20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tidene Newcastle lag!  (Lest 19501 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #45 på: 23. Jan. 2006, 10:57 »
Sitat fra: "David 7"

Silvio Maric gjorde ikke akuratt noe underverker i Newcastle han heller.

Vel han hadde jaffal assisten til Shearers legendariske scoring mot Tottenham i FA Cup Semi finalen  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #46 på: 23. Jan. 2006, 10:59 »
Er det et underverk...
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #47 på: 23. Jan. 2006, 11:10 »
Sitat fra: "David 7"
Er det et underverk...

nei...

jensgb83

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #48 på: 26. Jan. 2006, 00:10 »
ka med duncan ferguson?? kjøpt for 8mill £ solgt for 4mill pund tilbake til everton hvor han kom fra... kikka på noe annet kjekt lese stoff også, dei første kjøpa som bobby gjorde var faktisk:
Kevin Gallacher
Marino Rodrigues Cristovao Helder
Diego Gavilan
Cristian Bassedas
Daniel Cordone
Carl Cort
Lomana Tresor LuaLua
Clarence Acuna
Wayne Quinn
Andrew O'Brien

han signerte ein del spillere utenom dette på free transfers , men dette er faktisk dei han betalte for i begynnelsen.. syns faktisk souey sine kjøp er bedre til nå eg...
 want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #49 på: 26. Jan. 2006, 00:16 »
Man må ikke glømme Ferguson nei. Det har du helt rett i. Mye skadet, og kunne fått en fin karriere i Newcastle dersom han holdt seg skadefri. Og fikk en mer proffesjonell holdning.

Shearer og Dunc hadde en periode hvor de fungerte ganske bra på topp. Totalt så blir "tapet" på £ 4M på drøye to år og det faktum at han nesten aldri var tilgjengelig han til et dårlig kjøp.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #50 på: 26. Jan. 2006, 16:19 »
Sitat fra: "jensgb83"
ka med duncan ferguson?? kjøpt for 8mill £ solgt for 4mill pund tilbake til everton hvor han kom fra... kikka på noe annet kjekt lese stoff også, dei første kjøpa som bobby gjorde var faktisk:
Kevin Gallacher
Diego Gavilan
Cristian Bassedas
Daniel Cordone
Carl Cort
Lomana Tresor LuaLua
Clarence Acuna
Wayne Quinn
Andrew O'Brien

han signerte ein del spillere utenom dette på free transfers , men dette er faktisk dei han betalte for i begynnelsen.. syns faktisk souey sine kjøp er bedre til nå eg...

Nå skal vi huske på hvem Bobby overtok for, og vi skal huske på at han ikke hadde så altfor mye penger til rådighet.

Gallacher var jo ikke så ille han. Han var faktisk en forsterkning når han kom. Vi hadde jo kun fire kvalitetsspillere i laget den gang. Shearer, Lee, Speed og Given.

Helder kom vel på lån, gjorde han ikke? Ingen stor suksess, men han hadde ikke penger til verdens beste fotballspillere.

Både Gavilan, Cordone, Cort, Lua-Lua, Quinn og O'Brien var unge talenter. Ikke alle slo til, og det var ikke verdens største navn, men jeg synes tre av de har gjort en fullt ut godkjent jobb for oss. Selv om enkelte bare skal se på Obeys negative sider, og det faktum at LuaLua og Robson ikke fant helt utav det med hverandre.

Så skal vi også huske på at når Souness kom, så var vi et etablert topplag i PL, vi hadde et stort navn ute i europa, og det var fort gjort å tiltrekke seg gode spillere. Det kan godt hende vi sier det samme om Boumsong om seks år, som vi gjør om Robsons første kjøp nå. Dessuten hadde Robson lite penger å rutte med, mens Souness hadde nærmest uendelig med penger å rutte med. Robson prioriterte unge, lovende spillere for fremtiden, mens Souness foretrekker etablerte spillere i verdensklasse, som skal vinne kamper for ham. Det har jo ikke slått til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #51 på: 26. Jan. 2006, 17:21 »
Sitat fra: "Joakim"
Kevin Gallacher
Diego Gavilan
Cristian Bassedas
Daniel Cordone
Carl Cort
Lomana Tresor LuaLua
Clarence Acuna
Wayne Quinn
Andrew O'Brien

Både Gavilan, Cordone, Cort, Lua-Lua, Quinn og O'Brien var unge talenter. Ikke alle slo til, og det var ikke verdens største navn, men jeg synes tre av de har gjort en fullt ut godkjent jobb for oss. .

So ? Er det ikkje flopper fordi det var talenter ?
Kan ikkje sjønne du kan finne 3 stk på den lista som har gjort ein bra jobb :shock:

Kua Lua og O Brien :?  Kem er den 3 då ?

