20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Telefonsalg  (Lest 4635 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Telefonsalg
« på: 20. Jan. 2006, 16:35 »
jeg satt idag å leste på vg debatt om hva folk mener om telefon salg. det viser seg faktisk at folk faktisk talkt ikke har et snev av anelse om hva de prater om. folk prater om reservasjon i brønnøysund registeret, og om hvordan det ikke funker. hvis det gjøres riktig og du tar med alle reglene ved en reservasjon så fungerer det alldeles utmerket. vet dere forresten at hvis du handler ved en bedrift eller en organisasjon, så har den lov til å ta kontakt med deg opp til 2 år fra ordredatoen?

mange tenker slik at hvis jeg legger fra meg telefonen, og bare går så blir jeg sikkert svarte listet, det virker nesten som om folk egentlig tror at vi husker hver enkelt person, og faktisk planlegger hvem skal vi ringe ifra telefon katalogen imorgen? det blir litt sånn dumt, telefon salg er en automatisk sak, maskinen ringer for oss, vi har ingen god anelse om hvor mange gang dere har ringt. så når dere lirer sinne utav dere, så driter dere egentlig bare dere selv ut ovenfor et helt lokal med selgere som har høytaleren på.

har litt lyst til å høre hva som menes og praktiseres rundt telefon salg her inne, så vil dere få en ganske grei reaksjon på hvordan det takles og sees på i et salgslokale...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Telefonsalg
« Svar #1 på: 20. Jan. 2006, 17:47 »
Hater telefon salg.. Hvorfor i h**** skal noen ringe til meg å prøve å pakke på meg noe dritt? Er sikkert greit å ringe til folk i Finnmark og Trøndelag som har laaaaang vei til butikker og andre utsalgssteder.

Hva selger du da Erlend?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Telefonsalg
« Svar #2 på: 20. Jan. 2006, 18:22 »
Jeg liker å ta denne, mener det var en Frasier episode jeg så det i:

En telefonselger ringer meg, gjerne midt i en finfin Hotel Cæsar episode. Jeg tar opp røret, og hører en fremmed i andre enden. Jeg spør høflig hvilke nyheter han farer med, men så leser jeg mellom linjene. Han er en telefonselger. Da smiler jeg lett til meg selv. Jeg har planen klar.

Jeg hører hva han har og fare med, og hører tett etter. Når han har forklart, sier jeg som følger: "Du, jeg er en anelse opptatt. Men dette høres grådig interessant ut. Kan ikke jeg ringe deg opp igjen senere?". Jeg hører jo at han blir skeptisk, og sier noe som at "nei, det kan bli vanskelig. Dette er jo ikke mitt nummer skjønner du".

Jeg har han der jeg vil. Jeg spør om "ikke jeg kan få nummeret hans da, så kan jeg ringe han senere i kveld". Dette kan han selvsagt ikke oppgi. Dette er jo jobben hans, han er ikke interessert i slikt på privaten.

Jeg blir sinna. "Ja, da ser du hvor innihelvete forbanna irriterendes det er når noen satans folk ringer deg på den helvetes hjemmetelefonen når du er jævlig opptatt, og så skal de faensteiketa pakke på deg sånne jæva ting som bryr deg midt i rævva!!!!"

Så legger jeg fint røret på, og ser videre på Svein og Co.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Telefonsalg
« Svar #3 på: 20. Jan. 2006, 23:58 »
Det er faktisk ikke alltid det går an å registrere seg mot slike idioter som ringer deg. Vi har gjort det her, men de ringer allikevel. Ja, det er lang tid siden vi gjorde det, og ja, vi gjorde det riktig. Men min kone har endret navn. De ringer derfor på hennes gamle navn. Det kan hun ikke registrere seg mot. Hun heter jo ikke det lenger. Ja, jeg veit at disse stakkarene har en kjip jobb. Men allikvel koser jeg meg hver gang jeg får noen å skjelle ut.
Toon, Toon,
Black and white army

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Telefonsalg
« Svar #4 på: 21. Jan. 2006, 11:39 »
Bruker å snakke tysk/"arabisk" til telefon selgere eg. Leggjer på røret ganske fort da.  :lol:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Telefonsalg
« Svar #5 på: 21. Jan. 2006, 12:43 »
God ide Hans Emil. Det skal jeg også prøve. Liker å finne på syke unnskyldninger jeg. De gangene jeg er hjemme på besøk ringer ofte slike folk og spør etter min mor. Jeg bruker da å finne på syke syke ting som hun driver med. Ofte jeg har gitt telefonselgerne en god latter.

Og en god latter forlenger livet så de burde takke meg...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Telefonsalg
« Svar #6 på: 22. Jan. 2006, 14:29 »
Sitat fra: "Mack"
Det er faktisk ikke alltid det går an å registrere seg mot slike idioter som ringer deg. Vi har gjort det her, men de ringer allikevel. Ja, det er lang tid siden vi gjorde det, og ja, vi gjorde det riktig. Men min kone har endret navn. De ringer derfor på hennes gamle navn. Det kan hun ikke registrere seg mot. Hun heter jo ikke det lenger. Ja, jeg veit at disse stakkarene har en kjip jobb. Men allikvel koser jeg meg hver gang jeg får noen å skjelle ut.

hvis de ringer på din kone så har ikke din kone registrert seg på sitt personummer.. og det er mest sannsynlig at du har tatt telefonen dit og oppgitt ditt eget personnummer  for å sperre telefon nummeret sitt...

alle sier at de har sperret sitt telefun nummer, men i realiteten går ikke det, for hvis det bor noen i huset som står i forbindelse med dette telefon nummeret, og hans navn ikke er registrert i brønnøysund, så har organisjonenr ennå muligheten til å ringe.

hvis dere faktisk har registrert dere i brønnøysund, og dere mottar telefoner ifra organisasjoner slik som røde kors, så kan det være for at dere støttet dem under flomkatastrofen. du er da deres kunde og organisasjonen har 2 års mulighet til å ringe til deg for å spørre om du ønsker å fortsette. dette er et smutthull i systemet. og grunnen til at folk ikke selgere sier det, er for at det blir bare dumt å ta en slik krangel over telefon.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Telefonsalg
« Svar #7 på: 22. Jan. 2006, 14:39 »
Sitat fra: "Thomas Beckheim"
Hater telefon salg.. Hvorfor i h**** skal noen ringe til meg å prøve å pakke på meg noe dritt? Er sikkert greit å ringe til folk i Finnmark og Trøndelag som har laaaaang vei til butikker og andre utsalgssteder.

Hva selger du da Erlend?

hva jeg selger, det kan variere fortløpende etter hvilke oppdragsgivere vi har, jeg har jobbet mye med helsekost, landsforeningen for trafikk skadde og foreningen for hjertesyke barn.

det du sier om folk som har lett å dra til butikken, det blir bare dumt, mange tilbud som du får i butikken er ikke like gode som du får på telefonen. har solgt produktere som ligger på godt over 250 kr i butikker, hvor jeg kan tilby dem til 120 over telefon. så hvis du ikke er inntrisert i å spare penger så er det jo opp til deg selv..

men det skal sies at jeg jobber under fast lønn.. ligger på en lønn rundt 120 kr med mulighet for provisjon... så jeg har ikke noen grunn til å kjøre klientellet...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Telefonsalg
« Svar #8 på: 22. Jan. 2006, 15:46 »
telefonsalg burde vert forbudt med lov :x

kem er d som kjøper nokak over telefonen  :?:

er bare stakkars folk som ikkje klarar seia nei det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Telefonsalg
« Svar #9 på: 22. Jan. 2006, 16:25 »
1. folk som har økonomisk sans

2. folk som er på søken etter noe for å forbedre sin hverdag

3. folk som vil støtte opp om andre mennesker i samme situasjon

4 folk som har vurderings evne

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Telefonsalg
« Svar #10 på: 22. Jan. 2006, 17:08 »
Jeg har sagt ja en gang til noe veldedighet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Telefonsalg
« Svar #11 på: 22. Jan. 2006, 17:56 »
Blir nummeret oppgitt da, Erlend?

Det er masse organisert kriminalitet der gangsterne later som at de er telefonselgere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Telefonsalg
« Svar #12 på: 22. Jan. 2006, 18:53 »
Jeg vet sånn omtrent når disse telefonselgerne ringer, så jeg lar det ringe 5 ganger før jeg tar telefonen. Da er jeg som regel kvitt de fleste selgerne. Da har de høyst sannsynlig fått napp et annet sted.

Eller så må jeg pine meg gjennnom pratsomme idioter som aldri klarer å ta et nei for et nei.
"Hadde dette vært noe for deg?"
"Nei, dessverre. Jeg er ikke interessert".
"Ja, men blablablablablabla"
"Ja, jeg skjønner det, men jeg må nok dessverre takke nei"
"Ja, men hvorfor det da? Blablablablabla"
"Jeg har dessverre ikke økonomi til det. Og jeg er ikke interessert"
Og sånn kan det fortsette i evigheter.
Jeg burde kanskje bli flinkere til å slenge på røret eller bli sint, men jeg er altfor snill til det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Telefonsalg
« Svar #13 på: 22. Jan. 2006, 20:23 »
Sitat fra: "Erlend Simonsen"
Sitat fra: "Mack"

hvis de ringer på din kone så har ikke din kone registrert seg på sitt personummer.. og det er mest sannsynlig at du har tatt telefonen dit og oppgitt ditt eget personnummer  for å sperre telefon nummeret sitt...

Det er bullshit! Vi har registrert oss mot dette på brreg.no med personnummer. Allikevel ringer dem. Det er IKKE lov. Svina skulle hatt juling! Hadde de bare hatt anstendighet nok til å møte oss face-to-face, men det tør de ikke.
Toon, Toon,
Black and white army

mackemmania

• Mackem
  • Supersub
    • Vis profil
Telefonsalg
« Svar #14 på: 22. Jan. 2006, 21:00 »
Det er en simpel og stygg måte å prøve å prakke ting på folk.

Sier jo seg selv hvis det stemmer at hvis du kjøper noe har de RETT til å ringe deg opp inntill to år senere.Gjør seg selv til fiender.
img]http://www.jagels.com/safc/html/themes/Odyssey/images/logo.gif