20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Ham - Newcastle  (Lest 39279 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
West Ham - Newcastle
« Svar #165 på: 17. Des. 2005, 20:30 »
Vant 4-2 ja. Spilte helt OK. Helt greit utfall av kampen. Owen skåret 3, Shearer 1. Ameobi spilte bøss. Noe mer du lurte på?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #166 på: 17. Des. 2005, 21:38 »
Game Statistics
11 Goal Attempts 10
7 On Target 7
3 Corners 2
3 Yellow Cards 3
0 Red Cards 0
54 % 46
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #167 på: 17. Des. 2005, 21:48 »
Viktig med spisser som scorer mål :D

På grunn av jobb har jeg ikke fått sett denne kampen og forrige kamp mot Arsenal :evil:  (newcastle vinner når jeg jobber)

Men ut fra det jeg har lest og hørt fra andre så har nok engang Ameobi og Bramble vist seg fra sin værste side.. For noen klovner!!

Hvordan var egentlig handsen til Ameobi?? Ser for meg noe lignende som Jenas gjorde borte mot Arsenal for noen år siden.

Men men, er mest fornøyd med 3 deilige poeng i dag (5bak CL) Satser på at Chelsea tar Arsenal i morra og at Boro knuser spurs..

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #168 på: 17. Des. 2005, 21:52 »
Sitat fra: "Thomas Beckheim"
Viktig med spisser som scorer mål :D

På grunn av jobb har jeg ikke fått sett denne kampen og forrige kamp mot Arsenal :evil:  (newcastle vinner når jeg jobber)

Men ut fra det jeg har lest og hørt fra andre så har nok engang Ameobi og Bramble vist seg fra sin værste side.. For noen klovner!!

Hvordan var egentlig handsen til Ameobi?? Ser for meg noe lignende som Jenas gjorde borte mot Arsenal for noen år siden.

Men men, er mest fornøyd med 3 deilige poeng i dag (5bak CL) Satser på at Chelsea tar Arsenal i morra og at Boro knuser spurs..

Den handsen var langt langt verre enn den JJ hadde mot Arsenal. Denne her var så latterlig at du k an knapt tro det. Virker ikke som Amøbø har kontroll over armene sine. Skulle tro han var på flytur enkelte ganger.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #169 på: 17. Des. 2005, 21:54 »
Owen's treble was our first on the road in the top flight since Chris Waddle dazzled Bobby Robson on the plastic at Q.P.R.'s Loftus Road in that incredible 5-5 draw 21 years ago.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #170 på: 17. Des. 2005, 21:58 »
Ameobi har ikke kontroll på noe tydligvis (sikkert ikke på junior heller, treffer ikke dass fra 20cm osv)

Har ofte sett det at når Ameobi skal ta ned en ball på brystet at han handser helt unødvendig. Ofte når han er i angrep dette skjer, men når han gjør det i våres 16meter kan jo en nesten lure på fyren!!

Håper han blir solgt, men hvem vil vel betale for en gjøk?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #171 på: 17. Des. 2005, 22:26 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Game Statistics
11 Goal Attempts 10
7 On Target 7
3 Corners 2
3 Yellow Cards 3
0 Red Cards 0
54 % 46

Hvem er dette sine tall??

Skysports har disse tallene

WH                        Nufc
2   Goals   4
6   Shots on target ( Inc Goals )   7
3   Shots off Target (inc woodwork)   3
2   Blocked Shots   0
3   Corners Won   2
11   Total Fouls Conceded   18
2   Offsides   4
3   Yellow Cards   3
0   Red Cards   0
65%   Possession   35%

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #173 på: 17. Des. 2005, 22:36 »
Å ta hånda si oppå hovudet til ein som skal heade ballen, ja då plasserer du deg på Akademiet sin innbyttarbenk. Langt bak og.

MEn, maks 8 poeng opp til fjerdeplassen no, viss dei laga som har hengekampar får maks uttelling... Ved minimal uttelling for dei samme laga er det 5 poeng opp til 4.

Håp om CL neste sesong?
Tynt, men det kan skje... Treng ein god vårsesong... Ein veldig god ein!!! :D

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #174 på: 17. Des. 2005, 22:48 »
Er ikke så skremmende langt bak lenger nei!!

Angående de possesion talene så er det merkelig at det er 11%poeng i forskjell mellom dem! Lurer på hvilke som rette. Skysports er vel kjent for å oppgi korekte tal. Men det var jo ekstremt lite Newcastle hadde ballen da. Men de imponerte meg ikke akkuratt i dag da. Uten om Owen som var dødelig effektiv!

Zzyzx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #175 på: 18. Des. 2005, 01:34 »
Sitat

Nettavisens Karakterer:
Newcastle

Shay Given 7
Robbie Elliott 7
Jean-Alain Boumsong 6
Peter Ramage 7
Titus Bramble 7
Scott Parker 8
Nolberto Solano 7
Amdy Faye 7
Alan Shearer 8
Shola Ameobi 6
Michael Owen 8
Lee Bowyer For liten spilletid
I gjennomsnitt: 7,09 poeng.

Virker litt vel høyt satt disse karakterene, men vil likevel bruke den mot dere som har gitt Ameobi 2.
Jeg så ikke kampen, har bare lest referat. Men det skal ganske mye til for å få 2. Har da med en gang vanskelig for å ta deres spillervurderinger seriøst.
Er jo enkelte spillere som det er "inn" å hate. Ameobi er en av dem. Trakk vel fort ned et par hakk på sluttkaraktereren.

Uansett. Deilig med 3 poeng, deilig med mange mål. Er jo det vi liker, er jo det som er Newcastle.  :D
Svart Hvitt

Monty

• Supersub
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #176 på: 18. Des. 2005, 03:30 »
ååååååååååå fy faen for en deilig seier...
så kampen hjemme hos meg på stor-skjerm, og vi ferer enda... klokka er halv fire nå.......

fantastisk kresultat.......
Howay the lads!

Toon, Toon, Black and White army!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #177 på: 18. Des. 2005, 06:39 »
Sitat fra: "Zzyzx"
Sitat

Nettavisens Karakterer:
Newcastle

Shay Given 7
Robbie Elliott 7
Jean-Alain Boumsong 6
Peter Ramage 7
Titus Bramble 7
Scott Parker 8
Nolberto Solano 7
Amdy Faye 7
Alan Shearer 8
Shola Ameobi 6
Michael Owen 8

Virker litt vel høyt satt disse karakterene, men vil likevel bruke den mot dere som har gitt Ameobi 2.
Jeg så ikke kampen, har bare lest referat. Men det skal ganske mye til for å få 2. Har da med en gang vanskelig for å ta deres spillervurderinger seriøst.
Er jo enkelte spillere som det er "inn" å hate. Ameobi er en av dem. Trakk vel fort ned et par hakk på sluttkaraktereren.

Uansett. Deilig med 3 poeng, deilig med mange mål. Er jo det vi liker, er jo det som er Newcastle.  :D

To er selvsagt altfor lavt selvom han hadde en svært dårlig kamp. Han skaffet Newcastle frisparket som ga oss 2-1 ledelsen, men det var stort sett det eneste. Ameobi lagde straffe. Han lagde også i tillegg et klønete firspark rett utenfor 16 meteren på stillingen 3-2. Jeg vil gi disse karakterene:

Shay Given 8
Robbie Elliott 5
Jean-Alain Boumsong 7
Peter Ramage 7
Titus Bramble 6
Scott Parker 7
Nolberto Solano 7
Amdy Faye 7
Alan Shearer 8
Shola Ameobi 5
Michael Owen 9 BB

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #178 på: 18. Des. 2005, 11:56 »
Given 7 - Har ikke sjans på målene, og viser igjennom store deler av kampen at han er meget god i feltet.

Ellliott 4 - Rett og slett for dårlig til å spille i Premier Leauge. Innlegget etter 2 minutter viser vel tegninga!

Boumsong 8 - I form! Herlig å se denne spilleren når han er på vei mot storformen!!

Bramble 5 - Et selvmål av god gammeldags Tituskvalitet... Rett og slett utrolig at han enda driver med slik faenskap! Ellers en ok kamp.

Ramage 5 - Etherington lekte med han i første omgang. Fikk mer hjelp av Solano etter pause. Hva hadde resultatet vært med en bedre motstander??

Solano 6 - Blir IGJEN usynlig på bortebane. Gode dødballer, blant annet assist på Owens andre scoring.

Faye 5 - Vinner bra med dueller, men er tilbake til den utrolig dårlige ballbehandlingen! Gir vekk utallige "breakdowns".

Parker 7 - Gud hvor jeg har misset på Parker. FOR EN SPILLER! Ikke i sin beste posisjon, men gjør en himmelsk jobb også offensivt.

Ameobi 5 - Hva har Luque gjort?? Kan han og Souness vært i tottene på hverandre allerede? Begynner å minne om Kluivert som aldri fikk spille seg i form. På Ameobi sine vegne vil jeg bare si at han spiller ute av posisjon.

Shearer 6 - Vinner lite mot  Anton Ferdinand. Setter opp første målet med ren kraft. Scorer sitt 199 mål i Newcastle trøya etter en glimrende avslutting. Blir for igjen hemmende for spillet dog hadde han ballen i 2 minutter på slutten.

Owen 8 - Har 4 sjanser. Scorer 3 mål og Carrol gjør en kjemperedning. Klassespiller, men var lite med i spillet til å få noe særlig høyere enn 8.

Bowyer 6 - Innsats på slutten. Bør kanskje spille for Faye.

Luque ? - På vei bort??
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
West Ham - Newcastle
« Svar #179 på: 18. Des. 2005, 12:04 »
Sitat fra: "Zzyzx"
Sitat

Nettavisens Karakterer:
Newcastle

Shay Given 7
Robbie Elliott 7
Jean-Alain Boumsong 6
Peter Ramage 7
Titus Bramble 7
Scott Parker 8
Nolberto Solano 7
Amdy Faye 7
Alan Shearer 8
Shola Ameobi 6
Michael Owen 8

Syns de er ganske høyt satt. Syns West Ham hadde det spillende overtaket, og flere gode muligheter enn oss. Vi hadde en ball som gikk på mål utenom målene. Greitt det var lett mål de fikk. Men hadde det ikke vært for Given og Shearer kunne fort kampen endt 5-4.
Given hadde to meget gode redninger. Shearer reddet på strek og de hadde et skudd i stolpen. Hadde de hatt lik utelling som oss så skulle statistikken tilsagt at de skulle vunnet.

Syns vi er veldig heldige som vant i går, og hadde det ikke vært for Owen er jeg nokså sikkert på at vi hadde tapt.

For kampen i går viser det som alle kampene i år har vist. Fotballen vi spiller er tragisk å se på. Vil påstå at den eneste kampen det har vært gildt å se på Newcastle i år var kampen mot A'nal.
Det glimter kanskje rundt målene, men lite ellers(alle hugser vel 1 omgang mot Blacknurn). Vi som så kampen så litt av Fulham- Blackburn kampen først. Der var det mye finere fotball med flyt i pasningsspillet og struktur i laget.

Hos oss er pasningsspillet elendig, vil da spesielt trekke frem spillere som Ameobi, Faye, Elliot, Bramble og til dels Ramage som har alt for mange feilpasninger. Det må vi bli mye flinkere på. Midtbanen syns jeg fungerte veldig dårlig i går. Parker jobber og gjør en god kamp. Men den godeste Faye forstår jeg meg ikke på. Han oppsøker ikke ballen og trekker ofte bort fra farlige situasjoner og åpner opp for motstanderen. Lurer på om denne mannen har fotballforståelse i det hele. Hadde målgivende i går og sprang litt rundt men det er vel strengt tatt det gode han gjorde. Ellers så forsvant han inn i mørket.

Å at Souness foretrekker Ameobi på vingen er for meg et stort spørsmål. Makan til elendig vingspill har jeg ikke sett på lenge. Sier bare en ting; stakars elliot. Og det var nok derfor Souness valgte Ameobi fordi han trodde Ameobi ville hjelpe mer bak. Men den gang ei. Han gjorde bare ting værre med sin nærvær. Feilpasninger, straffe og mange undøvendige frispark. Men har Souness slengt 100 millioner i dass ved kjøpet av Luque, for det er jo vidt kjent at Souness ikke liker offensive vinger og heller vil ha en ving som sikrer deffansivt? Tragisk taktikk spør du meg!

Dette newcastle laget trenger en struktur og taktikk og det å bruke spillerne rett. Så hadde vi kanskje overbevist på banen og ikke på resultatet. For tror ikke det er så mange som vil si at vi vant fortjent 4-2 i går?
Jeg vil nesten si at seieren mot A'nal var mer fortjent enn seieren i går. For mot A'nal så kjempet vi. Men i går var det lite kjemping, det var Owen.

Av meg så syns jeg disse spillerne fortjener godkjent i går
Shearer, Owen, Parker, Solano, Ramage og Given.