20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ryddesalg II,- nye tankar  (Lest 16294 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Ryddesalg II,- nye tankar
« Svar #45 på: 06. Feb. 2006, 23:11 »
Glemte Bramble å elliot. disse er greie backuper, og hvis de kan trives me b-lagspill og benksliting, så er d greit for meg at de fortsatt er i troppen.
føler ikke at bramble kommer til å bli så stor som han ble spådd.
Gjør feil gang etter gang.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 06. Feb. 2006, 23:15 »
Sitat fra: "annern"
Bowyer: tjener vell mest etter owen? dette gjør han seg ikke fortjent til. Bør selges

Hvis dette stemmer er det en skam. Men jeg tviler! Shearer, Owen og Dyer er vel klubbens best betalte spillere? Så kommer Parker og Emre om jeg ikke tar helt feil??

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 06. Feb. 2006, 23:19 »
Sitat fra: "kesse"
Bowyer: tjener vell mest etter owen? dette gjør han seg ikke fortjent til. Bør selges

Hvis dette stemmer er det en skam. Men jeg tviler! Shearer, Owen og Dyer er vel klubbens best betalte spillere? Så kommer Parker og Emre om jeg ikke tar helt feil??

Mulig jeg tar feil, jeg har ingen kilde til dette, eller kilden min er en venn.
Skal faktisk ta å undersøke hvem som tjener best.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #48 på: 06. Feb. 2006, 23:26 »
Det er helt totalt feil. Både dyer og Shearer tjener mer. Bowyer har en lønn på 40 000 pund i uken som er litt mer en en tredje part av lønnen til Owen. Så den teorien kan dere nok kvitte dere med. Og grunnen til at han ikke gikk fra oss var at han ikke fikk samme lønn.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 06. Feb. 2006, 23:33 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Det er helt totalt feil. Både dyer og Shearer tjener mer. Bowyer har en lønn på 40 000 pund i uken som er litt mer en en tredje part av lønnen til Owen. Så den teorien kan dere nok kvitte dere med. Og grunnen til at han ikke gikk fra oss var at han ikke fikk samme lønn.

ok. min feil.
Men owen er verdt sin vekt i gull. det samme er shearer. bowyer er enda for dårlig for newcastle samme hvor mye han får.  Jeg glemte også å nevne på d forige innlegget at d var en feil å selge jenas. han kunne vert i newcastle i steden for bowyer/dyer.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 06. Feb. 2006, 23:50 »
Men husk at man må selge for å kjøpe. Vi fikk 7millioner pund for Jenas. De ble brukt for å hente inn andre klassespillere i sommer...

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 06. Feb. 2006, 23:51 »
mange mill har owen i året?
lt;3 Newcastle <3

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #52 på: 07. Feb. 2006, 09:53 »
Sitat fra: "Doffi"
mange mill har owen i året?

Litt over 70 norske millioner!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 07. Feb. 2006, 11:28 »
Sitat fra: "Christian"
Vakn opp folkens, Ramage er ingen høgre back. Greit han spelar godt, men han er best som stoppar. Han kan fort bli nye Hughes. Eg synst han bør snart få sjangsen i midtforsvaret.

Og høyreback da når Carr er skadet, Elliott kanskje?

Slik situasjonen er idag tror jeg det er til det beste at Ramage fortsetter på høyrebacken. Og han har helt klart utviklet seg på den plassen etter at han kom inn på laget. Skulle vi bare kjørt ham i midtforsvaret tror jeg ikke han hadde hatt men halvparten så mye spilletid, og hadde kanskje ikke vært på langt nær så god som han er idag. Og da er vi tilbake til samme problemet igjen: hva da på høyreback når Carr er skadet?
Se på klubbens situasjon, skader i frosvaret, idag, og se hvordan Ramage har utviklet seg, tror det er en god løsning at han spiller høyreback jeg, iallfall inntil videre. At han utvikler seg til å bli en real forsvarspotet ser jeg på som intet annet enn en fordel for klubben og laget.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 07. Feb. 2006, 11:41 »
Sitat fra: "Doffi"
altså det hjelper ikke være trofast når du suger!!!!!

vi er/bør være top5 i england, og da hjelper det ikke at du må risikere og bruke spillere som elliot og clark. Elliot er jo en tragedie. clark er en smule bedre, men det sier seg selv at han ikke er god nok når et lag som fulham ikke vil beholde han engang
Tjeriau!

Clark er jo egentlig ikke tiltenkt å spille i det hele tatt! Det er kun i ekstreme skadetilfeller, som vi har hatt i år at han blir brukt. Å gi bort Clark til en annen klubb ville være teit da han er en ekte Newcastle gutt og uten tvil har stor respekt blant ungdommene som han trener.

NETTOP! Kesse har nok skjønt noe vesentlig her. Clark er neppe tiltenkt en plass på førstelaget, og heller ikke på benken, når alle er skadefrie. Men med alle skadene vi har må vi være fornøyde med å bruke sånne som Clark og jeg er meget fornøyd med at han kom tilbake til oss. Han er lokal, og setter klubben veldig høyt, kanskje aller høyest av dem alle etter Shearer. I tillegg tror jeg han kan fylle sentrale og viktige roller i klubbens støtteapperat i årene som kommer. Igjen vil jeg fremheve fordelen med at han er en "lokal" (slike jeg har veldig sansen for, får de som ikke har tatt et hint til nå) og nettop derfor tror jeg han har mye å lære og tilføre både unge spillere og nye spillere som kommer utenfra. Betydningen av Newcastle som en spesiell klubb og som eneste storklubb i Nord-England skal ikke undervurderes og da trengs såkalte tradisjonsbærere. Newcastle er en spesiell klubb, og kanskje ikke like vanlig som f.eks en av "London klubbene". Og MERK: da sikter jeg ike først og fremst til Chelsea og Arsenal, for det finnes andre der og!
Jeg har nok en liten forkjærlighet for denne mannen ettersom jeg husker da han var ung og spilte strålende.Det var derimot et mareritt å lese om hvordan Clark ønsket segg vekk, og at han til slutt dro. Heldigvis kom han tilbake.

Av mye de samme grunnene som med Clark ønsker jeg også å beholde Elliott. Når vi sliter så jævlig med skader som vi til tider har gjort i år er det greitt å ha en slik spiller i bakhånden som er fornøyd med bare å være endel av klubben og laget og få noen sporadiske innhopp på førstelaget. Atter en gang: enda en lokal, med lang fartstid i gamet og masse rutine. Ikke på samme måte en å se opptil for de unge som Clark, men alikevel en vi bør beholde. Tror også at det har god innvirkning på fansen å ta vare på noen av de lokale. Dessuten: får vi igjen noe særlig for noen av de to, såpass at de er verdt et salg? Neppe, iallfall ikke i forhold til andre verdier som de tilfører klubben som vi også må tenke på!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 07. Feb. 2006, 11:45 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"

ok. min feil.
Men owen er verdt sin vekt i gull. det samme er shearer. bowyer er enda for dårlig for newcastle samme hvor mye han får.  Jeg glemte også å nevne på d forige innlegget at d var en feil å selge jenas. han kunne vert i newcastle i steden for bowyer/dyer.

RE Bowyer: Han ønsket seg vekk ja, men kan dette forandre seg? Ja, jeg tror det kan det. Det skjedde en drastisk omvelting da en viss skotte måtte gå (ENDELIG), og jeg tror ting kommer til å snu til det bedre for klubben nå. Jeg er også ganske sikker på at dette påvirker spillerne, og derav også deres forhold til klubben. Da Bowyer kom inn nå i helga var det vel sentralt på midten, der han hører hjemme, IKKE på kanten. Også det kan være positivt. Dersom Bowyer vil vekk, er nok begge parter best tjent med at han selges til sommeren, men kan vi få ovetalt ham til å bli, er jeg ikke i tvil om at det ville være det beste. Et slik arbeidsjern med en slik kriger-vilje og innsats trengs alltid!

jensgb83

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #56 på: 07. Feb. 2006, 14:27 »
synes det er overraskende hvor mange som har mistet troen på dyer. Dyer  som i mine øyne er en av dei beste spillerene i premier når han er skadefri og i form. Greit nok at han har vore mye for mye skadet, men med den farten og evnen til å sette et helt forsvar ut av spill på egenhand så bør han beholdes og satses på. Dyer er i mine øyne den beste offangsive midtbane spilleren vi har. Tror en skade fri dyer hadde vore fast på chelsea tillogmed.

--------------given------------
Carr---Taylor---boum---baba

Dyer---Parker--Emre---Zoggy

--------Owen--Luque-------

Trur dette hadde funka fint neste år eg, med skikkelig taktisk trening under en manager som vet hvordan man setter sammen eit lag, og gir hver enkelt spiller spesifikke oppgaver, i plassen for slik det har vore i år hvor det virker som om alt manageren har gjort er å si, dere 11 spiller, gjer det beste ut av det...
 want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 07. Feb. 2006, 14:37 »
Er enig i at Dyer er en fantastisk spiller. Men hvor lenge er det siden han gikk 3 måneder uten et skadeavbrekk?? Når man tar med i betraktning at han er Newcastle 3 best betalte spiller bak Owen og Shearer så er han ikke verdt pengene syntes jeg.

Hvis han klarer å holde seg skadefri så behold ham! Men når han er ute 2/3 av sesongen er han ikke verdt 50 millioner i året i lønninger!!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 07. Feb. 2006, 15:11 »
Men husk at man må selge for å kjøpe. Vi fikk 7millioner pund for Jenas. De ble brukt for å hente inn andre klassespillere i sommer...

Jenas ble solgt etter at disse klassespillerene kom!!

Men satser på at de blir brukt nå til sommeren da :P

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 07. Feb. 2006, 15:16 »
Jeg vet det. Men det går ann å finansiere kjøp med salg som blir gjennomført etter et kjøp også... Jeg ville blitt svært overrasket hvis de 7 millionene (pund) vi fikk for Jenas er blitt satt inn på en sparekonto når vi handlet for 50 millioner sist sommer. Tipper/tror/regner med at de pengene er borte...