20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bytt Owen og Anelka  (Lest 12458 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #15 på: 15. Jan. 2006, 14:52 »
Sitat fra: "Jarle"
Sitat fra: "Asbjørn"
Jeg blir ikke forundret om Svennis lyver og har oppdiktet dette med Owen selv.

>> Det kan hende, men at intervjuet med Eriksson har funnet sted, er det svært liten tvil om.

For øvrig har jeg fremdeles stor tro på Albert Luque. Dessverre for ham så har han fått supporterne mot seg. I følge nufc.com var han i går en av Newcastles bedre, men fikk sammen med Souness likevel pipekonserter.

For som Luque sier: slik som Newcastle spiller for tiden (lange baller), blir det svært vanskelig for ham. Spillestilen kler ham ikke, for å si det enkelt. Han har imidlertid vist seg i perioder. Mot Boro gjorde han flere intelligente løp enn hva Shola Ameobi har gjort totalt i samme posisjon på 7 år!

Newcastle har ingen spillestil ettersom Souness ikke vet hva det er for noe. For spillere som kommer fra seriøse klubber (eks. Deportivo), sier det seg selv at det blir et kultursjokk.

Et annet eksempel er Nolberto Solano. I Villa i fjor var han lagets stjerne: toppscorer og flest assists. Under Souness er han blitt en visnet blomst. I perioder ser det ut som at fotball er det verste han vet...

Fy faen som jeg misliker Souness!

Det som er synd med enkelte av de engelske supporterene er at de forlanger at alle spillerene skal løpe som hodeløse kyllinger (som Bellamy er meget god på) etter hver eneste ball. Luque er ikke den type spiller som løper etter baller som han med 99% sikkerhet ikke rekker.

Hovedgrunnen til at Luque nå får pipekonserter imot seg er Alan Oliver. Han har skrevet mye negativt om spanjolen, og har klaget på at han ikke spiller med hjertet. Kan grunnen være til at Luque ikke har latt seg intervjue? Sier man nei takk til idioten Oliver, så er det ingen vei tilbake. Oliver har dessverre altfor mye makt, og han styrer faktisk mye av det som skjer i klubben med sine Exclusive artikler.

Om det skulle være noen tvil har også jeg troen på Luque.

Når det gjelder Solano, så leverte ikke sør-amerikaneren varene på bortebane for Villa heller. Det var flere Villa supportere på VGD, som påpekte dette når vi hentet han tilbake. Jeg mener Solano har levert varene på SJP, men på bortebane har han vært heller dårlig.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #16 på: 15. Jan. 2006, 15:39 »

Hovedgrunnen til at Luque nå får pipekonserter imot seg er Alan Oliver. Han har skrevet mye negativt om spanjolen, og har klaget på at han ikke spiller med hjertet. Kan grunnen være til at Luque ikke har latt seg intervjue? Sier man nei takk til idioten Oliver, så er det ingen vei tilbake. Oliver har dessverre altfor mye makt, og han styrer faktisk mye av det som skjer i klubben med sine Exclusive artikler.

>> Nja, hvis det er denne artikkelen du henviser til så ser jeg ikke helt problemet:

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_objectid=16584561%26method=full%26siteid=50081%26headline=luque%2dpeople-name_page.html

Her blir Luque tatt mer i forsvar enn motsatt. Dessuten fortjener han på pukkelen litt også. Innsatsen mot Everton og Tottenham var intet annet enn absurd, og fortjente konsekvenser. Kan hende var innsatsen så som så pga. sakden; Souness har som kjent ikke dømmekraft når det gjelder å matche spillerne tilbake fra skader.

For øvrig er det ikke bare Oliver som svartmaler for tiden. Samtlige aviser har en agenda mot Souness; Oliver er bare en av flere anerkjente journalister som føyer seg inn i rekken. Jeg tror faktisk ikke at Souness gir intervjuer til lokalpressen lengre...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Bytt Owen og Anelka
« Svar #17 på: 15. Jan. 2006, 15:42 »
Noreng, du må si at du kødder?

Hvordan kan du si at Owen er vårt bomkjøp? Han er en spiller i verdensklasse, som vi kun har tapt en gang med på banen (hvis jeg ikke er helt på villspor).

Hvordan kan du si at en spiller som er ønsket av Real Madrid og Liverpool, ikke er noe for oss?

