20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FORSVAR  (Lest 8094 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
FORSVAR
« på: 03. Des. 2005, 01:29 »
Begynner å bli lei av de som driver å spekulerer om mulige overganger for Joaquin, Duscher og andre midtbanespillere. Det er svært liten tvil om at det Newcastle må bruke sine få gjenværende kroner på i sommer, er forsvaret. Vi har en katastrofal dekning på backplassene, og det er ikke stort bedre på stopperplassen med tanke på hvordan Boumsong og Bramble spiller for tida. Det sier litt om vår forsvarssituasjon når flere her på forumet skriver at de *håper* at forsvaret til neste kamp består av spillere som Elliott og Ramage. Ramage er ikke mer enn noe stallfyll per dags dato, mens den vandrende katastrofen Elliott har spilt sine beste kamper for flere år siden. Babayaro er en brukbar venstreback, men han er like ofte skadet som Souness skylder på dommeren. Også Carr har sine (lange) skadeavbrekk. Nei, glem vinger, midtbanespillere, keepere og det som er. Det er FORSVARET vi må forsterke i neste transfervindu. At Souness ikke klarte å skaffe skikkelige cover der bak i sommer er mildt sagt en tragedie, selv om han gjorde et par fabelaktige kjøp av spillere som har sin posisjon lengre fremme på banen.

En ny spiss bør også være prioritet til sommeren, men det er først og fremst backplassene vi sliter på.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Noreng

• Gjest
FORSVAR
« Svar #1 på: 03. Des. 2005, 10:17 »
Enig.... Jeg mener at hvis vi skal kjøpe en back, må kjøpe en som SJELDENT er skadet.... Dessvere er det ikke alt for mange gode høyrebacker i verden..... Selvklart er det noen, men de er jo DYRE!

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
FORSVAR
« Svar #2 på: 03. Des. 2005, 12:46 »
Finnes mange gode..men gjelder bare å finne dem! det er ikke like enkelt..med mindre man vill gi 3-400 mill for dem.ingen tvil er forsvaret som må fikses på..synes det var langt ifra nok da vi bare henta Boumsong !.Trenger langt flere å heller ikke noe jeg kan skjønner hvorfor ikke souness henta flere forsvar spillere før transfer vinduet stengte :? ,Men uansett så må vi ha noen forsvar spillere nå til transfer vinduet åpner igjen.hvis vi skal få heva oss å få en respektabel plassering.Det vi har nå er rett å slett ikke godt nok(med tanke på skadeproblemer også).selvom jeg tror en respektabel plassering med souness som trener er like sannsynelig som å tro på julenissen
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
FORSVAR
« Svar #3 på: 03. Des. 2005, 12:52 »
Med tanke på Rolferns free transfer-tråd hadde Maxwell og Trabelsi (begge Ajax) vært midt i blinken. Litt offensivt kanskje, men Newcastle er og skal være et offensivt lag som heller vil vinne 4-3 enn 1-0! Når det gjelder midtstoppere så kan jeg ikke komme på så mange alternativ. Vi må huske at Newcastle har en bunnskrapt kasse etter de rådyre kjøpene i sommer. Jeg tviler på at sommerens budsjett blir noe særlig høyere enn £5 mill dersom vi misser UEFA, noe vi sannsynligvis skjer dersom Souness får sitte lengre.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

plebbster

• Gjest
FORSVAR
« Svar #4 på: 03. Des. 2005, 13:38 »
Dere mener jo at vi skal skifte ut laget hele året. Jeg vil heller kjøpe en eller to spillere hver sesong enn å skifte ut halve laget på en sesong. Slik blir det ikke noe skikkelig lag av. Men først må vi sparke Souness.

spirous

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
FORSVAR
« Svar #5 på: 04. Des. 2005, 17:47 »
Hvorfor ikke få tak i Bridge. Siden mannen sitter på benken i Chelsea og ikke virker særlig nær førstelag kan vi jo like gjerne hente litt mer vrakgods fra dem. Han er en spiller som har bevisst at han holder høyt nivå og vil være en klar forsterkning i et heller vaklevorent forsvar.

Og jeg slenger meg på alle som sier vi trenger en ny Midtstopper. Hvor mange sjanser kan egentlig Bramble få. Visst har mannen gjort det bra i Europa de kampene vi hadde der, men ellers er det nærliggende å kalle mannen en katastrofe. Og Moore har vi jo sett mye til siden han kom.

Nei nå håper jeg fat Fred legger penger på bordet så vi kan hente en sjef med stor S til forvaret. Boum og Taylor er gode alternativer men vi trenger i allefall en til.
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fotball er ikke et spill på liv og død, det er mye viktigere enn som så

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
FORSVAR
« Svar #6 på: 04. Des. 2005, 23:35 »
Vi trenger nokon nye forsvars spelarar, utan tvil.
Barry og Trabelsi hadde vært genialt å henta. Nokon andre? husker ikkje i farta...
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
FORSVAR
« Svar #7 på: 05. Des. 2005, 11:20 »
Bridge, Gallas og Trabelsi til Newcastle hadde forsterka forsvaret i alle posisjonar. Men kontraktene til Gallas og Trabelsi går vel ut til sommaren?

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
FORSVAR
« Svar #8 på: 05. Des. 2005, 15:34 »
Brigde - Han må skaffe oss
Gallas - Han bør vi hente
Vanden Borre - kunne vært en mulighet?!
Kompany - Går nok til Chelsea
Campbell - Mulig??

barry - ut med faye, inn med han.

Sikkert feler og, men ingen fler jeg kommer på nå :?
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
FORSVAR
« Svar #9 på: 05. Des. 2005, 17:40 »
hvilken campbell?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
FORSVAR
« Svar #10 på: 05. Des. 2005, 18:22 »
sol i guess
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

spirous

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
FORSVAR
« Svar #11 på: 05. Des. 2005, 22:24 »
Himmel.... Mannen er jo minst like mye skadet som det Woodgate er. Greit nok han er en fair stopper, men tror nok vi må se utenfor storbrittania om vi ikke skal blakke oss helt.

Jeg hadde gjerne sett Van Buyten i NUFC jeg, mannen gjør det jo stort i Hamburg. Og hvorfor ikke snuse litt på Hofland. Han er en av de mer undervurderte spillerne jeg vet om (selv om han var ute i nesten 1 år med skade)

Enten det eller så kan de jo sette scoutnettverket i gang og finne en skjult stjerne til oss. Det hadde vært noe det :D
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fotball er ikke et spill på liv og død, det er mye viktigere enn som så

DanMan

• Gjest
FORSVAR
« Svar #12 på: 06. Des. 2005, 11:20 »
Anthony Vanden Borre (høyreback) og Gael Clichy (venstreback) er to backer med fremtiden foran seg, og de er kapable til å spille i PL allerede i dag. Både kortsiktig og især langsiktig er derfor dette to kanonkjøp dersom vi skulle lykkes i å lokke disse videre.

Ellers har jeg vansker med å styre min begeistring for Phillip Lahm, som vel kan bekle begge rollene?

Ajaxgutta kjenner jeg for lite til til å kunne uttale meg, men det er vel liten tvil om at vi først og fremst bør saumfare markedet for spillere som kan komme gratis/til redusert pris, tatt i betraktning sommerens storforbruk av penger.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
FORSVAR
« Svar #13 på: 06. Des. 2005, 12:25 »
Sitat fra: "Cutthroat"
Bridge, Gallas og Trabelsi til Newcastle hadde forsterka forsvaret i alle posisjonar. Men kontraktene til Gallas og Trabelsi går vel ut til sommaren?

Ja, begge sine kontrakter går ut i 2006 mener jeg. Gallas er dog svært lysten på å dra til Italia, men hadde vi fått han hadde det vært et kupp.

Alle de 3 spillerene ville ha styrket laget, og ikke bare stallen. Vi bør i alle fall prøve å få tak i en av disse. Når det gjelder Bridge så er det velkjent at han er misfornøyd med situasjonen i Chelsea, og det er slettes ikke umulig at klubben selger han i januar eller til sommeren.

Hvordan skal vi få Gael Clichy?Jeg tviler på at Arsenal vil la han gå billig, dessuten så er Ashley Cole til stadighet linket bort selv om realismen i disse ryktene varierer. Husk også på at Clichy er ute for resten av sesongen...

Sol Campbell?Nei takk. På vei nedover.
Anthony Vanden Borre?Aner ikke. Blir regnet som et stort talent, men jeg har ikke sett han særlig mye i aksjon bortsett fra i enkelte av Anderlecht sine kamper i Champions League. Noen som vet noe om hans styrker/svakheter?Har jo mer eller mindre "slått til" i en viss grad til tross for en ung alder, men det gjorde jo også Babayaro i sin tid...
Carr har altfor få landskamper for England!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
FORSVAR
« Svar #14 på: 10. Des. 2005, 15:57 »
hva med scharner?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.