20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ryddesalg II,- nye tankar  (Lest 16270 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Ryddesalg II,- nye tankar
« på: 05. Feb. 2006, 00:50 »

Ny manager, nye giv, og kanskje nye innkjøpspolitikk. Dermed er eg klar igjen med min tråd ryddesalg, denne gangen i del II. Eg håpar nivået på tråden blir holdt oppe, og ikkje blir fullt av innlegg med eit par ord i og ikkje minst fjortiss pisspreik. Kom gjerne med tilbakemeldingar, ros, irettesetting og diskuter gjerne visjonen min for Newcastle.

Dermed sitt deg godt ned i godstolen, og kos deg med denne tråden.

Stallen anno Feb. 06

Keeperar:
Shay Given
Steve Harper

Vudering:
Shay Given er ein av PL sine beste keeperar, og må holdast i klubben for ein kvar pris. Harper på benken er meir enn godt nok. Så ingen bruk for endringar her.

Forsvaret:
Steven Taylor
Jean-Alain Boumsong
Stephen Carr
Celestine Babayaro
Craig Moore
Titus Bramble
Peter Ramage
Robbie Elliott

Vudering:
Her treng det virkleg store forandringar til sommaren, og her bør det både selgast og kjøpast. Dei som eg vil beholde er; Taylor, Boumsong, Carr og Ramage.
Babayaro og Moore er alt for mykje skada. Bramble og Elliott holder ikkje nivået til ein klubb som skal kjempe i toppen.
Men Babayaro kan bli i klubben som ein god backup. Men for eit god bud, kan han gå.
Så her treng det minst 4 nye spelarar.
Så kven bør den nye manager kjøpe? Eg har svaret, og eg har ein innkjøpspoltikk.
Eg ser helst at klubben sastar på unge spelar, og engelske. Dermed vil det prege innkjøpslista mi. Først ut er ein 2 spelar frå Chelsea, begge engelske og unge. Bridge og Johnsen. 2 backar som vil gå rett inn i laget og heve det frå dagen 1. Er navn for framtida, og vil utvikle seg stort ved å få tillit i ein klubb som Newcastle. Da føler eg back plassane er på plass. Så over til midtforsvaret. Her har eg 2 spennandes navn, eit som me kjenner godt frå før av, Woodgate og ein veldig spennandes navn Mexes. Mexes og Boumsong spelte i sammen i midtforsvaret for Auxerre med suksess. AC Roma er eit lag som sliter med økonomien, og er ein fallande storhet, så Mexes kan vere eit realistisk navn for oss, med litt hjelp av Boumsong så klart(overtale han).
Dermed føler eg forsvaret vårt er komplett.

Midtbana:
Charles N'Zogbia
Nolberto Solano
Kieron Dyer
Belözoglu Emre
Scott Parker
Amdy Faye
Lee Clark
Alan O'Brien
Lee Bowyer
James Milner
Hugo Viana
Nickey Butt

Vudering:
Er eit ledd med mange spelar, nokon er veldig gode, mens andre her burde ha funne seg ein klubb med litt mindre målsettningar enn det Newcastle bør ha(Europacup spel). Me treng kun 1 spelar her, og det er ein def. midtbane spelar som kjempar og blør for drakta.
N`Zogbia, Solano, Emre, Parker, Milner, Viana og O`Brien bør bli i klubben for ein kvar pris. Spelar som Dyer, Faye, Clark, Butt, og Bowyer ser eg gjerne blir solgt til sommaren. Dyer og Bowyer har fått alt for mykje tid i Newcastle drakta, mens spelar som Faye og Clark holder ikkje nivå. Butt vil ikkje spele i klubben, og eg vil heller ikkje ha her.
Eg veit mange ikkje likar Viana, eg synst han bør få sjansen under den nye manageren, og eg trur han vil blomstre med tilit. Dermed er han med vidare i min visjon for Newcastle.
Med dei spelarane eg har igjen, så er det mykje off. drivkraft men lite def. kjempar vilje. Dermed rettare eg igjen auga mot Real Madrid, der sist det ein danske på benken som vil tilbake til England. Thomas Gravesen er navnet, og er ein mann som bør vuderast i Newcastle leiren. Han blør for drakta, og med ein sånn spelar på midtbana så hadde kanskje Newcastle vunne nokon ballar på midtbane og. Føler midtbana ikkje treng fleire spelar.

