20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 217735 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #630 på: 08. Okt. 2006, 15:55 »
Sitat fra: "chickenman"
Sitat fra: "Asbjørn"
Hehehe ja det kan man lure på Benson. Hadde Joakim vært manager ville han nok vært av den typen som hadde funnet seg ut 2-3 gullgutter uavhengig av hva de presterte på banen.

Nå skal ikke jeg ta på meg rollen som noe "forum-politi" her, men denne type poster mener jeg vi kan holde oss for gode til å komme med.
Joakim er en dønn ærlig person med sine egne meninger, og en av de beste til å argumentere for sin syn her på forumet, med andre ord en slik typer forum bruker jeg liker å ha her. Slike usakligheter som ovenfor rettet mot enkeltpersoner syns jeg blir for dumt. Og særlig når det kommer mot en av de som er flinkest til å argumentere for seg her.
Jeg opplever også å være uenig med både Joakim og mange andre her, generelt går det ikke på navnet på brukeren men hva som står skrevet i postene. Men vi er alle ulike, og har ulike meninger, og vi har alle rett til å ytre våre meninger. Det gjelder for Joakim, det gjelder for Asbjørn, det gjelder for meg selv og for alle andre.
Posten jeg henviser til ovenfor kan kanskje blant noenoppfattes som en menings-ytring, men jeg oppfatter det mest som en rimelig borti natta tåpelig påstand rettet mot en enkelt person og også rimelig ufortjent.

En ting er sikkert, og det er at vi er uenig om hva som er god argumentasjon. At en dårlig kamp skal være grunn nok til å sparke en spiller på hue og ræva ut av klubben er for meg et håpløst argument. Spesielt når man roser Bramble opp i skyene, som om han skulle være en klassestopper. At Bramble er en gullgutt for Joakim er det liten tvil om. Han kan ha en helt håpløs kamp med de utroligste innvolveringer, men likevel blir han forsvart med nebb og klør.

Jeg er som Benson meget forundret over argumentene han kommer med.

Ellers er jeg sikker på at Joakim tåler dette. Litt temperatur må vi da kunne ha på forumet.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #631 på: 08. Okt. 2006, 21:34 »
Men herregud da. Han kritiserer jo ikke Luque pga at han spiller dårlig, alle kan ha dårlige dager - han kritiserer han for å ikke gidde. Ingen kan si at innsatsen til Bellamy var dårlig og selv om Bramble spiller dårlig så prøver han i det minste, noe Joakim mener Luque ikke gjør. Har nesten ikke sett noe til Luque i år så jeg skal ikke komme med noen personlige meninger her men jeg føler det er helt utrolig at folk ikke forstår hva Joakim mener.

Jeg har sett i Bellamy tråden at Joakim skryter hemningsløst av Bellamy, først og fremst pga innsatsen mens han kritiserer Luque for sin innsats, eller manglende innsats om du vil. Helt utrolig at folk ikke forstår det.

Og jeg er foresten enig med Joakim, spillere som ikke gidder har ingen ting i klubben å gjøre. NB! Der snakket jeg generellt og ikke om Luque som jeg som nevnt ikke har vurderingsgrunnlag på.
iverpool FC

DanMan

• Gjest
Floppen Luque?
« Svar #632 på: 09. Okt. 2006, 14:40 »
Men da må kritikken ha rot i virkeligheten! Jeg så selv ikke Ventspils-kampen, og kan derfor ikke uttale meg om den spesifikt, selv om jeg har forstått at Luque slett ikke gjorde noen god figur. MEN, kan noen her inne, med hånda på hjertet, si at å banke inn to ville mål i en RESERVELAGSKAMP (av en tidligere spansk landslagsstjerne), er å vise null innsats? Eller hva med mediehåndteringen, der han klart stadfester sitt ønske om å spille A-lagsfotball for Newcastle? ALLE ser at mannen virklig ønsker å spille!

Og man må huske på at et lag består av forskjellige typer. Luque er ingen arbeidshest à la Parker, men det var vitterlig ikke Robert heller, og han finnes det enda folk som skryter av og savner.

Luque er en strålende fotballspiller, og dersom han ikke får sjansen snart vil det være et enormt feilgrep av Roeder, med potensielt store konsekvenser.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #633 på: 09. Okt. 2006, 14:43 »
Enig. Gi mannen tillit på topp sammen med Martins...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #634 på: 09. Okt. 2006, 18:49 »
Jeg ser ikke helt hvordan han skal fungere på topp sammen Martins. Martins er bevegelig, men han trekker også av og til ut for å være tilrettelegger en gang iblant. Men hvem faen skal score målene da, for Luque er stasjonær og trekker ALLTID ut for å få ballen i beina, og gjerne skyte fra langt hold, eller legge inn i feltet.

Jeg tror ikke Luque har fysikken til å kunne spille spiss i PL. Han er ikke rask, han er ikke spesielt sterk, han trenger lang tid med ballen, og er ikke den typen som flikker elegant videre til en medspiller på løp med bare to, tre touch. Jeg har ihvertfall aldri sett han gjøre det. Jeg ser ikke hvordan vi skal tjene på å gi Luque tillitt i en posisjon han i mine øyne ikke har ferdighetene til å takle. Nei, jeg ser mye heller Martins-Rossi, Ameobi-Martins eller Martins-Sibierski enn Luque-Martins.

Luque har ikke ferdighetene til å lykkes som spiss i PL. Derfor kan han heller ikke få tillitt i den posisjonen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #635 på: 09. Okt. 2006, 19:20 »
Grunnen til at du ikke ser det er at han ikke har fått prøve seg.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #636 på: 09. Okt. 2006, 21:04 »
Stakkars Luque får sikkert aldri prøve seg på trening heller. Må vel være ballgutt eller vannbærer eller noe stakkars...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #637 på: 10. Okt. 2006, 09:23 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Stakkars Luque får sikkert aldri prøve seg på trening heller. Må vel være ballgutt eller vannbærer eller noe stakkars...

Tvilsomt, da Lee Clark sa etter Liverpool kampen at han var meget god på trening, og at han ikke var overrasket over målene mot Liverpool res.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #638 på: 10. Okt. 2006, 17:02 »
Kan ikke Roeder bare prøve han fra start en gang da? Går det til helvete så går det til helvete....Da har han i allefall fått sarte en kamp... Ingen blir gode av innhopp...
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

DanMan

• Gjest
Floppen Luque?
« Svar #639 på: 12. Okt. 2006, 15:43 »
Ser at pipa fikk en annen lyd nå, så snart Robert ble nevnt.  :lol:
Nå var det ikke hans manglende innsats, men manglende egenskapr i PL, samt mangel på "korrekt" spissmaker. Fatter bare ikke hvordan man kan si noe sånt UTEN Å HA GITT MANNEN EN SJANSE.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #640 på: 13. Okt. 2006, 00:04 »
Syns Luque bør få en siste sjangse. Roeder bør la han starte 4-5kamper. Men bare på grunn av at han endelig viste at han faktisk gidder å prøve, noe han beviste med en god innsats for reservelaget. Syns det er helt greit at Roeder har latt han sitte på benken i det siste. I de fleste kampene jeg har sett har han jo virket totalt uinteressert. Men når han gjør en så god innsats for reservene og Lee Clark skryter av innsatsen hans på trening fortjener han å få en sjangse til!

Agurksaft

• Gjest
Floppen Luque?
« Svar #641 på: 13. Okt. 2006, 15:03 »
Man gir ikkje folk ein 4-5 kampar utan god grunn.
Harper til dømes, har vore her i fleirfoldige år uten å bli "gitt" 4-5 kampar.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #642 på: 13. Okt. 2006, 15:15 »
Sitat fra: "Agurksaft"
Man gir ikkje folk ein 4-5 kampar utan god grunn.
Harper til dømes, har vore her i fleirfoldige år uten å bli "gitt" 4-5 kampar.

Sant nok, men synes det blir litt feil i å sammenligne Harper med Luque!
Harper må kjempe mot Given som etter min mening er PLs beste keeper.
Luque derimot blir ofte satt på benken mens Ameobi går og halter utpå banen.
Ameobi fortjener selvsagt å spille istedet for Luque når Luque er totalt uinnteresert. Men må si jeg ble veldig overasket da jeg leste det Lee Clark sa om Luques innsats på trening. Om Luque begynner å vise at han faktisk bryr seg, og ønsker å vinne kamper med Newcastle, da fortjener han en sjangse. Og om han skal få en skikkelig sjangse må han få starte 4 kamper etter hverandre ikke bare en eller to!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #643 på: 15. Okt. 2006, 19:49 »
Vel..
Er usikker på Roeder jeg. Foretrekker halvskadde spillere og å utvikle talenter for Scum istedet. Og gir en mann som Bramble fornyet tillit da hele verden ser at han er en belastning for laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #644 på: 15. Okt. 2006, 20:10 »
EG ER FLAU!
Beklager på det sterkeste at du får ødelagt karriera di i Newcastle Alberto. Hadde virkelig ikkje trudd våres nye manager kunne vere så mykje galnere i haude enn den forige.
SORRY :oops:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]