20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 217721 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Albert Luque
« Svar #510 på: 05. Sep. 2006, 21:26 »
Sitat fra: "Joakim"
Ja, jeg har alltid hatt tro på Ameobi. Og jeg kommer ikke til å gi opp det før Ameobi selv beviser for meg at han ikke duger. Og det har han til gode å gjøre.

Og grunnen til at Luque ikke lykkes, og ikke greier å tilvenne seg engelsk spillestil er at han PRØVER JO FOR FAEN IKKE.

Mot Ventspils, og i mange andre kamper, sto han bom stille, og forventet at han likevel skulle få ballen, og at han likevel skulle lykkes. Han sprang maks én meter i den kampen. Og fikk ikke til en dritt.
Du må PRØVE skal du lykkes. Luque prøver ikke, og da kan han ha seg langt bort fra klubben min. Jeg tåler mye, men manglende innsats, det tåler jeg ikke.

Hvor mange ganger har ikke Ameobi bare småjogga når han gjør noe dårlig da? Gi meg et nummer på hvor mange kamper vi faktisk ikke har visst han har vært med å spille, fordi han ikke gjør en dritt utav seg?

At du kan mene at Ameobi kan komme, det forstår jeg. Hey, jeg støtter deg til og med. Men at du kan i samme slengen mene at Luque er "ut" fordi han ikke prøver (i følge deg) fatter jeg ikke! Det går ikke en dag her inne på forumet hvor jeg kommer over ting du har skrevet som jeg tror du bare skriver for å være uenig. Du elsker å være uenig med alle andre, men du klarer svært sjeldent å se den andre siden av saken.

Prøv å stå litt for det du mener selv, og ikke det motsatte av alle sammen, Joakim!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #511 på: 05. Sep. 2006, 21:54 »
Måtte bare kaste meg inn i denne debatten da jeg ble så ufattelig provosert av innlegget over mitt.
Ja kanskje Ameobi småjogger litt rundt, MEN han prøver og gjør sitt beste, ja man kan faktisk se at mannen kriger og fighter hver gang ballen er i nærheten av han.
Hos Luque er dette fraværende. Skal Luque noen gang bli god i Newcastle må det først skje noe i innstillingen hans, samtidig som Newcastle må basere større deler av angrepsspillet på Luque (langs bakken). Høye baller mot Luque har vi sett at ikke fungerer, men Luque må også vise at han vil gå på løp av og til hvis ikke blir alt bare håpløst.

P.S - kast heller tåpelige person "angrep" inn på andre deler av forumet.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #512 på: 05. Sep. 2006, 22:29 »
For det første. Du sier selv at Amøba jogger rundt. Da kan han vel ikke gjøre sitt beste? Jeg har sett mye av Ameobi, og det regner jeg med du også har. Da ville du sett at han ikke virker interessert i ballen. Han spenner den alt for langt foran seg, for så å JOGGE etter den. Han jobber stort sett ALDRI opp en ball igjen. Likevel er ikke dette en diskusjon om hvorvidt Ameobi gjør en bedre jobb enn Luque. Det er en liten diskusjon om hvordan i alle dager kan stå så inn i granskuen bak Ameobi, og samtidig være såpass kritisk til Luque som han faktisk er.

For det andre. Det var ikke ment som noe personangrep. Det var ment som min oppfatning av Joakim den siste tiden, og jeg prøvde å definere det for han.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #513 på: 05. Sep. 2006, 22:32 »
Du skyter høyt over mål, Lasse!
Jeg står ALLTID for det jeg sier. Selv om jeg kan ha noen feil her og der, som følge av at jeg er dårlig informert. Men jeg står alltid for det jeg sier her inne. Uenig bare for å være uenig? Jeg har lyst til å kalle deg mye rart, og jeg har lyst til å bruke mange pene ord til deg nå, men jeg velger å la det være. Det er ingen vits i det.

Ameobi har også spilt dårlige kamper. Det er ikke noe i veien med det. Jeg kan glatt kritisere Ameobi hvis han ikke prøver. Men stort sett er det en ting som kjennetegner Shola. Han VIL noe. Han VIL lykkes.

Hvorfor kan jeg ikke mene at Luque ikke prøver da? Det er jo sannheten, for pokker! Han ser ikke ut til å ha den viljen han trenger for å lykkes. Så hvorfor kan jeg ikke skryte av Shola, og samtidig kritisere Luque for ikke å prøve?

Jeg vil gjerne være enig med alle sammen jeg, Lasse. Svært gjerne. Men enkelte ting må jeg være uenig i, fordi det strider mot min overbevisning å si noe annet.  Jeg kan ikke si at Roeder er en forbanna udugelig klovn, når jeg mener det stikk motsatte!

Jeg kan ikke si at låneavtalen med Rossi er en katastrofe av dimensjoner, når jeg faktisk er en stor, stor tilhenger av Rossi.

Når jeg skriver at jeg er uenig med noen, så er det fordi jeg ER det. Fordi jeg har andre meninger enn andre personer på dette forumet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #514 på: 05. Sep. 2006, 22:43 »
Jeg stiller meg 100% bak Joakim. Ja, Ameobi kan ha dårlige dager, til og med ekstremt dårlige dager, men han prøver i allefall. Og jeg synes han har visst stor framgang etter at Roeder tok over...

Mens den jævla spanjolen ser utt til å ha siesta hver gang det er snakk om at Newcastle skal spille kamp...

