20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 208405 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #1380 på: 14. Des. 2007, 20:46 »
Hehe, akkurat i det jeg trodde ting var på gli i Trondheim, så begynner man å løpe fra løftene om kollektivtrafikken. Ansvaret for kollektivtrafikken er overlatt til fylkeskommunen, og fylkesordfører Sandvik (Ap) fremstår som en handlingslammet tosk, som ikke vet hva han skal gjøre. Bussprisene er økt til 30 kroner, men Sandvik hevder det er blitt billigere å ta buss, fordi prisen på månedskort fremdeles er den samme. SV sier de gjerne ville gjort mer for å redde kollektivtrafikken, men de gjør ingen verdens ting.

Hvis man hadde vært smart og innført rushtidsavgift, så kanskje man hadde spart penger, som kan brukes til å redusere bussprisen ved neste korsvei. Men så lenge Arbeiderpartet er så stort, skjer jo aldri det. Dessverre. Men satsingen på skoler og barnehager er fantastisk. Det hadde selvsagt aldri skjedd med Frank Jenssen ved roret.

Bare så synd situasjonen er mye den samme på riksplan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Amu - Luque

• Benkvarmer
  • **
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
« Svar #1381 på: 02. Jan. 2008, 05:39 »
FRP, DU KAN JO GJETTE HVORFOR
Newcastle United We Stand

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1382 på: 02. Jan. 2008, 18:39 »
Et villt forslag er at Per Sandberg kaller Al Gore en klima-bløff, og hudfletter den tidligere amerikanske visepresidenten for ikke å være pinlig nøyaktig i alle detaljer i sine uttalelser. Bare som et dårlig forsøk på å skjule sin misnøye over at krigshisseren i Det Hvite Hus ikke fikk fredsprisen for å bombe Irak og Afghanistan i filler. Vi liker jo alle de som kan ta seg tre øl og en akkevit, for så å gå på talerstolen i Stortinget.

Hurra for Framstegspartiet. Partiet som ekskluderer. Partiet for de få, gale menneskene i dette landet. Takk, Per Sandberg, for at du gir det sanne FRP et ansikt.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1383 på: 02. Jan. 2008, 18:55 »
Hurra for Framstegspartiet. Partiet som ekskluderer. Partiet for de få, gale menneskene i dette landet. Takk, Per Sandberg, for at du gir det sanne FRP et ansikt.

:D

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1384 på: 02. Jan. 2008, 20:25 »
Et villt forslag er at Per Sandberg kaller Al Gore en klima-bløff, og hudfletter den tidligere amerikanske visepresidenten for ikke å være pinlig nøyaktig i alle detaljer i sine uttalelser. Bare som et dårlig forsøk på å skjule sin misnøye over at krigshisseren i Det Hvite Hus ikke fikk fredsprisen for å bombe Irak og Afghanistan i filler. Vi liker jo alle de som kan ta seg tre øl og en akkevit, for så å gå på talerstolen i Stortinget.

Ikke så rart at FRP går ut mot Al Gore. De har jo tidligere vært svært negative til drivhuseffekten før de plutselig før valget i fjor vil kutte ned på CO2 utslippet osv. Skjønner ærlig talt hvorfor ikke så mage stemmer på dem.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #1385 på: 02. Jan. 2008, 20:38 »

Jeg tør prøve å rette på deg, Joakim.  ;) Jeg har troen på at de aller, aller fleste mennesker har en samvittighet. Derfor er FrP partiet for... ingen. Ingen mennesker med et visst snev av samvittighet kan stemme FrP og virkelig få et bedre liv. Stikkord: u-hjelp, diskriminering osv.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1386 på: 03. Jan. 2008, 13:30 »
Noen som har lest det alternative budsjettet til FRP? De skal kutte 48% på bevilgningene til landbruket. Men presterer å si at regjeringen ødelegger dagens landbruk  ;D Sier jo bare litt om det partiet
"The first 90 minutes are the most important"

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1387 på: 03. Jan. 2008, 20:32 »

Jeg tør prøve å rette på deg, Joakim.  ;) Jeg har troen på at de aller, aller fleste mennesker har en samvittighet. Derfor er FrP partiet for... ingen. Ingen mennesker med et visst snev av samvittighet kan stemme FrP og virkelig få et bedre liv. Stikkord: u-hjelp, diskriminering osv.
Takk for at du bare understreker poenget, Tore.
Men selv om alle mennesker har en samvittighet, så betyr ikke det at enkelte ikke kan være gale nok til å stemme FrP. Det viser jo resultatene fra Stortingsvalget 2005 og Kommunevalget 2007, dessverre.

