Det som er poenget er at vi ikke slår Arsenal, Manu eller Chelsea i mer enn 1 kamp i løpet av sesongen. Vi har alt slått Arsenal. Med andre ord, vil vi kunne garantere at vi ikke slår dem igjen. Mirakler har selvsagt skjedd, men Arsenal satser minst like hardt på FA-cupen som oss, og jeg tviler på om Wenger har lyst til å tape mot oss to ganger. Og jeg har min tvil til hvorvidt vi under Souness greier å slå de to ganger i løpet av en sesong.
Vi slo Chelsea i fjor, og vi kan kanskje gjøre det igjen, men kommer det til en finale i Cardiff, så kan jeg GARANTERE at vi taper. Grunnen er at Chelsea har et langt bedre lag, langt større vinnervilje, og en manager som HATER å tape. Mourinho er en fryktelig dårlig taper. Og vinnerviljen hans er ekstrem. I tillegg vet han nøyaktig hvordan han kan spille rundt oss. Det er ikke alltid det lykkes, men i en fa-cupfinale kan jeg GARANTERE at det lykkes. For da er våre spillere så nervøse at de kan gjøre på seg når som helst.
Manu er ALLTID meget sterke på vårparten. Og når det nærmer seg finale i Fa-cup, så er det bare én ting som står i hodet på Ferguson, nemlig å komme til den finalen, for så å vinne den. Og vi vet alle at han er en langt dyktigere manager enn Souness, og vi vet alle at Manu har langt større erfaring enn oss med å spille cupfinaler. Og de har fortsatt ikke mistet teften for å vinne tette fotballkamper.
All fornuft tilsier at vi ikke skal greie å slå noen av disse lagene i en evt. semifinale. Og ManU slår vi aldri uansett, med mindre vi har folk som Keegan eller Robson i sjefsstolen. Selv om vi har vært nære under Souness, så vil vi aldri kunne ha marginene på vår side.
Er man fornuftig, så innser man vår begrensning. Vi kommer overhodet ikke til å vinne noen fa-cup i år.
Ikke sjans i havet.