20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 79952 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #75 på: 28. Des. 2021, 13:02 »
"Eliott Andersen går innenfor U21 så trenger ikke registreres.

Helt enig med de andre:
- Gayle (Trenger en ny spiss asap i Januar.
- Gillespie (Har fortsatt 3 registrerte keepere)
- Ciaran Clark (Ferdigspilt på dette nivået, Sule mest sannsynlig inn)
- Dummet (Trenger plass for evt. Digne og/eller Trippier).
- Jeff Hendrick (Rett og slett ræva)

Da har vi frigjort for 5 forsterkninger allerede. Signerer vi spillere U21 så trenger som sagt ikke disse registreres."

Tar opp igjen denne fra et annet sted i forumet.

3 av de 5 er det bare å avslutte kontrakten til, om bedre alternativer kommer inn. Tenker da på Gayle, Clark og Hendrick. Gillespie er nok grei å ha, da jeg tipper at enten blir Darlow solgt og/eller Woodman lånt ut. Ellers ville jeg kanskje beholdt Dummet. Kan være en god back up på midtstopper/venstreback, om skadefri. Samt er local lad.
No fate but what you make

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 28. Des. 2021, 14:56 »
Trenger ganske mye dette vinduet. Slik ståa er nå så rykker vi ned temmelig greit. Wilson og Maximin ute i lang tid tenker jeg. Før det trengte vi midtstopper, back, midtbane, backup til Wilson. Nå trenger vi erstatter for Wilson og helst en ving til. En fryktelig posisjon klubben befinner seg i. Positiv forestilling mot Manu, men dette tror jeg dessverre blir for mye å gape over for de nye eierne.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 28. Des. 2021, 15:08 »
Tenk om vi hadde hentet spillere i alle disse posisjonene over tid de siste årene.. Istedenfor må vi nå handle alt på en gang som ikke er realistisk

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 28. Des. 2021, 15:52 »
Kan vel fort komme inn 3-4-5 forsterkninger allerede 1. Januar. Da viser klubben handlingskraft og at det faktisk er utarbeidet en plan for overgangsvinduet. Disse spillerne trenger jo en viss tid på å bli samkjørt.

Vi har jo mulighet til og signere 4 spillere på lån også.

Om vi skulle se 15. Januar uten en eneste signering så er vi jo der vi har pleid og være de siste 15 årene.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #79 på: 29. Des. 2021, 13:26 »
En av få rykter som virker troverdig? Trippier til Newcastle, får håpe den går gjennom fort.

https://www.nufcblog.co.uk/2021/12/29/newcastle-hope-to-secure-first-signing-next-week-as-transfer-plans-change-the-telegraph/

Får vi han, så er det kanskje lettere for andre å ta sjansen også?

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 29. Des. 2021, 15:49 »
Har allerede tippet at Trippier er en done deal.

Trippier: £ 15 mill
Sule: £ 15 Mill. (Kontrakt går ut til sommeren)
Digne: £ 20 Mill.
Lindgaard: Lån med opposisjon evt. Free tranfer. (Ikke skadet og var helt utelatt i troppen mot Newcastle, kontrakt går ut til sommeren). Tipper det står mellom West Ham eller Newcastle.
Du?an Vlahovic: £ 60 Mill.
Ny kreativ midtbanespiller: £ 20-30 Mill.

Totalt: £ 130-140 Mill.

Tror det er det som må til for å holde oss oppe.

Så kan vi kjøre på til sommeren med nye £ 120 Mill. Og plutselig er vi et topp 7 lag i PL. Mange som nevnt tidligere er på utgående kontrakter. Leser enkelte steder at flere av disse spillerne bruker Newcastle for å få bedre betingelser med sine respektive klubber.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #81 på: 29. Des. 2021, 17:25 »
Har allerede tippet at Trippier er en done deal.

Trippier: £ 15 mill
Sule: £ 15 Mill. (Kontrakt går ut til sommeren)
Digne: £ 20 Mill.
Lindgaard: Lån med opposisjon evt. Free tranfer. (Ikke skadet og var helt utelatt i troppen mot Newcastle, kontrakt går ut til sommeren). Tipper det står mellom West Ham eller Newcastle.
Du?an Vlahovic: £ 60 Mill.
Ny kreativ midtbanespiller: £ 20-30 Mill.

Totalt: £ 130-140 Mill.

Tror det er det som må til for å holde oss oppe.

Så kan vi kjøre på til sommeren med nye £ 120 Mill. Og plutselig er vi et topp 7 lag i PL. Mange som nevnt tidligere er på utgående kontrakter. Leser enkelte steder at flere av disse spillerne bruker Newcastle for å få bedre betingelser med sine respektive klubber.

Vlahovic er vel helt urealistisk. Han er kanskje, sammen med Braut, den hotteste unge spissen i Europa. At vi trenger en klassespiss med Wilson ute i noen måneder er dog hevet over tvil.

Synes det er litt rart at ingen spillere er signert enda. Vet vinduet åpner 01.01 men man kan jo kjøpe nå og, som f.eks med Ferran Torres. Hadde vært gøy om de plutselig trekker noen navn opp av hatten på mandag.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 29. Des. 2021, 18:02 »
Om det ikke trekkes noen navn opp i fra hatten helt i starten av overgangsvinduet er vi fortapt. Da har styret i Newcastle gjort en elendig jobb. De har hatt tid til å få på plass signeringer etter overtagelsen samt etter at Eddie Howe ble ansatt. La oss håpe de har en plan på dette.

Soton kampen er vel Newcastle svært interessert i å få utsatt, hvordan dette kan påvirke evt. Nye signeringer inn den 1.1.22 vet vi jo ikke.

Neste kamp er mot Watford den 15.1.22, da bør vi ha fått inn solide forsterkninger samt håpe at Maximin er tilbake.

Vlahovic er kanskje urealistisk, men med god lønn og en plan om fremtiden så kanskje det er interessant for spilleren. Samme som Haaland som valgt Dortmund. Et Newcastle lag som etablerer seg blant topp 4 i fremtiden vil jeg si er mer attraktivt enn Dortmunt, spesielt pga. Premier Leauge. Finnes også mange andre gode spisser, Batistuta er vel en av de vi har blitt linket med.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #83 på: 30. Des. 2021, 12:53 »
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-10355449/Newcastle-ramp-talks-Lille-30m-Sven-Botman.html

Får håpe denne stemmer!

Ellers tror jeg nok styret i Newcastle jobber på høygir for å få spillere inn, men kan ikke være lett å overbevise de rette spillerne om å komme slik tabellen ser ut. Ut fra hva jeg har lest flere steder, er de ikke interessert i å kjøpe bare for å kjøpe heller. Ønsker spillere med de rette kvalitetene, og ikke minst holdningene, inn. Tipper det utelukker ganske mye av hva vi har blitt linket til av stjerner på nedadgående kurver.
« Siste redigering: 30. Des. 2021, 12:56 av Geordie »

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #84 på: 30. Des. 2021, 18:26 »
Gazzetta i Italia, er vel en av de største avisene i Italia? Melder at Ramsey vil til Newcastle, 6 mnd lån hvor Juventus betaler deler av lønna.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 30. Des. 2021, 18:59 »
Vet det blir mange svar fra meg, men jeg prøver bare å holde tråden i gang og er gira på at vi holder oss oppe.

Ramsey på lån ut sesongen vil være en sterk signering. Sammen med Joelinton/Shelvey/Longstaff/Hayden på sentral midtbane har vi en god duo uansett om vi stiller med to eller tre på sentral midtbane.

"Sven" virker til å være en meget god stopper. Tror han trenger en raskere stopper rundt seg siden hans minus er farta. Sule kunne fylt dette rommet. Får i så fall to bauta stoppere. En på 1.95 m. Og en på 1.99 m. Ser jeg har skrevet at Sule sliter med fart tidligere i tråden, mente selvfølgelig "Sven".

Med Digne og Trippier inn i tillegg ville vi fått et forsvar langt bedre enn det vi har idag.

En ving ala type Lindgaard på lån i tillegg så har vi dekning på ving plass.

Så trenger vi en spiss! Joao Pedro, ikke fra Watford, men Cagliari kunne jo vært interessant.

Plutselig er vi oppe i 7 nye spillere.  :P

« Siste redigering: 30. Des. 2021, 19:01 av oyvind »

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #86 på: 30. Des. 2021, 20:03 »
Kjør på oyvind! :)

Bare bra at det er noen som er aktive her!  :)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 30. Des. 2021, 21:29 »
Deilig med litt aktivitet og tilogmed antydning til optimisme i denne tråden igjen. :)

Trippier og Botman inn tidlig i januar hadde vært en veldig bra start. Lucas Digne fra Everton har vel også vært nevnt og kunne vært en solid forsterkning.

Men med Wilsons skade så bør en ny spiss også prioriteres. Leste et eller annet sted at han Ighalo var linket, og ansett som en som sannsynligvis vil til Newcastle. Vet ikke helt om jeg hopper i taket av glede av det navnet, eller om han er nevneverdig bedre enn Gayle?

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 30. Des. 2021, 21:55 »
Tusen takk!  :)

Jeg er evig optimist og tror at et godt overgangsvindu kan redde oss. Når man ser på tabellen er det jo kun 2 poeng opp til trygg plass. (Vet det er lag som har spilt færre kamper enn oss, men de virker så kjørt at jeg har troa).

Virker i hvert fall som Newcastle er flinke til å holde tranfers tett inntil brystet, derfor er det vanskelig å finne linker.

Trippier virker som en "Done deal" og "Sven" er nok straks klar. Umtiti og Dembele på lån ut sesongen fra Barca er det nye. Ikke helt usannsynlig heller siden Barca må redusere lønningsposen.  Går mye rykter om dagen. . :-X

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 31. Des. 2021, 12:42 »
Tusen takk!  :)

Jeg er evig optimist og tror at et godt overgangsvindu kan redde oss. Når man ser på tabellen er det jo kun 2 poeng opp til trygg plass. (Vet det er lag som har spilt færre kamper enn oss, men de virker så kjørt at jeg har troa).

Virker i hvert fall som Newcastle er flinke til å holde tranfers tett inntil brystet, derfor er det vanskelig å finne linker.

Trippier virker som en "Done deal" og "Sven" er nok straks klar. Umtiti og Dembele på lån ut sesongen fra Barca er det nye. Ikke helt usannsynlig heller siden Barca må redusere lønningsposen.  Går mye rykter om dagen. . :-X

Håper virkelig Newcastle styrer unna både Umtiti og Dembele. Har de totalt spilt så mye som 20 fulle kamper til sammen de siste to årene? Jeg følger Barcelona og ingen av disse to er i nærheten av å få ut potensialet sitt. Umtiti var en gang veldig god, men det er lenge siden. Dembele er og blir et kjempetalent, men utvikler seg ikke videre. Skadeproblemer og dårlige holdninger hjelper ikke akkurat på.

Så beklager en viss skepsis her Øyvind, men tror dessverre ikke Dembele og Umtiti er løsningen for Newcastle. Ei heller Lenglet fra samme klubb som har vært linket tidligere.