20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ameobi ut?  (Lest 24075 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thommazz

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 214
    • Vis profil
Ameobi ut?
« på: 22. Des. 2005, 23:05 »
Noen som vil at Ameobi skal bli i klubben?

Jeg mener vi bør kvitte oss med han.. Han gjør nok sitt beste, men det er nok ikke nok for at han skal hjelpe Newcastle til å bli Englands beste lag..
Han gjør ting som er helt unødvendige HELE tiden..

Hadde jeg møtt han på gata, hadde jeg sagt "finn deg en ny klubb!"


Mange klubber han sikkert kunne gjort det bra for.. han er jo ikke så dårlig, men han er ikke god nok for oss.. Vi holder et høyt nivå. Og hvordan han klarer å holde Luque på benken er også et spm..

Han sa noe lignende tidligere i år: "La meg få spille, og jeg skal score like mye som big AL.."
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ameobi ut?
« Svar #1 på: 23. Des. 2005, 01:32 »
Nei, selvsagt vil vi ikke ha han. Men det finnes en tråd om akkurat det samme, svar heller der enn å lag en ny :wink:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #2 på: 23. Des. 2005, 08:08 »
han er den mest ubruklige i hele stallen, men for all del skal han spille venstrekant! jeg skjønner det ikke. :wink:  :shock:  :shock:  :shock:
lt;3 Newcastle <3

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #3 på: 23. Des. 2005, 10:04 »
Ameobi er ikke god nok, slik jeg ser det har han fått nok sjanser nå, og han blir kanskje litt bedre, men er langt fra god nok. Derfor bør vi kvitte oss med ham. Men med alle skadene vi har bør vi vente til en ny spiss er klar. Hvis vi ikke henter en ny spiss i Januar vil det være litt galskap å selge Ameobi. Samme med Bramble, kommer det ikke inn en som kan gjøre en bedre jobb må vi beholde disse ut sessongen som backup. Bramble kan vi kanskje tåle og miste, ettersom i har bra med forsvarere nå. Men sånn skadesituasjonen har vært de 2-3 siste kampene har vi vært avhengige av ham å!

lucky_luque

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 420
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #4 på: 23. Des. 2005, 10:59 »
lån han ut, så han får erfaring

Thommazz

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 214
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #5 på: 23. Des. 2005, 12:19 »
Sitat fra: "Lasse"
Nei, selvsagt vil vi ikke ha han. Men det finnes en tråd om akkurat det samme, svar heller der enn å lag en ny :wink:


Beklager.. Så den ikke!
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

Stephan Solheim

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 126
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #6 på: 26. Des. 2005, 19:40 »
Jeg har fått mer enn nok av Ameobi, udugelig spiller som har fått altfor lang tid på å bevise noe.
For min del kan disse selges:
- Bowyer
- Ameobi
- Bramble
- Elliott

Kjøp heller inn:
- Bridge
- Huth
- Nihat
- Tuncay
Fk Kinsek

www.kinsek.tk

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #7 på: 27. Des. 2005, 00:04 »
NEI!

Bramble skal ikke byttes med Huth. Da graver jeg meg langt, langt, langt, langt ned.

Bramble er en meget god og talentfull stopper. Og det er fullt mulig, hvis vi henter inn en god idrettspsykolog, å få Bramble til å bli bedre i pressede situasjoner, hvor han ofte gjør små feil som får store konsekvenser.
Bramble er, i sine beste stunder, blant dem som banker på døra i kampen om en plass i landslagstroppen. Han er forholdsvis kjapp, tøff i duellene, meget god i lufta, og han har gode taklinger. Men han sliter litt med konsentrasjonen av og til, men jeg tror det skal være fullt mulig å gjøre noe med, så lenge vi gidder å gjøre noe med det.
Høgmo hadde garantert satt Anne-Marte Pensgaard på Bramble, og i løpet av et års tid kunne hun sikkert fått Bramble til å fremstå som den stopperen han virkelig er. Det tror jeg faktisk. Ihvertfall med de lovordene jeg har hørt fra RBK-leiren om Høgmos nye opplegg.
Og Huth er ikke stort bedre enn Bramble. Vi tjener altså svært lite på å hente den ufordragelige tyskeren og å vrake Bramble. Jeg vil faktisk påstå at vi tjener mer på å beholde Bramble.

Bowyer bør vi heller ikke selge. Ikke før vi har fått inn en erstatter. En Roar Strand-type, ser jeg gjerne for meg. Eller kanskje Per C. Skjelbred. Kristofer Hæstad er også et aktuelt navn. Dette er spillertyper jeg liker. Typer som kan løpe, løpe og løpe til de stuper. Spillere som utfordrer og opererer mye bak spissene. Spillere som lager rom både for seg selv og medspillere.
Bowyer og Dyer er begge spillertyper som er meget gode på dette.
Vi må ha inn en ny slik spiller før vi slipper Bowyer.

Tror forresten litt mental trening kunne gjort underverker også for Ameobi, som utvilsomt har talentet og som utvilsomt har ferdighetene, og som utvilsomt kan bli en meget meget god spiss.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Stephan Solheim

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 126
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #8 på: 27. Des. 2005, 03:00 »
Jeg har aldri mislikt Bowyer, tvert imot så har han vært en av de spillerene jeg har hatt sansen for. En motor på midtbanen som jobber hardt og som er tøff i taklingene og tørr å skyte. Men jeg begynner å få nok av Bowyer som gjør så unødvendige ting, vi trenger en som kan holde hodet kaldt i ubehagelige situasjoner, jeg ser ikke på Bowyer som en slik person. Unødvendig å bli utvist i en så viktig kamp som i dag, men når Dyer er frisk og vi får inn en eventuell ungutt så kan Bowyer selges. Og alt tyder vel på at han går til Charlton snart..
Jeg setter pris på alt Bowyer har gjort i Newcastle drakta, men jeg tror ikke jeg komemr til å savne han akkurat.
Fk Kinsek

www.kinsek.tk

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #9 på: 27. Des. 2005, 12:57 »
En normal dommer hadde aldri i verden utvist Bowyer i går. Men den karen som dømte kampen var blind, døv og hadde ekstremt liten fotballforståelse.
Hvis det var noen som skulle vært utvist i går, så var det Crouch. Bowyer gjorde ingenting galt i går. Han kom litt sent inn i en takling, og det ble dermed seende ganske brutalt ut. Men dommeren bør se at den taklinga ikke er med vilje. Og den taklinga skal uansett ikke kvalifisere til direkte rødt. Crouch mister hodet og dytter Bowyer over ende. Og dommeren er smart nok til å fjerne Bowyer før han banker livskiten utav idioten i rød drakt (synd han ikke gjorde det. Crouch hadde virkelig fortjent det).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Stephan Solheim

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 126
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #10 på: 27. Des. 2005, 13:15 »
Jeg har ikke sett situasjonen som førte til det røde kortet, så jeg må bare beklage mine negativer uttalelser ang. Bowyer, jeg vet bare at Bowyer har tendenser til å bli fort hissig og gjør dumme ting på banen. Også leste jeg på vg-nett at han hadde en stygg ettersleng, mer vet jeg ikke.
Fk Kinsek

www.kinsek.tk

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #11 på: 27. Des. 2005, 17:43 »
Synes ikke den var så veldig stygg. Det var et klart gult kort. Jeg kan til en viss grad forstå at han fikk det røde kortet, men da burde dommeren i tillegg vist ut Crouch også. Noen som så hva Gerrard gjorde? Synes å se at han tok kvelertak...

Chrisnr.9

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 313
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #12 på: 27. Des. 2005, 20:29 »
Ja jeg så den ekle dytten i ryggen og kveletaket på Shearer som bare prøvde å roe ned situasjonen. Fy faen så usympatisk av Gerrard....hans respekt hos meg har sunket.

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #13 på: 29. Des. 2005, 17:28 »
gerrard er en forvokst idiot! Han angrer sikkert på at han ble i looserpool, he he :?
Who else...... Alan Shearer

molala

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 434
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #14 på: 05. Jan. 2006, 00:38 »
Vi bør ikke kvitte oss med ameobi, iallefall ikke om vi lar være å hente en ny spiss i tillegg til Shearers erstatter. Her er det snakk om samme situsjonen som vår kjære Bramble står i. Som Jokim nevner så trenger Bramble en idrettspsykolog, og om newcastle allerede har en så trenger han en bedre(regner med om det er en der nå så er han vel en av Souness`menn og dermed udugelig).

Ameobi har talent! Og for alle på forumet som bare ser det negative i en spiller som tross å ha spilt med skade stort sett siden han ble førstelagsspiller, så kan det være smart å se på de gode tingene han har gjort for oss. Han har ikke lagd allverdens med mål, det er sant, og jeg mener heller ikke han bør spille fast spiss hverken nå eller neste år. Han har fortsatt mye å bevise, da han nettopp har fylt 25 år.

Shola gjorde sin debut på England U21 i 00/01 sesongen hvor han på 1 kamp og fire innhipp scora 2 mål. så lang har han ikke den mest imponerende scoringsraten for newcastle som sagt, men han har spilt 92 kamper fra start og scora 32. Jeg syns ikke det er dårlig for en backupspiss som Shola egentlig er!

I fjorårssesongen hadde han bl.a. 27 kamper fra start og 7 mål. Det tross for at han gikk sesongen igjennom med en hofteskade som dere kanskje vet. Jeg har ikke hentet frem noen tall på hvor mange målgivende han har hatt, men noen baller har han garantert fora Shearer med!

Jeg er for at Shola blir, men får en litt mindre rolle enn det han har hatt i den travle høsten vi har vært igjennom. Legger til en gang til at han og trenger å få orden på mentaliteten, så er jeg sikker på at han bidrar til mye positivt i årene fremover!
ancs and Scousers, go to H***!!