20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 81009 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #105 på: 03. Jan. 2022, 15:34 »
Er det egentlig det, da? Føler at hvilke spillere vi kan få inn avhenger av hvilken divisjon vi er i, men ikke i så stor grad DoF'en.

DoF skal være en stilling som skal stake ut den overordnede strategien videre sportslig og faktisk gjennomføre den, enten utgangspunktet er at vi må kjempe oss dit som et nedre halvdel-lag i PL eller at vi må jakte opprykk neste sesong. Forhåpentligvis har ledelsen en ide om hvilken retning de ønsker ta oss i, og hvilken type DoF som da vil passe for jobben. Det virker tilsynelatende litt til at de sliter få inn denne personen. Vi vet allerede at Michael Emenalo med stor sannsynlighet etter en viss tid valgte si nei. Nå er Ashworth i Brighton et hett navn.  Føler denne stillingen burde være attraktiv i form av både lønn og at det økonomiske rammeverket vil virke forlokkende. Så kan man spørre seg hvorvidt ledelsen i klubben virker tiltrekkende, og at styrets plan virker gjennomtenkt. Videre - kan det at vi har rasshøl til eiere gjøre at enkelte faktisk styrer unna?

Så er det åpenbart at hvilke spillere som deretter skal rekrutteres avhenger av hvor vi er sportslig. Inneværende vindu havner primært om å skaffe nok kvalitet til å berge plassen vår, men også her er vi linket til unge spillere som enda ikke er slått gjennom helt på topp.
« Siste redigering: 03. Jan. 2022, 15:35 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 03. Jan. 2022, 20:14 »
Nå er vel denne McParland også med å gi råd, så helt vekke er ikke denne gjengen som styrer vil jeg tro. Ghoudoussi sa at Emenalo aldri ble tilbudt jobben, så får en tro på den en vil. Skulle gjerne vert på plass alt men jeg ser ikke hva vi skal med Emenalo, Campos osv om vi skal rote rundt i CS. Om plassen var sikret så vil jeg tro en dof hadde vert på plass, og planer for denne klubben hadde vert på et helt annet nivå. Men hva vet vel jeg.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #107 på: 03. Jan. 2022, 20:51 »
Syns det er en del urealistiske forventinger til hva man kan ordne på 2.5 måned.. kortsiktige ansettelser for å bistå inn mot det mest hektiske overgangsvinduet i klubbens historie syns jeg er en grei avgjørelse, vi må overleve.

Så brukes det lengere tid på å få inn riktig man for fremtiden. Det er veldig viktig at det er rett person fra sommeren av, en som passer klubbens historie og nye eiere. Har stor tro på dette prosjektet og syns det er vell tidlig å begynne å kritisere.

Hvor lang tid tar det vanligvis å få ansatt en leder til en topp stilling? Det er en prosess som bør ta tid og skal ta tid.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #108 på: 03. Jan. 2022, 21:58 »
Hadde vært fint med en DOF e.l. på plass, men det får nå bare ta sin tid å få på plass rette personen synes jeg. Er nå ikke avhengig av en DOF for å handle spillere i et vindu. Til og med Charnley klarte jo det når han fikk lov/ville  :) 

Ghodoussi var vel ute på twitter og sa Emanolo aldri hadde fått noe tilbud å avslå?

Vil tro Howe og Hicks klarer å finne spillere med den rette profilen, så har de Hammond og McParland til å hjelper til med forhandlinger osv. 

Viktigste tenker jeg, er at Howe får på plass de spillertypene han mener han trenger for å redde plassen, så får de mer langsiktige planene komme til sommeren og utover.
« Siste redigering: 03. Jan. 2022, 22:01 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 04. Jan. 2022, 12:33 »
Må være lov å kritisere her.  Vil ikke bli som lokalmediene som har fullstendig skylapper på i alle saker, enten det er den ene eller andre veien.
De har gått høyt ut og har midlene tilgjengelig her for å være attraktive, tenker jeg.
Så har jeg selvfølgelig forståelse for at ting ikke er gjort på 1-2-3.

Luke Edwards har laget en liste over hva han mener er målene klubben har på markedet i januar:
RB: Trippier, Aarons
RCB: Rodon, Phillips, Holgate, Tarkowski, Holding
LCB: Botman, Kelly
LB: Digne, Perraud
DM: Kamara, Elneny, Choudhury
CM: Van de Beek, Wijnaldum
ST: Nketiah, M.Dembele, Gabigol
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 04. Jan. 2022, 12:54 »
Flere som ikke er sånn kjempeimponert av lokale medier som følger Newcastle altså, hehe?

Selvfølgelig er det lov å kritisere her.

Når det gjelder denne DoF rollen så leste jeg på en av disse nufcblog sidene at det ble spekulert i at man ventet litt med den fordi de var så nær januar, og at det ble vurdert at det var hensiktsmesig at de så på januar vinduet i et short term perspektiv med fokus på å berge plassen, og at "byggingen" av klubben begynner først til sommeren når Newcastle forhåpentligvis fortsatt er en PL klubb.

Idag skriver vi jo fjerde januar på kalenderen og etter altfor mange år med Mike Ashley som eier så er vi jo ikke vant med at ting går fort fremover i overgangsvinduene. Så jeg vet ikke helt hva som er realistisk og forvente seg? Er det realistisk å tro på to nye inn allerede første uka?

Leser forøverig at Trippier ikke trente med Atlético, så det spekuleres i om han allerede kan være på vei til England? :D

garyspeedfan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #111 på: 04. Jan. 2022, 13:32 »
Min teori er at selv om Newcastle hadde startet sesongen på blanke ark og unngått nedrykk, så vil spillere som er ønsket av klubber i CL være totalt uaktuelle... Dette kan være spillere som så lite som styrker stallen til typ City United, Liverpool Chelsea... I tillegg de realistiske CL utfordrerne vil få spillerne før oss...

Spillere i lag som Everton, West Ham, Wolves etc. som ikke er ønsket av CL lag/CL aktuelle lag er de vi må sikte på å få.... Ndidi er kanskje for god, ser for meg han går til et topplag.. Han tyrkiskske stoppern til Leicester kanskje? Men også muligens "for aktuell for CL klubber". Rice er også spennende men er nok "for god for å ikke være ønsket av CL lag..." . Adama Traore? Ruben Neves? Aarons? Lamptey? Bissouma? Tielsman? Tarkowvski? Det er nok mange av disse som er akutelle for CL aktuelle lag, men kanskje på grunn av god nok dekning på høyreback fx hos de fleste topplag kan en spiller som Aarsons bli "overflødig" for topplagene...Og er Adama Traore en spiller de aller beste har på ønskelisten? Mange av disse kan være 5050...

Vi kan kjøpe en haug gode spillere, men det har vist seg at for store endringer i sentrallinjen i lag, dvs stoppere, sentrale midtbaner og spiss, krever en annen form for samspill og tid til å spille seg gode sammen, mens backer og vinger er lettere å kaste innpå.... Så en klassestopper og en klassesentral midbane, og et par backer og et par vinger....

Har også tenkt litt på dette med.."Hvis vi rykker ned lar vi spillerne få en utkjøpsklausul ved nedrykk"...Evt lån med tvunget kjøp om vi holder plassen...Men vil dette fungere i praksis? Kanskje på enkelte spillere: Men la oss si at Adame Traore ikke ser noe fremtid i et top 4 lag med det første,,,og Wolves vil så klart holde han...Så presser han gjennom en overgang til Newcastle, som innebærer at han får bli i Wolves om Newcastle rykker ned....Supporterne vil ikke være særlig happy om han kommer tilbake fordi han ikke fikk det som han ville,,og ikke spessielt morsomt for Traore?....Mens spillere som Lingard som er litt ute i kulda tror jeg ikke får samme problemet...

Det var utrolig, og er fortsatt utrolig viktig å ta mest mulig poeng frem til vindu stenger, så vi ligger ann til å være et lag som blir i PL...Dette har nok veldig mye si for hvem vi kan få og ikke...Selv om det er små marginer hvor mye poeng vi kan få fra eller til, så er det nok også små marginer hvorr store sjanser spillerne vil ta...

Om vi rykker ned som alle andre lag, så mister vi nok alle stjernene uansett, så dette er ikke noe dilemma sånn sett... Med mindre vi som verdens rikeste klubb kan overbevise noen med mange år igjen om at vi rykker opp og vinner ligaen om noen år...Så kanskje vi er delvis unntak sånn sett...Lurer veldig på hvordan dette utarter seg...

Ser vi på historikken med Chelsea og City måtte de bygge sten på sten....Først noen som hevet laget litt,,og litt og litt,,,så iløpet av 5 år var de på høyde med top 4 ish... Dette gjelder nok også NUFC selv om vi har desidert mest penger... Jeg tror Liverpool og United vil alltid være "umulig utkonkurrere" pga historien og den garanterte omsetningen... Mens City og Chelsea vil nok også alltid være der oppe på top 4 ish... På sikt ser jeg for meg at Newcastle lett kan bli sterkere enn Arsenal og Spurs med tanke på økonomi, og at Arsenal og Spurs ikke har den histoiren og fanbasen United og Liverpool har...

Kanskje United var dårliige mot oss, med jeg ser lysere på tingene ettter 1-1 kampen mot United...Vi jagde en seier...

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 04. Jan. 2022, 17:20 »
Selvfølgelig er det lov å kritisere, samtidig er det et par ting en må huske på. Klubben som ble kjøpt er kanskje den mest krevende å komme inn i pdd i PL. Ingen av de som kjøpte klubben har noen form for erfaring med å lede en klubb, så en del feilskjær fremover vil nok forekomme. Blir heller ikke sjokkert om Staveley & CO finner ut at januarvinduet vil vise seg å vere langt mer krevende enn først antatt. Tabellsituasjonen har bremset opp en del planer.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #113 på: 04. Jan. 2022, 19:30 »
Apropos DOF: https://theathletic.com/news/brighton-technical-director-dan-ashworth-holds-talks-with-newcastle/g1UeElVGqlAu/

Ser mer og mer ut som denne snart er i boks: https://www.thenorthernecho.co.uk/sport/19823295.newcastle-united-kieran-trippier-deal-close-completion/

Trippier for 12 mill pund må vel sies å være en god deal.

Om det er Chronicle som menes med lokal media, er jeg helt enig i kritikken :)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 05. Jan. 2022, 09:47 »
£12 mil for Trippier plus variabler (trolig rundt £3 mil.), og Trippier er angivelig på vei til Newcastle for medical.  :D

Signerer i dag eller i morgen og tester posetivt for Covid-19 på fredag...?  ;D

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 05. Jan. 2022, 10:05 »
Siste ryktene nå går på at med en gang Trippier dealen er i boks håper klubben å signere Lucas Digne på motsatt back, og at det vil kunne gå relativt fort. Eddie Howe ønsker angivelig så mye som seks nye spillere inn i dette vinduet.

Alternativ til Sven Botman, hvis det ikke lykkes å hente ham fra Lille, kan vistnok være Diego Carlos fra Sevilla. Absolutt en habil stopper, men ser gjerne heller en av Burnley stopperne som tross alt har massevis av erfaring fra PL.

Uansett spennende med veldig mye rykter nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 05. Jan. 2022, 10:35 »

Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
Kieran Trippier deal now sealed. Paperworks have been signed between Newcastle and Atléti, medical to be completed right now and then official statement in place. Here we go confirmed. 🤝🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 #NUFC

Trippier will be announced as first new signing of Saudi ownership.

"Overgangsguruen" har talt. Det må jeg si - det er faktisk en fantastisk førstesignering av ny ledelse, og langt over hva jeg egentlig trodde vi kunne fikse i dette vinduet. Veldig god start.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 05. Jan. 2022, 11:16 »
Dette er en "statement" ja. Og bør vel gjøre det enda mer realistisk og kunne lokke andre "relativt husholdne" navn til St.James Park. Ut ifra det jeg har lest så har vel Trippier en sånn "relegation clause" i kontrakten sin som betyr at han kan gå for en relativt rimmelig sum HVIS Newcastle rykker ned. Og lønningen var jo ikke noe problem. Så sånn sett så har han nesten ingenting å tape.

Så får vi se om Digne blir "like enkel" å signere nå som det er meldt om interesse fra Chelsea grunnet skadeproblemer på backplassene der.

Men absolutt en veldig god start dette.  :D

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #118 på: 05. Jan. 2022, 11:53 »
Det gledes!  :)

Får vi se om Digne og Botman blir de neste?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 05. Jan. 2022, 14:27 »
TalkSport hevder ihvertfall at vi er klare med et bud på Digne, da han har kommet på kant med Rafa.
Allegri bekrefter forresten at Ramsey er på vei vekk fra Juve.