn? kanskje de du har møtt, men det er bare fordi bergensk er en veldig høylytt og brautende dialekt, derfor legger du ekstra godt merke til de!
Eg skal love deg at ikkje alle bergenserne er sånn som du skal ha det til!
Eg har inntrykk av at østlendinger og oslo folk er sleipete og blærete, men det er fordi eg ikkje legger merke til "vanlige" personer, bare de som viser seg fram!
Sånn som blærete idioter fra Bærum!!
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #269 på: 28. Mars 2006, 22:59 »
Her er og en artikkel som kan være nyttig å lese for folk generelt
i VG i går!
Korrekt om FrP

Skrevet av VegardKvaale 27.Mars 2006, klokken 09:25

Det er så upopulært å være politisk korrekt, at det er i ferd med å bli politisk ukorrekt.

Jeg vil derfor kaste ut følgende politisk ukorrekte (les korrekte) påstand: Det er komplett uforståelig for meg at omkring 30 prosent av alle stemmeberettigede i Norge sier til meningsmålerne at de vil stemme på et parti som Fremskrittspartiet.

Er du blant disse 30 prosentene er du sannsynligvis opptatt av at vi bor i verdens rikeste land og må kunne tillate oss å bruke mer av oljepengene. Eller du synes veiene er for dårlig og vil ha lavere avgifter på alkohol og tobakk. Kanskje er du bekymret for alt bråket Muhammed-tegningene skapte, og mener FrP er det eneste partiet som viser handlekraft og snakker med klar røst. Alt dette er etter min mening helt legitime synspunkter.

Men akkurat som når pyramideselskaper gang på gang kommer svinsende med et sukkersøtt budskap om skyhøy avkastning uten at det koster noe særlig, er det grunn til å rope varsku når de politiske løsningene blir enkle og nesten alltid har en tendens til endre seg utfra hva som er populært blant «folk flest». Verden er nemlig sjelden svart-hvit, og hadde løsningene vært så enkle som FrP mener, ville det neppe vært særlig mange problemer igjen i Norge.

På motsatt side av den politiske av skalaen møter SV nå sine populistiske Ole Brumm-løfter så ofte i regjeringsdøra at de burde installere svingdør. Det samme vil trolig skje om FrP havnet i posisjon. La meg gi et av mange mulige eksempler:

* Det meste av avgiftskutt og flotte prosjekter vil FrP finansiere med oljepenger.

På den måten oppnår vi flere ting:

1) Det blir lavere avgifter og flere flotte prosjekter blir raskt gjennomført. (All grunn til jubel for FrP nå!)

MEN vi oppnår også andre ting:

2) Det vil ikke bli særlig mye igjen til pensjoner (Ja, for du vil vel ha pensjon?)

3) Når vi plutselig slipper en drøss med oljepenger inn i systemet, blir hver penge mindre verdt. Det betyr at det du får i lønn mindre verdt. (Ja, for du vil vel ikke ha mindre i lønn?)

Vår landsmoder Gro uttalte en gang at «alt henger sammen med alt annet». Og jammen var hun ikke inne på noe i sitt tapre, dog latterliggjorte, forsøk på å si at verden er et ganske komplisert sted - hvor politiske valg alltid må veies opp mot hverandre: Velger du noe, velger du nødvendigvis bort noe annet. Og stort mer politisk korrekt enn å sitere Gro her vi sitter i vårt sosialdemokratiske Norge, skal vel godt gjøres. Og dermed blir det samtidig kanskje noe av det mest politisk ukorrekte?