Angrepet:
Michael Owen
Albert Luque
Shola Ameobi
Michael Chopra
Alan Shearer

Vudering:
Her er det mykje gode spelar og, men 2 som må vekk. Owen og Luque vil eg beholde. Shearer legger dessverre opp, mens Chopra og Ameobi må vekk. Dermed har me kun 2 gode spissar igjen, så her treng me minst 2 til. Begge er engelske, ein har ønska seg vekk frå klubben sin pga av liten speletid. Defoe frå Spurs og den andre er Darren Bent frå Charlton.
Defoe er ein rask og teknisk god spelar, har ønska seg vekk etter at Jol foretrekker Keane og Mido. Bent er ein typisk nr.9 spiss i Newcastle. Så eg ser gjerne at Bent tar over Shearer si drakt nr.9.

Taktikken (4-4-2):
Kode: [Velg]
--------------------Given---------------
----Johnsen----Mexes---Taylor---Bridge-----
-----------Parker-----Gravesen---------------
-------Milner-------------------N`Zogbia-----
------------Owen------Bent------

Stallen anno etter Christian:

Keeperar:
Shay Given
Steve Harper

Forsvaret:
Steven Taylor
Jean-Alain Boumsong
Stephen Carr
Celestine Babayaro
Peter Ramage
Philippe Mexès
Jonathan Woodgate
Glen Johnsen
Wayne Brigde

Midtbana:
Charles N'Zogbia
Nolberto Solano
Belözoglu Emre
Scott Parker
Alan O'Brien
James Milner
Hugo Viana
Thomas Gravesen

Angrepet:
Michael Owen
Albert Luque
Jermain Defoe
Darren Bent

Mulig? Realistisk? Jepp, det vil eg seie. Kjøpa er ikkje dei dyraste i verden, og med ein god manager og litt peng frå Fat Fred kan me få dei spelarane eg ønskar over. Med salg av spelar som Dyer, Bowyer, Butt og Ameobi bør det komme inn litt peng og.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 05. Feb. 2006, 01:14 »
Morsom tråd :D

Er enig i mye her egentlig.

Keeper:

Given - PL's beste!
Harper - Pl's 3 beste andre keeper bak Cudicini og Howard!;)

Forsvar:
Taylor - Blir stor!
Boum - Trøblette sesong hittil, men vi vet hva han kan. Når Newcastle spiller godt, spiller Boum utrolig godt.
Carr - SELG. Syntes han mangler en del defensive kvaliteter.
Baba - SELG. For dårlig, rett og slett.
Moore - SELG SELG SELG.
Bramble - Hva skal man gjøre her? HVIS den nye manageren får han til å stråle som vi vet han kan så behold ham. Hvis ikke så fortjener han ikke flere sjanser.
Ramage - blir stor!
Elliot - Stall fyll. SELG

Midtbane:
Zoggy - Blir/er stor
Nobby - Fantastisk på sitt beste
Dyer - For mye skadet. SELG.
Emre - Herlig spiller!!
Parker - En av mine nye favoritter!!
Faye - Grei backup.
Clark - Samme som Faye
O'Brien - Har trua på denne gutten
Bowyer - SELG ! han vil bort og er for dårlig...
Milner - Personlig liker jeg egentlig ikke Milner, men han er god. Så behold han..
Viana - Alltid likt Viana, håper han får en siste sjanse!!
Butt - SELG SELG SELG!

Angrep:
Owen - DENNE GUTTEN SKAL BLI!!
Luque - Håper virkelig han slår til. Hvis ikke unner jeg ham en tur hjem til Spania.
Ameobi - SELG! Gitt opp denne gutten...
Chopra - SELG. Tror ikke han godeste Chopra slår gjennom.
KING SHEARER - Legger opp... :?

Spillerkjøp;

Enig i Mexes, har nevnt han i en tråd tidligere! God spiller dette..

Woddy vil jeg også ha. Men kun en skadefri Woody.

Gravensen er god! Men jeg vil ikke bytte ut Parker og Emre på midten mot ham...

På topp går jeg Afrikansk med Agahova!!:) Dette er en spiller som kan bli stor! Neppe så stor overgangssum heller!

