20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 215864 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1215 på: 06. Sep. 2007, 23:51 »
Skjønner ikke hvordan dere kan vurdere å kjøpe en drakt med Luque bak, han er jo en av tidenes flopper og har kostet klubben vanvittig mye penger. Nå skal jeg ikke legge all skyld på Luque selv, men kan ikke forstå hvordan dere kan vurdere å trykke Luque når vi har en drøss av spillere som har ofret 100% både på trening og i kamp.

Nå skal jeg holde meg unna drakt-debatten, med unntak av det jeg sa tidligere, men å kalle Luque en av tidenes flopper blir både i overkant tabloid og historieløst. I tillegg begynner "ofre 100%"-kortet å bli veldig slitt i denne debatten. Praktmål i reservelagskamp, treners uttalelser om at han står på, matchvinnerscoring i UEFA-cupen, og generell begavethet blir iskyggesatt av han ikke løper som Alan Smith mot veldig middels motstand (det var som regel det i kampene han fikk under Roeder).

Selfølgelig er han ein av dei største floppane vi har hatt. Vart kjøpt for over 100 mill, vart betalt skyhøg lønn. Og kva fekk vi igjen for det? ETT PL-mål og ei scoring i UEFA-cupen. Dette var det vi fekk ut av han på 2 sesongar av betydning. Uansett korleis ein vrir og vender på det så har han langt ifra rettferdighet prisen eller lønna, dermed vart han eit elendig kjøp og ein stor flopp.

Ein kan spekulere i om han vart behandla riktig, og om kva anna Newcastle kunne gjort, men det største ansvaret fell på spelaren sjølv. Det vi fekk sett av han på bana var slett ikkje imponerande, og etter den innsatsen han gjorde på bana å bedømme, så er det god grunn til å tru at innsatsen var den samme på trening. Det faktum at han har blitt vraka av 3 forskjellige managara seier også litt.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1216 på: 07. Sep. 2007, 12:37 »
Skjønner ikke hvordan dere kan vurdere å kjøpe en drakt med Luque bak, han er jo en av tidenes flopper og har kostet klubben vanvittig mye penger. Nå skal jeg ikke legge all skyld på Luque selv, men kan ikke forstå hvordan dere kan vurdere å trykke Luque når vi har en drøss av spillere som har ofret 100% både på trening og i kamp.

Nå skal jeg holde meg unna drakt-debatten, med unntak av det jeg sa tidligere, men å kalle Luque en av tidenes flopper blir både i overkant tabloid og historieløst. I tillegg begynner "ofre 100%"-kortet å bli veldig slitt i denne debatten. Praktmål i reservelagskamp, treners uttalelser om at han står på, matchvinnerscoring i UEFA-cupen, og generell begavethet blir iskyggesatt av han ikke løper som Alan Smith mot veldig middels motstand (det var som regel det i kampene han fikk under Roeder).

Selfølgelig er han ein av dei største floppane vi har hatt. Vart kjøpt for over 100 mill, vart betalt skyhøg lønn. Og kva fekk vi igjen for det? ETT PL-mål og ei scoring i UEFA-cupen. Dette var det vi fekk ut av han på 2 sesongar av betydning. Uansett korleis ein vrir og vender på det så har han langt ifra rettferdighet prisen eller lønna, dermed vart han eit elendig kjøp og ein stor flopp.

Ein kan spekulere i om han vart behandla riktig, og om kva anna Newcastle kunne gjort, men det største ansvaret fell på spelaren sjølv. Det vi fekk sett av han på bana var slett ikkje imponerande, og etter den innsatsen han gjorde på bana å bedømme, så er det god grunn til å tru at innsatsen var den samme på trening. Det faktum at han har blitt vraka av 3 forskjellige managara seier også litt.

Feil. Uansett hvordan man snur og vender på det så har han helt klart blitt behandlet som lavt lavmål av Glenn Roeder, noe som igjen har ført til at han har mistet selvtilliten og blitt direkte mishandlet psykisk. Da Souness hentet han, hadde han store planer for Luque. Han startet kampen mot Manchester Utd og ble skadet. Det ødela også mye, sammen med de andre (små)skadene.

Videre derfra fikk han 0 tillitt av Roeder, mannen som satt "fotballspillere" som Pattison foran i køen. I slutten ble det direkte latterlig og jeg er flau på vegne av Roeder og hans vanstyre.

Det værste er at da han fikk tillitt(da han var det eneste tilgjengelige alternativet på topp, eller ved 2, 3 anledninger som innbytter 3, 4 minutter før slutt), så scorte han og gjorde det bra, som f.eks mot Palermo, da han ble matchvinner.

Albert Luque har 19 kamper i Newcastletrøya. Majoriteten av disse er som innbytter fra 80 minutt og ut.

Det er ikke vi som forsvarer Luque som ikke klarer å se hva som virkelig har skjedd med spanjolen de siste årene, det er dere som på deres hals mener at det er Luque selv som har skyld i det, som rett og slett ikke vet hva dere snakker om. Face it!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1217 på: 07. Sep. 2007, 13:22 »
Fredrik har sjønnt det.
Luque fekk ikkje spela 1 Premier League kamp under Roeder fra start. Muligt han fekk nokre overtidsminutt ein og aen gang. Blir ganske vilt når folk klager på han da. Husk Ronaldo brukte ein sesong på og tilvenna seg PL. Mens Luque får etter og ha vert skada i nesten eit år og ute av matchtrening forvente folk han skal komma inn og briljere dei 2 minutta han får. Blir så vanvittig provosert av det. Vanvittig. Og nå tok eg ikkje med at han i tillegg blei behandla på samme måte som ein Afrikansk slave i Amerika under heile Roeder oppholdet. Det hjelper jo heller ikkje akkurat. I den kampen han fekk starte mot Palermo. Putta han og blei matchvinner men blei alikevel tatt av tidligt i 2 omg. Roeder val vel redd for nok eit mål. For da hadde det vert vansklelig og forsvare tribuneplassen hans til neste kamp.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1218 på: 07. Sep. 2007, 14:12 »
Fint enig med Fredrik her! Jeg skylder mye på en av de verste managerene jeg veit om.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1219 på: 07. Sep. 2007, 14:16 »
Både Souness og Roeder gjorde det elendig og skal ha endel av skylden, men Luque er likevel en flopp på lik linje med Viana. Skal vi legge all skylden på Robson som brukte Viana som ving selv om han er best som sentral midtbane?

an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1220 på: 07. Sep. 2007, 14:50 »
Viana sa jævla tidlig i sin Newcastle-karriere at han gjerne ville vekk. Det gjorde ikke Luque.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1221 på: 07. Sep. 2007, 14:54 »
Men Viana presterte faktisk i en del kamper og var til dels god i perioder...spesielt i CL......kan ikke påstå at Luque noengang presterte i newcastle, dessverre..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1222 på: 07. Sep. 2007, 14:55 »
Han gjorde jo det tidvis når han spilte fra start.
Husk at han spilte ALDRI regelmessig, var aldri skikkelig matchfit, ble rett og slett psykisk nedslitt av den fjompen av en udugelighet som styrte oss. Han startet ikke en jævla PL-kamp under fjompen. En skam at spillere som Pattison ble valgt fremfor.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1223 på: 07. Sep. 2007, 14:59 »
Selvfølgelig er det en skam at Pattison ble valgt framfor, men det forandrer ikke det faktum at Luque er en av de største floppene klubben har hatt dessverre. Han kostet veldig mye, hadde enorm lønn, har ikke prestert for klubben og vi fikk ikke en dritt igjen for han. Da mener jeg han er en flopp, så får man heller diskutere hvem som har skylden for at det ble som det ble.
an sparker ikke Bobby Robson??

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1224 på: 07. Sep. 2007, 15:16 »
Selvfølgelig er det en skam at Pattison ble valgt framfor, men det forandrer ikke det faktum at Luque er en av de største floppene klubben har hatt dessverre. Han kostet veldig mye, hadde enorm lønn, har ikke prestert for klubben og vi fikk ikke en dritt igjen for han. Da mener jeg han er en flopp, så får man heller diskutere hvem som har skylden for at det ble som det ble.

Helt enig. Luque har selvfølgelig vært en flopp.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1225 på: 07. Sep. 2007, 15:42 »
Her er det bare til å gi opp. Det nytter tydeligvis ikke å få endret synet til dere som skal ha det til at Luque kun var en flopp som spilte dårlig. Dere har feil, men innser det ikke. Greit nok, driter for så vidt i hva andre mener om saken, men det er bare ikke til å komme bort fra at Luque aldri har fått sjansen regelmessig til å vise noe som helst!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1226 på: 07. Sep. 2007, 16:48 »
Det er faktisk mulig å vise seg fram på trening også. Det ein gjer på trening tek ein som regel med seg i kamp.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1227 på: 07. Sep. 2007, 17:40 »
Det er faktisk mulig å vise seg fram på trening også. Det ein gjer på trening tek ein som regel med seg i kamp.

So ?
Siktar du til Luque:
Luque fekk skryt av Lee Clarck og faktisk Glenn Roeder og. Men det hjalp ikkje Luque til noke meir enn tribuneplass.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1228 på: 07. Sep. 2007, 18:24 »

Du kan jo ikke vite hvordan han har gjort det på trening, hvis ikke du har vært der selv da og overvært treningene!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1229 på: 07. Sep. 2007, 18:31 »

For og sei det på ein litt finurlig måte.
Du skal få lov og kalla Luque ein flopp så lenge du ikkje gir Luque skylda for det.
Hadde Luque fått samme mulighetene som resten av stallen hadde eg vert enig, men det veit dei som er litt oppegåandes at han ikkje blei.