20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Prison Break  (Lest 66728 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Prison Break
« Svar #255 på: 17. Okt. 2007, 16:40 »
Er det ikke lov til å syntes at Prison Break er forutsigbart? Er det ulovlig?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 17. Okt. 2007, 16:52 »
Fortell oss hva som har vært forutsigbart da, smartass.

plebbster

• Gjest
« Svar #257 på: 17. Okt. 2007, 17:10 »
Latterlig, olav. tror egentlig du skjønner det selv også. :)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 17. Okt. 2007, 18:10 »
Utifra det jeg har sett så er grunnene:

Latterlig hvor "heldige" enkelte av folka der er. Enkelte der dør bare ikke uansett hva som skulle skje. Da jeg fulgte med overlevde jo folka "utrolig nok" alt mulig, slapp alltid "akkurat" unna politiet og klarte "akkurat" å gjemme seg før de ble oppdaget. Det er slike smådetaljer som blir så sykt forutsigbare. Så deler av en episode i sesong 2 også på pcen hos en kamerat, og der kom en kniv flyende i lufta mot en eller annen og den skulle han selvfølgelig ikke ha overlevd, men gjorde visstnok det.. Eller da Sarah, eller hva hun heter (lenge siden jeg har sett på serien) overlevde det ene selvmordsforsøket... Få eksempler her, lenge siden jeg fulgte med, husker bare serien i korte trekk.

Det ble bare for dumt.

Trenger ikke være så sykt smart for å syntes at noe er forutsigbart eller?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #259 på: 17. Okt. 2007, 22:46 »
Syns det har tatt seg veldig opp nå i sesong 3. Syns Olav bør se litt mer før han kritiserer så mye.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 18. Okt. 2007, 00:09 »
Utifra det jeg har sett så er grunnene:

Latterlig hvor "heldige" enkelte av folka der er. Enkelte der dør bare ikke uansett hva som skulle skje. Da jeg fulgte med overlevde jo folka "utrolig nok" alt mulig, slapp alltid "akkurat" unna politiet og klarte "akkurat" å gjemme seg før de ble oppdaget. Det er slike smådetaljer som blir så sykt forutsigbare. Så deler av en episode i sesong 2 også på pcen hos en kamerat, og der kom en kniv flyende i lufta mot en eller annen og den skulle han selvfølgelig ikke ha overlevd, men gjorde visstnok det.. Eller da Sarah, eller hva hun heter (lenge siden jeg har sett på serien) overlevde det ene selvmordsforsøket... Få eksempler her, lenge siden jeg fulgte med, husker bare serien i korte trekk.

Det ble bare for dumt.

Trenger ikke være så sykt smart for å syntes at noe er forutsigbart eller?

1. Mange folk har dødd. Halvparten (?) av de som rømte ca.
2. Mahone som heiv kniven mente ikke å drepe Michael, han skulle skremme. Og si meg en annen serie der hovedpersonen dør midt i en sesong.
3. Sarah overlevde en overdose ja, men det er det mange som gjør. I sist episode ble hun drept.

Det ble bare for dumt.

Enig...

Noreng

• Gjest
« Svar #261 på: 18. Okt. 2007, 14:41 »
Utifra det jeg har sett så er grunnene:  Så deler av en episode i sesong 2 også på pcen hos en kamerat, og der kom en kniv flyende i lufta mot en eller annen og den skulle han selvfølgelig ikke ha overlevd, men gjorde visstnok det..

Mahone ville ikke drepe Scofield da. Han sku skreme han for å vise at han ikke var til å kødde med. Scofield var jo veien hans ut, så han ville jo ikke drept han da. Dessuten var det ingen som hadde forventa at Mahone skulle skreme Scofield den episoden?  ::)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 18. Okt. 2007, 16:13 »
Som jeg sa har jeg hovedsaklig fulgt med i 1 sesong, så det er ganske idiotisk og fortelle meg hva som har skjedd senere enn det. Den var spesielt rettet mot deg, Addis.

Og om det ikke er lov til å kritisere Prison Break, så kan man jo lure på hvor fanatiske Prison Break-fans dere er.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 18. Okt. 2007, 16:49 »
du sier jo at det er en forutsigbar serie, og når du skal trekke frem eksempler så drar du frem ting heelt ut av sammenheng, og i tillegg har du ikke sett det! haha!

Noreng

• Gjest
« Svar #264 på: 18. Okt. 2007, 18:00 »
Jeg har ikke noe imot at du ikke liker Prison Break, men det blir jo latterlig å si det er forutsigbart når du ikke kan komme med et konkret eksempel osm faktisk stemmer.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 18. Okt. 2007, 20:44 »
du sier jo at det er en forutsigbar serie, og når du skal trekke frem eksempler så drar du frem ting heelt ut av sammenheng, og i tillegg har du ikke sett det! haha!

Sannheten er at jeg har sett sesong 1 og deler av sesong 2.

Du argumenterer mot meg at:

1. Mange har dødd. Halvparten (?) av de som rømte ca.

Sannheten er at jeg ikke har sett denne delen, fordi på slutten av sesong 1 hadde de jo nettopp rømt?

Mahone som heiv kniven mente ikke å drepe Michael, han skulle skremme. Og si meg en annen serie der hovedpersonen dør midt i ei sesong.
Jeg tror ikke vi tenker på samme situasjon nå... tror det var han T-Bag som fikk en kniv mot seg en eller annen gang.

Sarah overlevde en overdose ja, men det er det mange som gjør. I sist episode ble hun drept.
Fint at hun ble drept i siste episode. Følg med på hva jeg skriver: JEG HAR SLUTTET Å FØLGE MED FOR LENGST!!!

OK?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 18. Okt. 2007, 21:12 »
slik jeg oppfatter hva du mener er at du VISSTE at sarah ikke kom til å dø? right?
vet du hva forutsigbart betyr??

du sier at det er så latterlig at ingen døde og alle overlevde de sykeste tingene, mens sannheten er at mange er døde nå! dette beviser jo at du tok feil! kanskje ikke så forutsigbart allikevel?

godt mulig det var tbag som fikk kniven etter seg, men mener det var michael. uansett han mente ikke å drepe, men å skremme!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 18. Okt. 2007, 21:17 »
Fint, jeg kan ikke argumentere over noe jeg ikke har sett, men det jeg har sett av Prison Break var forutsigbart syntes jeg.

Og når har jeg sagt at jeg visste at Sarah ikke kom til å dø? Det har jeg aldri sagt. Har bare klaget over at hun overlevde det selvmordsforsøket. At hun selvfølgelig ikke var død allikevel.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 18. Okt. 2007, 21:21 »
se det at du klager over at hun overlevde selvmordsforsøket hadde ingenting med at du mente at serien var forutsigbar?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 18. Okt. 2007, 21:36 »
Å jo da. Jeg visste ikke at Sarah ikke kom til å dø, men det kom faen meg ikke som noe sjokk.