20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva velger dere?

Souness får sparken iløpet av 14 dager og Steve Bruce  blir ansatt som ny Newcastle manager med en kontraktslengde på 2,5 år.
3 (8.3%)
Souness får sparken iløpet av 14 dager og David OLeary  blir ansatt som ny Newcastle manager med en kontraktslengde på 2,5 år
7 (19.4%)
Souness får sparken iløpet av 14 dager og Glenn Roeder  blir ansatt som ny Newcastle manager fram til sommeren, deretter tar Alan Shearer over med en kontraktslengde på 3 år.
7 (19.4%)
Souness sitter fram til sommeren. Da velger han å gå av selv, og Big Sam tar over skuta med en kontraktslengde på 4 år.
12 (33.3%)
Souness sitter ut kontraktstida (06/07 sesongen) og Martin ONeill blir ansatt som ny Newcastle manager. Kontraktstid 4 år.
7 (19.4%)

Stemmer totalt: 34

Avstemning er avsluttet: 04. Jan. 2006, 17:11

Skrevet av Emne: Hvilken managerløsning velger dere?  (Lest 16832 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Hvilken managerløsning velger dere?
« Svar #30 på: 05. Jan. 2006, 18:51 »
Sitat fra: "MortenM"
I moderne tidsrekning er det ingenting som kallas "før skadene" i Newcastle.
 :cry:

sant nok.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Hvilken managerløsning velger dere?
« Svar #31 på: 05. Jan. 2006, 20:56 »
Leser man det som står på nufc.com er det nok kun alternativ 4 og 5 som er aktuellt.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #32 på: 05. Jan. 2006, 21:36 »
Og trist er det.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 05. Jan. 2006, 22:18 »
Sitat fra: "MortenM"
I moderne tidsrekning er det ingenting som kallas "før skadene" i Newcastle.
 :cry:

Jeg skjønner ikke helt hva du mener?

Det jeg prøvde å poengtere er at Souness skylder på alle skadene, men ser du på før skadesituasjonen i år, altså i fjorårets sesong, ble ikke jobben gjort noe bedre.. Synes jeg leste at Souness hadde tapt 51 kamper og vunnet 45 med Newcastle for en stund side, det er for dårlig.. Trodde ikke han hadde ledet oss i så mange oppgjør engang :?
Skjønner ingenting...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 05. Jan. 2006, 22:30 »
Nei, vi har spilt såvidt i overkant av 50 kamper under Souness' ledelse, og jeg innbiller meg at vi har bare 16 eller 17 seire. Resten tap og uavgjort.

Uansett, når Souness skylder på skadene er han på jordet. Ja, vi har vært maksimalt uheldig i år, men vi har slitt med skader også før Souness kom. Og skader er uansett en del av gamet, og du må til enhver tid være forberedt på at sentrale spillere kan bli skadet, og du må derfor også ha backup for disse.
Og det handler om å se fremover, fokusere på det du kan gjøre noe med, og tenke positivt. Souness ser bestandig bakover, fokuserer alltid på det han IKKE kan gjøre noe med, og tenker mer negative enn positive tanker. Er det rart vi taper fotballkamper, når vi har en manager som forteller oss hvor dårlige vi er, og hvor uerstattelige de uerstattelige er?

Kan ikke huske jeg noen gang hørte Sir Bobby klage sin nød over alle skadene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #35 på: 05. Jan. 2006, 22:35 »
Jeg er nødt til å gjenta David Moyes. Det må jo være opplagt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 05. Jan. 2006, 22:37 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Moyes?
Han som lagde en one-hit-wonder ut av fjorårets Everton-mannskap, som er mye det samme som dagens Everton-mannskap?
Du har vel ikke tenkt at han skal til Newcastle?
Det er overhodet ikke opplagt.
Han var aktuell i fjor, ikke spesielt aktuell i år.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #37 på: 06. Jan. 2006, 00:13 »
Det eg meinte var at det er lenge sidan ein manager for Newcastle har hatt muligheten til å velge mellom alle sine spelarar i troppen, dvs at alle er friske. Til og med det at tilnærma alle var friske er det lenge sidan har skjedd.

Heilt sidan eg begynte å følge med på Newcastle, har klubben vore heimsøkt av skadar. Om det var under Keegan, Dalglish, Gullit, Sir Bobby eller Souness...

Når ca 8 av medlemmane i førsteelleveren er skada til ein kam, så ligg det litt over normalen... Om det har skjedd hugsar eg ikkje på sittande bakende, men det var det Souness skreiv i sin artikkel om/mot Alan Oliver..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 06. Jan. 2006, 13:52 »
Jeg føler ærlig talt det er lov å si hvor jævli ille det er slik situasjonen er nå. Den er unormalt ille, og vi opplevde aldri så jævla mange skader under Sir Bobby, som også klaga. Husker at vi en gang hadde 6 skadde spillere, og de fleste tok det med fatning da vi tapte den kampen ettersom vi var så skadeutsatt da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
« Svar #39 på: 06. Jan. 2006, 14:42 »
Og alle hamstringskadene er en ting. De skyldes sannsynligvis både uhell og det nye underlaget, selv om jeg ikke kan avskrive noe feil i treningsmetodene. De "freakete" skadene derimot, kan ikke selv den mest innbitte Souness-hateren skylde på sjefen for. Når Bramble brekker albuen i en duell på trening, Zoggie brekker hånda, Owen brekker et bein mot Tottenham, for ikke å nevne alle som har blitt skadet i forbindelse med landskamper, da hadde det ikke hjulpet om manageren het O'Neill, Hitzfeld, Allardyce, Le Guen eller Ola Dunk!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 06. Jan. 2006, 15:27 »
Jo, Ola Dunk har jeg stor tro på. Han skiller seg veldig ut, og jeg tror han hadde vært i stand til å heale Taylor og Owen på ett to tre.

Neida, alle disse ekstreme uhellene, som først og fremst bruddskader er selvsagt ikke noe noen annen manager kan gjøre noe med heller. Men det er ikke til å stikke under en stol at når vi først har motgang, så er det ikke uvanlig at vi opplever ekstra motgang i form av slike uhell.

Men alle hamstring-skadene er svært bekymringsfulle, og der må man ha lov å sette spørsmålstegn ved hva Souness og hans team gjør.
Det kan ingen benekte. Ikke engang den mest innbitte Souness-fan.
Sier ikke at det nødvendigvis er Souness' feil, men man må ha lov å sette spørsmålstegn ved ham på det punktet.

Vi har selvsagt ikke vært forskånet på noen som helst måte i år, og det er klart det merkes når hele åtte spillere er ute, og når så mange av dem er så viktige.
Men likevel, har vi først motgang, ja så er det ingen tilfeldighet at denne forsterkes ved at vi er så til de grader utsatt for slike uhell.

Og hva angår Souness, så gjør han seg ingen tjeneste ved gjentatte ganger å rushe spillere tilbake før de egentlig er klare.

DanMan

• Gjest
« Svar #41 på: 06. Jan. 2006, 15:39 »
Sitat fra: "Joakim"
Jo, Ola Dunk har jeg stor tro på. Han skiller seg veldig ut, og jeg tror han hadde vært i stand til å heale Taylor og Owen på ett to tre.

:lol:

Joda, er helt enig, selv jeg som du sikkert ser på som en "innbitt Souness-fan", er enig i at dersom det er treningsopplegget det er noe galt med, er det svært bekymringsfullt. Likevel har vi jo sett en nedgang i hamstringskader siden byttet av treningsunderlag, og jeg forholder meg derfor til at det var mye av årsaken, inntil noen bevis på noe motstridende kommer på bordet.

Og denne rushingen kan man strengt tatt ikke laste Souness for. Når alskens medisinmenn sier spillerne er klare, og spillerne selv ikke kjenner noe, må Souness få forholde seg til det, og stille et sterkest mulig lag ("supporterne" krever jo gode resultater). Når flere her inne for kort tid siden begynte å mase om at Souness er for feig med nylig friske spillere, vitner det i tillegg om en voldsom dobbeltmoral. Souness er ikke utdannet lege, ei har han noensinne forsøkt å påstå det heller.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 06. Jan. 2006, 20:15 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "geordie-olav"

Moyes?
Han som lagde en one-hit-wonder ut av fjorårets Everton-mannskap, som er mye det samme som dagens Everton-mannskap?
Du har vel ikke tenkt at han skal til Newcastle?
Det er overhodet ikke opplagt.
Han var aktuell i fjor, ikke spesielt aktuell i år.

One-hit-wonder, i fjor? Han vakte jo enorm oppsikt for to år siden også, og har alltid blitt høyt respektert av Evertons fanskare. Everton har bare ikke de midlene som skal til. For lite i pungen og for få talenter.
Hadde Moyes kommet til Newcastle, hadde han laget suksess med en gang. Får han først penger mellom hendene, skuffer han ikke på transfer markedet. Han holder høy disiplin, men fokuserer også på god lagmoral. Han er ung og allerede svært erfaren. Perfekt mann til jobben! :)

Spørsmålet er ikke om Newcastle vil ha ham, men om han vil komme til oss.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 06. Jan. 2006, 20:17 »
Moyes var mannen som gjorde Everton til en storklubb. Men som glapp Gravesen, og da gikk alt galt. Samme som skjedde med Arsenal og med Arsene Wenger.

Med den stallen Newcastle har, kommer Moyes til å føre oss langt opp på tabellen!

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #44 på: 06. Jan. 2006, 23:24 »
Souy ut nå og O'leary inn;)  mitt forslag;)
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid