20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tidene Newcastle lag!  (Lest 19396 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« på: 06. Jan. 2006, 22:13 »
Er litt spent på hva folk mener er det beste laget Newcastle noen gang har hatt gjennom tidene, blandede spillere.. Vet ikke om dette har vært et topic før, isåfall beklager jeg og tråden kan slettes..
Mitt lag:

Given

Carr -Albert- Woodgate- Domi

Dyer-Beardsley-Lee-Ginola

Shearer- Milburn

Rart at man ikke får tatt med flere, utelukker spillere som bl.a Ferdinand,Tino,Owen, Parker, Boumsong, noe som sier litt om hvor mange profiler vi har hatt gjennom tidene.. Synes høyre og venstrebackene var vanskleige og når jeg tenker meg om har vi aldri vært skikkelig gode på disse plassene.. Domi er i utgangspunktet ikke god nok, men jeg likte fyren, så da falt valget på han. Elliott var jo ganske god i sin tid han og da, skal innrømme det.
newcastle har også hatt sinnsykt mange bra spisser gjennom tidene.. Har ikke nevnt spiller som Malcolm og  Bellamy, spesielt Malcolm da.. V i har jo også hatt spillere som Saha og Tomasson, noe som sier sitt.. Gascoigne, Clark,Batty,Barton,watson og Howey, alle spillere som har satt spor i Newcastles historie.. rart å tenke tilbake..
Denne tråden er forresten inspirert av" Positiv tråden " synes vi trenger flere sånne mens vi drømmer oss bort og speiler oss Newcastles glansdager...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Noreng

• Gjest
Tidene Newcastle lag!
« Svar #1 på: 06. Jan. 2006, 22:22 »
---------Given--------
-Carr-Albert-Batty--Domi-

-Solano-ROBERT LEE--Ginola
---MacDonald-Shearer-Miburn--

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #2 på: 06. Jan. 2006, 23:22 »
Given
Barton-Albert-Woodgate-Bernard
Solano-Batty-Lee-Ginola
Shearer-Milburn

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Tidene Newcastle lag!
« Svar #3 på: 06. Jan. 2006, 23:46 »
Sitat fra: "Romance"
V i har jo også hatt spillere som Saha og Tomasson

Tommason ? Han var jo den megafloppen!
Og saha spilte vel 2-3 kamper.

Bernard har heller ingenting på ei slik liste å gjere.

laget bør ialfall inneholde Peter Beardsley!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #4 på: 07. Jan. 2006, 00:53 »
Istedenfor å si at det andre har gjort er feil så kan du vel sette opp ditt lag? Enig i at Peter Beardsley burde vært der.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #5 på: 07. Jan. 2006, 01:08 »
Sitat fra: "John Marius"
Istedenfor å si at det andre har gjort er feil så kan du vel sette opp ditt lag? Enig i at Peter Beardsley burde vært der.

Må då få retta på det når nokon av tidenes flopper blirlinka til tidenes lag...
Er ikkje lett og sette opp tidenes Newscastle lag eg har bare kjennskap til Newcastle s lag siden dei starta opp sesongen etter dei enda på 2 plass. etter uavhjort mot tottenham ( som var mitt daverende lag :? ) i siste kampen. som destroya ligagullet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Tidene Newcastle lag!
« Svar #6 på: 07. Jan. 2006, 14:14 »
Det de mener er vel at de er store nå/har vært store etter de forlot oss, ikke at de nødvendigvis var gode her. For det var de slettes ikke!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #7 på: 07. Jan. 2006, 15:49 »
Det er ekstremt vanskelig å sette opp tidenes Newcastle-lag, men jeg skal forsøke.

Da vil jeg først og fremst bemerke at verken Supermac eller Milburn vil være med i vurderingen. For meg er det kun aktuelt å ta med spillere som har spilt for klubben i løpet av de årene jeg har holdt med klubben.

--------------Given-------------------
Watson - Albert - Woody - Beresford
---Solano - Lee - Batty - Robert----
-------Beardsley - Shearer-----------

Res.: Srnicek, Barton, Elliott, Clark, Ferdinand

Og dersom noen måtte savne noen, så er det helt riktig. Jeg savner så mange. Det er så mange som har gjort seg kvalifisert til en plass på dette laget, men det er ikke plass til dem alle. Robert er prioritert foran Ginola, fordi jeg alltid har hatt mye mer sansen for ham enn Ginola.
Elliott er selvskreven på benken, fordi han var fabelaktig i de årene han var her FØR Dalglish solgte ham, og han har ikke gjort seg helt bort siden heller. Beardsley MÅ med på et sånt lag, og jeg synes det var best å gi han spissplassen sammen Shearer. Jeg synes Steve Watson var bedre enn Barton, dessuten er han jo også geordie.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Tidene Newcastle lag!
« Svar #8 på: 07. Jan. 2006, 16:55 »
Praktfullt lag du har satt opp, Joakim. Helt enig i alt. Godt å se Robert på vingen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #9 på: 08. Jan. 2006, 00:17 »
---Solano - Lee - Batty - Ginola----

Res.: Harper, Carr, Bernard, Parker, Ferdinand

Jepphepp, her er mitt lag. Ikke veldig ulikt Jokkes sitt, og før du klager på at jeg ikke har Robert med, så kan jeg love deg at han var millimetre fra benken :P
Parker valgte jeg fordi han er så rå og kommer til å være på de fleste slike lag om noen år så lenge man har vett og ambisjoner nok til å beholde ham her. Kan også stjele plassen fra en av de to sentralt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #10 på: 08. Jan. 2006, 00:37 »
Sitat fra: "Joakim"
Det er ekstremt vanskelig å sette opp tidenes Newcastle-lag, men jeg skal forsøke.

Da vil jeg først og fremst bemerke at verken Supermac eller Milburn vil være med i vurderingen. For meg er det kun aktuelt å ta med spillere som har spilt for klubben i løpet av de årene jeg har holdt med klubben.

---Solano - Lee - Batty - Robert----

Res.: Srnicek, Barton, Elliott, Clark, Ferdinand

Og dersom noen måtte savne noen, så er det helt riktig. Jeg savner så mange. Det er så mange som har gjort seg kvalifisert til en plass på dette laget, men det er ikke plass til dem alle. Robert er prioritert foran Ginola, fordi jeg alltid har hatt mye mer sansen for ham enn Ginola.
Elliott er selvskreven på benken, fordi han var fabelaktig i de årene han var her FØR Dalglish solgte ham, og han har ikke gjort seg helt bort siden heller. Beardsley MÅ med på et sånt lag, og jeg synes det var best å gi han spissplassen sammen Shearer. Jeg synes Steve Watson var bedre enn Barton, dessuten er han jo også geordie.

Meget enig i dette lag utaket.
Mitt vil bli så å sei identisk. Litt anna benk einaste. In med Asprilla og ut med Barton og Elliott. Då blir der ein plass ledig til benken men kommer ikkje på nokon eg vil putte der no. umulig valg.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Tidene Newcastle lag!
« Svar #11 på: 08. Jan. 2006, 21:20 »
Sitat fra: "Benson"
Sitat fra: "Romance"
V i har jo også hatt spillere som Saha og Tomasson

Tommason ? Han var jo den megafloppen!
Og saha spilte vel 2-3 kamper.

Tok de bare med for å få på papiret at det har vært mange stooore stjerner i Newcastle opp igjennom...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #12 på: 09. Jan. 2006, 13:30 »
Skal jeg sette opp et lag bestående av de beste spillerene som har spillt på Newcastle så vil jeg konsentrere meg om de siste 10-12 årene, hvor jeg har fulgt Newcastle jevnlig.

Laget ser slik ut:

I mål er det ingen andre enn Given som i mine øyne er aktuell. En herlig keeper, som har holdt et meget høyt nivå i flere sesonger. Keepere som Srnicek, Hooper og Harper er langt unna Given sitt nivå.

På høyrebacken er det flere alternativer. Carr som er i dagens stall er en opplagt kandidat, det samme er Barton og Watson. Jeg velger Carr her, fordi han er den av disse som er den beste spilleren ferdighetsmessig sett. Hadde han bare holdt seg skadefri, så er jeg sikker på at han hadde prestert enda bedre i Newcastle.

Sentralt er det mange alternativer. Woody og Albert er mine to valgte menn i denne posisjonen.

