20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ameobi  (Lest 13942 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ameobi
« Svar #45 på: 15. Jan. 2006, 17:51 »
Jaja, så er det slik at Ameobi var bedre enn Ronaldo under Robson. Greit Joakim, men vi lever i nuet, og det er NÅ Ameobi suger! Det hjelper lite hvor god han var. Mener du at han skal få spilletid fordi han KUNNE blitt god uner en tidligere manager, som er gammel historie? Det er ett proffesjonelt fotball-lag vi snakker om her, og man kan ikke tenke slik.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #46 på: 16. Jan. 2006, 00:36 »
Det er jo en enorm myte at Ameobi spilte så mye bedre under Sir Bobby. Han har alltid klart å bevise at der er potensiale, men statistikken forteller det meste. Elendige for en spiss. Og Ameobi har aldri klart å vært i nærheten god nok i hjemlig serie. Bare enkelte kamper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #47 på: 16. Jan. 2006, 19:10 »
Ameobi suger overhodet ikke.

Og nei, det er ingen myte at Ameobi var bedre under Robson. Jeg har aldri sagt at Ameobi var verdensklasse under Robson. Jeg har aldri sagt at han dominerte PL og scoret mange mål. Men han hadde en jevn og fin utvikling de siste årene under Robsons ledelse. Fikk stadig større oppgaver, og vokste med dem. Nei, han har intet godt snitt. Men det har ikke Bellamy hatt heller. Greit nok, Bellamy har et langt bedre snitt enn Shola, men så har han også fått langt flere muligheter, og har også ferdigheter som gjør at han har fått langt flere sjanser enn Ameobi.

Ameobi er en stor, sterk spiss med brukbar fart og tidvis ekstremt god teknikk. Han er ikke typen til å løpe med en ball og drible seg frem, slik jeg mener LuaLua var mer typen til. LuaLua hadde egnet seg langt bedre som vingreserve enn Ameobi, fordi han hadde de rette ferdighetene.
Derfor ble LuaLua også oftere prøvd som ving, mens Ameobi fikk sjansen som spiss.
Og jeg føler Robson hadde brukbart hell med det.

Men verken Lua eller Shola er goalgettere. Men det er ikke alle gode spisser som er akkurat det. Og jeg mener det bør være rom for å verdsette arbeidshester også. Som Shola i langt større grad er enn Shearer.
Så lenge vi har Owen til å score målene, så kan vi bruke Ameobi til å lage rom for ham. Shola kan krige inne i feltet. Shola kan bruke teknikken sin til å lure forsvarsspillere langt ute på viddene, og han kan sende i vei gode stikkere til Owen.
Shola kan i tillegg være mannen som vinner luftduellene på dødballer.

Det er ikke rart at Shola fremstår som en kløne, og en spiller på nivå med Lars Olav eller Martin fra Tufte, når han spiller ving. Han er ikke rask nok, han har ikke den typen teknikk som Luque og Solano har. Og han har absolutt ikke noen spesielt god innleggsfot. Han er ikke typen som står for bredden i angrepet. Han søker alltid innover, for å komme i posisjon rundt 16-meteren. For det er der Shola hører hjemme. Ikke på kanten.

Jeg gir ikke opp Shola. Jeg vet hva han står for, og jeg vet han kan.
Men det krever at han får god personlig oppføliging. Det krever at vi legger opp spillet slik at Ameobi faktisk kan benytte sine ferdigheter der han er best. Han må komme inn i den berømte flytsonen, slik at ferdigheter og utfordringer er på samme nivå.

Slik situasjonen har vært under Souness, så har Ameobi fått utfordringer der han har dårligst ferdigheter.
Og han har blitt dømt til å spille for et lag som ikke spiller fotball, men som av og til sparker fotball. I heldige øyeblikk.
Men Shola har blitt satt som en ikke-eksisterende ving. Han har blitt bedt om å yte service for Shearer og Owen, enda det er han selv som trenger service for å være god.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #48 på: 16. Jan. 2006, 19:21 »
Takk Joakim,dessuten har vi aldri betalt noe for Ameobi,han er fra stallen vår, og eneste han har er lønninger, han erflink å hold på ballen god teknikk og han er sterk!Vi må selvsagt kjøpe inn en ny spiss,men vi trenger ikkje selge Shola selvom.
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #49 på: 16. Jan. 2006, 19:39 »
Sko likt og sett Ameobie smelle inn eit skudd frå 25 meter :lol:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #50 på: 16. Jan. 2006, 19:48 »
Sitat fra: "Benson"
Sko likt og sett Ameobie smelle inn eit skudd frå 25 meter :lol:

Ameobi er ikke, og har aldri vært Alan Shearer.
Ameobi er ikke, og vil aldri være Michael Owen.
Ameobi er, og vil alltid være Shola Ameobi!!!

Flott å se riktig holdning, Leslie.
Ameobi er heller ikke blant dem som tjener mest i klubben, og vi taper derfor ikke all verden på å beholde ham en stund til.

Jeg har ymtet frempå at Shola kan overta nr. 9 etter Shearer. Men jeg har aldri sagt at han vil score 20-30 mål i løpet av en sesong.
Vi må selvsagt ha inn en ny spiss når Shearer gir seg. Og spesielt dersom Owen drar. Og da må vi kjøpe en goalgetter. Krigertypen har vi i Shola.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #51 på: 16. Jan. 2006, 19:52 »
Shola som nr 9 er du sprø  :o

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #52 på: 16. Jan. 2006, 20:09 »

Nei. Jeg er ikke det. Jeg vil gjerne at nr.9 går til spillere som elsker Newcastle av hele sitt hjerte, og som gladelig kan ofre alt de har av liv og lemmer for å sørge for at Newcastle vinner kamper.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #53 på: 16. Jan. 2006, 20:13 »
Sitat fra: "Joakim"

Nei. Jeg er ikke det. Jeg vil gjerne at nr.9 går til spillere som elsker Newcastle av hele sitt hjerte, og som gladelig kan ofre alt de har av liv og lemmer for å sørge for at Newcastle vinner kamper.

Nr 9 I Newcastle gis ikkje ut til alt slags mirakels.
Skal ein spiller få lov å ha trøye 9 I Newcastle skal det ver ein stor spiller ala Shearer... Ser ingen potensielle 9 ere i Newcastle forutan Owen om han blir i klubben.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ameobi
« Svar #54 på: 16. Jan. 2006, 21:28 »
Sitat fra: "Joakim"

Hadde han elsket klubben så høyt som du sier, og hadde gjort ALT som stod i hans makt for at laget skal vinne kamper, hadde han rett og slett takket nei til tilbudene om å spille.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #55 på: 16. Jan. 2006, 21:54 »
Jeg er helt enig med Joakim.
Shola Ameobi er en god spiss, selv om han ikke er noen Shearer eller Owen. Det finnes mange forskjellige spisstyper og Ameobi er ikke en typisk goalgetter. Det hadde heller ikke funket med 2 Shola Ameobier på topp.

Om han er en arvtager til trøye nummer 9 er jeg litt mer i tvil om, men trøye nummer 9 er vel egentlig bare et tall...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #56 på: 16. Jan. 2006, 21:56 »
Sitat fra: "Supersylthe"

Om han er en arvtager til trøye nummer 9 er jeg litt mer i tvil om, men trøye nummer 9 er vel egentlig bare et tall...

Ikkje for Newcastle.
Den ahr ein histore, Bare spesielle spillere får trøye nr 9.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #57 på: 16. Jan. 2006, 22:46 »
Jeg har gitt Shola muligheter på muligheter, jeg har forsvart han i diskusjoner med ManU og Liverpool supportere gang på gang, men nå er det slutt på det! Shola holder bare ikke nivået som kreves for å spille i Newcastle. Shola er ikke den spilleren som løfter Newcastle på banen. Spiller Newcastle dårlig er Shola ofte den som er dårligst på banen!

Jeg håper at Chopra er foran Shola i køen på spissplass fremover og at Shola selges i sommer!

Personlig tror jeg at Shola sliter med unaturlig mye spenning i kroppen sin før kamper. Tror han gruer seg for å spille jeg ettersom han ikke har noe selvtillit på banen!

1år på lån til en mindre klubb kunne kanskje ha hjulpet han!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #58 på: 17. Jan. 2006, 14:10 »
Shola er Shola og svada er svada Joakim!

Han er ikke god nok og er ikke spilleren til å å inneha 9'er drakten.
Bellamy hadde en scorings hyppighet som var 2,5 ganger bedre enn Sholas. Det er veldig bra spør du meg. Han var spesielt god høsten for to år siden!
Veldig synd at Souness har brukt 50 millioner pund på å gjøre newcastle til et dårligere lag!

La oss håpe Souness går og at Ameobi blir med han!

DanMan

• Gjest
Ameobi
« Svar #59 på: 17. Jan. 2006, 14:32 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Veldig synd at Souness har brukt 50 millioner pund på å gjøre newcastle til et dårligere lag!

Meget mulig du er stor fan av Bellamy, men du vet like godt som alle andre her inne at kvaliteten på spillerne i Newcastle ikke har vært bedre på lenge! Se bort fra skadene, Souness og alt annet, og se på kvaliteten. Kvantiteten har lidd noe, men det skulle da også bare mangle. Owen, Parker, Emre, Luque og Boumsong kom ikke gratis.