20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 233447 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #540 på: 23. Juli 2006, 22:11 »
Sitat fra: "Zidd"
Aner ikke helt hvordan de har det nå, men for noen år sida var både Terrel Forbes (midtstopper) og Mark Burchill (angriper) lovende spillere.
Om de nå har kvaliteterer for å spille fast på St. James' park aner jeg ikke...
Kommentarer noen?

Burchill er ihvertfall et navn jeg har hørt, uten at jeg kommer på med det samme hvor han spiller.
Ingen av de er tydeligvis noe for oss, nå!  :lol:
Hvor mange år prater vi forresten? Fra den tida folk enda hadde store forventninger til at Bassedass skulle bli svær i Newcastle-drakta? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Zidd

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #541 på: 23. Juli 2006, 22:26 »
Hehe ja er nok rundt der da :>
Men skulle likt å se noen med en dugelig skuddfot. Selv om jeg koste meg på Lillestrøm kampen hadde gutta uendelige med åpninger på 20-25 meter.
Eneste skuddet som jeg kan huske var det fra Emre på slutten av kampen som gikk inn, selvom det var et pingleskudd... Ligna mer på et innlegg enn et skudd rett og slett.
Skulle likt å sett noen som hadde baller nok til å smelle til før vi mista'n.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #542 på: 23. Juli 2006, 23:15 »
Sitat fra: "Leif Ivarhus"
Snakket med en Engelsk Newcastle supporter i Oslo igår. Og han hadde litt "in-side information". For i følge han går vi en veldig spennende uke i møte, hvor vi kommer til å:

- Shaun Wright Phillips kommer på lån, for så å bli kjøpt neste sesong.
- Dean Ashton blir kjøpt.
- Og kanskje den største bomben, Didier Drogba blir kjøpt.

Hvor mye sannhet det er i dette og om vi har penger til dette vet jeg ikke, men han sa at han hadde fått informasjon ifra politiet i Newcastle. Og ikke vet jeg hvorfor politiet i Newcastle skal ha så mye informasjon om Newcastle's overganger, men det var nå det han sa.

Spennende...

Svært spennende navn, og klarer vi å hente en eller to av disse begynner det virkelig å bli et potensiale i årets Newcastle lag. Særlig Drogba hadde vert konge å få. Syns han har mange kvaliteter som vi kan komme til å savne etter at Shearer har lagt opp. Har sett på ham som en veldig riktig spiss-type for Newcastle men aldri trodd han var til salgs. Men hvem vet, konkurransen blir stadig hardere i Chelsea. Og skal de spille med bare en ren spiss i år også tror jeg ikke Schevchenko (sikkert feil skrevet) er veldig fornøyd med å sitte på benken. Kanskje finner Drogba det fornuftigst å følge sin tidligere lagkamerat nordover.

Hvor realistisk Ashton er vet jeg ikke. Pardew har vel uttalt at Ashton er kommet til Upton Park for å bli der....(?)

SWP er en annen klassespiller i Chelsea som man ikke sier nei takk til. Men også her blir det samme "problemet" som med Duff. Nok en gang en plass vi har bra dekning på. Men får vi SWP er jeg redd det kan bli Milners endelige exit fra St.James. Men med Wright Phillips er vel det egentlig til å leve med. Solano er jo ingen unggutt lenger heller, så greitt å ha både ham og enda en god høyreving.
Etterhvert som vi får bra dekning på kantene blir det vel mer og mer klart at Luques mulighet ligger i en spissplass. Og da jeg tenker på det tror jeg han kunne blitt en bra makker til Drogba eller kanskje også Ashton, som jeg egentlig ikke vet altfor mye om. Fill me in, anyone?

Går minst en, eller to av disse overgangene i boks så den offensive slagkraften begynner å falle på plass ser det lovende ut. Egentlig skulle vi helst hatt minst en ny back også, men kan i nødens stund vere tilbøyelig til å vente til i Januar dersom det offensive skal prioriteres nå. Det kan iallfall se ut til at det kommer til å koste....

