20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillerenes kontrakter  (Lest 3651 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« på: 19. Des. 2005, 23:21 »
Er det noen som har en fullstendig oversikt over spillerene sine kontrakter?

Tenker da først og fremst på når kontrakten løper ut, men lønn(det er vel stort sett bare ca.-tall) hadde også vært kjekt å ha en oversikt over.

Dette gjelder bare Newcastle sine spillere for de som måtte misforstå.
Carr har altfor få landskamper for England!

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #1 på: 19. Des. 2005, 23:45 »
Går du inn på www.nufc.com og trykker på "players" linken, så skal det være info om når kontrakten går ut. Siden er den mest pålitelige av de uoffisielle sidene, og det er sjelden det er noe tullball og faktafeil hos dem. Når det gjelder lønn, så kan jeg ikke huske å ha vært en slags oversikt for det.

Parker og Emre tjener nok ca. £55k per uke, noe som var gjengitt i flere seriøse aviser i sommer. Owen og Shearer tipper jeg ligger på ca. £80k. Bowyer vet jeg har mellom £30k og £40. Dyer ligger nok rundt det samme som Parker og Emre.

Har lest en del rykter om at Shearer skal være den best betalte spilleren i klubben sålenge han er aktiv noe ala Roy Keane hadde i Man U. Skal ikke si det for sikkert om dette stemmer.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #2 på: 19. Des. 2005, 23:48 »
Ifølge avisene skal Dyer ha skrevet under en kontrakt i sommer som har en verdig på £80.000 i uka. Owen og Shearer skal ligge på rundt £90.000-100.000.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #3 på: 19. Des. 2005, 23:53 »
Takk!

Ille at vi kanskje må slite med Butt og Viana fram til 2008. Håper at de blir fjernet fra Newcastle sine bøker fortest mulig. Og, Ameobi ikke minst, helt fram til 2009(!).

Ellers bør vi snarest forlenge kontrakten med Given. Til sommeren har han bare 1 år igjen, og kan bli et eventuellt billig bytte for de store gribbene.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #4 på: 19. Des. 2005, 23:54 »
Når vi først er inne på det økonomiske aspektet ved klubben, er det noen som har en oversikt over hvor mange prosent av budsjettet som går til lønn?

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #5 på: 19. Des. 2005, 23:57 »
Sitat fra: "Rolfern"
Takk!

Ille at vi kanskje må slite med Butt og Viana fram til 2008. Håper at de blir fjernet fra Newcastle sine bøker fortest mulig. Og, Ameobi ikke minst, helt fram til 2009(!).

Ellers bør vi snarest forlenge kontrakten med Given. Til sommeren har han bare 1 år igjen, og kan bli et eventuellt billig bytte for de store gribbene.

Viana og Butt er to leie nøtter. Vi får nå hvertfall satse på at Birmingham holder plassen slik at de kan benytte seg av opsjonen på £2mp til sommeren. Når det gjelder den lange kontrakten til Ameobi så var vel det noe av det siste Sir Bobby gjorde før han fikk fyken - ga Ameobi en ny, forbedret og lang kontrakt.

Når det gjelder Given så føler jeg meg sikker på at man kommer fram til en løsning ganske så snart. Jeg vil dog ikke klandre Given om han forlater oss (bare han ikke gjør det som Bosman, helt gratis).

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #6 på: 20. Des. 2005, 00:00 »
Angående Given så vil hans verdi i sommer være betraktelig lavere enn hva den reelle verdien er. Det finnes mange eksempler på spillere som har blitt solgt for småpenger ettersom kontrakten gikk ut 1 år etter(Owen til Real Madrid er et eksempel på dette).

Han drar nok ikke på bosman, men jeg utelukker ikke at en transfer vekk fra Newcastle kan skje. Men, de største gribbene har allerede sikre kort i mål, så jeg vil bli overrasket om så skjer. Men, det er jo ingen umulighet at det er det som blir resultatet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #7 på: 20. Des. 2005, 00:15 »
Tror nok det ikke er lenge til før Newcastle er i forhandlinger med Given om ny kontrakt.. Som Sjonkel Rolf sier så har "gribbene" allerede sikre kort i målet bortsett fra Arsenal som kanskje ser etter ny keeper!

Kjempe musen til ManU skal vel gjøre noen tabber utover våren for at han skal bli solgt og det skjer nok ikke..

Tror Given vil spille sammen med Owen, Parker, Luque og co jeg!!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #8 på: 20. Des. 2005, 09:05 »
Sitat fra: "Rolfern"
Når vi først er inne på det økonomiske aspektet ved klubben, er det noen som har en oversikt over hvor mange prosent av budsjettet som går til lønn?

Målet til Shepherd er vel å holde seg under 50% prosent. Mener det ligger på 51% med dagens spillere. Ta det med en stor klype salt, men mener Shepherd sa dette i August. Dette var før kjøpene av Solano, Owen og salget av JJ/utlån Milner.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #9 på: 20. Des. 2005, 09:09 »
Om ikke Given blir klikker det for meg. Det vil være som om Owen forlater oss til sommeren. De to viktigste spillerene pr dags dato.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #10 på: 20. Des. 2005, 11:25 »
Jo, jeg mener å ha hørt 50% jeg og. Det er dette økonomene som har peiling sier at klubbene bør ligge på, helst under.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #11 på: 20. Des. 2005, 18:33 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Om ikke Given blir klikker det for meg. Det vil være som om Owen forlater oss til sommeren. De to viktigste spillerene pr dags dato.

Om den fordømte klausulen om at Owen kan gå for £12 mill tilbake til Liverpool til sommeren er jeg redd vi mister ham da. Skulle ønske noen kunne endelig avkrefte dette...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #12 på: 20. Des. 2005, 18:54 »
Sitat fra: "chickenman"

Om den fordømte klausulen om at Owen kan gå for £12 mill tilbake til Liverpool til sommeren er jeg redd vi mister ham da. Skulle ønske noen kunne endelig avkrefte dette...

Dette avkreftet både Shepherd og Owen under pressekonferansen. Selvsagt bare tull fra journalisten i Liverpool Echo  Chris Bascombe. Større gjøk skal du lete lenge etter.

Noen som er så dumme at de tror at Newcastle betaler over 100 millioner for å låne Owen i 34 PL kamper????

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #13 på: 20. Des. 2005, 19:03 »

Dette avkreftet både Shepherd og Owen under pressekonferansen. Selvsagt bare tull fra journalisten i Liverpool Echo  Chris Bascombe. Større gjøk skal du lete lenge etter.

Noen som er så dumme at de tror at Newcastle betaler over 100 millioner for å låne Owen i 34 PL kamper????

Javel, jeg er sikkert dum da.
Satt i Spania i månedsskiftet med tilgang til internett bare via en rådyr PC i lobby'n på hotellet (var jo annet å gjøre der enn surfe på nettet også da), og derfor ble det bare de jeg leste på VG nett. Hadde vel ikke vært umulig for Owen å forlange det da Newcastle så sårt trengpte spisser, men jeg hadde vondt for å tro på at Newcastle hadde gått med på det ja... Men som sagt, var LITT dårlig oppdatert da!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Spillerenes kontrakter
« Svar #14 på: 20. Des. 2005, 19:06 »

Javel, jeg er sikkert dum da.
Satt i Spania i månedsskiftet med tilgang til internett bare via en rådyr PC i lobby'n på hotellet (var jo annet å gjøre der enn surfe på nettet også da), og derfor ble det bare de jeg leste på VG nett. Hadde vel ikke vært umulig for Owen å forlange det da Newcastle så sårt trengpte spisser, men jeg hadde vondt for å tro på at Newcastle hadde gått med på det ja... Men som sagt, var LITT dårlig oppdatert da!

Jeg mente ikke at du var dum. Jeg er langt mer bekymret for journalisten som har oppdiktet dette. Tro det eller ei, men det er den journalisten som har mest inside information i Liverpool. På tide å finne på noe annet Bascombe?

Tipper Souness/Shepherd heller hadde betalt 150 millioner for Anelka enn over 100 millioner for maks 34 PL kamper med Owen.

Bascombe skrev et par dager før han ble klar for Newcastle at Owen kom til å skrive under for Liverpool, og at Newcastle var uaktuelt om det ikke ble en låneavtalen med klubben fra nord-øst. I det han skrev under for Newcastle måtte han finne på noe tåpelig for å prøve å redde sin egen RÆV.