20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Drakt med etternavn og PL-merker i str M  (Lest 9817 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #15 på: 02. Mars 2007, 16:39 »
Fra siden lengre opp på siden:
Newcastle is scheduled to unveil new home and away shirts this summer from Adidas.

Det er vel ny bortedrakt hvert år?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #16 på: 02. Mars 2007, 17:30 »
Ja det har vel hvert det,men lurer på om det blir en tredjedrakt i år? Håper det blir en gul bortedrakt i år.Noe vi ikke har hatt siden 80-tallet.Hvis vi tenker utennom den gule europadrakta da.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #17 på: 02. Mars 2007, 23:26 »
Håper det ikke blir ny bortedrakt. Syns den vi har er skikkelig fin. Min ble enda finere da jeg fikk på 27 TAYLOR og PLmerker  :)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #18 på: 12. Mars 2007, 23:18 »
Om jeg kjøper en drakt hos Unisport.dk, hva er grensen jeg kan kjøpe for før jeg må punge ut med masse tollavgifter? Er den på kun 200 kr.? Eller er den på flere tusen?

Er litt usikker på dette, så jeg håper noen kan hjelpe meg.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #19 på: 12. Mars 2007, 23:27 »
Jeg mener å huske at grensen er på 1000 kroner. Deretter må du betale 25%.

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #20 på: 13. Mars 2007, 00:50 »
Om jeg kjøper en drakt hos Unisport.dk, hva er grensen jeg kan kjøpe for før jeg må punge ut med masse tollavgifter? Er den på kun 200 kr.? Eller er den på flere tusen?

Er litt usikker på dette, så jeg håper noen kan hjelpe meg.

Jeg kjøper en del fra utlandet generelt og også unisport.dk, og det jeg kan fortelle fra min erfaring er at varer under 200kr blir ikke tollbehandlet.
Da slipper man å betale for momsen på varen.
(Frakt skal ikke tas med i momsutregningen så hvis varen koster 199 NOK og frakta kommer på 60kr som gjør at totalverdien blir 259 NOK så skal du ikke betale for moms eller tollbehandling.
Klag hvis Posten krever deg på dette!)

Alt over 200kr blir enkelt tollbehandlet hos Posten for 85kr og da vil momsen komme på i tillegg.
Porto og ekspedisjon hos Unisport.dk koster 60kr.

Alt over 1000kr må bli tollklarert og man må ut med med et større beløp i tillegg til momsen på 25%.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #21 på: 13. Mars 2007, 20:03 »
Grensa er på 200 kroner ja. Du kan jo høre om de vil sende det som en gave da...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #22 på: 14. Mars 2007, 09:17 »
Grensa er på 200 kroner ja. Du kan jo høre om de vil sende det som en gave da...

Grensa for å handle i utlandet, når man ikke reiser selv, er på 200 kr. Alt over 200 kr må du betale 25% moms + at man i mange tilfeller må betale 10,7% i tollavgifter. Kommer an på hva man kjøper!

Ringte akkurat tollvesenet for å få dette bekreftet, og jeg må jo si at dette er noe av det værste jeg har hørt! Det gjør det jo nesten umulig å handle i utlandet via internett.

Får høre om de vil sende det som gave da........

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #23 på: 17. Mars 2007, 10:52 »
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~998200,00.html

Mars 23 kommer den nye hjemmedrakten.

Fant noen bilder på et forum.
« Siste redigering: 17. Mars 2007, 11:52 av Tønsberg »

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #24 på: 17. Mars 2007, 19:40 »
De siste bildene er både tenkelig og utenkelig på samme gang.

satt idag å så igjennom Adidas sin produkt katalog, mitt lag skal kjøpe nye drakter, og et av designene som du kan velge er de som er avbildet oppfor her.

Regner med at de får en mere spesial designet drakt fra Adidas en hva vanlige klubber får, men gjør de ikke det, så kan de ende opp med noe lignende.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #25 på: 19. Mars 2007, 14:56 »


Første del av den nye drakten vises.

Det ble litt lite bilde, men det er et større på www.nufc.co.uk
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #26 på: 19. Mars 2007, 16:38 »
Hmm. Vi ser at skuldrene er sorte, og vi aner en bredt, hvitt felt like under kraven.
Kan vi vente oss en stor, hvit stripe midt på drakten, og kanskje et par hvite helt ytterst?

Hva tror folket?

Foreløpig liker jeg det jeg ser. Men det kan selvsagt være fordi det er Owen jeg ser.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #27 på: 19. Mars 2007, 17:31 »
Grensa er på 200 kroner ja. Du kan jo høre om de vil sende det som en gave da...

Grensa for å handle i utlandet, når man ikke reiser selv, er på 200 kr. Alt over 200 kr må du betale 25% moms + at man i mange tilfeller må betale 10,7% i tollavgifter. Kommer an på hva man kjøper!

Ringte akkurat tollvesenet for å få dette bekreftet, og jeg må jo si at dette er noe av det værste jeg har hørt! Det gjør det jo nesten umulig å handle i utlandet via internett.

Får høre om de vil sende det som gave da........

Jeg kjøpte noe fra USA en gang og da måte jeg betale 25% moms + 75 kroner i gebyr. Ganske urimelig... Vet ikke hvor interessert seriøse forhandlere er i å sende noe som gave, men det er jo mulig å spørre. Det er jo uansett en sjanse for at den vil bli stoppet i posten...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #28 på: 19. Mars 2007, 20:37 »
Grensa er på 200 kroner ja. Du kan jo høre om de vil sende det som en gave da...

Grensa for å handle i utlandet, når man ikke reiser selv, er på 200 kr. Alt over 200 kr må du betale 25% moms + at man i mange tilfeller må betale 10,7% i tollavgifter. Kommer an på hva man kjøper!

Ringte akkurat tollvesenet for å få dette bekreftet, og jeg må jo si at dette er noe av det værste jeg har hørt! Det gjør det jo nesten umulig å handle i utlandet via internett.

Får høre om de vil sende det som gave da........

Jeg kjøpte noe fra USA en gang og da måte jeg betale 25% moms + 75 kroner i gebyr. Ganske urimelig... Vet ikke hvor interessert seriøse forhandlere er i å sende noe som gave, men det er jo mulig å spørre. Det er jo uansett en sjanse for at den vil bli stoppet i posten...
Hos unisport.dk sender de det som gave om du ønsker det, men da må du handle for over 870 danske kroner. Jeg spurte de om dette for en uke siden.

Veldig bra butikk med masse tilbud og godt utvalg, kommer nok til å handle der...............

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Drakt med etternavn og PL-merker i str M
« Svar #29 på: 20. Mars 2007, 01:21 »
Ikke dårlig. Men du skal vel vente til den nye drakten kommer? Selv regner jeg med at jeg kjøper min neste drakt i Newcastle. Sist jeg var der fant jeg drakten til 20 pund + 10 pund for trykk... Og da var drakta nesten helt ny...