Cardone fikk det ikkje til
Cort gjekk skada heila tida. Kor er han no egentligt? Nok eit stort talent som forsvinn.
Wayne Quinn var ikkje akkurat noko suksess han heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #52 på: 26. Jan. 2006, 17:36 »
O'Brien var faktisk den som kom best ut av det. Lua Lua slo aldri gjennom hos oss, og de ble uvenner mot slutten. Lua Lua var også et bomkjøp, dessverre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #53 på: 26. Jan. 2006, 17:37 »
Sitat fra: "Benson"
Sitat fra: "Joakim"
Kevin Gallacher
Diego Gavilan
Cristian Bassedas
Daniel Cordone
Carl Cort
Lomana Tresor LuaLua
Clarence Acuna
Wayne Quinn
Andrew O'Brien

Både Gavilan, Cordone, Cort, Lua-Lua, Quinn og O'Brien var unge talenter. Ikke alle slo til, og det var ikke verdens største navn, men jeg synes tre av de har gjort en fullt ut godkjent jobb for oss. .

So ? Er det ikkje flopper fordi det var talenter ?
Kan ikkje sjønne du kan finne 3 stk på den lista som har gjort ein bra jobb :shock:

Kua Lua og O Brien :?  Kem er den 3 då ?

Cardone fikk det ikkje til
Cort gjekk skada heila tida. Kor er han no egentligt? Nok eit stort talent som forsvinn.
Wayne Quinn var ikkje akkurat noko suksess han heller.

cort spiller for wolves...vet ikke om han gjør no bra der...

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Tidene Newcastle lag!
« Svar #54 på: 22. Mai 2006, 15:49 »
Jeg savner at noen nevner den store kapteinen Hughie Gallacher som var i Newcastle-trøyen mellom 1925 og 1930. Første sesongen scorte han 23 mål på 19 kamper! Han førte Newcastle til deres første ligaseier siden 1909 i 1926/1927-sesongen.

Han var en fantastisk god spiller, som måtte forlate klubben i 1930 på grunn av negative uttalelser om klubbens mindre gode spillere. Han døde etter å ha begått selvmord på en toglinje i 1957. Grunnen til at han gjorde dette, var at han dagen etterpå skulle møte i rettsalen for anklager om mishandling av sin egen sønn. En stor fotballspiller var død.

Kilder: Wikipedia, TV-dokumentar på BBC for noen år siden

Vil anbefale alle å lese den velskrevne artikkelen om Hughie på newutd.com.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #55 på: 31. Mai 2006, 09:38 »
Lomano Tresor Lua-Lua slo kanskje ikke gjennom, men ahn spillte noen kanon kamper for oss og kunne slått gjennom hadde han fått flere sjangser. Bare se hvordan han har gjort det denne sesongen for pompey....Det som mangler for at Lua-Lua kan bli en toppspiller, er at han blir litt mer stabil.
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Ganilsen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • http://www.nufc.co.uk
Tidene Newcastle lag!
« Svar #56 på: 01. Juni 2006, 10:43 »
Shay Given ;
Warren Barton - Phillipe Albert - Jonathan Woodgate - John Beresford ;
  Faustino Asprilla - Peter Beardsley - Robert Lee - David Ginola ;
                         Alan Shearer - Andy Cole

Manager : Kevin Keegan

På benken : Nolberto Solano, Les Ferdinand, Gary Speed, Steve Watson, Pavel Snricek

Basert på spillere jeg har sett og husker, har derfor ikke med McDonald, Gazza eller Milburn osv
oway the lads

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #57 på: 01. Juni 2006, 14:01 »
Sitat fra: "Ganilsen"
Shay Given ;
Warren Barton - Phillipe Albert - Jonathan Woodgate - John Beresford ;
  Faustino Asprilla - Peter Beardsley - Robert Lee - David Ginola ;
                         Alan Shearer - Andy Cole

Manager : Kevin Keegan

På benken : Nolberto Solano, Les Ferdinand, Gary Speed, Steve Watson, Pavel Snricek

Det hadde kanskje blitt en del baklengs, men gud bedre vi burde hatt store muligheter for å score mange mål.
Jeg er eneste skeptisk til Tino på høyrekanten. Han har så aldeles ikke ferdighetene til å være ving. Ville heller bytta med Nobby og plassert Tino på benken.
Jeg synes virkelig synd på motstanderens forsvarsspillere med et sånt lag.
Men jeg synes også utrolig synd på egne forsvarsspillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Tidene Newcastle lag!
« Svar #58 på: 02. Juni 2006, 11:38 »
Jeg tar med de spillerne som jeg selv husker, dvs fra 90-tallet og utover.

............................Given........................

Carr.........Woodgate........Albert......Beresford

Solano............Lee...........Beardsley.......Robert

...................Shearer............Ferdinand............

Subs: Harper, Barton, Dyer, Ginola, Asprilla

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Tidene Newcastle lag!
« Svar #59 på: 02. Juni 2006, 13:02 »
Bare ett lite spørsmål: Hvorfor har du tatt Bellamy framfor Asprilla?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.