Jeg har for en god, god stund siden laget en golf-tråd, men den ble ingen stor suksess. Nå har det seg slik at vi har fått en nordmann med i PGA touren, for de som vet hva det er. For de som ikke vet det, er dette den jeveste og aller mest prestisjefylte touren man kan være med i som golfspiller. Du har kanskje hørt om Tiger Woods? Han er ranket som den beste golfspilleren, og vinner somoftest PGA-touren. :lol:
Er det flere enn jeg som spiller golf her inne? Er det flere som følger ihugga med vårt nye golf-idol? Jeg prøver og holde meg oppdatert på Henrik så godt som det går an. Han facisenrer meg.
Det som er så grådig spesielt med ham, er at han i midten av 20 årene, la opp som golfspiller. Han var rett og slett lei. Som dere kanskje vet, kan en god golfspiller holde ut i toppen til de er over 60 år(!). Og her har Henrik allerede lagt om som en meget ung spiller.
Men, så en vakker dag dukket en mann fra golf-toppen opp. Han lurte på om ikke Henrik var interessert i å prøve å slå Tiger Woods, Vinjay Singh, Phil Michelson og resten av gjengen i PGA-hysteriet. Henrik tenkte på det over en kopp kaffe, og sa etterpå ja. Nå, mindre enn ett år senere har han som første nordmann kvalifisert seg for den kjente PGA-touren. Dette er helt sykt, spør du meg.
Er det flere der ute som har meninger om denne spesielle mannen? Det Henrik Bjørnstad har gjort nå, er mye større enn det både Lasse Kjus og Kjetil André Aamodt noengang har gjort tilsammen!