20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vålerenga  (Lest 13670 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Vålerenga
« på: 27. April 2005, 18:44 »
Vålerenga er nå seedet i 2. kvalifiseringsrunde i neste års CL. Det kan være bra for Osloklubbens sjanser til å gå videre.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Vålerenga
« Svar #1 på: 27. April 2005, 22:09 »
Merk KAN være. Vålerengen kan være maks uheldig med trekningen i tredje runde, om de kommer seg dit, og møte lag som ManU (ja, de er jo bønder, så de er jo enkle å slå. Lett match.), Celtic (enda lettere match. Skotsk fotball duger jo ikke) eller andre store lag. Jeg har sterk tvil om hvorvidt Vålerengen kommer til å klare å kvalifisere seg for CL. Når de er seedet i andre kvalikrunde, er sjansen stor for å komme seg videre til tredje, men derfra er veien lang. Håper virkelig at Rosenborg blir seedet i tredje kvalikrunde, og da må alle gode krefter slå seg sammen, og sende Chelsea til finalen i CL, og gi Everton fjerdeplassen i PL. Jeg ber hver dag om at dette skal skje.
Forøvrig så håper jeg at Vålerenga kommer seg til CL, slik at de kan få kjenne på nivået, og for å øke norsk fotballs rang, slik at det neste år vil bli lettere for RBK å kvalifisere seg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Vålerenga
« Svar #2 på: 27. April 2005, 23:20 »
Sitat fra: "Joakim"
Forøvrig så håper jeg at Vålerenga kommer seg til CL
Toon, Toon,
Black and white army

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Vålerenga
« Svar #3 på: 28. April 2005, 01:17 »
Håper ALDRI Vålerenga kommer til CL.. Det unner jeg dem ikke.
Uansett er veien lang ditt og 3kval.runde kan bli en hard nøtt og knekke. Til og med for Engen med stjernespissene Hulsker og Berre :P

Brann derimot hører hjemme i CL uten at jeg trenger å forklare hvorfor :P

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Vålerenga
« Svar #4 på: 28. April 2005, 20:57 »
Først. Til de som tror de provoserer noen ved å kalle Vål'enga ved feil navn - det funker nok ikke. Bare sånn at dere skal slippe å drite dere ut i framtiden.

Sitter nå og ser en kamp på Ullevål stadion. Ser et litt reservepreget Brann-lag mot Vålerenga. Hovedproblemet til Brann er at de er tannløse foran mål. Vålerenga derimot har en målfarlig spiss i en herremann ved navn Bernt Hulsker.
Toon, Toon,
Black and white army

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Vålerenga
« Svar #5 på: 28. April 2005, 21:44 »
Engen vant fullt fortjent i kveld.. Winters,Dylan og Sæternes har ikke akkurat starta denne sesongen bra. Velger å tro at dette skyldes lite treningsgrunnlag pga. skader.

Når Winters og Sæternes kommer i form vil nok målene trille inn skal du se.

Fullt fokus mot Ålesund nå, skal hente 3 poeng på plasten..

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Vålerenga
« Svar #6 på: 28. April 2005, 22:23 »
Thomas: Synes du har litt feil fokus i en tråd om Vålerenga. Enga spilte uten Iversen i dag, og vant allikevel fullt fortjent mot en av medaljekandidatene (om vi kan kalle Brann det).
Toon, Toon,
Black and white army

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Vålerenga
« Svar #7 på: 28. April 2005, 23:42 »
Har fokuset mot Brann jeg :D Enig at VIF vant fortjent i kveld uten at jeg griner av den grunn.
Om du ikke ser på Brann som medaljekandidat i årets tippeliga tror jeg ikke du er helt på stell,men jeg tar det som dårlig forsøk på å provosere!!

Blir jo fort kjedlig å kun diskutere Engen i en tråd uten å flette inn litt Brann stoff, du kjøper den vel?

djmattis

• Gjest
Vålerenga
« Svar #8 på: 28. April 2005, 23:54 »
Hva med at alle norske lag sug'r   ???

det er en grunn at svenske og danske lag herjer, de er bedre... ret og slett...
spillermessig tenker jeg mest på da..
svensk liga kommer til å gå forbi norske ligan innen noen år.. uten tvil

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Vålerenga
« Svar #9 på: 29. April 2005, 13:22 »
Sitat fra: "djmattis"
Hva med at alle norske lag sug'r   ???

det er en grunn at svenske og danske lag herjer, de er bedre... ret og slett...
spillermessig tenker jeg mest på da..
svensk liga kommer til å gå forbi norske ligan innen noen år.. uten tvil

Hva med resultatene fra diverse kamper mellom de skandinaviske lag, som helt klart tyder på at RBK er best i skandinavia. Alle svenske og danske lag som har prøvd seg på oss i CL har fått bank. Vi har spilt utallige treningskamper mot FCK (København) og DIF (Djurgården), og vunnet. Akkurat i årets Royal League har vi ikke lyktes 100%, men ser du bak resultatene vil du se at vi var klart bedre enn Djurgården, klart bedre enn København, klart bedre enn Malmö. Og selv om jeg innerst inne er livredd for nok et eksempel på ineffektivitet i særklasse, så tror jeg RBK banker Malmö i Malmö og møter IFK Göteborg i RL-finalen. Og vi har vunnet mot IFK på Ullevi før.
RBK kommer nok en gang til å vise seg som nordens beste lag. Og ser du på resultatene sånn totalt sett, så tror jeg RBK, Enga og Brann har slått såpass godt fra seg, at Norge vil bli stående som beste nasjon.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Vålerenga
« Svar #10 på: 29. April 2005, 14:31 »
Vålerenga har bevist gang på gang at de har vært best. Dessverre så mangler de erfaringen. Om jeg måtte holde med et lag i årets tippeliga, så måtte det ha blitt Vålerenga. Var jo litt artig at de brukte Ronny Johnson som spiss igår :lol:

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Vålerenga
« Svar #11 på: 29. April 2005, 17:40 »
Joakim: Du presenterer RBK som det beste laget i Norden i en tråd om Vålerenga. Og du glemmer at enga har grisa RBK i alt som har vært i den siste tiden. Det er litt av en prestasjon... :lol:
Toon, Toon,
Black and white army

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vålerenga
« Svar #12 på: 29. April 2005, 17:50 »
Mener og å huske at RBK ikke har "overkjørt" noen som helst når det er snakk om Royal League....tap hjemme mot FCK osv....men de har absolutt ikke hevda seg så sterkt som man skulle tro på forhånd...på meg virker det som det er nettopp FCK som ligger best ann til å kunne kalle seg nordens beste lag.

Skulle til å trekke frem Vål'enga der åsså, men siden de ikke kan komme til finalen lenger gidder jeg ikke det. sikkert mange som ville klaga om jeg sa at de var best i norden sammen med FCK....men at de er blandt de beste er det ingen tvil om.

Og om det posten egentlig handler om, så syns jeg det er flott, og fortjent at Enga er seeda i 2 kvallikrunde i CL..er en boost for norsk fotball at flere lag enn rosenborg har mulighet til å "hevde seg" i det gode selskap i Europa...jeg tviler på om Enga går til gr.spillet, men man skal aldri si aldri! de har jo vist seg meget stabile.....men er ikke matcha på CL nivå enda slik jeg ser det...men jeg er jo bare nordlending, så hva vet jeg om by-fotball :P
Sånn, da slipper noen å slenge det i tryne på meg vertfall :D

Bjørn....
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Vålerenga
« Svar #13 på: 30. April 2005, 15:45 »
RBK overkjørte FCK i nesten samtlige 90 minutter på Lerkendal. Problemet var bare at de nekta å score mål, det gjorde derimot FCK, og dermed vant danskene ufortjent. RBK overkjørte Djurgården i store deler av kampen på Lerkendal. Problemet var bare at de spilte så elendig defensivt, at det ikke fantes markeringer på svenskenes spillere, de gangene de var på besøk på RBKs banehalvdel. RBK har vært svært uheldige med uttellingen, men skal ikke beskyldes for ikke å ha spilt bra. I kampene mot Vålerenga har RBK vært svake, av en eller annen merkelig grunn. Men RBK har fortjent å komme seg så langt som de har i turneringen, og de har absolutt fortjent å komme et skritt lenger også. Om ikke resultatmessig, så spillemessig ihvertfall.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Vålerenga
« Svar #14 på: 01. Mai 2005, 11:38 »
Det er jeg enig med Joakim i. Rosenborg presset på i samtlige kamper, styrte kampen, men manglet det lille ekstra. Men at trønderne ikke klarer å score er deres problem, og det vitner til dårlig angrepseffektivitet. Det er en av grunnene til at RBK kan få det vanskelig i tippeligaen i år. Men det blir nok enten 1, eller 2plass. Vålerenga er ikke best i Norge før de har vunnet noe.