20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tidene Newcastle lag!  (Lest 19369 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DanMan

• Gjest
Tidene Newcastle lag!
« Svar #30 på: 13. Jan. 2006, 13:32 »
Sikker på at dere ikke mener Marino Rodrigues Cristovao Helder? Han fra Depor? Den eneste engelske klubben jeg vet Glenn Helder spilte for er Arsenal. "Vår" Helder var forsvar, stemmer ikke det? Glenn var ving.

Cort tror jeg kostet £7mill, i allefall altfor mye målt opp mot hva vi fikk.
Jon Dahl kostet £2,5mill, og er således selvsagt mye billigere. De pengene fikk vi i tillegg tilbake når Dalglish solgte sitt eget kjøp året etter. For Cort fikk vi vel bare snaue £2mill fra Wolves, og tapet er klart.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #31 på: 13. Jan. 2006, 13:38 »
Glenn Helder var nok bare i Arsenal av engelske klubber. Og der var han ikke noe særlig til suksess.

Den Helder som DanMan nevner, var i klubben, men bare på lån.
Carr har altfor få landskamper for England!

DanMan

• Gjest
Tidene Newcastle lag!
« Svar #32 på: 13. Jan. 2006, 13:42 »
Jepp, han var på et sesonglangt lån. Innbiller meg likevel vi betalte noe smårusk til Depor. En halv mill pund eller noe slikt.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #33 på: 13. Jan. 2006, 16:11 »
Hehe, disse floppelagene bringer tilbake minner  :D ... Vi må være en av de klubbene med flest bomkjøp i hele Premier League....

Vil også ta med Bassedass, Han synes jeg bør være selvskreven på hvert eneste floppelag. Fra legende status i Argentina til superflopp i Newcastle...

Vil ikke si Paul Dalgliesh var så veldig flopp egentlig, han var jo god en stund og har vel alltid bare vært et talent som aldri slo til.... Noen som vet hvor han har blitt av nå?
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #34 på: 13. Jan. 2006, 20:12 »
Hmm, tror han spiller for et amatørlag, eller et conference-lag.

Han fikk jo fyken i klubben fordi Ruud Gullit mislikte hans far og sin forgjenger, Kenny Dalglish. Deretter spilte vel Dalglish litt her og litt der. Ser han er i Wigan på CM01/02.
Men så mistet han helt lysta på å spille fotball, og la opp. Men etter et par år kom lysten tilbake og han begynte å melde seg til tjeneste for et eller annet amatørlag.
Har lest det i FourFourTwo. Men jeg gadd ikke finne det frem igjen, bare for å sjekke detaljene.

Bassedas burde selvsagt vært nevnt. Kanskje også Acuña? Kan ikke huske han bidro med stort.

Selvsagt het fyren bare Helder. Men uansett om han bare var på lån, så tror jeg ikke han bidro med noe som helst.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #35 på: 15. Jan. 2006, 12:38 »
ja, min feil. Jeg blanda med disse"helderne". Glenn Helder spilte på Arsenal, ikke hos oss. Jeg mente han deportivo karen, forsvarspiller.

Acuna bidro nå mer enn hva Daglish gjorde. Husker Acuna var sinnsykt god i en kamp vi vant 4-3 over leeds. Tror han scora. Mens Daglish har jeg ingen minner som gjør at jeg husker han som en god spiller.

En annen ting, jeg sjekka disse transfer på den engelske NUFC sia. Å ser på hvilke spillere Daglish, Gullit, Keegan og Robson har gjort. Så er Robson en sikker vinner.Han henta kvalitet, og potensial som har blomstret. Det har derimot ikke de andre gjort. Iallefall ikke så mye å bra som sir Bobby!
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #36 på: 16. Jan. 2006, 00:57 »
Cort spilte 19 kamper fra start for Newcastle i Premier League, og satte inn 7 mål. Ameobi trenger jo sesonger på seg for å klare det, jo....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #37 på: 16. Jan. 2006, 09:16 »
Acuna var langt fra nokon flopp
Han betalte tilbake alle det 450 000 punda han blei kjøpt for, Med din innsats på banen. Han spilla fantastisk mot liverpool i ein kamp me vant og det som hans første kamp for sesongen. Tror han blei kjøpt for 450 000 pund.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #38 på: 16. Jan. 2006, 20:07 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Cort spilte 19 kamper fra start for Newcastle i Premier League, og satte inn 7 mål. Ameobi trenger jo sesonger på seg for å klare det, jo....

Feil!
Shola Ameobi scoret 7 ligamål i sesongen 03/04.

Middlesbrough B 1-0 Shola Ameobi
Portsmouth H 3-0 Gary Speed, Shola Ameobi, Alan Shearer (straffe)
Manchester C H 3-0 Alan Shearer 2, Shola Ameobi
Leicester H 3-1 Jermaine Jenas, Shola Ameobi, selvmål
Chelsea H 2-1 Alan Shearer, Shola Ameobi
Southampton B 3-3 Darren Ambrose, Lee Bowyer, Shola Ameobi
Liverpool B 1-1 Shola Ameobi
(Kilde: Engelsk Fotball 2004/05, TIPS AS 2004)

Shola startet 18 kamper den sesongen, og kom inn som innbytter i 8 kamper. Til sammen 26 kamper.
Og i fjor, da Shearer, Kluivert og Bellamy scoret henholdsvis 7 og 6 mål, så scoret Ameobi 2. Ikke for ille dette, med tanke på hvor få mål Shearer scoret. Og vi må nødvendigvis forvente at Ameobi scorer langt færre enn Shearer. Uten at dette gjør Ameobi til en dårlig spiller.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #39 på: 17. Jan. 2006, 20:44 »
Ian Rush er den dårligste spilleren vi har hatt noen sinne!!! Scoret han ett eneste mål??? Saha sugde no helt jævlig han og.. Synes ikke Stephen Glass var konge heller akkurat.
Helvete Newcastle har driti seg mye ut, det var Dalglish som uten tvil ødela Newcastle, solgte alle go'gutta til Tottenham!
Pistone.. skrekk og gru!
Hehe dette er morrro.. Klarer ikke å sette opp et helt lag, husker ikke så mange flopper.. Husker bare spillere som nevnt overnfor + Maric og Cordone!!
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #40 på: 17. Jan. 2006, 21:29 »
Ian Rush putta et utrolig viktig mål mot Everton i FA cupen! :D Tror det målet fikk oss videre til finalen faktisk!

Maric var ikke bare en flopp, han var en DYR flopp. Tapte en del penger på han... Christian Bassedas også! Knakk beinet første dagen han kom å spilte vel knapt etter det?

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #41 på: 18. Jan. 2006, 09:03 »
Stemmer det. Husker Ian rush sitt mål mot Everton veldig godt:)
Men er rett å slett det eneste jeg husker Rush gjorde bra.

Silvio Maric gjorde ikke akuratt noe underverker i Newcastle han heller. Mens Bassedas slå aldri igjennom. Gleda meg veldig til denne spilleren, men....

By the way, snakker om flopper. Diego Gavilan scoret for Getafe i helga. Spilleren som ble omtalt som det største talentet i Paraguay. Kan ikke ha vært mange talenter der. Han og Chilavert.
Er Gavilan Newcastle-spiller enda?

HOWAY!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #42 på: 18. Jan. 2006, 21:06 »
Forresten, hvorfor overhodet nevne Cort når en kunne nevnt Cordone, Bridges i tillegg til de andre nevnte?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #43 på: 19. Jan. 2006, 22:08 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Forresten, hvorfor overhodet nevne Cort når en kunne nevnt Cordone, Bridges i tillegg til de andre nevnte?

Bridges?
Bridges kom på lån. Man hadde overhodet INGEN forventninger til ham. Han innfridde da heller ikke. Men kan på ingen måte betegnes som en større flopp enn Cort.
For å kalle en spiller en flopp, må vi ta i betraktning flere forhold. Deriblant evt. overgangssum, forventninger som ble stilt på forhånd, og spillerens tidligere prestasjoner, før han kom til klubben.

Carl Cort kom til klubben med merkelappen en av Englands mest talentfulle spisser. Han kom, scoret ett mål, ble skadet, og var stort sett skadet resten av tida i klubben. Og ble aldri i verden det han kunne ha blitt. Selv om Cort var maks uheldig med skader, så må han likevel betegnes som en flopp. En langt større flopp enn Michael Bridges, som kom da han var på bunn av sin karriere. Og han økte ikke akkurat sin markedsverdi gjennom tida i Newcastle.
Louis Saha er en langt større Newcastle-flopp han også. Han er det ingen som har nevnt.

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #44 på: 23. Jan. 2006, 10:39 »
Helt enig der du godeste Joakim. Bridges hadde ingen forventet noe av. Og ei heller infridde han på noen måte, om å få en kontrakt i hånda. I tillegg spilte han på kant, men er normalt spiss.

Apropo Cordone. Han husker jeg bare kom ut av løse lufta, spilte ei stund og forsvant. Hva skjedde egentlig med han? Ble ahn solgt, eller hadde han bare enn 1årskontrakt?

Å igjenn, Gavilan skåra i helga også....

HOWAY!