20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 217649 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #495 på: 31. Aug. 2006, 14:35 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Tommy Sten"
Jeg har fremdeles tro på Luque,kall meg gjerne naiv,men..

Ja, jeg kaller deg naiv og dum.

Jeg kunne godt ha kalt deg en kuksuger også,men det skal jeg holde meg for god til. Vent,jeg gjorde det visst likevel.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

DanMan

• Gjest
Albert Luque
« Svar #496 på: 31. Aug. 2006, 14:36 »
Det er ikke naivt å tro på Luque. Han har skills i massevis, men må si jeg selv har blitt skuffet over at stadig flere stiller spørsmålstegn ved hans "passion" uten at han slår tilbake.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #497 på: 31. Aug. 2006, 16:02 »
Luque har skills i massevis. Men har ikkje fått vist 1 % av det i Newcastle trøya :(
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Agurksaft

• Gjest
Albert Luque
« Svar #498 på: 31. Aug. 2006, 17:43 »
Det er ikke naivt å tro på Luque. Han har skills i massevis, men må si jeg selv har blitt skuffet over at stadig flere stiller spørsmålstegn ved hans "passion" uten at han slår tilbake.

Han har jo førstetouch og passningar som ein norsk 4 divisjonsspelar.
Og det itillegg til at han er utrulig lite mobil og værst av alt, han vil jo ikkje.

rikard

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #499 på: 31. Aug. 2006, 17:55 »
For meg så virker det som om han er totalt blotta for selvtillit. Ikke lett å få til noe uten den store trua på seg selv. Jeg håper fortsatt at han i løpet av høsten skal få til litt kvalitetsspill.

rikard

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #500 på: 31. Aug. 2006, 17:56 »
For meg så virker det som om han er totalt blotta for selvtillit. Ikke lett å få til noe uten den store trua på seg selv. Jeg håper fortsatt at han i løpet av høsten skal få til litt kvalitetsspill, for da vil det løsne skikkelig.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Albert Luque
« Svar #501 på: 31. Aug. 2006, 18:47 »
Det er fryktelig synd at Albert Luque rett og slett ikke presterer bedre enn han gjør. Han er en svært god fotballspiller, men har ikke hundre prosent (ja, ikke engang sytti, vil jeg påstå) rot i Newcastle, og da er grunnlaget dårlig for bedre prestasjoner etter hvert.

Jeg har tro på Luque som en habil fotballspiller med gode kvaliteter, men det spørs hvor lenge han holder ut i England etter sine prestasjoner hittil. Jeg tror uansett det bor et potensiale i mannen, selv om det ikke akkurat har blomstret fullt til nå. Vi får inderlig håpe at det kommer, både for spanjolens og Newcastles del.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #502 på: 01. Sep. 2006, 00:27 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg har fremdeles tro på Luque,kall meg gjerne naiv,men..

Ja, jeg kaller deg naiv og dum.

Jeg kunne godt ha kalt deg en kuksuger også,men det skal jeg holde meg for god til. Vent,jeg gjorde det visst likevel.

Jeg synes du virker både voksen, smart og slett ikke naiv Tommy Sten. En spiller som nå har vært i Newcastle i 1 år uten å utretta en dritt må vel snart slå i gjennom. Spesielt siden han prøver så hardt og gjør alt han kan hver gang han får en sjanse på laget.

Det er bare å innse at denne udugelige degosen aldri kommer til å slå igjennom i Premier League. Greit nok at han var en god spiller i Primera Division, men det han har vist på det året han har vært i Newcastle viser ikke en ørliten antydning en gang til at han skal kunne gjøre det samme i Newcastle...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #503 på: 01. Sep. 2006, 00:35 »
Ja, hadde Luque virkelig gitt 110% hver eneste gang han fikk sjansen, hadde han vist det samme pågangsmotet som N'Zogbia, Pattison, Taylor og delvis Milner gjør når de får sjansen, så hadde han hatt langt flere støttespillere.

Selv har jeg støttet Luque så godt jeg kunne helt siden han kom, skyldt på skader og lang tilvenningstid, men i løpet av våren begynte jeg å bli mer skeptisk. Men så scoret han mot Sunderland, og scoret i Shearers testimonial og scoret i pre season, og jeg fikk et håp. Men etter hjemmekampen mot Ventspils var jeg sikker, denne karen har overhodet ingen fremtid på St. James' Park.

Han har ferdigheter og han har talentet. Men han har ikke den "driven" som han trenger og han viser null vilje til å lykkes når han er på banen lenger. Og har du ikke det, da kommer du heller ikke til å lykkes.
Sorry, mate.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #504 på: 04. Sep. 2006, 22:12 »
Grunne til at han ikke lykkes er at han ikke behersker den engelske spillestilen. Han var jo en av primiera divisjons beste spillere.
Men han har hatt en veldig vanskelig tid også, og når du først når bunnen, er det en veeldig lang vei opp. Det at han ikke ville til auxerre sier jo at mannen vil lykkes i newcastle, og det såtr det veldig mye respekt av!

I fjor baserte vi store deler av spiller vårt på Shearer, med styrken og rutinen hans, kunne vi slå opp lange baller på han for så og komme etter. Jeg tror ikke dette er luques type fotball.

Det blir spennendre og se hvordan vi skal spille fotball i år. Vi har et meget godt teknisk lag, og hvis duff og zoggie spiller på hver sin kant har vi mye fart sammen med oba på topp. Jeg tror Luque kan klare å finne seg til rette denne sesongen, han har jo en meget dødelig passningsfot, god blikk og en herlig teknikk.

Jeg håper han klarer å motbevise oss alle. ingen ting ville gledet meg mere. han herjet jo i spania.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #505 på: 05. Sep. 2006, 12:07 »
Jeg mister ikke troa på Albert før han selges..

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Albert Luque
« Svar #506 på: 05. Sep. 2006, 15:04 »
Jeg er så facinert av alt du skriver Joakim. Og det som facinerer meg mest er at du er den som alltid har hatt mest tro på Ameobi.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #507 på: 05. Sep. 2006, 16:13 »
Ja, jeg har alltid hatt tro på Ameobi. Og jeg kommer ikke til å gi opp det før Ameobi selv beviser for meg at han ikke duger. Og det har han til gode å gjøre.

Og grunnen til at Luque ikke lykkes, og ikke greier å tilvenne seg engelsk spillestil er at han PRØVER JO FOR FAEN IKKE.

Mot Ventspils, og i mange andre kamper, sto han bom stille, og forventet at han likevel skulle få ballen, og at han likevel skulle lykkes. Han sprang maks én meter i den kampen. Og fikk ikke til en dritt.
Du må PRØVE skal du lykkes. Luque prøver ikke, og da kan han ha seg langt bort fra klubben min. Jeg tåler mye, men manglende innsats, det tåler jeg ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #508 på: 05. Sep. 2006, 17:57 »
Joakim er dessverre inne på noe, og det er synd. Misforstå meg rett nå. Men faktum er at Luque er ikke veldig interessert når han får muligheten. Og det er  veldig synd. For i toppform er Luque en av Europas bedre spillere i sin kategori. Og det er ikke tvil om at overgangen fra solfylte og relativt varme Spania til småkalde og regntunge England og Newcastle er stor. Og at han sliter med dette. Han ble jo også satt kraftig tilbake av en alvorlig skade rett etter at han kom til klubben. Husker godt første kampen hans mot MænJu hjemme på St.James. Uten at han lykkes helt da var han friskere en noen gang etterpå. Nå snakker vel ikke Luque noe særlig engelsk heller, og man kan jo bare prøve å gjette hvor mye det plager ham. "Her går jeg rundt ute på et gressteppe i et vilt fremmed og kaldt land, sammen med 21 andre spillere, men jeg er den eneste som ikke forstår filla av hva som blir sagt her". Hvor tungt må ikke det være? Håper alikevel at dette har bedret seg litt nå etter over et år i England.

Alikevel, Fat Fred presiserte nylig i pressen (i Evning Chronicle?) at Roeder har jobbet hardt med stallen, for å få rette spillerne med rette innstillingen og samtidig kvitte seg med "daukjøtt". Luque har overlevd denne prosessen sålangt. Og det faktum at han fikk intet annet nummer en nummer 7 tilsier at han er med i fremtidsplanene. Selv om jeg kanskje legger litt mye i bare et trøyenummer her(?)
Luque selv hadde neppe blitt i klubben når han hadde muligheten til å gå, hadde det ikke vert for at han tror han kan få noe mer ut av det, enn det han gjør akkurat nå. Og det sammen med at Roeder fortsatt har valgt å beholde ham gjør at jeg fortsetter å håpe at Luque skal blomstre i Newcastle. Jeg håper og håper. Hver gang han drar på seg drakta og løper ut på banen for å representere Newcastle så håper jeg. Dessverre blir jeg nesten hver gang også like skuffet.

Men så lenge Luque er Newcastle spiller håper jeg på det beste, selv om jeg tviler mer for hver gang han får muligheten. Så gjenstår det å se om Luque fortsatt er Newcastle spiller om, tja... et år, eller ved sessong slutt?

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
Albert Luque
« Svar #509 på: 05. Sep. 2006, 21:01 »
Luque er ingen kløpper i engelsk nei, det kan jeg selv bekrefte da jeg snakket med han før kampen på Åråsen i sommer da han satt skadet på benken før gutta kom ut til oppvarming. Han snakket engelsk, men slettes ikke veldig bra og det kan nok være et problem for han som påvirker helheten, og dermed også spillet hans. Men det er neppe mindre gode engelsk kunnskaper alene som er Luques problem, for som Joakim med flere sier, det må være innsats som ligger i bånn. Det er første bud for å lykkes, samme f hvor god du er tekninsk eller hva det måtte være, innsatsen må være på topp og du må gi 100%. Dette kan ikke sies om Luque, derfor har han heller ikke lykkes i Toon trøya foreløpig. Men jeg håper fortsatt, men da må han begynne å gi jernet når han først får sjansen.