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #543 på: 23. Juli 2006, 23:18 »
Hehe ja er nok rundt der da :>
Men skulle likt å se noen med en dugelig skuddfot. Selv om jeg koste meg på Lillestrøm kampen hadde gutta uendelige med åpninger på 20-25 meter.
Eneste skuddet som jeg kan huske var det fra Emre på slutten av kampen som gikk inn, selvom det var et pingleskudd... Ligna mer på et innlegg enn et skudd rett og slett.
Skulle likt å sett noen som hadde baller nok til å smelle til før vi mista'n.

Hehe. Vi har "de" også. N'Zogbia kan skyte, ikke minst Emre, og Solano og Parker også. I tillegg har Carr et tungt skudd om han kommer frem fra høyrebacken sin.
Men det kan se ut som om de vegrer seg veldig fra å prøve, skulle likt å sett flere "susere". Det er ikke noe som var spesielt typisk for kun gårsdagens kamp på Åråsen. Men mulighetene var der da også, og skuddene uteble dessverre.

Zidd

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #544 på: 24. Juli 2006, 00:03 »
Sitat fra: "chickenman"
...

Hehe. Vi har "de" også. N'Zogbia kan skyte, ikke minst Emre, og Solano og Parker også. I tillegg har Carr et tungt skudd om han kommer frem fra høyrebacken sin.
Men det kan se ut som om de vegrer seg veldig fra å prøve, skulle likt å sett flere "susere". Det er ikke noe som var spesielt typisk for kun gårsdagens kamp på Åråsen. Men mulighetene var der da også, og skuddene uteble dessverre.

Jau.. Nå aner jeg selvfølgelig ikke hvordan gutta er ellers på f.eks St. James' Park når det kommer til skudd. Snakker bare av egne observasjoner fra gårsdagens kamp ;).
Solano mener jeg var utrolig passiv i går. Så lite til han.
Var heller ikke så altfor imponert av Emre's cornere. Syns de var veldig svakt slått (hvertfall i andre omgang, satt 10 meter fra venstre cornermerke :>).
Trakk nå jo litt opp at han scorte på slutten, men som sagt så var det ikke akkurat no spenstig skudd.
Åssen er de ellers for tida? Laurent Robert hadde jo en temmelig heftig fot mener jeg å huske og tørte også å prøve og feile enn å la vær å prøve i det hele tatt.

Edit: Tar tilbake noe av kritiseringa av Emres prestasjoner, hehe.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #545 på: 24. Juli 2006, 00:18 »
Sitat fra: "chickenman"
...

Jau.. Nå aner jeg selvfølgelig ikke hvordan gutta er ellers på f.eks St. James' Park når det kommer til skudd. Snakker bare av egne observasjoner fra gårsdagens kamp ;).
Solano mener jeg var utrolig passiv i går. Så lite til han.
Var heller ikke så altfor imponert av Emre. Cornerne hans syns jeg var veldig svakt slått (hvertfall i andre omgang, satt 10 meter fra venstre cornermerke :>).
Trakk nå jo litt opp at han scorte på slutten, men som sagt så var det ikke akkurat no spenstig skudd.
Åssen er de ellers for tida? Laurent Robert hadde jo en temmelig heftig fot mener jeg å huske og tørte også å prøve og feile enn å la vær å prøve i det hele tatt.

Skjønner. Jeg skal heller ikke skryte på meg å ha sett laget på St.James. Men endel har jeg da fått med meg på TV. Og vi har folk med skuddfot, men de må tørre å bruke den litt mer.
Robert tørte å prøve. Noen ganger prøvde han litt vel mye, jeg liker en mellomting ;). Ingen tvil om at Robert var en verdifull spiller for oss, men savner ham ikke idag. Han er over det beste og vi skal nok være glad for å ha tjent godt av hans tjenester da han var på sitt beste.

Ang. Solano er jeg enig med deg. Fikk ikke sett ham så mye som jeg hadde håpet på.
Emre derimot forsvarte jeg på en annen tråd her et sted i et innlegg, og det  vil jeg fortsette å gjøre. Klart han også må være enda et hakk bedre da Premier League starter. Men det gjaldt stort sett hele laget igår, og ettersom dette er rett etter ferien så ser jeg også på det som ganske naturlig.

