20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 210676 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #240 på: 19. Mars 2006, 22:24 »
Ja, men hvordan kan du da si deg enig i det jeg sier??
Jeg forsto hva du mente men ble forviret når du sa du var enig.

Jeg mener at en mann med 1 000 000 i inntekt skal betale mye skatt mens en som tjener lite skal også da betale lite. Men ikke samme prosent

En mann med 1 000 000 i lønn skal f.eks betale 20 % i skatt og en med 100 000 i lønn skal betale 15%. Tallene er tilfeldige siden det ikke er min sterke side. Rike folk har også råd til å betale mer og da er det bare fair at de betaler mer enn de fattige.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #241 på: 19. Mars 2006, 22:27 »
Da er jo nesten hele vitsen med å være rik vekke.

Man skal ha noen goder for å ha jobbet og slitt mye opp igjennom.

LIK SKATT FOR ALLE!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #242 på: 19. Mars 2006, 22:33 »
Grunnen til at de rike skal ha høyere skatt er jo at de har råd til det. Kan vi kreve mer fra de rike og mindre fra de fattige. Dersom begge betaler like mye skatt (i prosent) så vil jo han med 100 000 bare ha 80 000 å rutte med mens han med en mill har 800 000. Dersom han med 100 000 i lønn har 10% i skatt kan han ha 900 000 og da mer å rutte med. Dette er rettferdighet Lasse. Ingen taper på det.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 20. Mars 2006, 16:36 »
Jo, dem som har mye penger, og som har jobbet og slitt for det. DEM taper på det...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 20. Mars 2006, 16:55 »
Og de som jobber og sliter ræva av seg for å i det hele tatt få hjula til å gå rundt, taper ikke på at de skal betale like mye i skatt som de som bader i penger?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 20. Mars 2006, 18:02 »
Jeg har da ikke sagt at noen skal betale MER skatt enn de gjør nå???

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #246 på: 20. Mars 2006, 18:05 »
Nei men det Jokke mener er at rike skal betale mer skatt i prosent.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 20. Mars 2006, 18:16 »
Ja jeg vet det, men jeg er uenig i dette.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #248 på: 20. Mars 2006, 19:19 »
Skal de rike betale mindre må de fattige betale enda mer! Det er enkel matematikk det!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #249 på: 20. Mars 2006, 19:34 »
Kan du svare meg på et spørsmål, Åsmund? Hvorfor MÅ de fattige betale mer da?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #250 på: 20. Mars 2006, 20:44 »
Er simpelt det. Skal de rike ned i skatt på en slik måte som noen mener her inne så må andre betale for gildet!

Sett at en som tjente 2 mill gikk ned fra 40% skatt til 30% skatt. Da er det snakk om 200 000 mindre skattekroner.
Hvor skal disse nå komme inn?
Ja vi setter opp skatten til de fattige, som Lasse mener.
Sett at man tjener 200 000 og i dag betaler 20% skatt. Man skal etter Lasse sin modell betale lik skatt. Disse må da betale 10 % mer skatt. hvor mange trenger vi?
Jo du trenger 10 lønnstagere som tjener 200 000 for å tjene inn det en mann får i skattelette.

Det er et rent tanke ekspriment. Bare for å forklare hva jeg mener! De rike har det godt nok, uansett så er det ikke på den vanlige lønnen de rike blir rike!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #251 på: 20. Mars 2006, 20:55 »
Skattene er altfor høye her i landet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #252 på: 20. Mars 2006, 20:58 »
Det er ikke skattene som er høye, det er avgiftene!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 20. Mars 2006, 21:12 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Er simpelt det. Skal de rike ned i skatt på en slik måte som noen mener her inne så må andre betale for gildet!

Sett at en som tjente 2 mill gikk ned fra 40% skatt til 30% skatt. Da er det snakk om 200 000 mindre skattekroner.
Hvor skal disse nå komme inn?
Ja vi setter opp skatten til de fattige, som Lasse mener.
Sett at man tjener 200 000 og i dag betaler 20% skatt. Man skal etter Lasse sin modell betale lik skatt. Disse må da betale 10 % mer skatt. hvor mange trenger vi?
Jo du trenger 10 lønnstagere som tjener 200 000 for å tjene inn det en mann får i skattelette.

Det er et rent tanke ekspriment. Bare for å forklare hva jeg mener! De rike har det godt nok, uansett så er det ikke på den vanlige lønnen de rike blir rike!

Det der er jo bare pisspreik... Hvis du leser hva jeg har skrevet, så har jeg sagt at ingen skal noe spesielt mye opp i skatt... Men du er vel bare NØDT til å være uenig, du gidder tydligvis faktisk ikke hva jeg skriver.

Og Olav du har helt rett. Skattene i Norge er altfor høye...
Eilertsen: noe må dekke litt av de skattene som innskjerpes, og der kommer oljefondet inn i bildet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #254 på: 20. Mars 2006, 22:06 »
Sier seg selv om de rike skal så mye ned i skatt som du vil at det vil straffe de lavtlønte!

Bare kom dere ut i arbeid, så vil dere kanskje se at skattemodellen faktisk er ganske rettferdig! Det er avgiftene som det er noe galt med i dette landet! Har snakket med ganske mange utenlandske arbeidere i Norge, de klager ikke over skatten, men de dyre levekostnadene!

Du stemmer vel ikke FRP Lasse?