Du begrunner at han ikke liker seg i klubben med dette intervjuet. Dette er jo et sinnsykt useriøst intervju. For det første har Svennis snakket hypotetisk. Hvis du vet hva det betyr. Jeg gjør regne med at han ikke har sagt direkte "Joda, Owen kan vi få. Han misliker seg sterkt i klubben". Nei, han har nok heller sagt noe som "I den situasjonen Newcastle er i nå, kan noen av stjernene deres kanskje lokkes av å spille i det nye Chelsea", eller noe i den duren.

Svennis er en mer eller mindre proff person, og buser ikke bare ut om slike ting. Hvis dette var riktig, hvorfor har ikke da Owen sagt dette selv når overgangsmarkedet var åpent? Hvis han ikke liker det i klubben, hadde han nok desidert ikke hatt noen problem med å finne seg en klubb som Aston Villa. Det skjønner vel du???

Dette intervjuet er full av bull-shit fra ende til annen. Å tro på slike ting, er som å tro på world-peace.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #18 på: 15. Jan. 2006, 15:58 »
At Owen spiller i Newcastle er heilt utroligt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #19 på: 15. Jan. 2006, 16:06 »
Sitat fra: "Jarle"

>> Nja, hvis det er denne artikkelen du henviser til så ser jeg ikke helt problemet:

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_objectid=16584561%26method=full%26siteid=50081%26headline=luque%2dpeople-name_page.html

Her blir Luque tatt mer i forsvar enn motsatt. Dessuten fortjener han på pukkelen litt også. Innsatsen mot Boro og Tottenham var intet annet enn absurd, og fortjente konsekvenser. Kan hende var innsatsen så som så pga. sakden; Souness har som kjent ikke dømmekraft når det gjelder å matche spillerne tilbake fra skader.

For øvrig er det ikke bare Oliver som svartmaler for tiden. Samtlige aviser har en agenda mot Souness; Oliver er bare en av flere anerkjente journalister som føyer seg inn i rekken. Jeg tror faktisk ikke at Souness gir intervjuer til lokalpressen lengre...

Nei tenkte ikke på denne artikkelen, men tidligere artikler hvor han har kommet med kritikk av spanjolen. Men det er ikke uvanlig fra den kanten. For å nevne noen få, har spillere som Dyer, Bowyer, Ginola, Robert, Bellamy, Butt og Babayaro fått kjørt seg skikkelig av Newcastle journalisten. Det samme har managerene Dalglish, Gullit, Robson og Souness. Som en telegraph journalist skrev for ca 14 dager siden er det ingen andre toppklubber i PL som har slike lokal journalister. Jeg mener at dette er ødeleggende for klubben. Han skrev blant annet at gårsdagens beste spiller (Bowyer) aldri skulle ta på seg den svarte og hvite drakta igjen etter tapet mot Wigan.

Ellers så mener jeg at innsatsen mot Boro var bra fra spanjolen. Ellers så er jeg enig at Luque fortjener litt på pukkelen, men enkelte ganger føler jeg at strikken blir tøyd til de grader for langt.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #20 på: 15. Jan. 2006, 16:16 »
Bowyer gårsdagens beste ? spilte ikke han helt råttent a ?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #21 på: 15. Jan. 2006, 16:18 »
Sitat fra: "Chrisnr.9"
Bowyer gårsdagens beste ? spilte ikke han helt råttent a ?

Ikke ifølge søndagsavisen Thepeople ihvertfall.

And few graft harder than Lee Bowyer. His penalty area challenge on Radzinski was a goal-saver yet, moments later, he was galloping towards Antti Niemi and catching a stray right-hander from Knight for his troubles. Purely accidental.

Bowyer's fondness for the capital is well documented - if it manifests itself in a transfer, Souness will miss him.

De ga disse karakterene:

NEWCASTLE: Given 6 - Carr 5 (R Elliot, 45mins, 6), Boumsong 7, Ramage 6, Babayaro 5 - Solano 6, Bowyer 8, Clark 5, N'Zogbia 6 (Chopra, 77mins), Luque 5 (O'Brien, 80mins, 5) - Shearer 5. Ref: A Wiley 5.

http://www.people.co.uk/sport/football/tm_objectid=16586128%26method=full%26siteid=93463%26headline=waiting%2dgame-name_page.html

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #22 på: 15. Jan. 2006, 16:42 »
utrolig at owen spiller i newcastle??? han tjener ræva av seg osv.

det mest utrolige er at souness er i newcastle ennå , jævla retard. lenge skal han fortsette og si dette ?

"I chose to be in this job and things don't always go your way. But I'll keep going. As a manager you have to be optimistic and think things are going to get better"
lt;3 Newcastle <3

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Bytt Owen og Anelka
« Svar #23 på: 15. Jan. 2006, 16:45 »
Souness er en type som aldri vil gi seg. Skal han først ut av klubben, så er det ikke av egen vilje.

plebbster

• Gjest
Bytt Owen og Anelka
« Svar #24 på: 15. Jan. 2006, 16:48 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Souness er en type som aldri vil gi seg. Skal han først ut av klubben, så er det ikke av egen vilje.

Tror det også ligger penger i uttalelsene om at han ikke vil gi seg. Han veit at hvis han gir seg av fri vilje, vil han nok ikke motta noen fallskjerm, men hvis han blir sparket må Newcastle gi ham noen millioner.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Bytt Owen og Anelka
« Svar #25 på: 15. Jan. 2006, 16:51 »
Ikke umulig det, Amund. Men siden jeg er naiv og godtroende, tror jeg ikke det. En managers kanskje viktigste egenskap må være ærgjerrighet. Jeg håper det ikke er økonomiske årsaker til at Souness nekter å gi seg, men at det er en ærgjerrighet og vilje til å gjøre det bra. Selvinnsikt derimot kan det nok hende han har mindre av.
Toon, Toon,
Black and white army

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #26 på: 15. Jan. 2006, 17:31 »
News of The World er ikkje verdig begrepet "Tabloidavis" eingong. Dei er far beyond.

Velger å ikkje tru på noko av dette, og Owen er ikkje eit bomkjøp!!!!!!!!

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #27 på: 15. Jan. 2006, 19:10 »
NUFC svarer på Eriksson-saken.

Freddy Shepherd:

"I have spoken to Michael, and he insist he is happy at Newcastle United."

"There is nothing more to say on the matter, that is the end of the story."  

En uttalelse med dette innholdet MÅTTE komme, nær sagt uansett hva Owen mener. Jeg velger dog å tro mer på utsagn som stammer fra en privat samtale mellom Owen og SGE, enn det som kommer offisielt fra en klubb i krise.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #28 på: 15. Jan. 2006, 19:13 »
For øvrig faller uttalelsen på sin egen urimelighet egentlig. For hvordan i himmelens navn kan Owen være fornøyd i Newcastle? Klubben er i sportslig krise, og ligger 9 poeng over direkte nedrykk. Både spillemessig og resultatmessig ligner man et nedrykkslag. Skadelisten er uendelig, og ligaens mest udugelige manager sitter ved roret.

Nei, INGEN kan være fornøyd med å være i Newcastle for tiden; ihvertfall ikke en spiller som Owen, hvis ambisjoner er skyhøye.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #29 på: 15. Jan. 2006, 19:38 »
Jarle, alle er inneforstått med at situasjonen newcastle befinner seg i nå er ekstremt dårlig, og det er INGEN som er fornøyd med det. Ikke engang Souness. Og vi kan garantere at Alan Shearer og Michael Owen er ganske enige hva angår Newcastles situasjon for tida, den er uholdbar.
Heller ikke Shearer trives når det går nedenom og hjem med klubben.

Men det kan meget vel være at Owen trives i Newcastle. Det er meget vel mulig at han trives i garderoben, at han trives på treningsfeltet. At han trives i laget. Ingen trives med at en klubb som Newcastle ligger så langt nede på tabellen. Men det er ikke det samme som å si at spillerne ikke trives i Newcastle.
Og jeg tviler på at han er misfornøyd med lønna, når han sannsynligvis tjener bedre enn de aller, aller fleste i klubben.

Jeg tror ikke på noe som helst av det News of the world sier. Og selv om intervjuet med Eriksson har funnet sted, så har vi ingen garanti for at det Eriksson sier er sant, og at det NOTW gjengir av hans uttalelser er korrekte.
Og vi vet alle hva News of the world står for, og vi vet alle at de får The Sun til å fremstå som en meget seriøs avis, med særs dyktige journalister. Men alle vet at The Sun er det stikk motsatte av akkurat dette.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon