20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 98364 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #360 på: 10. Mars 2006, 20:12 »
Le Guen har vært aktuell for Rangers ja, men det er fortsatt etter det jeg kjenner til ikke blitt en offisiell avtale. Eller?
Carr har altfor få landskamper for England!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 11. Mars 2006, 00:01 »
Ka ser folk i den ekle kåte dumme svensken Svennis :?  :?:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 11. Mars 2006, 00:07 »
Det vi ser er at Svennis er en dyktig mann, som har vært gjennom mye, og som har lang erfaring med treneryrket. Han har ikke særlig mye erfaring som manager i PL, men han har vært gjennom en veldig tøff periode som engelsk landslagssjef, og jeg mener han har gjort det bedre enn alle sine forgjengere på 90-tallet, med unntak av Bobby Robson. Husk at England nesten ikke har tapt obligatoriske kamper under Svennis' ledelse.
Og husk en annen ting, de har slått Tyskland (riktignok ikke i mesterskapssammenheng, men dog).

Svennis er en dyktig fyr, som vet hvordan han skal behandle spillerne sine, og som vet hva som kreves for å oppnå suksess. Problemet er at han neppe helt har skjønt hvordan britiske medier tenker. Og han har litt problemer med å holde privatlivet privat.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 11. Mars 2006, 16:07 »
Glenn Roeder den rette med penger tilgjengelig??

A top Geordie talent spotter, who worked for Glenn Roeder at West Ham, insisted today: "He's the man for the Newcastle job."

Paul Montgomery, Roeder's former head of recruitment, also blew away what he calls "the myth" of United's caretaker manager being responsible for the relegation of a star-studded Hammers team.

"I said the moment Glenn walked into the first-team dug-out at Newcastle that he'd organise and cover every detail and he has - five wins and a draw in six games proves that," said Montgomery.

"He's a very astute operator and without question the man for the job at St James' Park as far as I'm concerned.

"The chairman was right - the man in the hot seat has to understand the Newcastle people and have great feeling for the club. Glenn passes both tests with flying colours. He's a Geordie with a Cockney accent!

"As their former skipper the first result he looked for when we were together at West Ham was Newcastle's."

Those who point to Roeder's record at Upton Park when advocating caution are dismissed by Montgomery, who scouted for Sir Bobby Robson at Newcastle and is now with Glasgow Rangers.

"That's simply unfair," maintained Monty. "In his first season West Ham finished seventh - the highest they have ever been. Roeder wanted to build upon that but before the next season began he was told he had no money. He had to wait 12 months.

"So we soldiered on and tried up set up deals in the meantime. I joined West Ham full-time and scouted for Glenn all over Europe and we had great deals lined up.

"For example, we had Didier Drogba for only £1.2m And Chelsea topped £20m to get him. Think of that.

"We did the deal with his French club Guingamp before Drogba had made a name for himself - only £500,000 down, finally building to £1.2m. We also had his mate Maluda for almost £1m - he's now Lyon's top man and is worth £8m.

"Another was Emile Mpenza, who is now at Hamburg. He would have cost us £1m.

"Add Manziz, a Turkish international striker who was on a free transfer, and the bright young talent already there and West Ham would have had a Champions League team.

"But of course the players had to go on ice for a season because we had no money - and disaster occurred.

"Both Paolo di Canio and Fredi Kanoute got injured and Glenn was left with only a tiny tot, Jermain Defoe, and a centre-half, Ian Pearce, as his strikers. It was ridiculous."

Montgomery has an outstanding record as a talent-spotter, having worked for Jim Smith for seven years and then helping Newcastle to recruit Olivier Bernard, Andy O'Brien and Jermaine Jenas before leaving, only to join his old pal Roeder.

He went on: "Glenn suffered his brain tumour halfway through the season - I was sitting in the dug-out with him at the game which was against Middlesbrough - and when caretaker Trevor Brooking started to get results it was because the first-team stars were fit again and coming back.

"As it was, West Ham went down with 42 points, just about the highest ever."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 11. Mars 2006, 16:25 »
Imponerende talentspeiding!:) det er helt sikkert... Som jeg sa i en annen tråd så vet jeg om jeg vil ha Roeder som manager på permanent basis etter de 3neste kampene!:) Det er mot gode lag vi virkelig får se hva han kan!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 11. Mars 2006, 18:12 »
Jeg vil ikke vurdere ham etter de neste tre kampene. Jeg vil vurdere Roeder når sesongen er over, og han har gjort sin jobb. Først da vet vi hva han faktisk kan gjøre. Tre kamper er ikke nok å ta en beslutning på. Vi kan være uheldig å tape alle tre kampene. Vi kan spille elendig, og være heldig og få resultater i alle tre. Det er over lengre tid vi ser hva han kan gjøre. Ikke bare mot de beste lagene, mot også mot ikke fullt så gode lag. For å vinne noe, så må du jo faktisk slå så vel de beste som de dårligste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 11. Mars 2006, 20:58 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg vil ikke vurdere ham etter de neste tre kampene. Jeg vil vurdere Roeder når sesongen er over, og han har gjort sin jobb. Først da vet vi hva han faktisk kan gjøre. Tre kamper er ikke nok å ta en beslutning på. Vi kan være uheldig å tape alle tre kampene. Vi kan spille elendig, og være heldig og få resultater i alle tre. Det er over lengre tid vi ser hva han kan gjøre. Ikke bare mot de beste lagene, mot også mot ikke fullt så gode lag. For å vinne noe, så må du jo faktisk slå så vel de beste som de dårligste.