Som venstreback velger jeg Bernard. Beresford er en annen spiller, men jeg synes Bernard er den beste av disse to. Og man skal heller ikke glemme Elliot som var god på 90-tallet, men som i dag bare er en skygge av sitt tidligere jeg.

På høyreving er Solano en opplagt kandidat. Dyer er også en som har vært god i Newcastle, men Solano er i mine øyne et hårstrå foran Dyer. På venstreving har vi hatt to gode franskmenn. Ginola og Robert. Jeg velger Robert som venstreving. En meget god spiller som dessverre ikke har mentale egenskaper til å bli en skikkelig toppspiller. Ferdighetene er det ingenting i veien med, og Robert fikk noen fine sesonger for Newcastle.

Siden dette laget er ganske offensivt trenger man en type som Batty sentralt på midtbanen. Parker, Lee, Clark og Speed er andre som kunne ha fått en plass på dette laget.

Som et bindeledd mellom midtbane og angrep faller valget på Beardsley. Dessverre fikk vi ikke glede av han på slutten av 80-tallet da han var vanvittig god for Liverpool. Beardo skulle optimalt sett aldri vært solgt, men når England sitt beste lag på den tiden banker på døra er det vanskelig å si nei for spilleren.

På topp er Alan Shearer et selvskrevent valg. Ikke like god nå som før, men han har utvilsomt vist sin verdi i Newcastle-drakta. Andre alternativer er Michael James Owen, Les Ferdinand, Andrew Cole og Faustino Asprilla. Cole forlot oss for tidlig og Asprilla slo aldri helt til. Bellamy var god, men ikke god nok. Bellers gjorde det godt i Newcastle, men han kunne ha gjort det bedre. Ferdinand gjorde mange mål, og Owen er forhåpentligvis i startgropen foran en stor karriere i Newcastle. Jeg velger Ferdinand som Shearer sin makker.

Laget vil da se slik ut:

Carr - Albert - Woody - Bernard
---Solano - Batty - Robert----
------------Beardsley----------------
-------Ferdinand - Shearer-----------

Jeg synes laget ser fint ut på papiret, men om det hadde fungert på banen er en helt annen sak. Sikkert er det i alle fall at jeg har glemt mange, og at enkelte kunne lett blitt erstattet av tilnærmet like gode kandidater. Om jeg skulle sette opp et lag om 1 år igjen, så skal jeg ikke se vekk i fra at spillere som f.eks Owen og Parker hadde fått sin plass i dette laget. Slik er det med drømmelag, det er vanskelig å sette opp en fasit som man ikke vil si seg uenig i neste gang man setter opp. Og, jeg blir aldri 100% fornøyd med det laget jeg setter opp, rett og slett fordi jeg må "vrake" spillere som hadde fortjent en plass på et slikt lag.
Carr har altfor få landskamper for England!

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #13 på: 10. Jan. 2006, 10:53 »
likte det du skreiv her Rolfern.

å sette opp slike lag som dette er veldig gøy, men de samme spillerne vil som oftest være på de fleste lagene. Ikke at det er så merkelig.....men her er mitt lag, ikke ulikt de andres.

-------------------1.Given-------------------
2.Watson-27.Albert-6.Woody-3.Beredsford
-----------------------------------------------
4.Solano-7.R.Lee-8.Beardsley-14.Ginola--
-----------------------------------------------
----sir. Alan Shearer-9-Malcom McDonald--

Benk: 12.P.Srnicek (koss skrives d?!)
         5.D.Peacock
         4.D.Batty
         9.Hughie Gallacher
         9.sir Jackie Milburn

Manager: sir Bobby Robson

Offansivt lag?
Ja, men det er jo akuratt det Magpies er kjent for. Vi vill heller vinne 4-3 enn 1-0.[/b]
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #14 på: 10. Jan. 2006, 13:59 »
Jeg forstår at enkelte setter opp legender som Milburn og lignende opp på sine drømmelag, men det greier jeg selv rett og slett ikke. Jeg har lest og kanskje sett noen klipp om tidligere helter, men når jeg ikke har kunnet følge karrieren på nært hold så mener jeg at det ikke er noe godt grunnlag for å vurdere disse opp mot for eksempel Les Ferdinand.
Carr har altfor få landskamper for England!