20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 208395 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #1365 på: 11. Sep. 2007, 18:56 »
Jeg er veldig fornøyd med valget. FrP får ordfører, og Askøy er herved en blå kommune. I tillegg er det fantastisk å se at SV gikk på en SKIKKELIG smell, både på landsbasis og her på Askøy!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1366 på: 11. Sep. 2007, 22:12 »
Skjønner ikke at så mange kan støtte Frp når de har den meningen om klimaet som jeg ser på viktgste saken i vår tid.

Fra frps hjemmeside: Fremskrittspartiet mener det fortsatt er for tidlig å konkludere rundt årsakssammenhenger vedrørende en eventuell global oppvarming

Kunne aldri stemt på et parti med en slik grunnholdning.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1367 på: 12. Sep. 2007, 16:04 »
Jeg er i grunnen enig, men allikevel er ikke dette unnskyldning god nok for å ikke prioritere miljø som er en av mine store hjertesaker.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1368 på: 12. Sep. 2007, 19:35 »
Ikke nok med at de ikke skjønner pointet med å redusere klimautslipp, og knapt nok vet hva klima og miljø er for noe, men de vil jo i tillegg at vi når vi er på dødsens rand skal sitte og shoppe sykehus. Hvilket sykehus tilbyr meg billigst behandling? Og bestemor skal altså sitte og shoppe hjemmehjelpstjenester. Helt latterlig at det går an å tro at det gir et bedre samfunn. Skal leger ringe oss og selge sine tjenester også, som om vi ikke plages nok av telefonselgere allerede? Og de som har reservert seg mot uadressert reklame, de får sannsynligvis ikke informasjon om hvilke eldresenter som er billigst og hvilke sykehus som er billigst heller de?

Og jammen er det ikke det offentliges oppgave å sørge for at barna har barnehageplass? Det er kanskje ikke det offentliges oppgave å drive skoler heller?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #1369 på: 12. Sep. 2007, 21:45 »
Folk har en tendens til å hengi seg fullstendig hver gang vi diskuterer klima. Det gjorde alle også da vi diksuterte ozon-laget og KFK-gasser. Denne gangen er det CO2. Sikkert bra å få litt fokus på, men det er neppe den viktigste saken for mange. Det er viktig at bestemor får velge hvem som skal vaske henne også. Sosialistene vil jo styre alt for alle mennesker. De tar jo ikke hensyn til noen. Makan til overlegne drittsekker. Nå får det være nok!
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1370 på: 12. Sep. 2007, 21:57 »
Miljø er en utrolig viktig sak, kanskje den viktigste av de alle sett i den store sammenhengen. Derfor er det synd at FrP ikke prioriterer miljøet høyere enn det de gjør. Skal FrP styre landet en gang syntes jeg derfor at de burde sammarbeide med et mer miljøbevisst parti, som for eksempel Venstre. Dessverre virker ikke Lars Sponheim så veldig keen på et sammarbeid med FrP, noe som selvsagt er veldig trist.

Jeg er enig med Mack i at bestemor må ha valgfrihet, men vil dette bety at det blir mer kostbart med hjemmehjelptjeneste/sykehjemsplass osv?

Nå tror jeg heller ikke at FrP vil privatisere absolutt alt, Joakim, men heller gi folk flere muligheter og mer valgfrihet. Privatiseringen innenfor f.eks eldreomsorgen som FrP ønsker, tror jeg ikke vil gå utover det offentlige, heller tvert imot. Hele pointet med privatisering er vel å skape konkurranse, noe som selvfølgelig igjen vil bidra til bedre kvalitet på helsetjenestene, også de offentlige tror jeg. Om jeg ikke har misforstått alt komplett er vel dette en viktig del av FrPs tankegang.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1371 på: 12. Sep. 2007, 22:04 »
Folk har en tendens til å hengi seg fullstendig hver gang vi diskuterer klima. Det gjorde alle også da vi diksuterte ozon-laget og KFK-gasser. Denne gangen er det CO2. Sikkert bra å få litt fokus på, men det er neppe den viktigste saken for mange. Det er viktig at bestemor får velge hvem som skal vaske henne også. Sosialistene vil jo styre alt for alle mennesker. De tar jo ikke hensyn til noen. Makan til overlegne drittsekker. Nå får det være nok!

Nå er kanskje ikke miljø den viktigiste saken for folk flest fordi vi ikke har sett de store følgene - enda, men hvis frps politikk hadde slått gjennom i alle land hadde vi sett enda større virkninger enn det forskerne har regnet med og da hadde nok klima blitt en veldig vikitg sak for folk flest.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1372 på: 12. Sep. 2007, 22:08 »
Jeg er i grunnen enig, men allikevel er ikke dette unnskyldning god nok for å ikke prioritere miljø som er en av mine store hjertesaker.