Rossi er jeg spent på og der velger jeg å ikke uttale meg ennå. Har ikke sett så mye til ham ennå, men så lenge han ikke skal spille fast på bekostning av Ameobi (når han er frisk) synes jeg det er en grei deal. Har hørt at han skal være jævla god (Reservekampene til Manju er ikke de jeg følger med på hyppigst), og hvis det stemmer kan det vel aldri sies å være en dårlig deal...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #515 på: 05. Sep. 2006, 23:03 »
Han prøver jo ikke noe mer han enn Luque! Det er jo akkurat det jeg sier! Luque prøver minst like godt som Ameobi! Jeg sier ikke at innsatsen er på topp hos han. Jeg mener han kunne gjort mer, men han har gjort mye! Om han ikke hadde prøvd og ikke hadde vært villig, så hadde han spurt om å få bytte klubb! Eller tror du han liker situasjonen slik den er?

Det gjør han nok ikke. Han vil bedre den. Og det prøver han på. Han viser at han vil, men ikke alltid får det like bra til. Og det er det som er viktig. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at Luque ikke har noe med "floppingen" å gjøre. Men trenerteamet må ta sin del av ansvaret for å ikke ha lagt alt godt nok tilrette for han.

Og Joakim, kall meg hva du vil. Jeg ser på det som konstruktiv kritikk og det hjelper meg til å forstå hvordan du og andre ser på meg.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #516 på: 06. Sep. 2006, 00:35 »
Er det en spiller som har imponert meg etter at Roeder tok over så er det Ameobi. Han har virkelig blomstret!:) Jeg har lenge vært svært skeptisk til han, men hvis han fortsetter i det samme sporet så vil han være en av våre viktigste spillere denne sesongen. Målteft han han vist at han har, og la oss håpe han endelig finne STABILITETEN i sitt spill. Det er nettopp der det har skortet for han før...

Luque kommer mest sannsynlig aldri til å slå gjennom. Men om han sprer misstemning i laget er jeg usikker på... Når jeg så Newcastle trene i Jessheim var det hvertfall han som var "spøkefuglen" i laget, og dro på seg strømper over hodet for å "skremme" Nobby og den andre.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #517 på: 06. Sep. 2006, 07:52 »
få inn tristan så blir det derpor magic!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #518 på: 06. Sep. 2006, 09:06 »
Jeg tror ikke det ligge på viljen til luque. Han sa nei til auxerre, og han har tidligere utalt i media at han vil prøve å kjempe seg inn på laget . Han viser at han ikke er en som gir opp. Jeg føler ikke at alle forholdene ligger til rette for ham heller. De kampene han har spilt har han heller ikke hatt de beste arbeidsforholdene.

Jeg vil gi luque 1 år til . Hvis vi ikke får bruk for ham , bør han bli solgt.
hvis jeg måtte velge, at vi måtte selge luque, for å kjøpe sibierski, ville jeg helt klart beholdt luque. samme hvis situasjonen var det samme med rossi.

La oss håbe at Roeder vurderer luque på lik linje med de andre spillerene , og at han får sine sjangser denne sesongen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #519 på: 06. Sep. 2006, 14:42 »
Det står ikke på innsatsen?
Hvordan kan du da forklare at han står bom stille i den kampen som burde passe ham best. Hjemme mot Ventspils. Er ikke det gode arbeidsforhold, så vet ikke jeg. Han hadde tusen anledninger til å score om han bare hadde løpt, og løpt riktig. Men når han løper stopper han på halvveien og gjemmer seg bak de få forsvarsspillerne som kan sies å finnes.
Er det å ikke gi opp? Er et så svakt lag dårlige arbeidsforhold? Vingene våre rundspilte jo backene som om de ikke fantes, og slo mange gode innlegg inne i feltet. Noen lave, noen høye. Nok av muligheter for Luque til å vise seg frem. Men arbeidsforholdene ligger ikke til rette? Sprøyt!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #520 på: 06. Sep. 2006, 14:48 »
Gud,så lei jeg er av sutringen din Joakim
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #521 på: 06. Sep. 2006, 14:50 »
Gud, så lei jeg er av at du klager sånn på at jeg har mistet all tro på Luque, og kritiserer ham for ikke å vise vilje og innsats.

Hva med å heller argumentere imot meg?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #522 på: 06. Sep. 2006, 15:46 »
Joakim. Tommy har vært på forumet ganske lenge nå. Har du fortsatt ikke fått med deg at han aldri argumenterer for noe? Eneste han sier er Gud så teit du er, jævla kuksuger og lignende i stedet for å argumentere for sitt syn...

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #523 på: 06. Sep. 2006, 21:11 »
Sitat fra: "Joakim"
Det står ikke på innsatsen?
Hvordan kan du da forklare at han står bom stille i den kampen som burde passe ham best. Hjemme mot Ventspils. Er ikke det gode arbeidsforhold, så vet ikke jeg. Han hadde tusen anledninger til å score om han bare hadde løpt, og løpt riktig. Men når han løper stopper han på halvveien og gjemmer seg bak de få forsvarsspillerne som kan sies å finnes.
Er det å ikke gi opp? Er et så svakt lag dårlige arbeidsforhold? Vingene våre rundspilte jo backene som om de ikke fantes, og slo mange gode innlegg inne i feltet. Noen lave, noen høye. Nok av muligheter for Luque til å vise seg frem. Men arbeidsforholdene ligger ikke til rette? Sprøyt!

Nå har det seg sånn at de fleste fotballspillere trenger mer en 1 kamp for å vise seg fram. Dette var i pre seasonn og han manglet mye kamptrening. Kanskje han hadde en dårlig dag? kanskje ikke? Jeg har iallefall troen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #524 på: 06. Sep. 2006, 21:24 »
Nå har det seg også sånn at Luque har spilt 10-15 kamper uten å ha imponert. Så argumentet om at han ikke har fått prøve seg blir mer og mer tynnslitt med tiden... Vi får bare krysse fingrene for Alberto!:)