Min innkjøpsliste:

Bridge
Johnson
Mexes
Agahova
Kujt[/b]

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05. Feb. 2006, 01:27 »
Keeper : behold begge

Forsvar: Inn woodagate, gallas, trabelsi
            Ut Elliot Moore

Midtbane : inn joaquin og snejder
                ut butt, faye milner clark bowyer

Angrep :inn kuyt,nihat
            ut shearer ameobi

er litt i drømmeland nå men:D:D:D:D:
mener vi skal gi dyer en sjanse. blir han skadet før sesongslutt selg han , hvis ikke gi han en ny sesong

NEWCASTLE DREAM TEAM :P:P:P:P:P:P:

given

trabelsi gallas woodgate baba

joaquin parker emre luque

kuyt   owen

Benk: harper, boum, taylor, dyer, snejder, solano, nzogbia, nihat chopra!
lt;3 Newcastle <3

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05. Feb. 2006, 01:29 »
Veldig bra tråd. Håper den ikkje vert øydelagt av idiotpreik.

Er einig med det meste her... Parker er vel relativt defensiv, og bør jo bokstaveleg for drakta. men treng ein til, og då er Gravesen eit godt val.

Defoe på topp, og kanskje ein billeg Nihat eller ein Kuyt hadde vore fantastisk!!! Beholder sjølvsagt Owen og Luque!!!

Er og enig med å beholde Viana, men litt ueinig i å sleppe Dyer...

jensgb83

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05. Feb. 2006, 01:40 »
vil først sei at innlegget var kjekt, men dog altfor CM aktig. Mye for mye penger som må brukes i forhold til ka klubben har til dispensasjon.. Den billigste spilleren på lista her er nok gravesen som forventa pris på er ca 2,5 mill £, så han kan nok vare eit bra kjøp.

Av forsvarsspillerene så trur eg ingen av dei kommer for under 5 mill £. Chelsea har jo uttalt at dei ikkje ønsker å selge noen, derfor trur eg ein må grave djupt i lommene for å signere bridge og johnson. Viss vi er heldige så kunne vi kansje fått begge for 10m£ viss vi er heldige og begge sier til mourino at dei vil gå. Roma har kansje ikkje alverdens penger for øyeblikket, men dei vett nok ka diverse spillere er verdt, å eg tviler på at dei selger en dyktig og ung spiller for lommerusk, så la oss sei 6m£ berre sidan dei kansje har behov for penger. Woody blei som alle husker solgt til real m for 13 m £. Tviler sterkt på at han får forlate santiago bernabau for under 7,5M£ selv om han har vore skadet siden han har komt der til.

Spissene her blir også noe dyre, defoe tviler eg på om spurs selger i det hele tatt, men om han skulle bli solgt så må vi forvente konkuranse fra liverpool og mest sannsynlig man utd ( vil kje dei ha alle engelske spisser som blir solgt innenfor england,som me vil ha? (shearer,smith og rooney) så her trur eg prisen vil ligge på minimum 15 m£. Darren Bent har på mange måter hatt gjennombruddet sitt i premier league i år, på samme måte som crouch i fjor. Minste pris der vil eg forvente at er 8 m £.

så prisen på disse "rimlige" spillerene blir til sammen 47 m £ viss vi eg enormt heldige og alt klaffer, personlig trur eg prisen for kunne blitt både 60 og 70 m £, åsså er jo spørsmålet om spillerene ville ha kommet til oss.

Antatt samla pris for spillerene vi selger kan vel ikkje vare på mer enn 15 m £. Tatt i betraktning hvor mye vi pleier å få igjenn for spillerene våres.

Dermed har vi eit utlegg på minimum 32 m £, som eg tviler på at klubben har råd til. Er ikkje som om klubben går med eit svimlende overskudd. å viss det er overskudd så forvinne det i lomma på noen andre.

Så eg trur den nye manageren må kunne finne mindre kjente spillere å få dei bedre. Derfor håper eg på Allardyce, kansje tillogmed bramble kunne fått ut potensialet sitt under han.

Men som sagt hadde vi fått muligheten til å hente disse spillerene så tror eg det hadde vore knall. krysse fingrene for mirakler kan fortsatt skje selv om det er over 2000 år sia sist nå..
 want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05. Feb. 2006, 02:25 »
Sant mye av det du sier her Jens. Er nok litt drømmeland!:) Men får vi inn 1-2 av de spillerne nevnt ovenfor er jeg fornøyd!

Noreng

• Gjest
« Svar #6 på: 05. Feb. 2006, 10:53 »
Nå nevner at Babayaro er for mye skadet, så tar du med Woody?

