20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ryddesalg II,- nye tankar  (Lest 16274 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Ryddesalg II,- nye tankar
« Svar #15 på: 05. Feb. 2006, 14:49 »
God tråd egentlig. Diskusjoner om uenigheter og hvem som er sure på hverandre kan dere ta andre steder. Men ber man om tilbakemedlinger må man være åpne for både positive og negative. Ikke bare positive... Hvor grensen går for konstruktiv og ikke konstruktiv og personagrep for være en annen sak som jeg ikke vil velge side i. Det for de som er uenige ta med hverandre. Men siden jeg nødig vil velge side og blande meg inn i noen krangel dersom det eksisterer en, setter jeg punktum her.

Over til spillere og ryddesalg:
Først og fremst: dette evige gnaget om Woodgate... HVIS han holder seg skadefri. Nå har han ikke akkurat statistikken på sin side, og det har heller ikke klubben vår. Hvorfor skal det da plutselig endre seg til det bedre? Det finnes nok gode stoppere, og nok av de som ikke er halvparten så mye skadet som Woodgate, syns Newcastle skal droppe ham nå!
Mexes kan sikkert være en interessant spiller, men jeg vet for lite om ham til å kommentere ham selv.
Ellers ser jeg ikke grunnen til å selge Elliott. Ikke god nok, men hva får vi igjen for ham egentlig? Fint lite, eller ingenting. Kan være en inspirator for de yngre i form av lang fartstid i gamet og at han er en lokal.
Er litt i tvil om Carr. Så mye skadet som han har vært nå har vi ikke bruk for ham, men en god høyreback. Ramage, og Taylor må vi beholde, "up and comming". Vanskelig å si med Boumsong, håper han finner tilbake til sitt gamle jeg og da må vi beholde ham.
Moore og Bramble er jeg også i tvil om. Moore skal vistnok være en solid stopper men da må han snart bli spilledyktig!

Midtbane:
Ut: de som alikevel ikke spiller for klubben, men som vi bare står som eiere av: Butt Og Vianna.
Videre syns jeg vi skal selge Bowyer. Han sier selv han vil ha miljøforandring. Da mener jeg helt klart at det er til begge parters beste at han selges.
Ettersom han er ving velger å se på Luque her, og blir han ikke noe kan han få gå. Slik det er nå ødlegger vi jo mannen, og det er ingen av partene tjent med. Da kan vi heller trenge pengene. Men mest av alt vil jeg at han skal slå til å bli en kjempehit!
Clark selges ikke, samme grunn som Elliott. Dessuten er det en mann jeg liker godt, og alltid har gjort, men det blir subjektivt og bør holdes utenfor i vurderingen.
Faye er oppe til vurdering. Skal vi hente en eller to midtbanespillere til sommeren kan Faye få gå, men stallen bør ikke bli mindere enn den er....

Angrep:
kommer til å savne Shearer, men samtidig vil jeg helst ikke at han overtales til å ta en sessong til! Det er på tide og innse at hans tid er inne, og sakte men sikkert vende seg til tanken.
Owen vil jeg helst ha, men skal vi beholde ham må vi samtidig forsterke, og det med kvalitet, for han er dessverre altfor mye skadet.
Ameobi er et annet tvilstilfelle og i samme situasjon som Bramble. Fått nok sjanser uten å lykkes, men jeg ville hate å se at begge blomstrer i andre klubber. Derfor hadde det beste vært om de hadde lykkes i Newcastle under en ny (og bedre leder).
Chopra er vel geordie (selv om han også er litt inidisk), og det er viktig å beholde noen av de lokale. Dessuten kan jeg aldri tenke meg at han er av de største utgiftspostene uansett.

Har ikke kommentert keeperene, men sier at vi skal beholde de vi har og trenger ikke flere.

Oppsummering:
Ut: Bowyer, Faye, Vianna & Butt
Veldig i tvil: Luque, Carr, Moore, Bramble, Ameobi, Babayaro
Litt i tvil: Owen, Boumsong, Dyer
Mange jeg ikke har nevnt med navn nå: de vil jeg beholde (med forbehold om at jeg kan ha glemt noen).

Milner er en jeg er høyst interessert i at vi henter tilbake, noe jeg tror vi kommer til å gjøre.
Samtidig finnes det en annen eks-Newcastle spiller jeg har veldig lyst til å få tilabke: Darren Ambrose

Ellers vil jeg være forsiktig med å feste meg for mye til navn på nye spillere vi bør hente da jeg vet for lite om veldig mange, interessen er sakte men sikkert kommet mer tilbake nå.
Det jeg forventer er at en ny manager sammen med sitt apperat gjør en grundig jobb med å vurdere de vi evt skal kjøpe, og i likhet med mange andre vil jeg også at vi tenker unge spilllere som har fremtiden foran seg. Samtidig er det viktig med en blanding, og derfor har jeg tro på å ha noen erfarne blant dem som "kan holde dem i tømmene" og bidra med rutinen sin. Men denne typen spillere har vi allerede og trenger ikke bruke ressurser på å hente.
Av spillertyper er det viktigste å hente minst 2 spisser til sommeren og 2 forsvarere. Forsterkninger på midtbanen kan komme godt med da vi kan selge noen som  ikke er fullt så gode, men etter min mening for det komme i andre rekke.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #16 på: 05. Feb. 2006, 15:18 »
Veldig bra og oversiktleg tråd, men eg føle at det blir litt for mykje FM preg over det og lite urealistisk med alle dei spelarane der. Eg vil tru at vi vil ha eit meget stramt transfer budsjett fremover( vist ikkje vi kvalifiserer oss til Europa). Også er det viktig å være noko lunde reaøistiske.

Forsvaret:

Inn  :arrow:  

Trabelsi
Bridge( lån)
Barry( billig)

Ut :!: :
Elliot

Midtbana:

Inn :arrow:

Nytt Talent( sentralt)
Milner

ut  :!:  
Butt, Viana

Spisser:

Inn :arrow:
Berbatov
eller
Darren Bent( charlton)
speed deamon
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 05. Feb. 2006, 15:21 »
Nytt talent sentralt: bring back Darren Ambrose!  :D

Re transfer budsjettet og antall spillere spørs det jo hvor mye vi bruker på hver enkelt hvor mange vi kan hente.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 05. Feb. 2006, 15:22 »
Inn:
Defoe
Bent
Bridge
Johnson
Woodgate
Gravesen
Mexes.

Ut:
Elliot
Faye
Bramble
Dyer
Ameobi
Chopra
Moore
Bowyer
Clark
Butt

Punkt1:
Det første problemet som dukker opp er: Hvordan i alle dager skal Newcastle skaffe penger til å hente inn de 7 foreslåtte spillerene her? De spillerene som er foreslått som salgsobjekt skaffer ikke særlig mye penger inn i kassa. Som følge av raseringen til Souness, så er klubben i en noe betenkt økonomisk situasjon. Med mindre det blir mirakler på St. James Park utover våren, så er man også utenfor Europa. Ergo, store summer tapt.

Punkt2:
Lønnskostnadene vil med disse endringene stige drastisk, se punkt1. De nye spillerene sine lønninger vil være betydelig høyere enn de som går ut.

Punkt3:
I dette forslaget så har man plutselig 3 høyrebacker. Jeg kan være enig i at høyrebacken er en posisjon man kan stille store spørsmålstegn ved, og det er ene og alene skadeproblemene til Carr sin feil. Men, jeg ser ingen vits i å ha Carr i klubben om Johnson kommer inn. Ramage og Johnson/Carr bør være godt nok i denne omgang.

Punkt4:
Jeg vil ikke anse hverken Defoe eller Bent som billige alternativ. Greitt nok at Jol ser ut til å være lysten på et salg av Defoe, men Bent sin markedsverdi har mangedoblet seg etter en solid PL-debut. Jeg vil tippe at markedsverdien til Bent ligger rundt £ 7M, mens Defoe enten han er ønsket på WHL eller ikke har en verdi på rundt £ 10M. Det andre problemet her er at Bent, Defoe og Owen er relativt like som spillertyper. Jeg tror 3 for like spisser er en for mye. En Kuyt høres ut som en bedre makker for Owen.

Innlegget er greitt nok det, men jeg synes det mulig bærer preg av litt for mye "drømming". Man må huske på at en slik totalrenovering av spillerstallen vil koste mer enn Newcastle har per dags dato, og at den eventuelle sjansen man tar for å gjennomføre denne kan gjøre Newcastle til LeedsII. Det er helt klart at man må gjøre endringer i spillerstallen, men grunnlaget er godt nok til å igjen være et av de 4-5 beste lagene i PL.
Carr har altfor få landskamper for England!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 05. Feb. 2006, 15:37 »
Inn:
Defoe
Bent
Bridge
Johnson
Woodgate
Gravesen
Mexes.

Ut:
Elliot
Faye
Bramble
Dyer
Ameobi
Chopra
Moore
Bowyer
Clark
Butt

Må også bare få ha denne oversikta for å ikke glemme meg vekk.
Kan begynne med forsvaret. Helt enig i din visjon der. De du sier skal ut er jeg enig med deg i, og skulle gjerne sett de spillerne du nevner inn. Chelski-backene er 100% realistisk å få inn, mens Woody og Mexes heller ikke er urealistisk, men der fins såklart også andre stoppere samtidig som jeg er usikker på pris, pluss at spesielt Woodgate er en enorm gamble å ta, med tanke på skadeproblemene vi alle dessverre veit om.

Bowyer er åpenbart ikke tent for å spille for Newcastle, og er ikke god nok heller, til annet enn backup. Selg ham. Clark er endel av trenerteamet på reservelaget, og er greit å ha i nødstilfeller. Behold. Butt er ferdig i Newcastle, Viana håper jeg vi endelig kan få solgt.
Kieron Dyer får vi neppe mye av. Derfor syns jeg det er bedre om vi lar han fortsette enda en sesong ettersom han uansett har skrevet ny kontrakt året før. Vi veit at han er en klassespiller når han ikke er skadet, og han kan også brukes i angrep. Er forresten også enig i salget av Faye, og syns Gravesen er en glimrende mann å kjøpe inn. Ellers skal Milner tilbake!

Spissituasjonen er den vanskeligste. Er bare å klamre seg til håpet om at Owen blir. Så må vi bestemme oss for om Luque skal dyrkes som ving eller spiss. Det som er best for klubben er jo at Luque dyrkes som spiss, ettersom vi har Zog, O'Brien og Milner også som kan bekle venstrevingen. Spisskjøpene du skisserer er uansett glimrende alternativer, men det er kanskje en tanke urealistisk, og det blir dyrt isåfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 05. Feb. 2006, 15:58 »
FORSVARET

Inn:  
Wayne Bridge
Glen Johnsen

Ut:
Robbie Elliot

MIDTBANEN:

Inn:
Jerome Thomas
James Milner

Ut:
Nicky Butt
Lee Bowyer

SPISSER:

Inn:  
Ricardo Vaz Te
Jermain Defoe eller Jason Roberts

Ut:
Shearer (Legger opp) :(
Michael Chopra (Lån)

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 05. Feb. 2006, 16:19 »
Først meget bra innlegg av Christian her og jeg enig med deg at det trengs en liten oppryddning i stallen når en ny manager kommer!

Når en ny manager kommer så starter vel alle spillerne med likt utgangspunkt, dette kan heve nivået til mange av dagens spillere!!

Men seriøst Mexes? Fått med dere formen til Roma i det siste? Må jo være på topp 5 i verden for øyeblikket. Mexes er en viktig brikke i Roma sitt forsvar sammen med Chivu. Han kommer til å koste mer enn hva vi kan kjøpe for i sommer!!

Glenn Johnsen hadde jeg utrolig sans for før, men nå har jeg sett han i flere Chelsea kamper. Synst rett og slett han er en udugelig oppskrytt høyre back jeg. Lager mange unødvendige frispark og skaper på ingen måte noe trygghet i forsvaret! Da er faktigst Carr/Ramage en mye bedre løsning!

Woodgate Vet ikke helt hvilke planer RealM. har med han framover. Han spillte hvertfall meget bra i går. RealM kjøper jo bare spisser, men skulle de finne på å kjøpe en stopper med klasse kan fort et salg av Woody være aktuelt.. Den letteste måten å skaffe seg Woody på tror jeg er en byttehandel mellom han og Luque (om RealM vil ha Luque da) ++ at vi skal ha litt penger eller Gravesen.. Hadde blitt fornøyd med Gravesen og Woody mot Luque jeg!

Ønsker meg:

- Bytte Luque mot Gravesen og Woody.. £ 0
- Wayne Bridge, men tror han blir i Chelsea :cry:
- John Heitinga om Hiddink blir manager.
- En stor og sterk spiss som passer sammen med Owen på topp og som scorer mål. Tenkte på Fred fra Lyon, han er jo ikke stor, men duell sterk og han vinner mye i lufta. Kanskje urealistisk og han blir DYR.
-Joe Cole. Gutten fortjener spilletid.. Han og N`Zog tar seg av venstre siden!
-Collins John fra Fulham. Tar Ameobi rollen!!

SELG:

-Butt, ingen fremtid hos oss og høy lønn!
-Bowyer, vil vekk og presterer heller ikke!
-Faye, trenger ikke han når Gravesen kommer!
-Ameobi. Klarer ikke å være stabil på dette nivået!
-Moore. Får sikkert ingen ting for deg, men slipper lønnen din!!

Tror dette hadde blit urealistisk uansett da total summen her hadde sikkert blitt langt over 30mill.pund

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 05. Feb. 2006, 16:29 »
Kan nok se langt etter Joe Cole mr. Beckheim. Han har jo storspilt for Chelski i år...

Noreng

• Gjest
« Svar #23 på: 05. Feb. 2006, 16:42 »
Forsvaret

Ayaili Yussuf (Dynamo Kiev)  :arrow: 1,5£

Elliott  :twisted: 0,2£
Carr :twisted:  1,5£
Baba  :twisted: 1,5£

Midtbanen:
James Milner  :arrow: Tilbake fra lån
Nicky Butt  :twisted: 1,5£
Hugo Viana  :twisted: 4,5£
Bowyer  :twisted: 2,0

Spiss:
Nihat   :arrow:  Gratis
Defoe  :arrow: 8,5£

Ut:
1,5
4,5
0,2
1,5
1,5
2,0
-----
11,2

Inn:
1,5
8,5
----
10,0

Prisen ble vel ikke for gal?

(3-5-2)
---------------Given---------
---------Yussuf-Taylor-Moore/Bou/Bramble/Ramage--
-----------------------Parker-----------------------
-Solano/Dyer-------Emre--------------N`Zogbia-
----------------------Luque------------------
-----------------Nihat/Defoe-Owen--------

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #24 på: 05. Feb. 2006, 16:48 »
Er ikke Nihat ganske klar for Villareal?
Til sommeren da....

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #25 på: 05. Feb. 2006, 17:05 »
De som vil ha bort Dyer: Skjerp dere!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #26 på: 05. Feb. 2006, 17:39 »
Sitat fra: "geordie-olav"
De som vil ha bort Dyer: Skjerp dere!

Enig! At dere kan si noe sånt. Ufattelig.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 05. Feb. 2006, 18:00 »
Dyer må bli! Men han får jo sjølvsagt hard kamp om plassen på laget. Solano begynner å jo drøye på alderen no, og Dyer som høgrekant er jo ikkje så gale.

Er det sant at Defoe vil vekk frå Tottenham??!! I så tilfelle bør Shepherd ringe til Jol i morgon!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 05. Feb. 2006, 18:58 »
håper liverpool kjøper defoe. det vil minske sjansene for at de prøver og hente owen igjen !
lt;3 Newcastle <3

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 05. Feb. 2006, 19:17 »
Sitat fra: "Doffi"
håper liverpool kjøper defoe. det vil minske sjansene for at de prøver og hente owen igjen !
jeg tror ikke vi får se Owen i Liverpool-drakta igjen for å si det sånn. :wink: