20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: God jul!  (Lest 8607 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
God jul!
« på: 24. Des. 2005, 00:14 »
Kjære medsupportere og annet rask.

Ha en fortreffelig jul og et godt nyttår.

Hvordan feirer dere jul?

Selv feirer jeg den med familien, og spiser pinnekjøtt med tilbehør. Som drikke står valget mellom julebrus, aquevit, hjemmebrygg og øl fra butikken. Etter middag er det obligatorisk pakkeåpning, og etter det igjen så er det mer god drikke til de som måtte ønske det. Har ikke tradisjon for at det blir fyllekalas på selveste dagen, men litt alkohol hører julen til. I kontrollerte mengder selvsagt.
Carr har altfor få landskamper for England!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
God jul!
« Svar #1 på: 24. Des. 2005, 00:17 »
Takk, og jeg får henge meg på!
God jul og godt nyttår ærede medfans og en scouser, ja også mackemsene da!
Hvordan jeg feirer julen. Tja, prøver å stå opp tidligere enn jeg ellers ville gjort på en fridag, ser TV til litt utpå dagen. Så tar man turen på kirkegården. Derefter er det hjemmat å slappe av til julemiddagen som i år er pinnekjøtt. Så slapper man videre litt av før vi pakker opp gavene. Så er det bare rein avslapping med god mat (julekaker) og drikke. I år medfører det vel kanskje litt juleøl, og kanskje jeg får smake litt av pappas sterkere dråper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
God jul!
« Svar #2 på: 24. Des. 2005, 00:18 »
Man skal være hyggelig i julen, og jeg sender også et ønske om at forumets Mackems får en fin jul. Ikke sportslig sett naturligvis, men på det personlige plan.

Tyneside

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
God jul!
« Svar #3 på: 24. Des. 2005, 00:21 »
Ja en riktig god jul ønskes fra meg også til alle sammen! Her spises det lutfisk på julaften,, (har aldri synes det er noe godt)..  

Beste julegaven hadde vært 9 poeng i jula!:)
ynesides black and white army..!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
God jul!
« Svar #4 på: 24. Des. 2005, 00:26 »
Lutefisk er ikke så ille. Har selv smakt det, det er på ingen måte det beste jeg vet. Men, det går ned. Selv så greier jeg ikke selveste dagen uten pinnekjøtt. De senere år har jeg også blitt avhengig av å skylle ned maten med et godt glass brygg og en aquevit.

Og i morgen, før maten kommer på bordet, så bruker i alle fall jeg tiden på å lese julehefter, se noen glimt av Askepott(Ikke noen god film egentlig, men tradisjon er tradisjon), spille brettspill(!) og høre på god julemusikk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
God jul!
« Svar #5 på: 24. Des. 2005, 02:03 »
En riktig god jul til absolutt alle brukere av dette forumet, enten de er rettroende eller hedninger.

Her i gården er det å stå opp i en passende tid, spise felles julefrokost mellom klokken 10.00 og 11.00. Deretter bærer det av gårde til et vennepar av mine foreldre, og deres familie. Der det feires både fødselsdag og jul. Der blir det vel å gløtte litt på Askepott og Reisen til julestjernen. Prate med mange kjente mennesker, ønske dem alle god jul og være hjemme igjen i to-tiden. Da blir det tid til å roe ned litt, pynte seg og forberede seg på å ta en tur på kirkegården mellom kl. 16.00 og 17.00. Vi er hjemme til Sølvguttene synger julen inn på tv, og man hører kirkeklokkene fra Kolstad kirke i det fjerne. DA er det endelig jul.

I år blir det jo to graver å se til på julaften. Etter at min onkel gikk bort i 98 har vi vært trofaste på kirkegården. I år døde min kjæreste bestefar (Norges eneste virkelige svar på James Bond og Sean Connery), så vi har en grav til å sørge for. Det er trist, men sånt må en vel gjerne regne med.
Begge to ligger selvsagt på Havstein (for de som er lokalkjente).

Til middag spises ribbe, med julepølse, sosisser og medisterkaker. Selvsagt også med rødkål, surkål og mandelpoteter av fineste sort.
Kvelden avsluttes med midnattsmessen fra Roma på tv. Spørs om det blir like god underholdning i år da. Den nye tyske paven er kanskje ikke fullt så fin en klovn som sin polske forgjenger.

Noen som trenger flere detaljer?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
God jul!
« Svar #6 på: 24. Des. 2005, 10:14 »
God Jul folkens! Skal vel snart begynne på den felles julefrokosten. Ha ein fin dag!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

plebbster

• Gjest
God jul!
« Svar #7 på: 24. Des. 2005, 11:55 »
God jul!

Jeg måtte selvfølgelig stå opp halv 9 i dag for å selge lørdags-VG, men det gikk bra ettersom jeg til slutt tjente 270,-.

Resten av dagen surrer jeg vel bort på tegneserier og dårlige filmer, før jeg utpå kvelden setter meg ned med familien for å spise pinnekjøtt.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
God jul!
« Svar #8 på: 24. Des. 2005, 13:13 »
Jeg vil også ønske alle brukerne en riktig god jul!!! Selv om vi krangler titt og ofte, så betyr ikke det noe i en sånn tid som dette=)

Vi feirer jul ved at jeg ikke får sove natt til aftenen, og det resulterer i at jeg står opp i 10 tiden, sjekker sokken min, og spiser godteriet. Deretter pynter vi oss, får besøk av venner og bekjente. Så spiser vi litt julegraut, hvor mandelfinneren selvsagt får en marsipangris. Dernest går vi på graven til min morfar og oldemor, hvor vi ønsker alle der god jul. Så kommer vi hjem igjen til lukten av ribbe, kollerabistappe osv. Vi eter oss gode og mette, og så bærer det bort til presangene :D

Julen er en herlig tid, damer og herrer. Men likevel syntes jeg alle disse presangene tar overhånd. Når butikker begynner å dra fram juletinga i begynnelsen av oktober, syntes jeg det blir altfor drøyt. Julen mister mer og mer meningen; nemlig å være sammen med familien. Men når jeg ikke får sett min mor før selveste dagen, fordi buttikken hennes holder så lenge åpent, og når hun kommer hjem så er ikke jeg hjemme, og når jeg kommer hjem har hun lagt seg, er det noe gale! Tiden vi skulle tilbringe sammen er borte fordi hun og andre skulle kjøpe så vanvittig mange presanger... Syntes det begynner å bli maymay for gale. Enig???

Men, anyway. Nå er julen her, og jeg ønsker alle medsupportere like mye som motsupportere en riktig god jul=)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
God jul!
« Svar #9 på: 24. Des. 2005, 15:10 »
Enig. Julen starter alt for tidlig i butikken, og tar vekk mye av sjarmen.
Men nå har jeg sett endel Disney, og da kom jeg virkelig i julestemning :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
God jul!
« Svar #10 på: 24. Des. 2005, 16:03 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Enig. Julen starter alt for tidlig i butikken, og tar vekk mye av sjarmen.
Men nå har jeg sett endel Disney, og da kom jeg virkelig i julestemning :D

Eg og! :D
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
God jul!
« Svar #11 på: 24. Des. 2005, 23:22 »
Jeg fikk tur til Newcastle i julegave. Skal se Newcastle - Liverpool.
Toon, Toon,
Black and white army

plebbster

• Gjest
God jul!
« Svar #12 på: 24. Des. 2005, 23:25 »
Du var veldig heldig, Magnar.

Jeg fikk alt som har med Brann å gjøre. Sesong-DVD'en, sesong-boken, Brann-spillet, dynetrekk osv.

Fikk også dataspill med mer.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Re: God jul!
« Svar #13 på: 25. Des. 2005, 15:38 »
Sitat fra: "Rolfern"
Kjære medsupportere og annet rask.

Hehe, denne setningen likte jeg. Rask... mhmm...

Men god jul ja, både til Rolfern og alle andre her på forumet!  8)

Jeg spiser ribbe til jul og i dag var jeg i kirken. Det føltes godt.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
God jul!
« Svar #14 på: 25. Des. 2005, 16:15 »
Hva fikk dere da folkens? Jeg fikk putter, skihjelm, skijakke, skitur til narvik( :D ), klær, penger, sjetonger osv... I tillegg fikk jeg snowboard av typen Santa Cruz.. Noen som vet noe om dette brettet? Er det brae greier?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.