Hvorfor i all verden kaster du bort Dyer for Viana? jeg vet du har sterke følelser for Hugo, men Dyer har vist seg god nok for PL, det har IKKKE Viana.

Og Christian:
Jeg skjønner ikkke hvorfor du gidder å være her når du hele tiden prater om for mye pisspreik?

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 05. Feb. 2006, 11:07 »
To spillere jeg synes Newcastle burde snuse på er Van der Vaart og Rozehnal. Van der Vaart storspiller i HSV og er relativt ung, han blir kanskje litt dyr men han er så absolutt verdt det. Rozehnal er en ung tjsekkisk forsvarskjempe. Han er rask, god hodespiller, en ledertype og rydder opp i det meste(som jeg har sett hvertfall). Hva synes dere om disse?

Noreng

• Gjest
« Svar #8 på: 05. Feb. 2006, 11:18 »
Sitat fra: "Christian"
Noreng, først av alt føler eg du forsatt er sur på meg av div grunnar. (som me heller får ta på pm enn å disktuere her)

Eg vil sei kvifor eg kastar ut Dyer istaden for Viana. Dyer er alt for mykje skada, og eg føler Dyer har nått toppen av sin karierre. For Viana sin del bur det mykje meir i han, og han vil blomstre under den rette manager der han får tillit. Kjære, Noreng, tenk på kor mange kampar Dyer har fått iforhold Viana? Og under kva forhold Viana måtte visse seg verdig for klubben. Det blir mykje det samme Luque opplever no.

Pisspreik ja, det er så mykje innlegg her fortia som høyrer meir heime på fjortiss.no
Eg ser gjerne at folk tar seg litt i sammen, brukar heller litt meir tid på innlegga sine, enn å kaste inn eit innlegg her og eit innlegg her. Det vil heve kvalitetet på forumet, diskusjonen, og kanskje medlemstalet vil vokse og.

jensgb83 for CM aktigt? Det er kun flagga eg har lagt inn, for å skape eit flott innlegg. Viss du meiner at det er for CM aktigt å ønske spelar som Mexes, Defoe etc. til Newcastle, da lurar eg virkleg på kva spelar me skal hente, for sist eg sjekke er alle spelarane på FM/CM. Og dei spelarane eg har valgt/meinar me bør kjøpe er gode i virklegheten, og har ikkje noko med FM/CM å gjere.

Jeg er sur på deg, det kan jeg inrømme, med det har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Men hvorfor gidder du å sitte her hvis du synes kvaliten er dårlig?

Lars

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05. Feb. 2006, 11:53 »
Støtter deg 100%, Christian! Blir for dumt å hakke på et slikt flott innlegg! Er noe uenig med deg i Dyer saken selv, men forstår deg mtp. skadesituasjonen hans!

Noreng, usaklig innlegg! grow up...

Synes også det kunne vært spennende med Mexes, men er litt usikker siden jeg ikke har sett han så mye på et par år!

Supert innlegg!

Noreng

• Gjest
« Svar #10 på: 05. Feb. 2006, 11:55 »
Sitat fra: "Lars"
Noreng, usaklig innlegg! grow up...

Bare fordi jeg kritserte? Han sier jo selv han vil tilbakemeldinger. Da svarte jeg med at jeg synes at Dyer er bedere enn Viana og at Woody er for mye skadet. Går ikke et forum ut på å si sine egne meninger?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #11 på: 05. Feb. 2006, 11:58 »
Om vi skal selge Dyer må vi gjøre det på et tidspunkt hvor vi får mye penger for han. Ikke nå.
Toon, Toon,
Black and white army

Lars

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05. Feb. 2006, 12:08 »
Sitat fra: "Noreng"
Nå nevner at Babayaro er for mye skadet, så tar du med Woody?

Hvorfor i all verden kaster du bort Dyer for Viana? jeg vet du har sterke følelser for Hugo, men Dyer har vist seg god nok for PL, det har IKKKE Viana.

Og Christian:
Jeg skjønner ikkke hvorfor du gidder å være her når du hele tiden prater om for mye pisspreik?

Gidder virkelig ikke bruke tid og plass i denne flotte tråden på å diskutere med deg men må bare svare på dette!  

"Da svarte jeg med at jeg synes at Dyer er bedere enn Viana og at Woody er for mye skadet. Går ikke et forum ut på å si sine egne meninger?"

Det er selvfølgelig ikke dette jeg sier noe på!

Det er dette: "Jeg skjønner ikkke hvorfor du gidder å være her når du hele tiden prater om for mye pisspreik?"

Dette er en mening JA, men ikke konstruktiv kritikk, det er et personangrep! Vet at det jeg skrev var om deg ikke var konstruktivt, men ble lei meg på dine vegne og måtte kommentere det! Send meg PM om du vil diskutere mer!!!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 05. Feb. 2006, 13:44 »
Jeg er enig i de som sier at dette blir litt CM aktig. Når du sier at det er ganske realistisk vil jeg ikke si meg enig. De spillerne du nevner vil være svindyre, og mange av de vil sikkert ikke spille for Newcastle en gang.

Woodgate er en veldig god spiller som jeg gjerne hadde sett komme tilbake til klubben. Da måtte han selvsagt ha vært kvitt skadeplagene sine.
Mexes har jeg ikke sett noe særlig til, men har hørt at han skal være en god spiller. Det er også tvilsomt at Boum vil overtale ham til å komme slik at han selv må sitte på benken :) Og tror du Boumsong, Ramage og Woodgate vil finne seg i å sitte på benken i Newcastle? Det er kun Chelsea som handler inn reserver til 100 millioner. I tillegg handler du inn Johnson og Bridge som til sammen vil koste ca 150 mill. Dermed har du forsterket forsvaret for 350 mill, og det er ingen spillere i forsvaret vi kan få solgt for annet en småpenger. Det er også tvilsomt om alle disse 4 spillerne er interssert i å gå til Newcastle.

Midtbanen er vel grei. Gravesen inn for en billig penger er ikke så dumt. Spesielt hvis vi skal ha så mange skader som vi har nå. Selv synes jeg Butt er den eneste vi bør kvitte oss med, og muligens Viana. Har egentlig ikke peiling på hvor god han er nå, og om han noensinne har mulighet til å bli så god som det var forventet. Vi har alle sett hvor god Dyer er på sitt beste, så han vil jeg absolutt ikke selge/gi bort gratis nå...

På topp ønsker du å handle inn Defoe og Bent. Begge to er spillere som har vært på det engelske landslaget i det siste. To veldig gode unge spisser. Selv om Defoe har slitt med litt lite spilletid i Tottenham er det ingen som helst tvil om at han er en utrolig god spiller. For disse spillerne må vi nok ut med ca 250-300 mill til sammen.

Til sammen har vi da handlet for ca 600 mill, og kanskje solgt for 50. Da spørs det om Fat Fred er interessert i å spytte inn så mye penger.

Med din startoppstilling ville vi hatt Woodgate, Ramage, Boumsong, Dyer,  Emre, Luque og Defoe som ikke hatte fått starte. Det ville jo ha vært en våt drøm, men ikke særlig realistisk...

Enig i at det ville ha vært kjekt å fått inn alle disse spillerne. Et bra innlegg du tydeligvis har lagt mye arbeid i også. Hvis Newcastle mot formodning skulle fått disse spillerne ville jeg startet med en litt annen 11 en deg.

Given
Ramage Woodgate Mexes Bridge
Dyer    Parker    Emre      Luque ( i toppform)
         Owen       Defoe

jensgb83

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05. Feb. 2006, 14:00 »
jensgb83 for CM aktigt? Det er kun flagga eg har lagt inn, for å skape eit flott innlegg. Viss du meiner at det er for CM aktigt å ønske spelar som Mexes, Defoe etc. til Newcastle, da lurar eg virkleg på kva spelar me skal hente, for sist eg sjekke er alle spelarane på FM/CM. Og dei spelarane eg har valgt/meinar me bør kjøpe er gode i virklegheten, og har ikkje noko med FM/CM å gjere.[/quote]

Grunnen til at eg synes dette er litt cm aktig er at det er kun på eit spill en klubb kan hente så mange spillere med eit stort navn og som har bevist sitt potensial i løpet av en sesong. Tror en ny manager skal vare gla om han får hente ein god forsterkning i hver lagdel. Trur eg hadde gått for glenn johnson i forsvar, andy johnson som spissmakker til owen, på midtbanen så ville eg henta inn ein ung arbeidshest alla kristoffer hæstad/christiand grindheim i plassen for thomas gravesen som er på toppen.
 want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger