Deilig at Sverige kun klarte 0-0 mot Trinidad! Noe så leskende har ikke skjedd tidligere dette året.
Jeg heier faktisk på svenskene, fordi de har gode fotballspillere, og spiller fin fotball. Og jeg er, i likhet med det svenske folket, forarget over at man spiller så til de grader fantasiløst og svakt. Å ikke slå T&T med en mann mer i nesten en hel omgang, er altfor dårlig. Og det faktum at det svenske spillet var klart best i det kvarteret Kim Källström spilte er ikke bra. Men noe sier meg at Lars Lagerbäck ikke kommer til å starte med Källström i neste kamp. Men jeg tror likevel at Sverige slår Paraguay og England.
England har ikke vunnet mot Sverige på bortimot tusen år. Jeg ser ingen grunn til at det skal endre seg når Svennis kaller det å ta av sin eneste målfarlige og bevegelige spiss etter knappe 60 minutter for et taktisk bytte.
Kanskje ikke helt tilfeldig at Englands eneste virkelige sjanse etter at Owen gikk av var et langskudd fra Lampard, som egentlig ikke var så fryktelig farlig.
Det plager meg å se at Elfenbenskysten ikke fikk uttelling for sin utrettelige jobbing mot et irriterende tamt og defensivt Argentina. Argentina viste meg i dag hvorfor jeg har et elsk-hat-forhold til landets fotballstjerner. Jeg er veldig glad i gjennomspillet fra Riquelme til 2-0. Og det er moro å se når de virkelig vil angripe, men har de først fått en relativt betryggende ledelse, så gidder de ikke spille fotball lenger. De sparker bare ballen seg imellom på egen halvdel, og gidder ikke engang ta kontringssjansene.
Håper Nederland viser seg frem fra sin beste side i morgen. Selv om jeg dessverre neppe får anledning til å se kampen.