Godt poeng, laddy. Kan sikkert finne flere slike om man bare gidder å bruke tid på det. Selv om man strengt tatt ikke bør bruke tid på FrP på noen som helst måte.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1388 på: 09. Jan. 2008, 20:34 »
Beklager altså, men Christian Tybring-Gjedde er en IDIOT:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/09/523391.html

Gidder ikke si mer utover det, men han er den verste FRP-politikeren.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1389 på: 09. Jan. 2008, 20:43 »
Den eneste grunnen til at han sier det han sier, den vestkantssossen, er fordi han ikke vil ha innvandrerne til vestkanten. Greit nok at det er dumt å busse innvandrere til vestkanten, det var et dumt forslag av han AP-politikeren. Men her har en AP-politiker et poeng, for en gangs skyld... det blir for mye "innvandrerområder". Det blir en salatbolle i Oslo...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1390 på: 09. Jan. 2008, 20:47 »
Tybring-gjedde har dog et lite poeng han også når han sier at det blir for mange innvandrere til Oslo. Men når de først er i Oslo må de bli skikkelig integrert, og da må de blandes over hele byen, og ikke bare på bestemte steder slik at vi får et samfunn i samfunnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1391 på: 09. Jan. 2008, 21:03 »
For en overskrift. For et utsagn. "Det er ingen menneskerett å bo i Oslo". Det er da ingen menneskerett som sier at vi skal bo i Norge heller.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #1392 på: 14. Jan. 2008, 18:38 »
Bare jeg er borte fra forumet en liten periode, kommer beskyldningene mot FrP. Jeg leser gjennom de siste postene på denne tråden, og kan ikke annet enn å riste på hodet. For en uvitenhet, hovmodighet og frekkhet dere viser på de få, korte setningene dere gulper opp.

Al Gore ER en hykler. Han har en eiendom som bruker mer strøm enn en vanlig, norsk kommune. Han flyr rundt i sin egen privatjet for å få folk til å kjøre mindre bil. Han har tjent over 600 mill på en film som beviselig er full av feil. Man kan ikke engang vise den på britiske skoler uten å måtte dementere mange av de grove og alvorlige feilene i filmen. Det er slått fast av britisk høyesterett. Allikevel klarer Ola Dust å gi han fredsprisen. En pris vi liksom skal gi til mennesker som jobber FOR fred. Men vi ga jo også Arafat (tidenes største terrorist) den samme prisen. Alfred Nobel snur seg vel i graven...

George W Bush blir framstilt av de blodrøde journalistene i Norge som en dumming. Men man blir ikke president i USA, og i hvert fall ikke gjenvalgt, om man er en idiot. Bush har tatt opp en veldig tøff kamp! En kamp mot terror! Jeg anser terror for å være vår tids største trussel mot verdensfreden. Hvem bør da få fredsprisen? Jo, selvfølgelig bør mannen med baller nok til å ta kampen få den.

Når det gjelder Christian Tybring-Gjedde er det en av de aller mest intelligente menneskene jeg vet om. Det er jo helt idiotisk å angripe han for overskriftene dagbladets journalister velger å bruke. Igjen et tydelig bevis på at disse journalistene forsøker å fordreie hva som er virkeligheten. Hva er det egentlig man diskuterer her, og hvem er du egentlig enig med?

Tore og Joakim angriper også FrPs velgere for å mangle samvittighet og medmenneskelighet. Det er en så grov påstand at jeg ikke finner ord! Det er skammelig hvordan dere velger å diskutere politikk. Skam dere!
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1393 på: 14. Jan. 2008, 21:13 »
DER var Mack tilbake. Og det med et smell. Og i kjent stil.
Stort mer gidder jeg ikke si. Det er gammelt nytt du kommer med her, Magnar. Gi oss noe å tygge på heller.

Forøvrig, du kan nesten være komplett idiot og likevel bli valgt til president i USA. Så lenge du har smarte rådgivere, så greier du det meste. Nå er ikke president Bush helt ute på jordet, men han har langt mer sjarm og karisma, enn han har intellekt.

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1394 på: 14. Jan. 2008, 21:51 »
Bare jeg er borte fra forumet en liten periode, kommer beskyldningene mot FrP. Jeg leser gjennom de siste postene på denne tråden, og kan ikke annet enn å riste på hodet. For en uvitenhet, hovmodighet og frekkhet dere viser på de få, korte setningene dere gulper opp.

Al Gore ER en hykler. Han har en eiendom som bruker mer strøm enn en vanlig, norsk kommune. Han flyr rundt i sin egen privatjet for å få folk til å kjøre mindre bil. Han har tjent over 600 mill på en film som beviselig er full av feil. Man kan ikke engang vise den på britiske skoler uten å måtte dementere mange av de grove og alvorlige feilene i filmen. Det er slått fast av britisk høyesterett. Allikevel klarer Ola Dust å gi han fredsprisen. En pris vi liksom skal gi til mennesker som jobber FOR fred. Men vi ga jo også Arafat (tidenes største terrorist) den samme prisen. Alfred Nobel snur seg vel i graven...

George W Bush blir framstilt av de blodrøde journalistene i Norge som en dumming. Men man blir ikke president i USA, og i hvert fall ikke gjenvalgt, om man er en idiot. Bush har tatt opp en veldig tøff kamp! En kamp mot terror! Jeg anser terror for å være vår tids største trussel mot verdensfreden. Hvem bør da få fredsprisen? Jo, selvfølgelig bør mannen med baller nok til å ta kampen få den.

Når det gjelder Christian Tybring-Gjedde er det en av de aller mest intelligente menneskene jeg vet om. Det er jo helt idiotisk å angripe han for overskriftene dagbladets journalister velger å bruke. Igjen et tydelig bevis på at disse journalistene forsøker å fordreie hva som er virkeligheten. Hva er det egentlig man diskuterer her, og hvem er du egentlig enig med?

Tore og Joakim angriper også FrPs velgere for å mangle samvittighet og medmenneskelighet. Det er en så grov påstand at jeg ikke finner ord! Det er skammelig hvordan dere velger å diskutere politikk. Skam dere!

Typisk Frp-velger. Angriper alle for å angripe FRP. Jeg angriper FRP for jeg har lest gjennom deres forslag til statsbudsjett.

1. Hva er grov påstand med at FRP sine velgere mangler medmenneskelighet? Kutte bistand? Vi mener at det er så grovt at dere mangler samvittighet og er alt for egoistiske. Det er et argument mot vi noe mener er så grovt. Du skal alltid få argumentere mot våre påstander men når du angriper oss for politiske argumenter viser du lite innsikt i den norske politikken

2. Hyklere? Frp er hyklere. Frp skal kutte 48% på landbruksbudsjettet men dere presterer å si at dagens regjering ødelegger landbruket. Du forstår vel hvorfor vi ser på dere som hyklere.

3.Dere kritiserer dagens regjering for å bruke for lite penger. De fleste økonomene synes at regjeringen brukte for mye penger noe som sier sitt. Jeg er av den oppfatning at FRP sin økonomipolitikk er uansvarlig. Men det har ingenting å si for dere får aldri styre alene uansett. Høyre er såpass kompetente at de setter en stopper for deres syke politikk.

4.Lokalvalgene har dere ført velgerne bak døren. Dere går til valg på å stoppe bybanen, kutte bomavgiften og ikke innføre rushtidsavgift i både oslo og Bergen. Bybanen i bergen vil bli laget selv om dere gikk til valg på å omgjøre dette. Bomavgiften vil bli økt i både bergen og oslo samt at det kommer flere steder med bom i bergen. Rushtidsavgiften kommer mest sannsynlig til å bli innført i Bergen og oslo

5. Dere er imot rushtidsavgiften men allikevel presterer du å si at Al Gore er en hykler! Da har du en mening om klima og om du har en mening om klima må du innrømme at rushtidsavgiften vil virke positivt inn på klimaet. Og ikke kom her og si at klimaet ikke er menneskeskapt! Ta en tur til Bergen. Mange asmatikere kan ikke bo eller være i Bergen-sentrum for det er så mye drit fra bilene at de ikke kan oppholde seg der. Dere er imot rushtidsavgiften for det er imot folk sin frihet til å bruke bil! Skal ikke jeg som asmatikere har lov til å oppholde seg i Bergen-Sentrum da?
Om du trenger å bruke den bilen så skal du betale for det, men de som ikke trenger å bruke bilen vil muligens ta bussen noe som vil spare miljøet.

6. Det alternative statsbudsjettet til FRP viser en politikk som gjør at Norge ville distansert seg mer fra verden enn vi allerede er. Kutte utenlandsbudsjettet så mye som dere gjør er rett og slett en skandale. Ingen har gitt meg et godt poeng på hvorfor dette skal skje.

Nå, jeg stemmer AP..Er ikke enig i alt de sier men når du slenger ut drit på en så talentløs måte som det der viser du hvor lite innsikt du har. Om du har innsikt så diskuter de punktene jeg listet opp.
"The first 90 minutes are the most important"