20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton FC - Newcastle United  (Lest 20702 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Everton FC - Newcastle United
« Svar #60 på: 28. Nov. 2005, 01:09 »
Fant dette på vg.
Link

Jeg er overhodet ikke Newcastle supporter, men det som skjer om dagen begynner å bli smått patetisk..

De er "ranet" av dommerne i gjentatte bortekamper denne sesongen!

Arsenal (b) - Et latterlig rødt kort til Jenas, og et feil straffespark 5 minutter før slutt gav arsenal en ufortjent seier.

Wigan (b) - På stillingen 1-0 til wigan har Newcastle en ball en meter i mål og de ble snytt for et klokkeklart straffespark! Denne kampen gjorde meg opprørt over den dårlige dømmingen..

Chelsea (b) . tidlig i kampen, på stillingen 0-0 ble Bowyer klippet rett ned av Terry. Nok engang ble Newcastle snytt for et klokkeklart straffespark, og de tapte kampen..

Everton (b) - Nok en gang snytes Newcastle for et straffespark før første målet i kampen er kommet! Nok en gang taper Souness menn en kamp de kunne tatt ledelsen i, dersom dommeren hadde gjort jobben sin!

Dette begynner å bli å bli patetisk og jeg synes direkte synd på alle Newcastles supportere!!

Er så pokker enig. Me har tapt opp mot 12 poeng på grunn av dommerjævlene
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #61 på: 28. Nov. 2005, 08:25 »
Souness som Frank Arnesen?

Eh...nei. Souness har riktignok hentet inn Owen, Emre og Parker som er solide spillere, men alle oppegående managere visste hvem disse var. Felles for disse tre var at de var relativt desperate etter førstelagsfotball, og det kunne Newcastle tilby. Dessuten så var ikke det noe særlig til konkurranse om underskriften til disse spillerene. Luque derimot er et kjøp jeg er svært overrasket over. Da tenker jeg først og fremst på at Luque var en spiller som skal ha stått på blokka til flere spanske klubber og som hadde et sterkt navn i La Primera. Meget bra at han endte opp i Newcastle! Ser man på Liverpool, Scums og Arsenal så har alle disse klubbene de seneste årene hentet inn mange spennende og unge spillere. Newcastle har vel stort sett ingen andre utenfra enn N'Zogbia og Krul?

Ser ikke at Souness er en som har det nødvendige kontaktnettet for å hente inn talenter som for eksempel Arnesen eller Wenger i Arsenal. Skal Souness bli avskjediget som manager så er det ingen vits i å sparke han oppover i systemet. Om man ser på Souness sin historie på overgangsmarkedet så finner man svært mye grums og bare det er alene god nok grunn til å la være å la han få et stort ansvar for dette. Og, jeg tror heller han ikke er interessert i en sådan rolle.

Men, tilbake til kampen som denne tråden handler om. God førsteomgang og med en rettferdig dommer så hadde vi kanskje vunnet denne kampen.
Carr har altfor få landskamper for England!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 28. Nov. 2005, 09:31 »
Altså, er det en ting Newcastle har vært gode til de siste 6-7 årene har det vært å hente inn gode, unge, lovende spillere, både fra inn og utland! Given, Bernard, Parker, Emre, Dyer, Jenas, Zoggy, Ambrose, Milner for å nevne noen som var store talenter når de hentet de. Det at Emre ikke hadde andre klubber som ville ha han er også feil, da Milan var så og si klare for å hente Emre da Newcastle kom på banen. Men pga Souness sin tid i Tyrkia fikk han overtalt Emre til å komme til oss.

Du har nok helt riktig i at Souness ikke er i nærheten av Arnesen når det gjelder kontakt nett, men det er vel ikke så mange som er like gode som har heller.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #63 på: 28. Nov. 2005, 09:46 »
Jeg tenkte først og fremst på det året Souness har vært som manager.

For å sammenligne, så har Benitez i Liverpool på omtrentelig samme tid hentet inn 4-5 talenter fra inn- og utland. Jeg tenkte først og fremst på spillere under 20, og ikke spillere over 20 med et kjent navn(Parker, Emre). Parker og Emre er jo allment kjente, men det jeg savner er at vi greier å finne frem til de relativt ukjente talentene, og ikke de som allerede har gjort seg bemerket på høyt nivå. Selvsagt skal vi ikke bare handle inn talenter, men jeg misunner virkelig det Wenger har greidd å få til i Arsenal.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 28. Nov. 2005, 10:25 »
okei, trodde du mente over en lengre periode siden både Wenger og Ferguson har regjert i sine klubber ganske lenge!:) hehe.. Men ja, Wenger er virkelig god på å finne unge gode spillere. Anelka feks! Fikk han jo nesten gratis...

Men det er vel sånn at 80% av klubbene i PL ikke har den egenskapen der, desverre.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #65 på: 28. Nov. 2005, 10:30 »
Ja, akkuratt. Og, det er et relativt ferskt fenomen det der. Arsenal gjør det i stor grad, det samme kan sies om Manchester United. Grunnen til at disse to klubbene/managerene kan gjøre det, og gjør det, er at de har et godt kontaktnett.

Arsenal har jo Cesc for å nevne en som kommer til å bli stor. I alle fall har han potensialet til det. Jeg vil tro Wenger har god oversikt over de fleste ungdomsavdelinger i Frankrike.

UrzaiZ

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #66 på: 28. Nov. 2005, 11:54 »
Nå er det ekstremt lenge sia jeg har postet noe her på forumet men nå må jeg bare si at jeg syns Ameobi Og Bramble er ekstremt dårlige...!!!!!!!!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 28. Nov. 2005, 12:00 »
Det er du ikke alene om UrzaiZ!!;) hehe... Håper Boum kommer tilbake i gammel storform sammen med Taylor! DA har vi et bra stopperpar!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #68 på: 28. Nov. 2005, 15:34 »
Sitat fra: "UrzaiZ"
Nå er det ekstremt lenge sia jeg har postet noe her på forumet men nå må jeg bare si at jeg syns Ameobi Og Bramble er ekstremt dårlige...!!!!!!!!

Næmmen, e det dæn karen :D

Enig, litt trist egentlig :( Bramble iform er god!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

UrzaiZ

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #69 på: 28. Nov. 2005, 16:31 »
Ja...det er lenge sia man har vært her ja...Har vært i Afghanistan uten Internett.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #70 på: 28. Nov. 2005, 18:28 »
Sitat fra: "kesse"
Men ja, Wenger er virkelig god på å finne unge gode spillere. Anelka feks! Fikk han jo nesten gratis...

Men det er vel sånn at 80% av klubbene i PL ikke har den egenskapen der, desverre.

Viera kom jo gratis til Arsenal p.g.a han ble mobbet i ACMilan tror jeg.
Hvorfor skjer det aldri med oss?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 28. Nov. 2005, 18:35 »
Me fekk jaffal PL`s nest beste keeper gratis.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 28. Nov. 2005, 22:50 »
Sitat fra: "Benson"
Me fekk jaffal PL`s nest beste keeper gratis.

Var han gratis da? Innbiller meg at vi betalte noen få slanter til Blackburn, bare sånn for moro skyld. Uansett. Han har betalt tilbake alt for lenge siden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 28. Nov. 2005, 22:52 »
Ga 1,5 millioner pund for Given. Er jo litt, men han var et riktig røverkjøp!!:) Dalglish gjorde noe riktig tydeligvis!;)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 28. Nov. 2005, 23:44 »
I følge nufc.com kom han jaffal gratis