20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glede seg?  (Lest 6976 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #15 på: 04. Des. 2005, 15:46 »
Må ærlig talt sei eg ikkje sjønner folk som er meir frustrerte over Souness enn skadene vårres.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #16 på: 04. Des. 2005, 15:53 »
Sitat fra: "Benson"
Må ærlig talt sei eg ikkje sjønner folk som er meir frustrerte over Souness enn skadene vårres.

Er vel meir frustrerandes det ja. Skader er noko herk.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Glede seg?
« Svar #17 på: 04. Des. 2005, 16:47 »
Det er lettere å gjøre noe med manageren enn skadene. Derfor er det mer frustrerende at det ikke blir gjort noe med den udugelige manageren, enn skadeproblemet, som kanskje består av mer uflaks. Uten noen spesiell form for kompetanse på området, stiller jeg meg kritisk til det medisinske apparatet rundt klubben. Det må jo være noe feil et sted?
Toon, Toon,
Black and white army

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #18 på: 04. Des. 2005, 22:07 »
Sitat fra: "Mack"
Det er lettere å gjøre noe med manageren enn skadene. Derfor er det mer frustrerende at det ikke blir gjort noe med den udugelige manageren, enn skadeproblemet, som kanskje består av mer uflaks. Uten noen spesiell form for kompetanse på området, stiller jeg meg kritisk til det medisinske apparatet rundt klubben. Det må jo være noe feil et sted?

Men trur du me kommer til å vinna igjen bare med å bytte ut Souness med ein anna apekatt?

Nytte ikkje det så lenge halva laget våras er skada.

Trenger ein skikklig god manager då i så fall og det er jo ingen slike tilgjengelige for oss før sommaren.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #19 på: 04. Des. 2005, 22:49 »
Følgende lag er gode nok til å banke Wigan, Everton og Aston Villa:
Given
Ramage-Bramble-Boumsong-Elliott
Solano-Bowyer-Parker-Luque
Shearer-Ameobi/Chopra

Det kan verken du eller jeg benekte, Benson. Ramage har vist seg å være en solid forsvarsspiller, som aldri gjør de store feilene, og som alltid spiller med hjertet langt, langt utenpå drakta. Vi vet hva Bramble og Taylor står for når de vil. Elliott er ikke den han en gang var, men han kan hvis han virkelig vil og er fullt skjerpet. Solano er en høyreving av skyhøy klasse. En av PLs aller aller beste. Han var knallgod også i Villa, og bør fortsatt kunne prestere på et langt høyere nivå enn han har gjort. Men han blir jo brukt mer sentralt enn på kant, og dermed blir han ikke så god som han egentlig er. Og han gjør ikke akkurat Shearer stort bedre heller. Bowyer er et arbeidsjern av dimensjoner, og en mye bedre offensiv midtbanespiller enn Solano. Han elsker å komme på løp inn i boksen, og fyre av farlige skudd. Parker har vært knallgod! Det vet vi alle sammen. Luque er verdensklasse. Det handler bare om å sette han på et knallhardt treningsprogram og tvinge fyren til å komme i form fortere enn svingt.

Shearer er ikke tidenes mestscorende i PL uten grunn. Og det er en grunn til at han fortsatt må kunne kalles en goalgetter. Til tross for at alderen tynger han stadig mer. Både Ameobi og Chopra har talentet, men manageren må sørge for at de får ut talentet, og at de får brukt sine ferdigheter på best måte. Ameobi er ikke ving. Det vet vi alle sammen. Han har brukbar fart (men ikke nok til å kompensere for det Shearer mangler, han har god teknikk og en brukbar skuddfot. Men du må tenne gnisten i gutten. Det har ikke Souness gjort. Chopra bøtter inn med mål for reservene, men får omtrent aldri sjansen. Han er derfor veldig usikker og smånervøs når han først får sjansen, og han vet ikke helt om han skal forsøke seg selv eller satse på Shearer. Men foreløpig tendenserer han til å stole på Shearer. Hvis han får flere sjanser oftere enn før, så har jeg stor tro på at Chopra kan vise litt av hva som bor i ham. Og når Shola ikke presterer og Owen er skadet. Hvorfor får han ikke sjansen oftere?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #20 på: 04. Des. 2005, 23:07 »
Sitat fra: "Joakim"
Følgende lag er gode nok til å banke Wigan, Everton og Aston Villa:
Given
Ramage-Bramble-Boumsong-Elliott
Solano-Bowyer-Parker-Luque
Shearer-Ameobi/Chopra

