20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Legger alltid skylden på dommeren  (Lest 13751 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mackemmania

• Mackem
  • Supersub
    • Vis profil
Legger alltid skylden på dommeren
« Svar #30 på: 29. Nov. 2005, 21:27 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Dommerne fortjener helt klart den kjefta de får, for vi hadde jo uten tvil ligget mye bedre til med rettferdige dommere.
Med det mener jeg selvfølgelig ikke at man skal glemme det dårlige spillet i 2. omgang mot Everton og Chelski f. eks.

Tja tydeligvis flere enn bare Mackems som ikke liker Newcastle:))))
img]http://www.jagels.com/safc/html/themes/Odyssey/images/logo.gif

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 29. Nov. 2005, 21:59 »
Sitat fra: "mackemmania"
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Dommerne fortjener helt klart den kjefta de får, for vi hadde jo uten tvil ligget mye bedre til med rettferdige dommere.
Med det mener jeg selvfølgelig ikke at man skal glemme det dårlige spillet i 2. omgang mot Everton og Chelski f. eks.

Tja tydeligvis flere enn bare Mackems som ikke liker Newcastle:))))

Hehe, det har du nok rett i dessverre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
« Svar #32 på: 30. Nov. 2005, 10:54 »
Selvsagt er det jeg skrev ikke ment som en unnskyldning for tidvis elendig spill, men prøv å sett dere i samme posisjon. Det må være menneskelig å "gi opp" når slikt støtt og stadig er med på å endre kamper i vår disfavør. Vi scorer for svarte meg et mål som ikke engang godkjennes! Hva mer kan vi gjøre?? Likevel er jeg enig med dere (og Souness) i at det er skuffende av spillerne å reagere slik de gjør, og jeg håper både de og dommerne skjerper seg i tiden fremover.

DanMan

• Gjest
« Svar #33 på: 30. Nov. 2005, 12:03 »
Fant dette på en debattside:

"På de siste 92 kampene Souness har vært manager for Blackburn og Newcastle har laget han har vært manager fått tildelt hele 2 straffer. På de siste 44 kampene han var manager for Blackburn fikk ikke laget tildelt en eneste straffe. På de neste 44 kampene etter at Souness skrev under for NUFC fikk Mark Hughes og Blackburn tildelt 6 straffer. På de siste 44 kampene Souness hadde som Blackburn manager, hvor de ikke fikk tildelt en eneste straffe, fikk Newcastle og Robson tildelt hele 11 straffer."

Noen som kan be-/avkrefte disse påstandene? Dersom de har hold i seg må vi nok bare innse at dommerne er fullstendig bevisste på Souness, og at de nærmest med vilje prøver å terge frem nye sitater som så blir bøtelagt av FA. Samtidlig kan vi legge ned all straffesparktrening, og heller fokusere på defensive oppgaver.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #34 på: 30. Nov. 2005, 12:16 »
Det er jo rimelig sykt. Oversett til engelsk og send til Alan Oliver!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 30. Nov. 2005, 13:26 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Det er jo rimelig sykt. Oversett til engelsk og send til Alan Oliver!

Helt enig! Dersom det stemmer er det jo helt utrolig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 30. Nov. 2005, 13:42 »
Jeg tviler på at det er en vendetta mot Souness. Det er mulig FA ikke liker fyren (det er de ikke alene om, isåfall), men jeg tviler på at de ber dommerne om å konstant dømme i disfavør Greame Souness.
Nå skal vi ikke glemme at Blackburn under Mark Hughes er et klart bedre Blackburn-lag, enn Souness' Rovers. Og Robsons Newcastle er titusener ganger bedre enn Souness' Newcastle.
Og det er noe med at elendige lag sliter med elendige dommere, mens gode lag har gode dommere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 30. Nov. 2005, 15:39 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg tviler på at det er en vendetta mot Souness. Det er mulig FA ikke liker fyren (det er de ikke alene om, isåfall), men jeg tviler på at de ber dommerne om å konstant dømme i disfavør Greame Souness.
Nå skal vi ikke glemme at Blackburn under Mark Hughes er et klart bedre Blackburn-lag, enn Souness' Rovers. Og Robsons Newcastle er titusener ganger bedre enn Souness' Newcastle.
Og det er noe med at elendige lag sliter med elendige dommere, mens gode lag har gode dommere.

Er dette din objektive meining? Eller har dine "eg hater Souness" følelser som skriver?

Jævla lei av den negative holdningen din no. Newcastle spiller elendig blabla 10 000 gonger dårligare enn Robson s lag bla bla Nufc tapa vel 4-2 mot villa ein av det siste kamapne så då sko vel newcastle tapa
40 000 - -2k mot Villa da no. Vel lat oss sjå me møter dei om ikkje så altfor lenge
 :wink:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 30. Nov. 2005, 15:43 »
Sitat fra: "DanMan"
Fant dette på en debattside:

"På de siste 92 kampene Souness har vært manager for Blackburn og Newcastle har laget han har vært manager fått tildelt hele 2 straffer. På de siste 44 kampene han var manager for Blackburn fikk ikke laget tildelt en eneste straffe. På de neste 44 kampene etter at Souness skrev under for NUFC fikk Mark Hughes og Blackburn tildelt 6 straffer. På de siste 44 kampene Souness hadde som Blackburn manager, hvor de ikke fikk tildelt en eneste straffe, fikk Newcastle og Robson tildelt hele 11 straffer."

Noen som kan be-/avkrefte disse påstandene? Dersom de har hold i seg må vi nok bare innse at dommerne er fullstendig bevisste på Souness, og at de nærmest med vilje prøver å terge frem nye sitater som så blir bøtelagt av FA. Samtidlig kan vi legge ned all straffesparktrening, og heller fokusere på defensive oppgaver.

Det kan nok stemme.
Rimelig sikker på at om det var Jose Mourinho eller Sir Alex så stod på sidelinja i staden for Souness så hadde newcastle fått eit par straffespark ekstra. Foreksempel i dei to siste kampane.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 30. Nov. 2005, 17:19 »
Sitat fra: "Benson"

Er dette din objektive meining? Eller har dine "eg hater Souness" følelser som skriver?

Jævla lei av den negative holdningen din no. Newcastle spiller elendig blabla 10 000 gonger dårligare enn Robson s lag bla bla Nufc tapa vel 4-2 mot villa ein av det siste kamapne så då sko vel newcastle tapa
40 000 - -2k mot Villa da no. Vel lat oss sjå me møter dei om ikkje så altfor lenge
 :wink:

Min negative holdning? Hvordan er det mulig å være positiv når skadene florerer, og resultatene bare kommer en gang i halvåret?

Poenget er at jeg ikke tror dette er en bevisst vendetta mot Souness. Jeg tror det er mer tilfeldighetenes urettferdige spill som er årsaken. Såklart vil ManU eller Chelsea få flere straffespark. Det har bare indirekte med manageren å gjøre. Poenget er at lagene er bedre og presterer bedre enn oss. Det skyldes selvsagt blant annet bedre managere. Derfor får de også flere straffespark.

DanMan

• Gjest
« Svar #40 på: 01. Des. 2005, 11:42 »
Såklart vil ManU eller Chelsea få flere straffespark. Det har bare indirekte med manageren å gjøre. Poenget er at lagene er bedre og presterer bedre enn oss. Det skyldes selvsagt blant annet bedre managere. Derfor får de også flere straffespark.

Selvsagt er det indirekte! Det er jo ikke manageren som felles! Og hva i alle er det for et resonnement? For å få et straffespark kan man ha spilt så ELENDIG fotball man bare kan, reglene sier da ingen verdens ting om det! Blir man ureglemntert hindret innenfor 16-meteren til motstanderen er det straffespark om man så ligger under 110-0!

Og hvordan får det ufyselige mennesket Steve Bennett fortsette å dømme Newcastle?? Kanskje pampene i FA ønsker julebonus signert Souey, men heldigvis er vår manager ydmyk nok til å ikke skylde på dommeren (jfr. trådens hovedutspill). Jeg er derimot møkk lei Steve Bennett især, og elendige avgjørelser mot oss generelt. Bennett har et rykte om at han hater Newcastle, har han ikke? Han har blitt fjernet fra flere kamper før, har han ikke? Hvorfor i h11t får da mannen dømme en så avgjørende kamp??

Merk, jeg klandrer ikke dommeren for den elendige innsatsen i første omgang, det var det dårligste Newcastle jeg har sett på lenge, men å si at et feilaktig straffespark er greit fordi de fortjente en scoring er på trynet! Given sto som en helt, og så lenge ingen scorer er det 0-0 som skal gjelde, uansett banespill og overtak. Forøvrig helt i tråd med min mening om Bennett at han dømte en god førsteomgang. Da Newcastle ble farligere kom straks de sedvanlige feilene. Emre får gult for å bli felt, blir skadet og dommeren lar spillet gå, innkast nede ved Wigans hjørneflagg gis Wigan, selv om linjedommeren står 2 cm unna, og dette "straffespaket" da.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 01. Des. 2005, 13:35 »
Det er sånn i alle ligaer i hele forbanna verden. Gode lag får lettere fordeler av dommeren, enn dårlige lag. Terskelen for å gi oss straffespark mot Chelsea på Stamford Bridge, på stillingen 0-0 er mye høyere enn å gi chelsea straffespark mot oss på Stamford bridge på stillingen 0-0. Det er bare sånn. Jeg sier ikke at det er riktig. Men det ligger i en dommers underbevissthet. Han vil få mye mer pepper om han dømmer straffe til oss, enn om han dømmer straffe til Chelsea. Derfor er terskelen høyere for oss enn for chelsea. Sånn tenker ALLE dommere. Ihvertfall de aller, aller fleste.

Og terskelen for å gi straffe til Wigan var mye lavere når det sto 88 minutter på tavla, og Wigan hadde eid hele kampen, men ikke greid å score. Du skal ha jævlig sterk psyke om du da skal greie å holde hodet kaldt, og ikke la deg påvirke av hvilket lag som er det førende laget.
De færreste dommere har så sterk psyke.
De færreste dommere er så kalde at de greier å frata det førende laget et straffespark, for å gi oss et straffespark ett minutt før slutt. Selv om det måtte være riktig etter regelboka.

Når det gjelder straffesparket til Wigan, så er det klart. Ja, begge holder. Og er tilsynelatende like gode. Men Elliott tar et grepa tak i armen til Roberts, og river ham ned (selv om Roberts bidrar litt selv). Jeg ventet på straffe, og det ble straffe. Hadde vi ledet 1-0 og eid kampen, ville terskelen for å gi det straffesparket trolig vært mye høyere. Men ettersom Wigan fortjente å vinne kampen og hadde rundspilt oss i 2x45 minutt, så var terskelen for å dømme straffe der, mye lavere enn ellers. Det er bare sånn. Og etter regelboka er det der frispark. Er det frispark, så er det jammen også straffe. Slike situasjoner går som oftest alltid i favør av angripende lag.

Bennett dømmer sin beste Newcastle-kamp, og den siste vi skal klage på er dommeren. Ja, han gjorde noen småfeil her og der. Ikke helt ved sine fulle fem bestandig, men han dømte en grei kamp, og straffesparket er det lite å si på. Fullt fortjent at vi tapte, og om det kommer på straffe i det 89. minutt, eller på et godt angrep etter ett minutt, er nøyaktig det samme for meg.

DanMan

• Gjest
« Svar #42 på: 01. Des. 2005, 15:41 »
Fullt fortjent at vi tapte, og om det kommer på straffe i det 89. minutt, eller på et godt angrep etter ett minutt, er nøyaktig det samme for meg.

Driter loddrett i at vi taper fortjent, det ser jeg og, men dersom alle har holdninger som deg om at "det bare er sånn" kan vi like godt bare legge ned hele idretten! Dommerne får GODT betalt for å holde hodet kaldt i alle situasjoner, og da får de i likhet med spillerne faen meg prestere!

Og det er, enten du bryr deg eller ikke, stoooor forskjell på å tape på straffe i det 89. minutt og å ligge under etter ett minutt på et godt angrep. Da kan man snu kampen, og ikke minst er målet et produkt av fotballens verden, ikke udugelighetens..

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #43 på: 01. Des. 2005, 17:34 »
Sitat fra: "DanMan"
Fullt fortjent at vi tapte, og om det kommer på straffe i det 89. minutt, eller på et godt angrep etter ett minutt, er nøyaktig det samme for meg.

Driter loddrett i at vi taper fortjent, det ser jeg og, men dersom alle har holdninger som deg om at "det bare er sånn" kan vi like godt bare legge ned hele idretten! Dommerne får GODT betalt for å holde hodet kaldt i alle situasjoner, og da får de i likhet med spillerne faen meg prestere!

Og det er, enten du bryr deg eller ikke, stoooor forskjell på å tape på straffe i det 89. minutt og å ligge under etter ett minutt på et godt angrep. Da kan man snu kampen, og ikke minst er målet et produkt av fotballens verden, ikke udugelighetens..

Må du gi Joakim fred. Tror de fleste er ganske negative for tiden. Det er ikke akkoratt så mange lys i tunnelen lenger!

Er lei av Souness og dritt fotballen hans. Er lei av dårlige dommere. Er lei av alle skadene. Er lei av Ameobi. Er lei av at vi ikke scorer mål. Tre kamper uten mål. Tragisk

Men er glad for at Newcastle vinner på lørdag, når jeg er der borte! Viss ikkje blir det gravøl sammen med Souness! Og taxi til blackburn for å hente hjem BELLERS!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 01. Des. 2005, 17:41 »
Samma faen om Souness er ute eller ei - Bellamy kan dra dit peppern gror uansett.