Velkommen hit forresten ;)
Så du presenterte deg på den "wanna get back on track" tråden.

Zidd

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #546 på: 24. Juli 2006, 00:37 »
Stemmer :) Må snart bytte ut den gamle NTL drakta og regner jeg med, hehe ;)
Er ingen tvil om at Emre spilte bedre enn mange andre i den kampen, men cornerne hans i andre omgang var virkelig ikke mye å skryte av.
Var vel en 3-4... 1 smalt han rett i en Lillestrøm spiller, en annen smalt han langt over alle... Presterer sikkert bedre til vanlig, menmen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #547 på: 24. Juli 2006, 01:30 »
Hva Emre angår, der er dessverre ikke noe nytt at han av og til har det med å slurve på dødballer. Han har kasta vekk alt for mange frispark og cornere i Newcastle-drakten, noe som er litt rart, da han egentlig har en vannvittig venstrefot. Sistemålet mot LSK, slik jeg har sett det på klippet, var pur klasse. Han får det til å se så enkelt ut der han plasserer den i hjørnet, utagbart. Minner litt om Luque, som også fikk det til å se feiende enkelt ut på SJP. Luque er forresten en mann som også kan bidra med masser av flotte susere, om han skulle forbli Newcastle-spiller etter sommeren. Det betviler jeg dessverre litt.

Hva ryktene angår. SWP har jeg som tidligere nevnt i denne tråden ikke tro på at Mourinho vil slippe lengre til oss, nettopp fordi han måtte slippe Duff.
Drogba er helt klart et mulig kjøp. Og vi veit han kan, og har forutsetningene for å lykkes i PL. Men hvor dyr blir prisen?
Dean Ashton er en spiller utrolig lik Alan Shearer. Tror faktisk han har fått stempelet "den nye Alan Shearer" også. Lovende spiss, sterk som en okse, men ikke den kjappeste. Oliver skrev at det var grunnen til at Roeder vistnok ikke var interessert i Ashton for omtrent ei uke siden eller noe slikt. Men jeg ser slettes ikke vekk fra at Roeder nå kan vise interesse for Ashton ettersom Bent glapp da han underskrev ny kontrakt på The Valley.
Uansett, vi må belage oss på å betale overpris for Ashton. Det ryktes i 10 millioner pund, hvilket er en alt for stiv pris, selv om Ashton er en meget lovende spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Zidd

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #548 på: 24. Juli 2006, 05:24 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Hva Emre angår, der er dessverre ikke noe nytt at han av og til har det med å slurve på dødballer. Han har kasta vekk alt for mange frispark og cornere i Newcastle-drakten, noe som er litt rart, da han egentlig har en vannvittig venstrefot. Sistemålet mot LSK, slik jeg har sett det på klippet, var pur klasse. Han får det til å se så enkelt ut der han plasserer den i hjørnet, utagbart.....................

Så akkurat klippet, og skal sies at det ser utrolig mye bedre ut på film, hehe.
Bosko Balaban gjorde det vel greit i Aston Villa for noen år tilbake. Status på han nå?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #549 på: 24. Juli 2006, 11:34 »
Hva Emre angår, der er dessverre ikke noe nytt at han av og til har det med å slurve på dødballer. Han har kasta vekk alt for mange frispark og cornere i Newcastle-drakten, noe som er litt rart, da han egentlig har en vannvittig venstrefot. Sistemålet mot LSK, slik jeg har sett det på klippet, var pur klasse. Han får det til å se så enkelt ut der han plasserer den i hjørnet, utagbart. Minner litt om Luque, som også fikk det til å se feiende enkelt ut på SJP. Luque er forresten en mann som også kan bidra med masser av flotte susere, om han skulle forbli Newcastle-spiller etter sommeren. Det betviler jeg dessverre litt.

Hva ryktene angår. SWP har jeg som tidligere nevnt i denne tråden ikke tro på at Mourinho vil slippe lengre til oss, nettopp fordi han måtte slippe Duff.
Drogba er helt klart et mulig kjøp. Og vi veit han kan, og har forutsetningene for å lykkes i PL. Men hvor dyr blir prisen?
Dean Ashton er en spiller utrolig lik Alan Shearer. Tror faktisk han har fått stempelet "den nye Alan Shearer" også. Lovende spiss, sterk som en okse, men ikke den kjappeste. Oliver skrev at det var grunnen til at Roeder vistnok ikke var interessert i Ashton for omtrent ei uke siden eller noe slikt. Men jeg ser slettes ikke vekk fra at Roeder nå kan vise interesse for Ashton ettersom Bent glapp da han underskrev ny kontrakt på The Valley.
Uansett, vi må belage oss på å betale overpris for Ashton. Det ryktes i 10 millioner pund, hvilket er en alt for stiv pris, selv om Ashton er en meget lovende spiller.

Som sagt så kjenner jeg lite til Ashton. Men vi vet alle at vi virkelig trenger en TOPP-spiss som kan levere varene etter at Shearer la opp og Owen som vanlig skal gå skadet nesten hele sessongen. Og en så god spiss vil fort koste nærmere £10 mil. Om Ashton forsvarer den prislappen kan jeg ikke uttale meg om, men jeg håper da virkelig det hvis vi betaler det for å få ham. Drogba mener jeg er verd den prislappen dersom vi kan få ham. Det som iallfall er sikkert at det må investeres i det fremste leddet vårt. At det kommer til å koste er jeg også rimmelig sikker på. Men jeg tror pengene som skal til fins, og Roeder har vel også blitt lovet midler til en ny spiss etter at Shearer ga seg. Spørsmålet er bare om det var disse midlene som gikk med til å hente Duff til Newcastle.....

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 24. Juli 2006, 12:42 »
tror nok neppe de satser på duff som erstatter. de kommer garantert til og hente en klasse spiss , om ikke 2. blir utrolig gøy og følge med nå !:)
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #551 på: 24. Juli 2006, 17:01 »
Hva Emre angår, der er dessverre ikke noe nytt at han av og til har det med å slurve på dødballer. Han har kasta vekk alt for mange frispark og cornere i Newcastle-drakten, noe som er litt rart, da han egentlig har en vannvittig venstrefot. Sistemålet mot LSK, slik jeg har sett det på klippet, var pur klasse. Han får det til å se så enkelt ut der han plasserer den i hjørnet, utagbart.....................

Så akkurat klippet, og skal sies at det ser utrolig mye bedre ut på film, hehe.
Bosko Balaban gjorde det vel greit i Aston Villa for noen år tilbake. Status på han nå?

Om jeg ikke tar helt feil har Villa-fansen kåret Balaban til tidenes største Villa-flopp...
Jeg mener å huske han gikk til Kong Sollieds Club Brügge, aner ikke hvor han er nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #552 på: 24. Juli 2006, 17:07 »
Prisen på Duff var jo som Oliver skrev bare £5 millioner pund, og dermed blåste vi ikke vekk så mye penger som mediene skulle ha det til.
Hva priser på spisser angår, så er vi dessverre i den håpløse situasjonen at vi nok må betale overpris uansett antakeligvis da hele verden veit at Newcastle United er desperate etter spisser.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 24. Juli 2006, 20:17 »
Atletico madrid skal holde en pressekonferanse om Torres i morgen. Kanskje han går til oss!?!;) hehe... Jeg krysser fingrne selvom det kun er 2% sjans for at vi kunne fått Torres.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #554 på: 24. Juli 2006, 22:29 »
hmm.. ikke for å være negativ, men tviler på at torres kommer til å skrive under for oss:( for det første, spillte bra i vm, og koster nok sikkert mer enn fat fred er villig til å betale.. uheldigvis, men han har jo overrasket før.. hvorfor ikke igjen ? :D

dessuten kommer nok torres tiil å skrive under for enten real madrid/barca/chelski eller noen i den klassen..

roeder sa at det kom til å bli nye navn fort nå:D gleder meg ;)