20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ameobi  (Lest 13947 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #60 på: 17. Jan. 2006, 16:38 »
Jeg er enig i at kvaliteten på spillerne er bedre enn noensinne, DanMan. Men hvor har det ført oss da? Absolutely nowhere!!!
Det vet du, og det vet alle andre.
Det er riktig at kvalitet koster, men vi har flere ganger spilt med flesteparten av våre beste spillere på banen. Riktignok ikke alle samtidig, men flesteparten. Og har det gjort oss særlig bedre?
Overhodet ikke!

Jeg sier ikke at det var feil å kjøpe disse spillerne, så absolutt ikke, men vi har ikke blitt det spor bedre etter at vi kjøpte dem. Luque får ikke til noe, Owen kommer sjelden til de store sjansene, Emre er veldig opp og ned. Startet bra, men har fått en nedtur i takt med at laget har blitt dårligere, og har slitt mye med skader. Parker har gjort en genial jobb, men det hjelper oss ikke all verden. Vi taper fortsatt altfor mange fotballkamper!
Boumsong spiller elendig, og fremstår tidvis som dårligere enn O'Brien i sin tid var. Han har vært direkte skyld i flere baklengsmål i år, sammen med whoever som har vært hans partner der bak, med unntak av Taylor.

Vi har brukt drøssevis av millioner uten å komme oss av flekken. Og det skyldes minst av alt skader.

Når det gjelder Ameobi, så er han så absolutt i stand til å bli en hit for denne klubben, bare han brukes riktig. Ameobi har en fantastisk teknikk, god i lufta, råsterk i kroppen og han gir ALDRI opp en ball. ALDRI!
Jeg er helt enig i at han har vært veldig svak i år, men en stor del av skylda for det må manager Souness ta, som overhodet ikke har fått Ameobi involvert i spillet, og han bidrar neppe til å gjøre Shola til en bedre spiller. Shola har tatt flere skritt tilbake i forhold til tiden under Robson. Jeg tror det har mye med spillestil og manager å gjøre. Og selvfølgelig det faktum at flesteparten av kampene han har spilt i år, har vært som ving.

Ameobi vil aldri score 20+ mål for Newcastle, men jeg har tro på gutten likevel, og jeg har tro på at han vil fungere som et arbeidsjern ved siden av Owen på topp. Shola elsker Newcastle, og det er en egenskap jeg setter høyt når jeg vurderer hvem som skal overta trøye nr. 9. Jeg har stor tro på at Shola vil gjøre ære på den trøya i fremtiden Så lenge vi ikke har Greame Souness som manager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #61 på: 17. Jan. 2006, 16:54 »
Jeg var faktisk på grensen til latterkrampe når jeg så du ymtet til Amobi og 9'er trøya, ikke vondt ment altså. Men akkurat det blir for dumt!! Ser du på Shola som er verdig arvtager etter Kong Shearer!? Shola er en spiller som har brukt mesteparten av sin karriere på innbytter benken - Hvorfor?? Han er ikke god nok!! Nei, jeg vet han ikke er av goalgetter typen, men det er ikke Bergkamp heller! Er Ameobi av Bergkamp klasse? neeeei... Jeg har tidligere postet statiskken til Amoebi som viser hvor katostrofalt ufarlig han er forran mål og når han ikke har kvalitetene til en "playmaker" heller så er det ikke så mye håp. Si meg en spiss som ikke er målfarlig og ikke har egenskapen til å gjøre det store på topp?? Kommer ikke på noen? Nei, det er fordi de sliter benken!!

Greit at noen forsvarerer Ameobi og syntes det er greit å ha han som reserve i klubben. Men arvtager for Shearer blir bare dumt...

Ameobi kommer aldri til å slå gjennom under Souness, det er jeg enig i. Men han kommer aldri til å slå gjennom i Newcastle heller. Det er vel ingen spillere som Geordiene er mer lei enn Ameobi.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #62 på: 17. Jan. 2006, 17:01 »
Syns og huske alle lompeskuddene hans mot mål denne sesongen!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #63 på: 17. Jan. 2006, 17:03 »
hehe!:) Det har ikke vært få!;)

Men han skal få for målene sine mot Sunderland da!:)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #64 på: 17. Jan. 2006, 17:06 »
Hvorfor Ameobi er reserve?
Har du hørt om Alan Shearer og Michael Owen?
Og har jeg noen gang sagt at Shola er bedre enn disse? NEI!

Tidligere hadde vi Shearer og Bellamy. Bellamy spilte fordi han er mye raskere enn Ameobi, og fordi han er en bedre fotballspiller.
Ameobi er ikke like god som disse, men han kan bli mye bedre enn han er per dags dato.

Jo, Shola har playmakeregenskaper.
Han har god teknikk, han er råsterk, god i lufta, og kan slå gode pasninger. Kan slå brukbare innlegg også.
Bergkamp er jo verdensklasse da. I tillegg er han ti år eldre enn Shola.
Og han ble mye tidligere god enn Shola.

