20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Blackburn  (Lest 37075 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Newcastle-Blackburn
« Svar #135 på: 21. Jan. 2006, 18:30 »
Canal+ studio. Han er like stygg som sønnen!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle-Blackburn
« Svar #136 på: 21. Jan. 2006, 18:33 »
canal+

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Blackburn
« Svar #137 på: 21. Jan. 2006, 18:43 »
Grei første omgang av Newcastle, dårlig i andre. Ikke direkte ufortjent at Blackburn får med seg poeng, bare at det er så irriterende måten det skjer på... Målet var hans. Greit nok at den antageligvis hadde gått inn uansett. Straffa så klar ut for meg, kanskje det var blåst offside?

Håper at Luque snart kan spille en god kamp for Newcastle. Han kan vel ikke fortsette slik i evigheter?

Det er vel heller ingen som hadde klaget om Gamsten hadde blitt tatt av kreften???

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Blackburn
« Svar #138 på: 21. Jan. 2006, 18:46 »
er ikke bare luque som spiller dårlig.
Synes o brien hadde et friskt innhopp!

souness go die, men fat fred er jo like tjukk(i hodet) som ikke skjønner at dette går straight to hell. :(:(:(
lt;3 Newcastle <3

djmattis

• Gjest
Newcastle-Blackburn
« Svar #139 på: 21. Jan. 2006, 18:46 »
Med Björn sine ord kan jeg bare si en ting:

KJÖTTKUK!!!!!!!!!!!!!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Newcastle-Blackburn
« Svar #140 på: 21. Jan. 2006, 18:50 »
Sitat fra: "Supersylthe"

Håper at Luque snart kan spille en god kamp for Newcastle. Han kan vel ikke fortsette slik i evigheter?

Bør vi gi ham:
Evigheter? Nei.
Litt mer en 5 kamper? Ja, med mindre vi er hjerneskadet.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Blackburn
« Svar #141 på: 21. Jan. 2006, 18:52 »
Det er ikke bare Luque som var dårlig nei. Solano hadde en dårlig dag. Hvorfor har vi ikke Milner??? Bowyer var usynlig. Babayaro hadde plasseringsevne som ei ku...

Synes Chopra og O`Brien var friske...

Sier vel sitt når Shay Given blir kåret til Newcastles beste spiller hjemme mot Blackburn...

Jeg sier ikke at vi skal kutte hånden av Luque. Håper bare han presterer snart...

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle-Blackburn
« Svar #142 på: 21. Jan. 2006, 19:25 »
Sitat fra: "djmattis"
Med Björn sine ord kan jeg bare si en ting:

KJÖTTKUK!!!!!!!!!!!!!

Hehehehe, genialt Mathias!

Dessverre så er det så sant som det kunne blitt.

Vi skaper en stor sjanse i 1. omgang ved Luque, som Friedel redder på mirakuløst vis. Bowyer burde egentlig putta etter tilbakeheading fra Shearer!
Vi hadde mange halvsjanser i 1.omgang, men Luque sin er den eneste egentlige sjansen!

I 2. omgang skaper vi ikke en eneste kvalifisert sjanse på 48 minutter, og når den forbanna finmarkingen scorer med hånda etter at den jævelen Kuqi har løpt ned Ramage inne i feltet, så er det bare så forbanna typisk!!!!

Jeg og mattis prata om det, det er ikke en eneste planlagt pasning, ikke et lite snev av mønster i spillet vårt og alt går rett på dunken! Dette er så forbanna håpløst at det er til å grine av! Heldigvis funka ølkrana på Tøyen Sports Bar slik at jeg ble halvfull og ikke altfor forbanna, men nå når jeg er hjemme synker skuffelsen inn over meg og jeg innser at det mest sannsynlig ikke er lys i enden av Newcastle-tunellen! Det eneste lyset jeg ser er kampen mot Wigan som jeg og Mattis skal over å se sammen, det blir en konge opplevelse uansett!!

Men hva er det vi driver med, vi spiller møkkafotball i ca 93 minutter!

Jeg kommer ALDRI til å si at jeg skjemmes over å være Newcastle-fan, ikke engang etter denne kampen, Black & White for ever...men at det ikke er spesielt gøy for tiden, det kan alle være enig i!

Men hva skal skje for at det snur? Managerbytte? jeg tviler på at det er nok egentlig! Souness har kjørt oss så langt ned i sumpa at bare en ny Sir Bobby kan føre oss ut igjen!!

Jeg er ikke flau, bare sinnsykt, sinnsykt skuffet! Det er så typisk, en hands ødelegger for oss, etter at vi har hatt så utrolig mange slike situasjoner blåst av mot oss denne sesongen! Men hva har det å si, vi taper, og det er det som er problemet!!

Det er ikke så værst å bare ha to tap på hjemmebane denne sesongen, men det har ikke vært mange lyspunkt mellom di to tapene, og det antall uavgjort vi har hatt er ikke akkurat positivt!!
Jeg nekter å legge skylden på en dårlig Shearer, Chopra, Solano eller Luque...det er rett å slett ikke lett å legge skylden på noen andre enn Souness og alle skadene vi har!!

Jeg er fremdeles en stolt Newcastle-supporter, men jeg er knekt, det har jeg vært lenge!!

Hva skal vi gjøre? jeg er vertfall oppgitt å skuffet!!

Bjørn - KJØTTKUK!!!!
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Blackburn
« Svar #143 på: 21. Jan. 2006, 20:14 »
Jaja, omsider hjemkommet til en stille og rolig lørdagskveld, og her var det lite hyggelig lesning, men noe annet var vel ikke å vente.
Så nettop målet på NRK og det er sørgelig å se at vi taper på en hands. Godt mulig at målet hadde kommet uansett til slutt, men det blir ren hypotetisk tenkning, og det har lite for seg. Men typisk for oss og surt at det skjer på denne måten. Men de voldsomme reaksjonene som kom mot Gamsten her syns jeg blir for dumt. Våre egne spillere som vi forguder (f.eks. Shearer) har sine svin på skogen, men jeg skjønner at mange blir irritert.
Også sørgelig å lese at Luque ikke får det til -nok en gang. Synd at han ikke scoret på den tidlige sjansen, eller at verken Shearer eller Bowyer fant veien til nettmaskene. Av referatet på VG virker det som om begge de to også hadde sine sjanser. Bra at Chopra får en sjanse igjen, men av det jeg har lest så var ikke han mye å juble over heller(?)
Krisen vår fortsetter, og det var som sagt ingen bombe. at dette bare var sessongens andre hjemmetap er ingen som helst trøst. Det har absolutt ingen betydning når man ser sessongen under ett slik den er blitt nå. Nok en trist dag for oss Newcastle fans og vi fikk nok engang bekreftet at det må skje noe, Jeg håper og håper, men tviler på at Souness blir sparket nå også, selv om han burde vert kjeppjaget fra St.James for lenge siden....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Blackburn
« Svar #144 på: 21. Jan. 2006, 20:21 »
Vi er et lag som sliter i motvind. Da har vi selvfølgelig også uflaks, det må vi bare regne med. Det vi kan konkludere med er at vi ikke presterer i nærheten av det vi kan og skal. Vi fortjener helt sikkert tapet, og dette er bare fortsatt trist som faen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle-Blackburn
« Svar #145 på: 21. Jan. 2006, 20:57 »
Vi ligger på 13plass! Og jeg tenker:Vinner vi mot Blackburn idag, så er vi på 11 plass! Og jeg så gamsten skårte med hånda, ble jeg sur? N E I

Nå ligger Newcastle på 14plass!

Jeg husker før, (FØR=da vi vant =kjempet for noe CL) tapte vi en kamp, så var jeg på gråten, fikk nesten ikke sove om natten. Men nå? Alt er forandret? Er som at jeg ikke bryr meg lenger? Jeg ser jo på kampene? Jeg er ikke lenger bitter, sur! Jeg fikk jo gult kort her på forumet etter spurs kampen, DA hadde jeg den inspirasjonen, men nå?????? :?

Noen som kjenner seg igjen? Fordi det virker ikke som at Newcastle United kjemper for noe iår! Det er enda en drit sesong! Og jeg er redd for at neste sesong blir like dårlig, med den samme faen meg, managern! Samme skadene?

Er det fordi at den starteellvern ikke egentlig er NEWCASTLE?
ax

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
Newcastle-Blackburn
« Svar #146 på: 21. Jan. 2006, 21:57 »
noe er galt når stjernene gjør det under pari og de unge talentene gjør jobben.. ballen hadde aldri gått inn hvis ikke gamsen hadde boksa den inn..
Alt og alle er i mot newcastle.. Har aldri flaks ass! Får aldri noe straffe, bare skader og mål som bør være annulert!

Nå MÅ Souy gå :x  Holdt med han før, men nå er det slutt!
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Blackburn
« Svar #147 på: 21. Jan. 2006, 23:09 »
Vingene var elendige i dag av flere grunner. Blant annet at backene og den sentrale midtbanen spilte pasninger bak dem, slik at de måtte løpe hjemover og plukke opp ballen, og dermed fikk Blackburn pakket på med mer enn nok folk som sikring, slik at jobben ble mer eller mindre umulig for både Luque og Solano, og de ble tvunget til å spille på tvers eller bakover.

Det merkelige er at straks O'Brien kom inn, så spilte vi flere løpeballer på venstresida, og O'Brien fikk skapt minst like mye i løpet av den halvtimen han spilte, som Luque gjorde på den timen han spilte. Hvorfor endrer vi spillemønster straks vi har byttet spillere på vingen? Luque og O'Brien er ikke så vanvittig ulike, såvidt jeg greide å se. Begge er raske, har god teknikk og gode innlegg. Eneste er vel at O'Brien i større grad liker å utfordre backen sin, mens Luque ikke liker å utfordre back med sikring.
Men hvis C. Ronaldo måtte ha løpt hjemover for å plukke opp pasninga, for deretter å måtte starte helt på nytt igjen, så hadde også Ronaldo fått store problemer. Og gjett om Ryan Giggs hadde fått problemer da.
Vingene må jo få ballen rettvendt for at de skal kunne gjøre noe vettugt. Og jo tidligere du legger inn, jo bedre kontroll har motstanderens forsvarsspiller. Shearer har alt å tape i luftdueller rundt 20 meter. Og han taper nesten alle de duellene hvor han går opp med ryggen mot mål.
Skal vi ha en spiller som skal kunne vinne luftdueller midt på banen, og være en tilrettelegger for raske, tekniske spillere, så er Steffen Iversen et meget godt alternativ. Hvis vi vil bruke Alan Shearer, så må han få utfordringer foran mål. Når Shearer har øynene mot kassa er han livsfarlig. Og han vinner langt flere hodedueller inne i feltet, enn utenfor.
Dette burde være barnelærdom.

Og se på de lange ballene Blackburn slår. De blir ikke slått mot en feilvendt, hodesterk spiss. Nei, de blir slått mot en rask spiss med øynene rettet mot mål. I slike situasjoner er det mye lettere å få noe utav langballene, enn slik som vi gjør det. Det var ikke langt unna at Blackburn scoret mål på noen av disse situasjonene.
Og ikke minst, Blackburn slo langt mot et forsvar i ubalanse. Vi slår langt mot organisert forsvar. Det er to vidt forskjellige ting.

Vi spiller med andre ord på en slik måte at vi ikke på noen som helst måte klarer å gjøre Shearer, Luque eller Solano gode.
Hadde de tre spilt for Blackburn og Mark Hughes i dag, så hadde vi tapt denne kampen 0-20. Med ti mål av Alan Shearer.

Og hva angår Morten Gamst Pedersen, han skal prise seg ekstremt lykkelig over at Souness fikk sparken bare ei uke etter at han kom til klubben. Og han skal prise seg lykkelig over at Mark Hughes plasserte han på benken i noen kamper i starten. Han ble jo bare mye bedre av det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Newcastle-Blackburn
« Svar #148 på: 21. Jan. 2006, 23:22 »
Sitat fra: "Joakim"
Hvis vi vil bruke Alan Shearer, så må han få utfordringer foran mål. Når Shearer har øynene mot kassa er han livsfarlig. Og han vinner langt flere hodedueller inne i feltet, enn utenfor.
Dette burde være barnelærdom.

Haha! Veldig godt skrevet. I alle de klassene jeg har undervist har dette vært en del av læreplanen. At det ikke er mer innarbeidet blant unge i dag skal i hvert fall ikke være min skyld. Og du kan jo spørre alle de unge elevene jeg har hatt, om hvem som er den beste spissen i PL. Man skal til og med få barn som tror de er fans av andre klubber til å mene at Alan Shearer er aller best.

Men jeg er helt enig med Joakim angående vingspillet. Det at vi spiller ballen bak en fremadstormende spiller ser jeg ikke på annet enn som en feilpasning. Dette ble også gjort flere ganger etter at O'Brien kom inn.
Toon, Toon,
Black and white army

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Newcastle-Blackburn
« Svar #149 på: 21. Jan. 2006, 23:48 »
han er så rask