20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ryddesalg II,- nye tankar  (Lest 16294 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Ryddesalg II,- nye tankar
« Svar #30 på: 05. Feb. 2006, 20:20 »
Ser egentlig ikke behovet for en skikkelig opprydning i spillerstallen. Den opprydningen tok Souness seg greit av forrige sommer (noe av det få bra han gjorde som Newcastle manager). Dessuten så synes jeg ikke det er noe særlig sunt å drive og drive omfattende utskiftninger av spillerstallen hver sommer. En viss kontinuitet må man ha.

Noen kommentarer til forslagene dine om innkjøp:

Glen Johnsen er etter min mening den mest oppskrytte spilleren i engelsk fotball. Han lever enda på den første sesongen sin i Chelsea. Han er svak, ofte dårlig posisjonert, dårlige defensive egenskaper. Han er bra offensivt, men det holder ikke. Vi har Ramage som ikke er mye dårligere enn Johnsen.

Wayne Bridge hadde vært bra og fått inn, men jeg tviler på at det skjer. Han har sagt at han ikke forlater London med det første. Jeg tipper han går til Tottenham.

Spillere som Woodgate og Mexes ser jeg på som urealistiske skal komme til Newcastle med det første. Real Madrid og Roma selger ikke sine beste stoppere til et Newcastle som mest sannsynlig ikke får E-Cup neste sesong.

Når det gjelder lagoppstillingen blir det altfor lite kreativitet med både Gravesen og Parker sentralt. Jeg tror heller ikke Milner og N'Zogbia er rede for oppgaven på kantene.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #31 på: 06. Feb. 2006, 11:08 »
Sitat fra: "Souey"

Kult nick, he he :wink:
Who else...... Alan Shearer

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #32 på: 06. Feb. 2006, 11:09 »
Sitat fra: "NUFranC"
Sitat fra: "Souey"

Kult nick, he he :wink:

Bør skiftes :evil:  :evil:  :twisted:  :twisted:  :twisted:

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #33 på: 06. Feb. 2006, 12:16 »
Glen Johnson er helt klart en med et uforløst potensiale, men for hans egen del så er ikke situasjonen i Chelsea noe som gavner talentet han besitter. Om han fortsetter å være 3-4 valg på Chelsea, så er en av de mest lovende backene i England de siste tiåret ferdig som toppspiller. Det er ikke rart at han opptrer usikkert når han får sjansen, selvtillitten kan ikke være tilstede. Ei heller tryggheten. Han blir nok solgt i løpet av sommeren.

Men, høyrebacken er ikke noe problem for vår del. Det eneste minuset her er Carr sine evige skader, og om det ikke blir en løsning på det problemet så vil jeg hevde at høyrebacken trenger forsterkning. Ramage er god, og har vist lovende takter. Carr er skadefri og i form en av Premier League sine beste høyrebacker. Bare så synd at Carr skadefri og i form så langt har vært et sjeldent syn på St. James Park.

Bridge og hans elsk til London gjør han ikke til et potensiellt mål på venstrebacken. Forhåpentligvis kommer han på bedre tanker til sommeren, men samtidig virker Chelsea lysten på å beholde Bridge. Men her har jo Chelsea fra før av del Horno og Gallas(som forøvrig har uttalt at han ikke liker å spille venstreback), så det er fullt mulig at Bridge i beste fall er et andrevalg på denne plassen.

Woodgate-diskusjonen har blitt tatt opp tusenvis av ganger. Mexes blir dyr.

Jeg er enig med Souey i at det ikke er nødvendig med en skikkelig opprydning i spillerstallen. Den stallen man har per dags dato er mer enn god nok til å ligge blant de 6 beste i serien, og med noen få skikkelige forsterkninger så er medalje nesten et krav. Kombinert med godt lederskap(ny manager), dagens stall og et fåtalls spillere inn(kvalitet), så kan man se meget lyst på fremtiden.
Carr har altfor få landskamper for England!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 06. Feb. 2006, 14:31 »
Enig mye her, men nå er vel Bridge litt urealistisk etter overgangen i Januar.

Inn i forsvaret trenger vi som sagt en ny V.Back. Får vi inn en ny manager synes jeg vi bør gi alle spillere en ny sjanse uansett, S gjorde jo mye rart. Har tro på at f.eks Bramble kan blomstre med nye impulser og spillermønster, som blir forhåentligvis noe annet en lange baller mot midten.

Føler vi kan selge Elliott(latterlig hvis vi får gjort det men.. Hvor lenge har han kotrakt forresten?) og Moore. Er ikke sikker på om midtforsvaret vårt er så ufatterlig dårlig som folk skal ha det til, med litt andre apparater rundt de, nytt spillermønster osv.

På midten er det mye tull. Selg: Bowyer,Butt,Viana,Clark,Solano(?) Synes ikke Solano har hatt en god sesong, og synes han kanskje er over sitt beste. Dyer er bedre enn Solano, min mening. Få heller inn noen friske bein, evt kan Milner begynne å spille fast, kanskje karrieren skyter fart etter oppholdet i Villa!?

Inn må vi ha forsterkning, Ameobi fungerer rett og slett ikke. Klarer aldri å bli det Shearer var eller er. Utlån på Chopra.

Velger og ikke nevne navn, men heller lagdeler vi trenger forsekninger på. Aner jo ikke hvilek typer den nye manageren foretrekker og evt spillermønster. Blir jo to forskjellige ting med prioritering hvis f.eks Oneill med 3-5-2 tar over. Da må vi f.eks ha enda en kriger inn på midten  sammen med Parker. Type Diarra,Gravesen osv i forhold til Bruce(skrekk og gru) dere skjønner sikkert poenget mitt!

Vi trenger V.Back,Midtbane, Spiss
Vi trenger helst også Midtstopper,H.Midtbane, enda en spiss!

Følgende lag med uskiftninger:

GIVEN
RAMAGE-BOUMSONG-MR.X/BRAMBLE-MR.X
DYER/MR.X-PARKER-EMRE-ZOGGY/LUQUE
OWEN-MR.X
Altså 5 kjøp. Behold Faye, Babayaro som backup på disse plassene, greie nok de.

Inn: 5 xMR.X
Ut: SOLANO,ELLIOTT,CLARK,AMEOBI,CHOPRA(LÅN),BUTT,VIANA

Vil bare nevne at jeg vedder hus,kone og bil på at vi får en bra pris for Ameobi, tror det bare vi er vi som har skjønt at han er udugelig!
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 06. Feb. 2006, 14:45 »
Jeg syntes egentlig vi kan beholde Clark og Elliot jeg. Clark er jo ungdomstrener så han er viktig å beholde.. Han kommer ikke til å spille hvis det ikke er krise i newcastle heller. Elliot er dårlig, og kan forsåvit selges hvis vi får noe for han! Men hvis vi bare må gi han bort er det like greit å ha en trofast tjener som backup syntes jeg!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 06. Feb. 2006, 15:10 »
Solano? Han må bli! Clark også ja!

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #37 på: 06. Feb. 2006, 16:15 »
Sitat fra: "17Parker"
Solano? Han må bli! Clark også ja!

clark må bli, han er jo trener...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 06. Feb. 2006, 16:40 »
Jeg blander med inn i diskusjonen nå, og åpner med å si at vi har en meget god stall, den trenger bare å finpusses. Svært få trenger å forlate klubben, og det er begrenset hvor mange vi trenger å få inn.
Jeg ser for meg følgende:
2 stk. backer (1 høyre, 1 venstre)
1 stk. KLASSESTOPPER (haster ikke)
Dersom Faye og/eller Bowyer må forlate klubben av ymse årsaker, så trenger vi å få inn en ny defensiv midtbanespiller som skal være backup for Parker. Dette er BARE dersom de to forlater klubben.
2 stk. spisser. Vi har Owen, vi har Ameobi. Defoe hadde vært en drøm, så kunne vi funnet en forholdsvis billig stor, sterk spiss, som er god i lufta, som skal kjempe med Ameobi om den ene spissplassen.

Det burde gi følgende stall:
Keepere - ingen forandringer
Forsvar - ingen skal selges - inn med to backer og evt. en klassestopper.
Midtbane - ut med Viana og Butt
Angrep: Ut med Chopra (han må få spille fotball. no hard feelings) og Shearer (legger opp). Inn med Defoe + konkurrent til Ameobi.
Owen må for enhver pris beholdes!

Elliott skal bare selges dersom han fortsatt vil spille fotball på toppnivå. Dersom han ikke tar skade av å være krisebackup og potensiell juniortrener, så er det ingen problemer å beholde Elliott. Han er local lad og jeg tror han innser sin egen begrensning. Derfor tror jeg vi slipper å selge Elliott.

Med andre ord, vi trenger i grunnen bare fire nye spillere. Kanskje fem, dersom den nye manageren ikke finner Bowyer eller Faye verdig en plass i stallen. Og skulle vi ha mye penger, eller miste en stopper, så kan vi vurdere å hente inn en klassestopper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #39 på: 06. Feb. 2006, 19:05 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg blander med inn i diskusjonen nå, og åpner med å si at vi har en meget god stall, den trenger bare å finpusses. Svært få trenger å forlate klubben, og det er begrenset hvor mange vi trenger å få inn.
Jeg ser for meg følgende:
2 stk. backer (1 høyre, 1 venstre)
1 stk. KLASSESTOPPER (haster ikke)
Dersom Faye og/eller Bowyer må forlate klubben av ymse årsaker, så trenger vi å få inn en ny defensiv midtbanespiller som skal være backup for Parker. Dette er BARE dersom de to forlater klubben.
2 stk. spisser. Vi har Owen, vi har Ameobi. Defoe hadde vært en drøm, så kunne vi funnet en forholdsvis billig stor, sterk spiss, som er god i lufta, som skal kjempe med Ameobi om den ene spissplassen.

Det burde gi følgende stall:
Keepere - ingen forandringer
Forsvar - ingen skal selges - inn med to backer og evt. en klassestopper.
Midtbane - ut med Viana og Butt
Angrep: Ut med Chopra (han må få spille fotball. no hard feelings) og Shearer (legger opp). Inn med Defoe + konkurrent til Ameobi.
Owen må for enhver pris beholdes!

Elliott skal bare selges dersom han fortsatt vil spille fotball på toppnivå. Dersom han ikke tar skade av å være krisebackup og potensiell juniortrener, så er det ingen problemer å beholde Elliott. Han er local lad og jeg tror han innser sin egen begrensning. Derfor tror jeg vi slipper å selge Elliott.

Med andre ord, vi trenger i grunnen bare fire nye spillere. Kanskje fem, dersom den nye manageren ikke finner Bowyer eller Faye verdig en plass i stallen. Og skulle vi ha mye penger, eller miste en stopper, så kan vi vurdere å hente inn en klassestopper.

Bowyer vil vel til London uansett?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 06. Feb. 2006, 19:17 »
Sitat
Bowyer vil vel til London uansett?

Han VILLE iallfall det for en tid tilbake. Men det har faktisk skjedd mye siden, og jeg tror at mer kommer til å skje, frem til den tiden Bowyer kan skifte klubb (i sommer). Vi har skiftet i trenerstrukturen (ikke noe permanent ennå) men det gidde likevel resultater allerede i første kamp. Og jeg tror vi skal vinne flere kamper utover våren og klatre noen plasser. Etter det jeg har lest fikk også Bowyer spille der han skal, nemlig sentralt da han kom inn mot Portsmouth.
Bowyer ville vekk, og det er mye mulig han fortsatt vil det til sommeren, men ting kan også forandre seg, da er det ikke helt umulig at han forandrer mening. ;)

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #41 på: 06. Feb. 2006, 20:23 »
Virker som om Bowyer ikke vil bort lenger (iallefall om vi skal tru dagens artikler). Bowyer er en god mann og ha i stallen/benken viss han bare er motivert til å gjøre en innsats!

Howay Newcastle!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 06. Feb. 2006, 21:52 »
altså det hjelper ikke være trofast når du suger!!!!!

vi er/bør være top5 i england, og da hjelper det ikke at du må risikere og bruke spillere som elliot og clark. Elliot er jo en tragedie. clark er en smule bedre, men det sier seg selv at han ikke er god nok når et lag som fulham ikke vil beholde han engang
Tjeriau!
lt;3 Newcastle <3

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 06. Feb. 2006, 22:58 »
før jeg skriver mine meninger om hvem jeg vil ha ut/inn vil jeg uderstreke at jeg mener newcastle bør være minst topp 5. Vi er en storklubb, med verdens beste fans, og vi hører hjemme der oppe.

Newcastle har pr.dags dato et godt nokk lag til å være blandt de 5/6 beste i PL. Vi er i besittelse av spillere med utrolige kvaliteter, og noen som ikke er fult så goe. Under den rette mangageren kan newcastle bli et lag som kjemper helt i toppen.

Given: PL`s beste keeper
Harper: PL`beste reservekeeper. vi er heldige som har han på benken!

Boumsong: har tro på boum. Han trenger en god makker!
Taylor:  kanontalent
Babayaro: hadde veldig tro på ham, men har vist seg for dårlig. reserve
Moore: Grei backup
Ramage: Hvem er johnson? Vi har et like stort talent, og han er en geordie! han kan bli stor.
Carr: Carr er veldig god, og han å ramage kan få kjempe om plassen

Faye:Bør selgesfordi jeg ikke mener han er i besittelse av de kvalitetene som har til for å være i toppen. bare deffansive gener.
Bowyer: tjener vell mest etter owen? dette gjør han seg ikke fortjent til. Bør selges
Butt: Utgått på dato, bør selges
Emre: Kanonspiller
Parker: Kanonspiller
N`zogbia: Denne gutten blir kanonstor
Milner: Har potensialet til å bli stor
Dyer: Jeg mener dyer er god å ha i stallen. grei backup
Viana:Har enda ikke slått gjennom. Bør få en sesong til under ny manager

Owen:Vi skal få mye glede av ham fremover
Luque: Jeg ser heler tiden tendenser i luque. han kommer nå, det er jeg sikker på
Ameobi: jeg irriterer meg over konstante dårlige mottakk. bør selges.
Shearer:skulle ønske vi fant en ungdomskilde
Chopra:Den evige målkonge på 2.laget, bør leies ut. Må spille på høyere nivå for å utvikle seg.

Vi bør kvitte oss med Faye,Bowyer. Vi har Dyer som en offansiv erstatter til Emre. I tillegg bør vi kjøpe Gravesen. Rutinert god spiller som kan tenne heler laget til å springe de andre i senk. Han er absolutt mulig å få! manu hadde kjøpt ham hvis de trengte han, og interessen for ham var ikke stor i januar.

Jeg mener også at solano har 1 år igjen før han blir passert av de unge, og derfor er det viktig å ta vare på alle 3.

i tilleg til gravesen bør vi kjøpe en stopper og en venstrebeck. stopperen åg venstrebecken bør være så gode at de går rett inn i start 11eren. i tilleg burde vi hente inn en rutinert stor spiss til backup.

Given
Carr                     XXXXXX- Boum                  XXXXXXXX
Solano                 Emre      Parker                       N`Zogbia
                        Owen          luque        

Harper
ramage
Taylor
Gravesen
Milner
XXXX<- spiss
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 06. Feb. 2006, 23:10 »
Sitat fra: "Doffi"
altså det hjelper ikke være trofast når du suger!!!!!

vi er/bør være top5 i england, og da hjelper det ikke at du må risikere og bruke spillere som elliot og clark. Elliot er jo en tragedie. clark er en smule bedre, men det sier seg selv at han ikke er god nok når et lag som fulham ikke vil beholde han engang
Tjeriau!

Clark er jo egentlig ikke tiltenkt å spille i det hele tatt! Det er kun i ekstreme skadetilfeller, som vi har hatt i år at han blir brukt. Å gi bort Clark til en annen klubb ville være teit da han er en ekte Newcastle gutt og uten tvil har stor respekt blant ungdommene som han trener.