20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Prison Break  (Lest 66763 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Prison Break
« på: 26. Nov. 2005, 22:36 »
Noen som har sett denne geniale serien? Har sett til og med episode 9 på to dager nå. De har kommet til episode 12 i USA. Langt bedre etter Lost etter min mening, selv om jeg liker den serien også.

Det hele handler om en person som blir (uskyldig) dømt til døden på grunn av at han har drept visepresidentens bror. Det hele er en "set-up" fra myndighetene hvor både visepresident og secret service har en finger med i spillet.

Burrows (den dødsdømtes) bror, Michael, er en usedvanlig smart fyr som er den eneste som tror på brorens uskyld. Han har bare gode karakterer og har hatt gode jobber, men raner en bank med vilje slik at han blir satt inn i samme fengselet som broren for å redde ham. Broren har 30 dager igjen, og det er disse dagene dramaet utspillerer seg. Say no more.

Genial serie, rett og slett!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

plebbster

• Gjest
Prison Break
« Svar #1 på: 27. Nov. 2005, 11:18 »
Det høres spennende ut. Er det på norsk TV du har sett de ni episodene eller laster du dem ned?

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #2 på: 27. Nov. 2005, 11:53 »
Prison Break er sinnsykt bra. Har sett alle episodene som har kommet ut hittil og det er bare så utrolig spennende. Episode 12 var knall. Gleder meg til fortsettelsen.

Det er ingen tvil om at PB er bedre enn Lost. Lost er bra, men jeg føler det går for treigt denne sesongen. Mulig jeg er litt for utålmodig, men synes det tar for lang tid før de kommer til poenget. En slik serie kan ikke ha 3-4 sesonger etter min mening.. Synes ikke lost greier å leve opp til forventingene mine lenger.

Ellers kan jeg anbefale serier som Threshold og My Name Is Earl (knallvittig!).

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #3 på: 27. Nov. 2005, 14:45 »
Sitat fra: "thepaul"

Kan du kort forklare hva disse seriene handler om? Har hørt rykter om at neste episode etter 13 som kommer på mandag ikke er før i mai pga at 24 skal sendes  :? Er desperat etter å finne en ny og god serie. Og for guds skyld, ikke nevn The OC!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #4 på: 27. Nov. 2005, 14:46 »
Sitat fra: "plebbster"
Det høres spennende ut. Er det på norsk TV du har sett de ni episodene eller laster du dem ned?

Du laster den ned fra The Pirate Bay. Det går rykter om at TV3 skal kjøpe serien. Tror de vil tjene en del tusen på det.

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #5 på: 27. Nov. 2005, 15:23 »
Threshold:
Handler om romvesner som invaderer jorden. De infiserer mennesker så de blir til romvesner for å få dem til å hjelpe dem med å ta over jorden. Så er det en organisasjon som skal takle disse situasjonene. Det høres kanskje litt teit ut, men jeg den er bedre enn den høres ut til å være. Se en eller to episoder hvert fall..

My Name Is Earl:
Er en komiserie. Handler om Earl som har gjort mye slemt mot andre i livet sitt. En dag vinner han 100 000 dollar på et skrapelodd. plutselig blir han påkjørt og havner på sykehus. Mens han ligger der ser han et program om karma. Karma går ut på at en person som gjør gode ting får et godt liv. Earl synes livet hans suger så han bestemmer seg for å gjøre opp for alt det vonde han har påført andre. Det er det serien handler om. Det er en utrolig sprø serie. Meget morsom

Her er en bra side hvor det ligger en hel haug av tv-serier til nedlasting:

http://www.tvtorrents.com/

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #6 på: 27. Nov. 2005, 15:48 »
Sitat fra: "Nordin"

Kan du kort forklare hva disse seriene handler om? Har hørt rykter om at neste episode etter 13 som kommer på mandag ikke er før i mai pga at 24 skal sendes  :? Er desperat etter å finne en ny og god serie. Og for guds skyld, ikke nevn The OC!

Det stemmer nok det.. Det ser ut til at det bare er to eller tre episoder igjen av denne sesongen..
Airdate   Episode   Title
2005-11-28   1x13   End of the Tunnel
2006-01-01   1x15   By the Skin and the Teeth

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #7 på: 27. Nov. 2005, 16:26 »
Høyrtes intresangt ut denna serien dao.

Er den lett å lasta ned ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #8 på: 27. Nov. 2005, 16:34 »
Sitat fra: "Benson"
Høyrtes intresangt ut denna serien dao.

Er den lett å lasta ned ?

alle episodene til de nevnte seriene over, ligger på http://www.tvtorrents.com
Det eneste er at du må registrere deg for å laste de ned.. Men jeg anbefaler alle å melde seg inn. Man får tak i det meste av serier som går på tv.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #9 på: 29. Nov. 2005, 13:05 »

Det er ingen tvil om at PB er bedre enn Lost. Lost er bra, men jeg føler det går for treigt denne sesongen. Mulig jeg er litt for utålmodig, men synes det tar for lang tid før de kommer til poenget. En slik serie kan ikke ha 3-4 sesonger etter min mening.. Synes ikke lost greier å leve opp til forventingene mine lenger.

Enig i at Lost er for treigt rett og slett. Lost kunne blitt en vanvittig bra serie, og jeg så potensialet i forrige sesong. Men, det er altfor lite framgang sett ut i fra et langsiktig perspektiv. Om det blir 3-4 sesonger som det spekuleres i, så hopper jeg nok av. Hadde man greidd å begrense seg til 2 sesonger så kunne dette blitt en klassiker. Jeg frykter at Lost kommer til å vikle seg inn i enda mer komplekse grunner til hvorfor det er slik som det er på øya, og vi kommer til å få vite hele forhistorien til de som er på øya. Jeg har sett de 6(?) episodene som TVN har sendt, og det er spennende til tider, men serieskaperene har funnet ut at det "å melke kua" lengst mulig er en god måte å tjene penger på. Det er bare en serie som har holdt et høyt nivå over lengre tid, og som faktisk bare ble bedre og bedre inntil det nådde en topp, og det er Seinfeld. Heldigvis så sluttet serien før nivået begynnte å synke.

Har ikke hørt om de andre seriene som blir nevnt her, men jeg kommer helt sikkert til å se etter de om de blir sendt på norsk tv. Forøvrig så setter jeg stor pris på gode serier og har en del i dvd-samlingen min. Det er i mitt tilfelle serier som "The Office", "Futurama" og "Seinfeld".
Carr har altfor få landskamper for England!

plebbster

• Gjest
Prison Break
« Svar #10 på: 30. Des. 2005, 13:26 »
Jeg måtte bare få opp tråden igjen fordi jeg nå ser reklame for denne serien. Selv skal jeg benke meg ned den 5. Januar for å se på litt action. Noen andre som vil gi serien en sjanse? :)

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #11 på: 30. Des. 2005, 15:34 »
Jepp.
Noen som vet når My Name Is Earl begynner?
Har jo gått reklame for den i 15 år nå!

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #12 på: 30. Des. 2005, 17:25 »
Prison Break er en genial serie, er kommet til episode 13 i USA...neste kommer ikke ut før i Mars april...

Men jah, det er en sykt bra serie, jeg og dama følger med som slaver, og gleder oss veldig til neste episode, bare synd at FOX skal vise 24 istedenfor nå på nyåret!

Den kommer på TV3 om ikke så lenge, så følg med dere som ikke har sett det enda!

Det er en  serie som, så vidt jeg har hørt, bare skal vare en sesong, på ca 20-22 episoder. Det er liksågreit det, slik at den ikke blir dårlig ved at den blir dratt ut over maaaange sesonger:)

Serien er konge, løp å kjøp, eller last ned, eller hva enn du gjør ;)

Bjørn - Tea Bag
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #13 på: 02. Jan. 2006, 15:56 »
Har kommet så langt som det er mulig å komme både på Prison Break og My Name Is Earl, begge er blitt mine favorittserier! Anbefales på det varmeste ;) Jeg har hvertfall blitt helt hekta. Synd at neste episode av PB ikke kommer før uti mars...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Prison Break
« Svar #14 på: 03. Jan. 2006, 13:33 »
noen som har sett den geniale britiske serien som heter Coupling!? hehe den er skikkelig drit bra:p hehe den brukte å gå på nrk 2. består av 4 sesonger.. vanvittig artig!:P

britisk versjon av friends.. men jeg hater friends... og da sier det litt når jeg virkelig liker Coupling.
Han kom, ble mett og dett var dett....