Det kan verken du eller jeg benekte, Benson. Ramage har vist seg å være en solid forsvarsspiller, som aldri gjør de store feilene, og som alltid spiller med hjertet langt, langt utenpå drakta. Vi vet hva Bramble og Taylor står for når de vil. Elliott er ikke den han en gang var, men han kan hvis han virkelig vil og er fullt skjerpet. Solano er en høyreving av skyhøy klasse. En av PLs aller aller beste. Han var knallgod også i Villa, og bør fortsatt kunne prestere på et langt høyere nivå enn han har gjort. Men han blir jo brukt mer sentralt enn på kant, og dermed blir han ikke så god som han egentlig er. Og han gjør ikke akkurat Shearer stort bedre heller. Bowyer er et arbeidsjern av dimensjoner, og en mye bedre offensiv midtbanespiller enn Solano. Han elsker å komme på løp inn i boksen, og fyre av farlige skudd. Parker har vært knallgod! Det vet vi alle sammen. Luque er verdensklasse. Det handler bare om å sette han på et knallhardt treningsprogram og tvinge fyren til å komme i form fortere enn svingt.

Shearer er ikke tidenes mestscorende i PL uten grunn. Og det er en grunn til at han fortsatt må kunne kalles en goalgetter. Til tross for at alderen tynger han stadig mer. Både Ameobi og Chopra har talentet, men manageren må sørge for at de får ut talentet, og at de får brukt sine ferdigheter på best måte. Ameobi er ikke ving. Det vet vi alle sammen. Han har brukbar fart (men ikke nok til å kompensere for det Shearer mangler, han har god teknikk og en brukbar skuddfot. Men du må tenne gnisten i gutten. Det har ikke Souness gjort. Chopra bøtter inn med mål for reservene, men får omtrent aldri sjansen. Han er derfor veldig usikker og smånervøs når han først får sjansen, og han vet ikke helt om han skal forsøke seg selv eller satse på Shearer. Men foreløpig tendenserer han til å stole på Shearer. Hvis han får flere sjanser oftere enn før, så har jeg stor tro på at Chopra kan vise litt av hva som bor i ham. Og når Shola ikke presterer og Owen er skadet. Hvorfor får han ikke sjansen oftere?

Synes du er på villspor her.

Ramage: Ikkje noko superkvalitet
Bramble: tabbeeksperten. LOL taklinga hans som gjorde at villa fekk straffe i det 88 min måtte eg bare le av.
Baumy: ikkje som i fjor.
Elliott: suge
Luque: VERDENSKLASSE :?  Kvas verden er du fra. Han har vert skada lenge og det minuttane han har spela har definitivt ikkje vert verdensklasse.

Shearer-Ameobi/Chopra
Må vera noko av det svakaste Spisspara i Pl. einaste Shearer som duger.

Bør ikkje vera så vanskelig å forstå at å få samhandlinga til å fungere på laget vårras for tida må vera pretty hard. Umuligt å stilla samme laget i to kampar på rad og halva laget er enten skada eller ikkje fit etter skade.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #21 på: 04. Des. 2005, 23:28 »
Men trur du me kommer til å vinna igjen bare med å bytte ut Souness med ein anna apekatt?

Poenget er vel at jeg ikke ønsker en apekatt i den stillingen. Jeg tror en profesjonell manager kunne gjort den jobben bedre.

Når det gjelder "det latterlige antallet skader" må jo noen ha skylda for det også. Jeg har ingen problemer med å legge det overordnede ansvaret på Souness. Vi må gjøre noen utskiftninger med treninger, med det medisinske apparatet og spillerne. Sjefen har ansvaret for at noe blir gjort.

Hvis en av mine ansatte gjør noe feil, må jeg ta på meg skylden for det. Alle forventer at jeg da skal beklage feilen. Og det gjør jeg! Så må jeg gjøre noe slik at den samme feilen ikke skjer igjen.
Toon, Toon,
Black and white army

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #22 på: 05. Des. 2005, 00:55 »

Når det gjelder "det latterlige antallet skader" må jo noen ha skylda for det også. Jeg har ingen problemer med å legge det overordnede ansvaret på Souness.

Kva skal han gjere for å unngå skader då?

Stille 0 mann på kamp og bannlyse trening.
 :roll:

spirous

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #23 på: 05. Des. 2005, 07:40 »
For å gi mitt lille innspill på denne sjarmerende diskusjonen deres, så er vel ikke akkurat Souness kjent for å få ut det beste i spillerne. Og i fjor tror jeg souness levde mye på det grunnarbeidet som ble lagt av Sir Bobby. Nå ser vi med fulle hva Souness kan, eller ikke kan for den som vil det. Han er flink til å rydde opp i en tropp, kvitte seg med rask. Det skal han ha, men det laget vi per i dag har er ikke godt nok som topplag i PL. Det må nok minst eg klasseforsterkning inn i hver lagdel. Kanskje ikke på midten, men gjerne der og :)
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fotball er ikke et spill på liv og død, det er mye viktigere enn som så

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #24 på: 05. Des. 2005, 11:33 »

Når det gjelder "det latterlige antallet skader" må jo noen ha skylda for det også. Jeg har ingen problemer med å legge det overordnede ansvaret på Souness.

Kva skal han gjere for å unngå skader då?

Stille 0 mann på kamp og bannlyse trening.
 :roll:

Hvis du leser hele innlegget mitt ser du noen spede forslag.
Toon, Toon,
Black and white army

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #25 på: 05. Des. 2005, 12:56 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Da må først Newcastle vinne kamper! Jeg nekter å spille fotball igjen, før Newcastle har kvalifisert seg til CL!

Er redd det kan bli en lengere pause på deg da  :(

Nei men fra spøk til alvor. Interessen for PL har vært litt dabbende de siste par årene helt til nå nylig da jeg begynte å interessere meg mer igjen, og derfor kom jeg også hit for å være mer oppdatert og følge bedre med klubben min. Og stadig vekk benker jeg meg foran skjermen i helgene for å se laget mitt i aksjon, og etter et kvarter eller tjue minutter hver gang sitter jeg igjen og lurer på hva jeg egentlig gledet meg til, for det er samme dritten hver gang. Men, gi opp Newcastle? Må innrømme at jeg har vært nær, men jeg er her, er jeg ikke?

Sammen med at jeg var i Spania og to hele dager i Barcelona i sommer er Newcastles dårlig spill en god grunn til at jeg følger mye med i Spansk Primera og Barcelona om dagen. Ble veldig imponert over dem noen ganger jeg så dem i fjor sessongen, og i år også. Er kanskje en slags trøst da det går dårligere med Newcastle. MEN misforstå meg riktig, er fortsatt merket i signaturen min som er bakgrunn på mobilskjermen for å si det sånn!

Faith will be rewareded

før eller senere, håper jeg....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #26 på: 05. Des. 2005, 13:55 »
Synes du er på villspor her.

Ramage: Ikkje noko superkvalitet
Bramble: tabbeeksperten. LOL taklinga hans som gjorde at villa fekk straffe i det 88 min måtte eg bare le av.
Baumy: ikkje som i fjor.
Elliott: suge
Luque: VERDENSKLASSE  Kvas verden er du fra. Han har vert skada lenge og det minuttane han har spela har definitivt ikkje vert verdensklasse.

Shearer-Ameobi/Chopra
Må vera noko av det svakaste Spisspara i Pl. einaste Shearer som duger.

Bør ikkje vera så vanskelig å forstå at å få samhandlinga til å fungere på laget vårras for tida må vera pretty hard. Umuligt å stilla samme laget i to kampar på rad og halva laget er enten skada eller ikkje fit etter skade.

Her er det du som er på villspor, Benson. Og bare du.
VI TRENGER FAEN IKKE SUPERKVALITET FOR Å VINNE FOTBALLKAMPER MOT LAG SOM ER DÅRLIGERE ENN OSS SELV, SAMME FAEN HVOR DÅRLIGE VI ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ramage trenger ikke være superkvalitet. Han holder PL-nivå og han er en av få som spiller med hjertet langt pokker utenpå drakta i hver eneste kamp. Han gir det han har, og det er som regel nok til en god karakter på børsen. Nei, han oppnår ikke åttere, niere og tiere på børsen. Det er korrekt. Men han trenger faen ikke være verdensklasse for at newcastle skal vinne fotballkamper!  Det må da du også forstå!

Bramble er, tro det eller ei, fortsatt et av balløyas største stoppertalenter, men han har aldri greid å luke bort det ene sekundet i hver kamp som han er ukonsentert og gjør noe dumt. Og han blir ikke mindre usikker av at "sjefen" i forsvaret er enda mer nervøs enn Bramble. Men 90% av det Bramble gjør på banen er meget bra. Han er en solid midtstopper med god fart og duellstyrke til tusen.

Boumsong er ikke som i fjor. Det er korrekt. Men han må da for svarte kunne prestere bedre. Og når han ikke presterer er det Souness' oppgave å få fyren til å prestere. Hvis familien tar opp for mye av tankene hans, så kan han ikke spille fotball for Newcastle. Da må vi heller ty til andre løsninger. Boumsong er slett ikke uerstattelig når han spiller som nå. Men det er ingen tvil om at han normalt sett er god nok til å sørge for at vi gjør det bedre enn nå.

Elliott er geordie, og spiller med hjertet utenpå drakta. Problemet er at han ikke lenger er god nok for et lag med Newcastles ambisjoner. Men han er ikke udugelig, og holder PL-nivå. Selv om han ikke er god nok til å briljere. Men jeg sier det igjen. VI TRENGER IKKE SUPERSTJERNER FOR Å VINNE FOTBALLKAMPER! Rosenborg hadde ikke gjort det stort dårliger enn det gjør vi per dags dato, i PL. Men Rosenborg har jevnt over langt dårligere spillere enn oss. Men per dags dato skulle Newcastle slitt selv i Tippeligaen.
Souness får jo faen ikke spillerne til å prestere.

Nei, Luque har ikke vært verdensklasse for oss foreløpig. Men jeg har troa på at han kan bli det. Men han er en spiller i verdensklasse. Kanskje ikke ypperste verdensklasse, men en klassespiller er han likefullt. Han er vår klart beste venstreving, men når han har vært lenge ute med skade og klubben trener mindre enn et gjennomsnittilig 3. divisjonslag i Norge (det ser ihvertfall sånn ut), da er det faen ikke lett å komme tilbake til sitt ypperste nivå med det første. Men likevel, han skal prestere bedre enn det han har gjort. Men han er så absolutt god nok til å gjøre Newcastle bedre.

Du kan ikke benekte at når alle disse spillerne begynner å prestere, da skal det være mulig å vinne fotballkamper. Men Souness nekter å bruke Nobby der han er god, han nekter å gjøre noe med den elendige innsatsenn fra Boumsong, og han gir blanke faen i å ha etfast system spillerne skal inrette seg etter.

Grunnen til at spillerne ikke presterer er ikke bare spillerne selv. Det er like mye Greame Souness. Det vet vi begge, Benson. Selv om du ikke vil innrømme det.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #27 på: 05. Des. 2005, 14:49 »
Sitat
Grunnen til at spillerne ikke presterer er ikke bare spillerne selv. Det er like mye Greame Souness.

Enig!
Who else...... Alan Shearer

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #28 på: 05. Des. 2005, 15:37 »
Sitat fra: "NUFranC"
Sitat
Grunnen til at spillerne ikke presterer er ikke bare spillerne selv. Det er like mye Greame Souness.

Enig!

Dåkk ignonere den viktigaste faktoren. Skader.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glede seg?
« Svar #29 på: 05. Des. 2005, 15:53 »
Skader er bare en bittebittebitteliten del av dette. Skader er en del av fotballen, og jeg tror ikke klubben har hatt så fryktelig mange flere skader i år enn i 03/04. Den gang fikk vi femteplass i en sesong med store skadeproblemer. Woodgate og Bellamy var jo nesten konstant skadet. Likevel var de to blant våre aller aller beste spillere den sesongen. Og viktigste ikke minst. Og den gang hadde vi ikke så veldig mye bedre reserver enn nå.
Skader er en del av gamet. Alle lag får skader på viktige spillere en eller flere ganger i løpet av sesongen. Dessuten har vi i svært mange kamper i år stilt med både Emre og Parker fra start. Solano og N'Zogbia har spilt mye. Carr har spilt en god del. I lange perioder har vi kun manglet Owen, Luque og Dyer av sentrale spillere. Vi har likevel ikke greid å være stabilt gode, og fått en god rekke av seirer. Vi har ikke imponert i det hele tatt, og vært heldig til tider, som har fått med oss tre poeng.

Jeg synes faktisk ikke vi skal skylde på skader i det hele tatt. Jeg mener Souness må sørge for å ha en stor og bred stall, så vi slipper å være avhengig av så mange spillere. Og Man Utd har i flere år kjøpt en ny spiller med en gang en sentral spiller har blitt skadet. Så hver gang Solskjær ble skadet, kjøpte Ferguson nye spillere. Yorke kom på den måten. Smith og Saha har kommet på den måten. Tror også Van Nistelrooy har kommet på den måten.
Liverpool kollapser ikke fullstendig selv om Cissé skulle bli skadet. De greier å vinne kamper også uten Gerrard, og de har dobbel dekning på alle plasser. Det har ikke vi. Souness solgte unna mulige backupspillere i sommer. Hughes er et godt eksempel. Hadde vært utrolig kjekk å ha som backup.

Ekspertene sier også at vi burde vært topp 6 i PL, selv med skadeproblemene våre.

Da er det tull å skylde på skader som den viktigste årsaken til at vi ikke presterer. Vi har tapt kamper selv med nesten fullt lag (bare Luque og Dyer ute). Og når vi har Emre, Solano og N'Zogbia skal vi ikke kunne merke savnet av Luque og Dyer. Men vi har likevel gjort det.
Skadene har det minste av skylda.