Når så mage forksere er enige om at vårt CO2 utslipp kan skape kjempe store endringer i klimaet mener jeg at vi ikke kan vente å se om det stemmer slik som Frp vil, men handle med en gang.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1373 på: 12. Sep. 2007, 22:18 »
De forskerne som derimot mener noe annet, nemlig at den globale oppvarmingen ikke er menneskers skyld, de har blitt oversett helt og får ikke slippe til i mediene. Mediene elsker jo å spekulere i verdens undergang og store katastrofer osv, og kritikerne legger en demper på spenningen. Min gamle naturfagslærer, som er kjent i forskerkretsene, mener nemlig at det er utrolig mange forskere som ikke støtter teorien om at global oppvarming først og fremst er menneskers skyld, men at disse aldri blir hørt. Istedet gres alle disse under en kam og anklages for å bli betalt av lobbistene eller hva det var.

Det er slitsomt med alle disse som har sett Al Gores film uten å være det minste kritisk.

Min personlige synspunkt er at menneskene trolig har en påvirkning på den globale oppvarmingen, men at den er liten i den større sammenhengen. Men nok om det, dette sporet litt av.

« Siste redigering: 12. Sep. 2007, 22:29 av geordie-olav »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1374 på: 12. Sep. 2007, 22:20 »
Jeg er mer bekymret for hogst av regnskogen, utryddelse av dyrearter osv. Men SKULLE det vise seg med sikre beviser at menneskene er hovedårsak til global oppvarming, så kan jeg ikke gjøre annet enn å legge meg flat og gjøre meg engasjert der også. Uansett er jeg glad for alt oppstyret rundt den globale oppvarmingen så folk blir mer miljøbevisste. Det er veldig bra!

Dessverre har interessen for dette falt litt av, som om det å være miljøbevisst var på "moten" i en periode, før folk ikke gidder mer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1375 på: 12. Sep. 2007, 22:36 »
De forskerne som derimot mener noe annet, nemlig at den globale oppvarmingen ikke er menneskers skyld, de har blitt oversett helt og får ikke slippe til i mediene. Min gamle naturfagslærer, som er kjent i forskerkretsene, mener nemlig at det er utrolig mange forskere som ikke støtter teorien om at global oppvarming først og fremst er menneskers skyld, men at disse aldri blir hørt. Istedet gres alle disse under en kam og anklages for å bli betalt av lobbistene eller hva det var.

Det er slitsomt med alle disse som har sett Al Gores film uten å være det minste kritisk.

Min personlige synspunkt er at menneskene trolig har en påvirkning på den globale oppvarmingen, men at den er liten i den større sammenhengen. Men nok om det, dette sporet litt av.

Det er også en del forskere som fortsatt mener det ikke har noen effekt, men når FN klimapanell mener at det kan skje store endringer i klimaet. Mener jeg at vi ikke kan ta sjansen å vente å se om det har noen effekt. Og vi begynner jo allerede nå å se endringer i klimaet som det virker som likner på det forskerne har sagt skal skje. Og hvis det er slik at CO2 utslippene våre ikke har noen effekt på klimaet så sitte vi igjen med mindre forurensing , friskere luft og  bedre kolektivtrafikk.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1376 på: 14. Sep. 2007, 12:42 »
http://vol.no/nyhet.asp?F=F&N=19124

Vår  latterlige kommune må være blant de mest uryddige kommunestyrene i landet. Man aner ikke hvem som skal styre hva. Felleslista og AP er begge AP-parti, bare at Felleslista er som ei liste for Stokmarknes, mens AP-lista tilhører Melbu. Blir jo interessant å se hvordan dette ender :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Johan Gjessing Værnes

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1377 på: 13. Des. 2007, 02:24 »
Sist kommunevalg hadde jeg stemmerett i Oslo, men bodde ikke der. Og jævlig som jeg er, så fikk faktisk Sammfunnspartiet. Litt brendt jord-taktikk der, altså...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1378 på: 13. Des. 2007, 16:34 »
http://vol.no/nyhet.asp?F=F&N=19124

Vår  latterlige kommune må være blant de mest uryddige kommunestyrene i landet. Man aner ikke hvem som skal styre hva. Felleslista og AP er begge AP-parti, bare at Felleslista er som ei liste for Stokmarknes, mens AP-lista tilhører Melbu. Blir jo interessant å se hvordan dette ender :P
Har det blitt noen løsning på mysteriet nå som vi er kommet til desember da? Eller er Stokmarknes fremdeles et like stort kaos?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1379 på: 13. Des. 2007, 22:04 »
Haha. Ja, FrP fikk ordfører fordi Arbeiderpartiet avdeling Stokmarknes, Felleslista, fiksa det. Har vel egentlig null å si, vi kommer ingen som helst vei samma faen hvem som styrer kommunen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida