20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tidene Newcastle lag!  (Lest 19352 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #15 på: 10. Jan. 2006, 18:30 »
Sitat fra: "Rolfern"
Jeg forstår at enkelte setter opp legender som Milburn og lignende opp på sine drømmelag, men det greier jeg selv rett og slett ikke. Jeg har lest og kanskje sett noen klipp om tidligere helter, men når jeg ikke har kunnet følge karrieren på nært hold så mener jeg at det ikke er noe godt grunnlag for å vurdere disse opp mot for eksempel Les Ferdinand.

Helt enig her. Jeg har jo personlig intet slik forhold til noen av de spillerne sammenligna med Shearer eller Sir Les.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #16 på: 11. Jan. 2006, 13:22 »
Forståelig at dere mener det. Dette her er bare "kose-skriving" av de fleste, og det må ikke bli tatt for seriøst. Kanskje jeg snakker bara for meg selv...

For å si det slik, det disse spillerne har gjort i Newcastle drakta, trengs vel egentlig ikke å vurderes så mye. ALLE vet hva de står for og hvor store spillerne har vært.

Muligens vi kan spesialisere det, å si at vi skal sette opp ett lag med Newcastle spillere som har spilt siden vi ble NUFC-supporter. Og ett lag med spillere blandet med "De store" pluss "dagens helter".

Eller noe sånt.........:)
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #17 på: 11. Jan. 2006, 15:53 »
Nå handler denne topicen jaffal ut ifrå topicen om kva me meinar er Tidenes beste Newcastle lag... Og det gir rom til å ha med Milburn. Det spørs alt etter kordan ein ser det ann. For I gjennom tidene perspektiv så er Milburn større enn Les. Ferdinand. Men det blir jo oxo feil og sette opp tidenes Newcastle lag for dei fleste her for me har vel bare peil på dei 10-15 siste sesongane. Så laget blir tatt ut i løpet av den perioden.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #18 på: 11. Jan. 2006, 16:53 »
Sitat fra: "David 7"
For å si det slik, det disse spillerne har gjort i Newcastle drakta, trengs vel egentlig ikke å vurderes så mye. ALLE vet hva de står for og hvor store spillerne har vært.

Jeg er ikke helt enig med deg her. Jeg går ut ifra at du tenker på de såkalte "fordums storheter", som Milburn, Supermac, Keegan og den gjengen der.

Jeg vet ikke hva Milburn og gutta sto for. Jeg så ikke dem spille fotball, og dessuten spilte de for klubben på en helt annet tid enn nå. Det er kul umulig å sammenligne Milburn med Shearer, med tanke på at de har spilt for klubben i to vidt forskjellige tidsaldere. Jeg har sett klipp og hørt og lest en del om Milburn. Så jeg vet at han scoret mange mål, og var en stor spiller. Men for meg blir det umulig å ta han ut på et all-star-lag, da jeg ikke har den fjerneste anelse om hva han egentlig sto for, bortsett fra de 200 målene.

Mye av det samme føler jeg gjelder heltene fra 70-tallet og tildig 80-tall. Jeg har sett klipp av Supermac, både for Arsenal og for Newcastle. Og alt tyder på at han var en særs god spiller. Men vi kan ikke gjøre annet enn å dømme han på hans meritter, ikke hva han egentlig sto for. Det er svært, svært få av oss her inne som fulgte Newcastle på 70 og 80-tallet. De aller fleste har blitt supportere fra 93 og utover.
Med andre ord vet vi det meste om hva King Kev gjorde som manager, men vi aner ikke hva han sto for som spiller, annet enn det vi kan lese oss til, og se klipp fra. Vi vet at Keegan var en stor spiller, og vi vet at mange fra generasjonen over min (og mange andre her inne) har han som sin favorittspiller. Men ingen av oss fulgte hans karriere på nært hold, og vi vet derfor lite om hva han sto for, selv om vi vet mer enn hva angår Supermac og Milburn.

Skulle gjerne hatt Chris Waddle og Paul Gascoigne på et sånt all star-lag, men jeg vet ingen verdens ting om dem, bortsett fra deres meritter.
Gamle meritter er et dårlig grunnlag å vurdere dem på, i forhold til Ginola, Robert, Lee og Clark.

Jeg mener det blir feil å sette opp et lag bestående av spillere jeg bare har lest om, og sett gamle filmklipp av.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #19 på: 11. Jan. 2006, 17:00 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg mener det blir feil å sette opp et lag bestående av spillere jeg bare har lest om, og sett gamle filmklipp av.

Det blir feil å bare setta opp eit lag frå 1990 og oppover oxo. :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #20 på: 11. Jan. 2006, 17:02 »
Sitat fra: "Benson"

Det blir feil å bare setta opp eit lag frå 1990 og oppover oxo. :)

Vel, da får vi heller la være å ha noen tråd om all star-lag da. For meg er et 90+-lag det eneste alternativet. Vi får med mange verdige spillere da også.

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #21 på: 11. Jan. 2006, 18:08 »
Er enig med Joakim, eg har ikkje sett de gamle spille noen kamper bortsett fra klipp! Tar bare med spiller fra 1990 og oppover!

Eg er Brann fan,har hatt partour kort og gått på kamper siden eg var liten,men hvis eg skulle sette opp et brann all star lag så hadde eg ikkje satt opp Kniksen på laget, bestefaren min hadde nok,men det er fordi han har sett han spille,eg uttaler meg ikkje om spillere som eg ikkje har sett så mye av og tar de derfor ikkje ut på laget
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #22 på: 12. Jan. 2006, 10:18 »
Føler ikke for å lage ny tråd på denne.
Bare tenkte på om jeg skulle fyre opp litt her.

Hva med å lage Newcastles floppe lag....Bare for morro skyld.

------Lionell Perez--------
Laurent Charvet--Elena Marcelino-Franck Dumas--Wayne Quinn
Andreas Anderson--Hugo Viana-Sivio Maric--Des Hamilton
---Jon D.Tommasson--Staphane Givarch--

Reserve:

Karelse
Berharall
Pedro Dimas
Paul DAGLISH!!!
Gavilan

HOWAY!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #23 på: 12. Jan. 2006, 17:33 »
Carl Cort var en større flopp enn Jon Dahl. Først og fremst fordi han kostet mye mer, og fordi vi fikk så lite igjen for ham. Og fordi han var spådd å bli så forbanna stor, men ble så inn i hampen liten.

Mitt floppelag:

Perez
Serrant - Marcelino . Dumas - Quinn
Hamilton - Maric - Barnes - Hugo Viana
Cort - Guivarc'h
Benk: Karelse, Goma, Georgiadis, Rush, Andersson

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #24 på: 12. Jan. 2006, 17:54 »
Husker eg såg Guivarch i det VM som var den sommeren vi hadde kjøpt han, han var ikkje noe god,og var elendig i Newcastle
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #25 på: 12. Jan. 2006, 18:14 »
Cort var god når han spilte! Svært god og hadde en scoringsrate på rundt 0,5 mener jeg, og ble også toppscorer et år, ihvertfall i Premier League. Jeg blir trist når jeg tenker på Carl Cort, rett og slett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #26 på: 13. Jan. 2006, 11:16 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Cort var god når han spilte! Svært god og hadde en scoringsrate på rundt 0,5 mener jeg, og ble også toppscorer et år, ihvertfall i Premier League. Jeg blir trist når jeg tenker på Carl Cort, rett og slett.

Han startet jævlig bra, og var maksimalt uheldig som fikk en svært lovende karriere ødelagt av skader.
Men med alle skadene, så ble det ikke direkte flere mål heller. Færre sjanser og færre mål. Men han har likevel et brukbart snitt, tror jeg.

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #27 på: 13. Jan. 2006, 12:02 »
Carl Cort var mye bedre enn hva tommasson var i newcastle-drakta. Iallefall som jeg husker. Cort spilte bra de første kampene....

hvor mange mål scoret de? Tommasson og Cort?

Noen som kan hjelpe meg med å finne en side hvor jeg finner fakta om enkelt spillere? ? ?

Jon Karelse var det han het....takk joakim!!
 Noen som husker Glenn Helder?

HOWAY!

DanMan

• Gjest
Tidene Newcastle lag!
« Svar #28 på: 13. Jan. 2006, 12:09 »
Perez
Serrant - Marcelino . Dumas - Quinn
Hamilton - Maric - Barnes - Hugo Viana
Cort - Guivarc'h
Benk: Karelse, Goma, Georgiadis, Rush, Andersson

Ojojoooj! Det er stygt å le, men fy flate , her var det mye grums!  :lol:

Tror faktisk jeg ville satt Karelse i mål, han husker jeg med direkte skrekk! Guivarc'h var direkte krisedårlig i VM 98, og det ble bare verre i Newcastle.
Og Cort var også fryktelig. Han brukes den dag i dag som navnet på en anti-målscorer, for meg og en kompis. Gledelig å se at han putter litt for Wolves. Scoringsrate på 0,5?? Nekter jeg å tro. Han scoret 3 mål på 16 kamper for Wimbledon før han signerte for oss, og jeg betviler sterkt at den ble sæerlig bedre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tidene Newcastle lag!
« Svar #29 på: 13. Jan. 2006, 12:15 »
Nja, jeg husker at vi hadde en idiot ved navn Glenn Helder i klubben en kort periode. Men jeg husker han egentlig ikke. Spilte han egentlig kamper?

Innbiller meg at vi betalte ganske mye for Cort, i forhold til Tomasson. Nå skal vi forøvrig huske det at Tomasson ofte ble brukt som kantspiller, mens Ketsbaia og en annen dust spilte spiss mens Shearer var skadet. Tomasson scoret et par mål, mens Cort scoret noen få fler.
Cort var god i starten, men etterhvert som skadene ble stadig flere og avbrekkene lengre, så ble han stadig dårligere hver gang han fikk sjansen. Selv om han startet bra, så må vi ta med i betraktningen at han var en elendig fotballspiller når han forlot oss.

Tomasson var såvidt jeg husker yngre enn Cort, og spilte stort sett i feil posisjon. Selv om Shearer var skadet i store deler av den første tiden til Tomasson. Dansken spilte mye, men spilte såvidt jeg husker flertallet av kampene på midtbanen.