20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Henrik Bjørnstad  (Lest 2411 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Henrik Bjørnstad
« på: 15. Jan. 2006, 22:40 »
Jeg har for en god, god stund siden laget en golf-tråd, men den ble ingen stor suksess. Nå har det seg slik at vi har fått en nordmann med i PGA touren, for de som vet hva det er. For de som ikke vet det, er dette den jeveste og aller mest prestisjefylte touren man kan være med i som golfspiller. Du har kanskje hørt om Tiger Woods? Han er ranket som den beste golfspilleren, og vinner somoftest PGA-touren.  :lol:

Er det flere enn jeg som spiller golf her inne? Er det flere som følger ihugga med vårt nye golf-idol? Jeg prøver og holde meg oppdatert på Henrik så godt som det går an. Han facisenrer meg.

Det som er så grådig spesielt med ham, er at han i midten av 20 årene, la opp som golfspiller. Han var rett og slett lei. Som dere kanskje vet, kan en god golfspiller holde ut i toppen til de er over 60 år(!). Og her har Henrik allerede lagt om som en meget ung spiller.

Men, så en vakker dag dukket en mann fra golf-toppen opp. Han lurte på om ikke Henrik var interessert i å prøve å slå Tiger Woods, Vinjay Singh, Phil Michelson og resten av gjengen i PGA-hysteriet. Henrik tenkte på det over en kopp kaffe, og sa etterpå ja. Nå, mindre enn ett år senere har han som første nordmann kvalifisert seg for den kjente PGA-touren. Dette er helt sykt, spør du meg.

Er det flere der ute som har meninger om denne spesielle mannen? Det Henrik Bjørnstad har gjort nå, er mye større enn det både Lasse Kjus og Kjetil André Aamodt noengang har gjort tilsammen!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Henrik Bjørnstad
« Svar #1 på: 16. Jan. 2006, 11:20 »
Ja jeg er enig at det Bjørnstad nå har fått til, er meget imponerende. Men å si at det er bedre enn Aamodt og Kjus tilsammen, bllir alt for drøyt. Nå er jo begge disse medalje- og gull-grossister utenom det vanlige, og for det jeg vet ligger Bjørnsatad rundt 30. plass (?). Men for all del, det er en meget god prestasjon.

Men tror denne tråden hører mer under "Chit chat" enn under "Annet", som skal omhandle Newcastle.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Henrik Bjørnstad
« Svar #2 på: 16. Jan. 2006, 16:45 »
Jeg er veldig imponrt over Bjørnstads prestasjoner på Hawaii.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Henrik Bjørnstad
« Svar #3 på: 16. Jan. 2006, 19:54 »
Sitat fra: "Kalifen"
Jeg er veldig imponrt over Bjørnstads prestasjoner på Hawaii.

Jeg har ingen forutsetning for å være imponert over dette, i og med at jeg vet veldig lite om hvilket nivå Bjørnstad ligger på, i forhold til de foran ham på rankingen. Og da snakker jeg ikke om Tiger Woods og gutta. Jeg snakker om de som ligger mellom Bjørnstad og verdenseliten.
For jeg er ganske sikker på at vi kan dele inn de som deltar i PGA-touren i flere klasser.

Er det noen som har så god greie på Golf at de kan fortelle meg hvor i landet Bjørnstad ligger, i forhold til de - la oss kalle dem -  nest beste?

Det eneste jeg vet er at Henrik Bjørnstad ikke er i nærheten av å kunne hamle opp med Tiger Woods.
Men det at han satser på å være blant de 30 beste forteller meg ganske lite.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Henrik Bjørnstad
« Svar #4 på: 16. Jan. 2006, 21:36 »
Jeg skal prøve å sette det litt i perspektiv for deg, Joakim.

For å kvalifisere seg til PGA touren, må du ha sponsorer. Enormt mye sponsorpenger. Du må ha et godt rykte. Du må kjenne de rette folkene. Du kan ikke bare stille opp, du må ha søkt og ha blitt godtatt. Med andre ord, bare å få lov til å prøve å kvalifisere seg er en veldig god prestasjon. Likevel er det ca 1100 golfere som fikk muligheten og fikk lov til å prøve. Av disse kom Henrik Bjørnstad fra lilleputtnasjonen Norge med, sammen med 143 andre SINNSYKT gode golfspillere.

På Hawaii lå Bjørnstad lenge an til å komme blandt de 30 beste, før han gikk ut på det 8. siste hullet. Der snublet han litt, og endte til slutt opp på delt 59. plass.

1100 -> 143 - > 59

You do the math.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Henrik Bjørnstad
« Svar #5 på: 16. Jan. 2006, 21:38 »
Sitat fra: "NUFCern"
Men å si at det er bedre enn Aamodt og Kjus tilsammen, bllir alt for drøyt.

Men tror denne tråden hører mer under "Chit chat" enn under "Annet", som skal omhandle Newcastle.

Dette er Kjus' egne ord.

Og ja, denne posten var selvsagt feilpostet, dumt av meg. Kan noen vennligst flytte den?