Men jeg har stor tro på at Shola vil blomstre om han får tillitt sammen med Owen. Ameobi vil lage rom for Owen, han vil kunne fungere som en slags playmaker, dog ikke like utpreget som Bergkamp. Men det har jeg heller aldri forventet. Bergkamp er Bergkamp, og han er unik. I en klasse for seg selv.
Bergkamp har litt andre ferdigheter enn Shola, som er mye mer en kriger. Shola vinner dueller, han nekter å gi fra seg en ball, og han vil så gjerne at laget skal vinne fotballkamper.
Han elsker Newcastle United.

Og det gjør han kvalifisert for trøye nr. 9 i mine øyne. Du trenger ikke være verdens beste fotballspiller, men elsker du klubben og er en god nok spiller, så kan du gjerne få trøye nr. 9 av meg.
Shola vil overhodet ikke gjøre skam på den trøya.

Shola har et stort potensiale, men han blir ikke bedre av å måtte være den som skal gjøre absolutt alt for Newcastle. Shola er ikke noen ving. Det har han aldri vært, og han vil aldri bli det. Han har ikke de ferdighetene som trengs for å være en god ving. Men han har ferdighetene til å være en god kriger og delvis playmaker på topp, sammen med en goalgetter som Owen.
Men han må ha gode medspillere rundt seg, som kan gjøre både Shola og Owen god.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #65 på: 17. Jan. 2006, 17:16 »
Syntes det blir rart å gi 9'er trøya til en som "er på gang", "kan blomstre", "kan spille bra med, med gode spillere rundt seg". Syntes en spiller som har 9 på ryggen skal være en spiller som kan gå forran laget og føre ann! Ikke en som MULIGENS kan bli en god spiller... For sånn Ameobi er den dag i dag, kan han aldri i verden bære den trøya etter min mening!!

At han er en playmaker har jeg vanskelig for å tro! Skulle gjerne ha sett assist statistikken hans... Han kan kanskje minne litt om Les Ferdinand i spillerstil og type. Men Les hadde hvertfall målteft.

Men for all del, jeg syntes det er litt moro (bra) at noen fortsatt har trua på han. For de aller fleste har gitt opp for lengst. Og jeg tror at tilogmed du joakim kommer til å innse en vakker dag at Ameobi rett og slett ikke er god nok! Hvis han noen gang slår gjennom å får en fast plass i Newcastle så skal du få en bil av meg! Avtale?? :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #66 på: 17. Jan. 2006, 17:28 »
Hehe, den er grei. Den skal jeg huske.
Du gir meg en bil hvis Ameobi etablerer seg på førstelaget!
Den er jeg med på.

Alt jeg skal love er at hvis Ameobi blir dårligere enn han er i dag, i fremtiden, så skal jeg krype ned på knær og be om tilgivelse for å ha vært en så blind idiot.

Men jeg tviler på at så skjer. Jeg har stor tro på Ameobi, fordi jeg ser ferdighetene hans, og jeg har sett hva han har gjort tidligere.

For all del, Ameobi er ingen playmaker som Beardsley eller Bergkamp. Han er ikke så utpreget. Han er heller ikke noen goalgetter. Men han er en hardtarbeidende spiss, med god teknikk. Han er litt som Bellamy, bortsett fra at han ikke er like rask, og at han har langt bedre teknikk. Bellamy er heller ingen goalgetter, og ingen utpreget playmaker. Han er bare en type som lager rom for andre gjennom måten han spiller på, og måten han ble brukt på av Bobby.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #67 på: 18. Jan. 2006, 18:35 »
Jeg er dritlei Ameobi,og jeg orker ikke å sitere halve gjengen som har posta her for å forklare hva jeg liker/misliker med fyren. Han er rett og slett ikke god nok,og jeg tror nok toget har gått for hans del hvis du snakker om talentet hans,at han kommer til å "blomstre" osv. Det blir bare for dumt. Han hadde et visst potensiale, flere årsaker (sikkert en del vi ikke kjenner) har gjort ham til den han er : en middelmådig spiss,intet mindre)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #68 på: 18. Jan. 2006, 20:48 »
Ameobi har ikke bevist en dritt som tilsier at han skal få æren av å ikle seg nr 9 i Newcastle United. Det skal være en spiss som veit hvor målet står.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
Ameobi
« Svar #69 på: 19. Jan. 2006, 09:24 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg er enig i at kvaliteten på spillerne er bedre enn noensinne, DanMan. Men hvor har det ført oss da? Absolutely nowhere!!!
Det vet du, og det vet alle andre.
Det er riktig at kvalitet koster, men vi har flere ganger spilt med flesteparten av våre beste spillere på banen. Riktignok ikke alle samtidig, men flesteparten. Og har det gjort oss særlig bedre?
Overhodet ikke!

Alt jeg i denne sammenhengen forsøkte å forklare var at kvaliteten på spillerne er bedre enn på lang, lang tid. Selve laget er ikke blitt dårligere fordi Souness har brukt £50mill slik det kunne virke på innlegget jeg svarte.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #70 på: 19. Jan. 2006, 21:08 »
Ameobi har fått nok av sjanser, både av Sir Bobby og Souness. Han har bare glimtvis vist hva som bor i han i løpet av de siste årene. Nei, selg han og få inn litt cash som vi kan bruke på spillere vi virkelig trenger, venstreback f.eks.

Og nei, Ameobi skal aldri overta noen 9'er trøye. Det ville vært den komplette skandale. Den manageren som gir Ameobi trøye nummer 9 skal sparkes til helvete ut av klubben med umiddelbar virkning. At Souness er i stand til å gjøre dette er jeg ikke i tvil om. Det virker som om han elsker Ameobi liker mye som Robson gjorde.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #71 på: 19. Jan. 2006, 21:29 »
Grunnen til at de bruker Ameobi mye, er fordi de, i motsetning til de fleste supportere, ser talentet til gutten. De ser ferdighetene hans, og de prøver å få det beste utav ham. Det greide Robson.

Jada, jeg er klar over at han bare scoret i enkeltkamper. Men han gjorde mye annet bra. Og det var ikke bare i enkeltkamper.
Han løpte ikke rundt som en forvillet kylling, uten peiling på hvor han var og hva han skulle. Han så ut som en svært talentfull spiss, med enkelte vanvittige driblinger og gode avleveringer til bedre plasserte medspillere.
Jeg vet ikke helt hvordan andre bedømmer sesongvideoer, men når jeg på tidligere sesongvideoer (02/03 og 03/04) gang på gang ser Shola Ameobi involvert i det vi skaper foran mål, på en eller annen måte. Enten han gir juling, dribler motspillere på en fantastisk måte, eller scorer mål. Når jeg ser Shola gjøre dette i nesten hver kamp du ser han spiller på disse videoene, da må han ha gjort noe riktig.
Sesongvideoene er vanligvis tv-klipp fra alle kampene newcastle har spilt den aktuelle sesongen. Ihvertfall er de to videoene jeg har sett gang på gang det.

Og for meg blir det mer og mer tydelig at Greame Souness har ødelagt det stortalentet Sir Bobby Robson måtte gi fra seg. Han har ihvertfall satt Ameobi mange, mange år tilbake. Jeg har fortsatt tro på at Ameobi kan bli god. Men da må vi snarest mulig få inn en skikkelig god manager, som er villig til å gjøre det mest utrolige for å få Shola på skinner igjen.

Jeg synes 7 mål på 18 starter er ganske bra jeg, for en reserve.
Det er ikke bra for Alan Shearer eller Michael Owen, men så er de født til å score mål. Det har aldri Ameobi vært. Men Ameobi er født til å spille en aktiv rolle for Newcastle United i fremtiden.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #72 på: 22. Jan. 2006, 19:26 »
De som så Man U-Liverpool har vel innsett at Shola Ameobi er en 10 ganger bedre spiss enn Djibril Cisse???

DanMan

• Gjest
Ameobi
« Svar #73 på: 24. Jan. 2006, 11:13 »
Eyh, ikke diss "Super-Djibben" her da!  :lol: Han har jo meget stor fart, og er en god spiss, selv om ikke han heller er skapt for å score mål.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #74 på: 24. Jan. 2006, 17:33 »
Cissé er bedre enn Ameobi. Men så er også Cissé en rask, teknisk type, som trives godt foran mål. Cissé er ikke bygd for å vinne hodedueller, han er ikke bygd for å ta imot juling fra sterke forsvarsspillere, og jeg mener han er bedre på å score mål, enn å legge til rette for mål.

Ameobi er en stor, sterk type, god i lufta, og er kanskje bedre til å legge til rette enn å score. Selv om han ikke er udugelig foran mål heller. Men hvem blir bedre fotballspillere av å jobbe under Souness da? I N G E N. Bramble i fjor var bare et blaff. Milner ble jo lånt ut. Ambrose ville han ikke ha. Jenas tok han ikke godt nok vare på.

Robson var som en far for både JJ og Dyer. Han visste å verdsette Sholas talent, og fikk han til å blomstre som backup for Bellamy. Selv om han ikke har fått sitt definitive gjennombrudd ennå. Woodgate var verdens beste forsvarsspiller med en gang han kom hit. Jeg tror Robson hadde en finger med i det spillet også.

Souness har sine fingre med i et spill som overhodet ikke er særlig pent. Og selv gode spillere han selv har kjøpt til klubben, blir elendige under hans ledelse.
Souness er en autoritær og småstreng ungdomsskolelærer, som samtidig blir bestekompis med "elevene" sine.
Det er derfor han fremdeles sitter som manager i klubben.