Enig med deg her Joakim. Roeder har utvilsomt gjort en bra jobb hittils, men selv Souness fikk en god start på sin Newcastle karriere. Ja han holdt faktisk på å sette ny klubbrekord med 9 seire på rad på vårsesongen.

Journalistene i Newcastle lovpriser det Roeder har gjort fram til nå. Ja man skulle tro at nesten Gud hadde tatt over Newcastle skuta. Det er liksom enten eller i Newcastle. Jeg har sammenlignet Newcastle med Bergen før og gjør det igjen. Ikke langt mellom himmel og helvete.

Mange mener at Roeder ikke er god når han får motgang. Han har store problemer med å snu den dårlige trenden. Noe som skjedde da West Ham rykket ned.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 12. Mars 2006, 00:40 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Enig med deg her Joakim. Roeder har utvilsomt gjort en bra jobb hittils, men selv Souness fikk en god start på sin Newcastle karriere. Ja han holdt faktisk på å sette ny klubbrekord med 9 seire på rad på vårsesongen.

Journalistene i Newcastle lovpriser det Roeder har gjort fram til nå. Ja man skulle tro at nesten Gud hadde tatt over Newcastle skuta. Det er liksom enten eller i Newcastle. Jeg har sammenlignet Newcastle med Bergen før og gjør det igjen. Ikke langt mellom himmel og helvete.

Mange mener at Roeder ikke er god når han får motgang. Han har store problemer med å snu den dårlige trenden. Noe som skjedde da West Ham rykket ned.

Ja, du har nok et poeng hva Newcastle-pressen angår. Har man glemt hvor mye Alan Oliver lovpriste Souness og fortalte hvor mye bedre det gikk da enn før Souness tok over.
La oss vente til sesongen er ferdig, men jeg kan ikke ungå å la meg imponere kraftig av den jobben Roeder har gjort sålangt, på samtlige områder. Eneste jeg vil kritisere ham for er vel Luque.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 12. Mars 2006, 07:46 »
Le Guen tar over Rangers, så han kan vi utelukke.

Noreng

• Gjest
« Svar #369 på: 12. Mars 2006, 11:09 »
:(

Da er de ledige, aktuelle bare disse?

O`Neil
Svenins

I andre jobber:

Jewell

Har jeg glemt noen?

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #370 på: 12. Mars 2006, 11:22 »
Sitat
FA confirm Curbishley talks

http://home.skysports.com/list.asp?hlid=370406&CPID=219&clid=&channel=skysports_home_page

Lenger ned:
Sitat
A number of other managers have been linked with the post - including Sam Allardyce and Martin O'Neill - and Barwick is expected to meet with all prospective candidates to discuss the job before making an announcement on Eriksson's successor.

Håper de velger en engelsk trener! Så kan O'Neill komme til oss :)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 12. Mars 2006, 13:04 »

Er enig. Jeg vil vel egentlig ikke bedømme ham KUN på de tre kampene her. Men jeg syntes ikke man bør være skråsikker på Roeder selvom vi har slått lag som vi SKAL slå uansett. Jeg tror vi får se litt mer av hva Roeder kan i disse kampene... Hvis vi har uflaks eller spiller så dårlig at vi ser at noe er galt, så er ikke der Roeder sin skyld. Jeg tenker mer på taktikk og hvilken filosofi vi får se i disse kampene! Håper vi kan se et like tent og angrepsvillig lag som vi var under Keegan. Etter det Roeder har sagt tror jeg vi kan vente et angripende Newcastle!:)

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #372 på: 15. Mars 2006, 10:58 »
så jo at newcastle.no hintet om george graham. det hadde vært nedtur det. da tror jeg vi kunne skrinlagt alt som har med newcastle å gjøre. tenk at denne mannen i det hele tatt er nevnt

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #373 på: 15. Mars 2006, 13:15 »
Blir George Graham ny trener tar jeg mitt eget liv
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 15. Mars 2006, 18:30 »
Ganske lenge siden det har vært noe nytt rundt managarjobben nå. Roeder og Shearer har vel sittet 6 uker nå, dvs at de kun har 6 uker igjen på å skaffe en ny manager...

Noen som har hørt noe nytt rundt O`Neil?